Bəxtiyar Vahabzadənin məktub
yazdığı gənc şair
İNDİ ONUN 65 YAŞI VAR
...Ötən əsrin doxsanıncı illəri idi. Sumqayıtda məclislərin birində
dostlarımızdan kimsə
"Gənclik metrosu" adlı
şeir oxudu. Məzmunu beləydi ki, metroda bir qoca
"Gənclik" stansiyasının
səmtini soruşur.
Ona zarafatla cavab verirlər ki, hələ qocalıqdan gəncliyə metro xətti
çəkilməyib. Qoca da köksünü
ötürür: "Eh, qocalıq
yaxşı olsaydı,
onun da adına bir stansiya tikərdilər".
Şeirinin sorağı ilə
gedib çıxdığım
Masallıda tələbə
dostum Nurəddin Ədiloğlu mənə
dedi ki, axtardığı adam ixtisasca filoloq olan Nurməmməd Ağadır, özü də Boradigah qəsəbəsində yaşayır.
Üz tutdum ora və
şairi balaca bir dükanda bəzirganlıq etdiyi zaman "yaxaladım".
Bəstə boylu, qarabuğdayı
bir oğlandı.
Dolanacağın müşkül olduğu vaxtlardı, o da səhərlər məktəbdə dərs
deyir, günortadan sonrasa dükanda "çaq-çuq" edirdi.
Amma gördüm ki, Nurməmmədin ən sevimli məşğuliyyəti
poeziyadır.
Həmin
vaxtlar təzə-təzə tanınan şairin "Gənclik metrosu" ilə bərabər, "Anamın
əlləri əldən
düşübdü", "Pəncərəm ağlayır..." və digər gözəl şeirləri ona oxucu sevgisi qazandırmışdı. Mövzuya fəlsəfi yanaşmaları,
poetik təfəkkürü,
obrazlı deyim tərzi diqqət çəkirdi. Bəlkə
də məhz həmin çətin dönəmlərdə "polad
bişərək daha
da bərkiyib" və taleyinə şairlik yazılan gənc, poeziya adlı vadi boyunca büdrəmədən
irəli gedə bilib. İndi məktəb direktorudur,
bölgənin sayılıb-seçilən
ziyalılarındandır, etiraf
olunan şairdir.
Sözlərinə neçə-neçə mahnı bəstələnib.
Qələm dostumuz altı
tarixi-etnoqrafik, bədii-publisistik
və şeirlər kitabının müəllifi,
Prezident təqaüdçüsüdür.
Amma onun hələ qələmə
almadıqları - ağ
vərəqlərə "hönkürmədikləri", duyğu-duyğu pıçıldamadıqları
yazmış olduqlarından
daha çoxdur. Onun haqqında tərifli yazılar az olmayıb.
Amma ən möhtərəm imza olaraq, unudulmaz Xalq şairi Bəxtiyar Vahabzadənin məktublarını tutiya
kimi əzizləyir. Hələlik sonuncu olan
"Hər görüşdə
ayrılıq var"
adlı kitabının
ön səhifələrində
həmin məktublara yer ayırıb. Ölməz şairimiz gənc Nurməmmədin yazılarını
həvəslə təqdir
edib və ona uğurlu yollar arzulayıb. Mərhum
professor Akif Hüseynov
da, cəfakeş tənqidçi-alim Vaqif Yusifli də əyalət ünvanlı
şairin yaradıcılığına
yüksək qiymət
verib, ürək sözlərini ürəklə
dilə gətirib, qələmə alıblar.
Yenə də qocalıq mövzusuna qayıdaq. Azərbaycan ədəbiyyatında
qocalıqdan şikayət
mövzusunda fikirlər
yetərli qədərdir.
Şərqin müdrik nəsihət
kitabı olan "Qabusnamə"də bu barədə deyilir ki, "hər xəstəlikdə yaxşılaşmaq
ümidi var, qocalıqdan başqa".
Nizaminin "Gənclik
nurlu səhərdir, qocalıq qərib axşam", Xaqaninin
"Gənclik bir qızıldır, ömrün
əlindən, Düşərək
torpağa yox oldu birdən", Saib Təbrizinin "Qocalıq gəldi, bu da özgə
aləm oldu", Seyyid Əzimin " Cavanlar gəldi dünyayə, qocaldım,
heyf, pir oldum", Mirzə Ələkbər Sabirin
"Əfsus, qocaldım,
ağacım düşdü
əlimdən" kimi
poetik fikirləri məlumdur. Bu günlərdə
65 yaşına çatan
Nurməmməd Ağanın
da bu mövzuya
münasibəti özəldir,
yaddaqalandır:
Hanı
ürəyimin ərköyünlüyü,
Hanı saçlarımın sıx-sıx
yığımı?
İllər səngər qazır
alnımda mənim
"Atəş"ə tutmaqçın cavanlığımı.
...Günlərdir Nurməmməd
Ağanın yeni kitabında toplanmış
şeirlərinin təsiri
altındayam. "Təndir
Vətəndir" bölümündəki
ictimai-siyası, fəlsəfi
məzmunlu yazıları
ruhuma qida verir. Eyni adlı şeiri
fikrimi ayrıca məşğul etməkdədir.
Azalıbdır gözlərindən nur təndirlərin,
Sönən ocaq ürəyimi yaxır haçandı.
O yıxılan, o yox olan gur təndirlərin
Tüstüləri təpəmizdən çıxır haçandı.
Məlhəm olan təndir külü hardadı görək?!
O külümün başına
da kül ələnibdi.
Bağrıyanıq babaların məzarlarıtək
Qarabağda təndirim də güllələnibdi.
Kənd
"qalac"ın ümidinə
qalanda bildim
Uçan təndir ruzumuzun son axşamıydı.
Humanitar
yardımları alanda
bildim,
Sönən külfə bir külfətin sönən
şamıydı.
Nə demək
olar - təsirli şeirdir. Oxuduqca sanki təndir
çörəyinin ətri
dəyir adamın burnuna. Bu, təkcə
fiziki dad həsrəti
deyil, həm də yurd həsrəti,
yuva nigaranlığı,
ocaq yanğısıdır...
"Sönən külfə bir külfətin sönən şamıydı"
misrası isə şairin çoxsaylı obrazlar qalereyasına özəl
rəng qatır. Burada "külfə - külfət"
qoşalaşdırması xüsusilə gözəldir,
şairanədir. Elə bircə "külfə"
sözü adamın fikrini haralara aparmır? Talış
dilində ana laylalarıyla xəmiri yoğrulmuş, körpəliyindən
bu şirin dildə danışmağa
başlamış Nurməmməd
Ağanın Azərbaycan
türkcəsini dərinliklərinə
qədər bilməsi
bir yana,
bu dildə pakizə şeirlər yazması heyranedicidir. Özünə də dəfələrlə demişəm,
Nurməmməd Ağa
bu dilin şəhdi-şəkərinə bəzi qələmdaşlarımızdan daha
yaxşı bələddir.
Onun tozunu silib, cila verdiyi
"külfə" sözü
etnoqrafik anlamdan çıxaraq ömür-gün,
həyat nəsnəsinə
çevrilib. "Külfə"
- Gədəbəy, Qazax
və Tovuz tərəflərdə təndir
mənasında işlənən
sözdür. Naxçıvan, Zəngəzur və Qarabağ ellərində təndirin havaçəkəninə
"küflə" deyilir.
Laçında tövlədə pəncərə əvəzi
qoyulan dəlik belə adlanır. Şahbuzda belə bir deyim də
var: "Küflə olmasa, təndir yaxşı yanmaz". Bəzi bölgələrdəsə buna
"kiflə" deyilir.
Nurməmməd Ağa bu sözü öz şeirində elə ustalıqla işlədib,
"külfət" sözüylə
yanaşı qoyaraq elə mənalandırıb
ki, "əhsən"
deməmək olmur.
Özü də onun sözlə
bir rəssam kimi yaratdığı lövhələr uzun müddət göz önündən çəkilib
getmir. Hərdən düşünürəm ki,
Ağa bəlkə də ucqar Boradigahda
deyil, tutalım, İtaliyada, İngiltərədə
dünyaya gəlsəydi,
gözəl bir rəssam ola
bilərdi. Amma onun istedadı
daha çox şeir ölkəsi kimi tanınan Azərbaycanda təbii olaraq şairlik yönümündə parlayıb.
Nurməmməd Ağanın sevgi şeirləri də səmimidir, saf, mübarək duyğularla,
misralarla doludur.
Məstedici nə varsa, dində buyrulub haram,
Eşq ağlımı
alırsa, demək, mən günahkaram?
Bu mövzuda şairin
bir sıra türfə qəzəlləri
də onun yeni kitabında toplanıb. "Çarəsi
var", "Dürdanə
gərək", "Gəlir",
"Gözlər gözümdən
düşməsin" rədifli
qəzəlləri bölgədə
dillər əzbəridir.
Məclislərdə xanəndələr
də, xiridar dostları da bu qəzəlləri çox sevir və səsləndirirlər .
Kitabda Nurməmməd
Ağanın "Müqəddəs
qorxu" və "Əsir düşən şəkillər" adlı
iki poeması da yer alıb. Birinci poemasında
ulu Yaradana məhəbbət, ömrün
hikməti, əxlaqi-islami
dəyərlər tərənnüm
edilir. Digərində
isə şəkilböyüdən
aşotlardan, kartofsatan
arakellərdən, pinəçilik
edən armenlərdən
və bu nankorların xətir-hörməti,
od qonşuluğunu yerə
vurmasından bəhs olunur.
Bizim çəkmələrimizi yamadılar,
Özlərinin torpaqlarını, xəritəsini...
"Hər görüşdə
ayrılıq var"
kitabı dərin mənalarıyla oxucu ürəklərini fəth
eləmək gücündədir,
- desəm, mübaliğə
etmiş olmaram.
Masallıya hər səfərimdə şair Nurməmməd Ağanı mütləq ziyarət edirəm. Oturub dərdləşir, sənətdən, poeziyadan danışırıq. Ötən görüşümüzdə öyrəndim ki, hazırda 44 günlük Zəfər yürüşümüz haqqında silsilə şeirlər üzərində işləyir. Bəlkə də vətənpərvərlik duyğularından ibarət söz çələngini daha bir layiqli poemaya çevirəcək. Yaxınlarda görəcəyik.
Mənim bu qeydlərimsə
dost sözü, oxucu qənaətləridir. Daha
dərin təhlili fikirlər peşəkar tənqidçilərin
işidir.
Əli NƏCƏFXANLI
525-ci qəzet.- 2022.- 28 aprel.- S.15.