Nədən "525-ci"?
BU BARƏDƏ AZI 5 ARQUMENT
"525" - 30
İlk arqumentim,
yəqin ki, "525-ci
qəzet"in daimi oxucusu olmağımdır. Redaksiya kollektivi,
yazarlar və oxucular inciməsinlər, mənə doğma olan bu qəzetin
adını yazı boyunca, sadəcə
"525-ci" deyə çəkəcəyəm.
Bəli,
"525-ci". İllər sonra və bu gün də
mənimçün 1-ci. Bu qəzeti ilk nömrəsindən
sevdiyimi desəm, mübaliğəyə yol
vermiş olaram. Açığını desəm, onun
ilk sayını nəinki
oxuduğumu, hətta görüb-görmədiyimi düz-əməlli
xatırlamıram. Ancaq bir
nəsnəni - qəzetimi,
kitabımı, hətta
insanı sevmək üçün mənə
qısa vaxt kifayət etmədiyi kimi, əslində, uzun bir zaman
da lazım gəlməyib. Xasiyyətcə orta hədd ölçüsündən uzaq
olsam da (doğru, yaxud yanlış, dostlarımın
və bəzi doğmalarımın qənaəti
belədir), ağlım
kəsəndən sevgi
məsələsində orta
həddi özümçün
daha doğru meyar kimi qəbul
etmişəm. Əslində, talenin mənimçün
seçim şansı
qoymadığı töhfələrindən
biri də qızıl ortanın sevgi ölçüsü
kimi müəyyənləşməsi
olub. Az-çox yazı-pozudan başı çıxan, özü də qəzetçiliklə
məşğul olan bir şəxs kimi ("Vətən səsi", "Xalq Ordusu", "Sərhəd"
qəzetlərində işləmişdim)
"525-ci" oxuduqca məni
maraqlandırdı və
beləcə ona o qədər bağlandım
ki, qəzetin hansı sayınısa əldə etmədiyim vaxtlarda narahatlıq keçirirdim. Əlbəttə, bu halı nə havasızlıq, nə susuzluq, nə də ki, yuxusuzluqla müqayisə etməzdim,
o, daha çox nəsə vacib bir şeyin çatışmadığı ovqatına bənzəyirdi.
Belə qeyri-müəyyənliyin sadalananlar
qədər olmasa da, insanı narahat qoyduğunu deməyə isə yəqin ki, ehtiyac yoxdur.
İllərin ünsiyyəti bizi
"525-ci" ilə doğmalaşdırdı
və bir gün onun üçün
yazmaq, onun müəllifləri arasında
olmaq istəyinin qarşısını daha
ala bilmədim. Nədən "525-ci" seçiminin ikinci arqument kimi zəif görünsə də, qəzetlə bağlılığımda
bu seçimin xüsusi yeri olduğuna inanmağınızı
istərdim. Xidməti işin
imkan verdiyi çərçivəyə sığışdırmaq
məcburiyyətində qalsam
da, bu, mənim
üçün daxili
rahatlıq, yalnız məhdud sayda dosta deyə biləcəklərimi virtual da
olsa, sayını bilmədiyim oxucu adlı potensial dostlara da çatdırmaq
şansı oldu.
"525-ci" məni tərəddüdsüz öz
"ailə"sinə qəbul
etməklə ona olan doğmalığı
bir köynək də yaxınlaşdırdı.
Dediklərimin təsdiqi və üçüncü arqument
kimi, bu qəzetin həqiqətən,
böyük olan yaradıcı və oxucu "ailə"sindən
bəhs etmək kifayətdir. Sirr deyil ki, bu gün Azərbaycanın
ziyalı kəsiminin bütün zümrələrinin
əhatə edildiyi hər hansı dövrü nəşr barədə düşünəndə
ilk olaraq "525-ci" yada
düşür. Onun səhifələri
sahəsinə və səlahiyyətinə fərq
qoyulmadan bütün ziyalıların fikirlərini
bölüşmələri, Vətənə, xalqa gərəkli mövzularda
diskussiyalar aparmaları,
hərdən də böyük Füzuli demiş, "daşları
dələn dərd"lərini
açmaları, ürəklərini
boşaltmaları üçün
açıqdır. Bir sözlə,
"525-ci" ziyalı tribunasıdır.
Sözə dəyər verənlərin,
sözün məsuliyyətini
bilənlərin tribunası.
Nə qədər acı da olsa, bu
sıraya aid edilənlərin
sırası artmaq əvəzinə, seyrəlməkdə
davam edir. Özümə gəlincə, hələ
ki, ürəyini boşaldanların sırasında
olmaq şansından yararlanmağa çalışıram.
Bunu necə bacardığımı
müəyyən etməksə,
mənim verəcəyim
qiymət deyil.
"525-ci"nin oxucu ailəsinin
böyüklüyünə şahidlik etmək üçün xüsusi
təhlilə, yaxud araşdırmaya ehtiyac yoxdur. Necə deyərlər, görünən
dağdır. Qəzetlər üçün tiraj baxımından hazırkı
çətin dördə
belə onun hansı tirajla çıxmasına nəzər
yetirmək kifayətdir.
Ancaq bir məsələ yəqin hamımızın
qəlbini sıxır.
Tiraj, yəni daimi abunəçilərin
sayı doğma
"525-ci"ni və
digər qəzetlərimizi
elektron oxuyanlarla müqayisədə həddindən
artıq azdır. Virtual təmas bu
sahədə də canlı ünsiyyəti kölgədə qoyur.
Əlbəttə, tərəqqinin nəticəsinə sevinir,
ancaq mətbu nəşrlərin taleyindən
narahatlığımızı da dilə gətirir,
mətbuatımızın, ümumiyyətlə, nəşr
sahəsinin yaralı yeri olan bu
vəziyyəti üzgünlüklə,
ürək ağrısı
ilə qeyd edirik. Nə qədər acı
da olsa, günümüzdə qəzet
və kitab sevdalılarının sayı
ürəkaçan deyil.
Bizim az
oxuyan xalqlar arasında olmağımıza
da qəlbən təəssüflənirik.
Mənə "525-ci"ni sevdirən
digər bir cəhət (oxu, arqument) qəzetin siyasətdən bacardıqca
uzaq durmağı çalışmaqla (həyatımız
hər sahəsinə
sirayət etsə də), siyasi proseslərə və ölkə gündəminə
sırf peşəkar
mövqedən və obyektiv qiymət verməsidir. Bu qəzəet
üçün Azərbaycan,
onun xalqı, dövləti və heç vəchlə vaz keçilməyəcək
milli, dövləti maraqları var. Bu müqəddəs
dəyərlər barədə
yazmaq istedad və peşəkarlıqla
yanaşı, həm də əsl Vətən, xalq üçün yanmağı
bacaran ürək, dürüstü yanlışdan
seçməyi və
məsələləri aydın
şərh etməyi bacaran zəka tələb edir. Qəzet bu meyarlara uyğun
müəlliflərlə əməkdaşlığa
üstünlük verir
desək, yanılmarıq.
"525-ci" bu prinsipinə indiyədək
sadiq qalıb və gələcəkdə
də sadiq qalacağına şübhə
yoxdur.
Sonuncu arqument,
nə qədər qəribə də olsa, qəzetin adında təkrarlanan
"5" rəqəmi ilə
bağlıdır. Hər bir
rəqəmin öz yeri və mənasının
olduğu numerologiya (rəqəmşünaslıq) elmində
"5" simvollaşmış koda malikdir. "5" - sərbəstlik, buxovu açmaq və hərəkət rəmzidir. Dərk etmək, inkişaf,
dəyişməyə meyillilik,
eləcə də qeyri-müəyyənlik və
risk "5"in əsas xüsusiyyətləri
sayılır. O, həmçinin,
ən xobəxt və ən gözlənilməz və
yaradıcı rəqəm
kimi qəbul edilir. Merkuri planeti ilə
bağlı olan
"5" hakimiyyəti, sərvəti,
fəlsəfi məzmunca
"inanc"ı ifadə
edir. Bu rəqəm
Kainatın mövcudluğunun
əsas hərəkətverici
qüvvəsi olan xaos (mübarizə və mübahisələr)
və nizamın tərkib hissəsi, ən yaradıcı 2 rəqəmdən biridir.
"5" insanın duyğu orqanlarının
sayı, bir əlin barmaqları, tərsinə çevrilmiş
"2", yəni ikinci
yaradıcı rəqəmin
tərsidir və sair.
Zərdüştlüyə ("Avesta") görə,
"5" - ölümsüzlüyün,
əbədiliyin rəmzidir. Onun sakral
funksiyası yer üzünün 4 istiqaməti,
üstəgəl, dünyanın
mərkəzi kimi yozulur. Xalqımızın mifoloji görüşlərində
də "5" dünyanın,
yaranışın təməlində
dayanan dörd ünsürün üzərinə
daha birinin əlavə edilməsidir.
Onun uğuru və ziyanı əlavənin hansı elementə edilməsi ilə bağlıdır. Su ilə birləşmə balıqların, torpaqla birləşmə bitkilərin
yaranması deməkdir.
"5" bizim üçün
həm də elm, təhsil, mədəniyyətlə
bağlıdır. Bu rəqəm uzun illər və bu gün də
təhsilimizdə ən
yüksək qiymətləndirmə
meyarı kimi müəyyən mənada
dominantlıq təşkil
edir. Test sisteminin
təşkilinə qədər
ali məktəblərə
qəbul imtahanından
"5" alan abituriyentlərin
gözlərindəki sevinci,
üzlərindəki işığı,
doğmalarının çöhrəsindəki
qüruru çoxlarımız
xatırlayırıq. Belə
anların orta məktəblərin buraxılış
imtahanlarında yaşanmasının
da az
şahidi olmamışıq.
"5 almışam" ifadəsi şagirdlərin,
tələbələrin üzağlığı,
valideynlərin rahatlığı,
müəllimlərin yetirmələrinin
gələcəyinə atdıqları
möhkəm təməl
kimi qəbul edilirdi.
"5"in ədəbiyyat tariximizdə əbədiliyini və özəlliyini şərtləndirən ən başlıca hadisə dahi mütəfəkkir şairimiz Nizami Gəncəvinin "Xəmsə"sidir. Beşlik, beş poema anlamı daşıyan "Xəmsə" həm epik şeirimizin təkrarsız nümunəsi və zirvəsi, həm də dünya ədəbiyyatına Azərbaycanın bəxş etdiyi möhtəşəm poetik əsər, dərin biliklər xəzinəsidir. Mövzumuzla birbaşa bağlı olmadığından yalnız bədii təfəkkürümüzdə deyil, ümumən mifologiyamızda, baxış və inanc sistemimizdə, o cümlədən, folklorumuzda "5"in simvollaşdırılması, ifadə etdiyi gizli, magik mənalar barədə geniş söhbət açmırıq. Bu barədə Azərbaycanın numerologiya ilə məşğul olan alimləri maraqlı tədqiqatlar aparmış və dəyərli əsərlər yazmışlar.
Bəli, "525-ci" təsadüfi seçim, yaxud qismət,
hətta başlanğıcı, sonu
"5", aralarında ikinci
yaradıcı rəqəm - "2" dayanan
cazibədar və doğma ad
da deyil. Mənə görə, bu, gizli və magik məna
daşıyır. "525-ci"nin, sadəcə,
adı olmaqla qalmayan bu "5"lər qəzetin
çıxdığı yolun rəmzinə,
başlanğıcdan sonadək eyni templə,
dəyişməz qayə ilə gedəcəyinə, Yaradandan gələn "yaratmağa"
bir işarədir. Bəlkə də
yaranışında fərqinə o qədər
də varılmayan bu tale
yazısı illər ötdükcə daha
dərindən üzə çıxır və
çıxacaq, bu yolun
qeyri-adiliyinin, bənzərsizliyinin təsdiqi
olacaqdır. Yolsa, uzundur,
çox uzun və onu öz missiyasına xələl
gətirmədən davam etdirmək şərəfli
olduğu qədər də, çətin
və məsuliyyətlidir.
Lətif
BABAYEV
Tarix
üzrə fəlsəfə doktoru
525-ci qəzet.- 2022.- 27 avqust.- S.12.