"Təhsillə bağlı neqativ xəbərlərdən
məkrli kampaniya qoxusu gəlir"
"İLLƏRDƏN
BƏRİ ÜST-ÜSTƏ QALANMIŞ QÜSURLARIN HAMISINI
GƏNC NAZİRƏ BAĞLAMAQ HAQSIZLIQDIR"
Azərbaycanda
4400-dən çox məktəb, 150 min müəllim, 1 milyon
600 min şagird və təxminən bu qədər də
valideyn var. Çoxmilyonluq qrupda mütəmadi olaraq hər
hansı neqativ halların baş verməsi labüddür. Sistem o qədər böyükdür ki, hansısa
müəllim, direktor və ya valideyn, eləcə də
şagirdlər arasında konfliktin olması
qaçılmazdır. Baş verən hər
hansı bir neqativ hala Təhsil Nazirliyinin dərhal reaksiya verməsi
və problemin araşdırılaraq onun həllinə
çalışılması mühüm amildir.
Problemin ədalətli həllinə nail olmaq üçün
ictimai dəstəyin rolu vacibdir.
Azərbaycan
Yazıçılar Birliyinin (AYB) sədr müavini,
"525-ci qəzet"in baş redaktoru Rəşad Məcid
bu fikirdədir ki, ölkənin təhsil sektoru ilə
bağlı neqativ xəbərlərin son dönəmlər
sistemli xarakter alması, bəzi "cəfakeşlərin"
ifrat canfəşanlığı adamda istər-istəməz
müəyyən şübhələr yaradır, bu
cansıxıcı havadan mütəşəkkil, çirkli,
məkrli kampaniya qoxusu gəlir: "Təhsilin
inkişafını hansısa şəxsi maraq güdmədən,
ürəkdən arzulayan insanların narahatlığı təbii
və anlaşılandır. Amma illərdən
bəri üst-üstə qalanmış qüsurların
hamısını aparıb gənc nazirə bağlamaq
haqsızlıqdır. Sadə bir ailədən
çıxmış, öz savadı, bacarığı sayəsində
nazir pilləsinə yüksəlmiş bir məmuru
açıq, birbaşa və səmimi fikirlərinə
görə hədəfə almaq, onu bütün
çatışmazlıqların baiskarı qismində qələmə
vermək ədalətsizlikdir.
Belə baxanda, nazir bu vəzifəyə vur-tut ilyarım
əvvəl təyinat alıb. Yəqin
razılaşarsınız ki, kimdənsə təhsil sektoru
kimi ağır və məsuliyyətli, həm də kifayət
qədər problemli bir sahəni bu müddətdə hər
birimizin arzuladığı səviyyəyə gətirməyi
istəmək məntiqdən uzaq və absurd olardı. Bir yandan da, bu ilyarım ərzindəki fəaliyyətinə,
ayrı-ayrı çıxış və müsahibələrinə
diqqət yetirəndə açıqca görünür ki,
nazir təhsil sahəsindəki mövcud vəziyyətdən
yetərincə məlumatlıdır və ən əsası
da xoşniyyətlidir. İctimai rəydə
guya problemləri, çatışmazlıqları aradan
qaldırmaq görüntüsü yaratmaq xatirinə
hansısa radikal və utopik eksperimentlər həyata
keçirməyə, bu dalğada yaxşını da pisin
gözünə qatıb olan-qalan müsbət
tendensiyaları da uçurub-dağıtmağa meylli deyil. Reallıqları bilir
və ona uyğun olaraq da təmkinlə davranaraq nəzərdə
tutulmuş islahatları mərhələ-mərhələ, səbrlə
gerçəkləşdirməyə çalışır.
Söz var, "xəstə tələsər, armud
vaxtında yetişər". Əgər doğrudan
da ölkəmizin təhsil sistemində nələrinsə
yaxşıya doğru dəyişməsini ürəkdən
istəyiriksə, gənc və aydın düşüncəli
nazirə nəfəs dərməyə, nəzərdə
tutduğu islahatları həyata keçirməyə vaxt və
imkan verməliyik. Yoxsa ki, sizdən, bizdən
- hamımızdan biri olan, sadə, aydın bioqrafiyaya malik bir
adamı addımbaşı qaralamaq pisniyyət qrupların dəyirmanına
su tökməkdən başqa bir şey deyil.
Səbrli,
ədalətli və təmkinli olmaqda fayda var!".
Bakı
Dövlət Universiteti Jurnalistika fakültəsinin müəllimi,
filologiya elmləri doktoru, professor Qulu Məhərrəmli deyir
ki, ölkədə və o cümlədən, Bakı şəhərində məktəblərin sayı kifayət
qədərdir və bunların hər birində gündəlik
xoşagəlməz nəsə ola bilər: "Heç kim
yaxşı nümunələri paylaşmır. İnsanlar hamısı nöqsanları yaymağa
çalışır. Əlbttə ki, bu cür
videoları yaymağın bir məqsədi var: Məktəbi,
təhsili gözdən salmaq. Neqativləri yaymaq.
Azərbaycan məktəbi haqqında
yanlış təsəvvür yaratmaq".
Qulu Məhərrəmlinin
dediyinə görə,
bu videolarla da sanki belə fikir yaranır ki, məktəblərin
hamısında neqativ hallar var, müəllimlər şagirdlərə
təzyiq edir, şagirdlər özlərini pis aparır və
s:
"Buna da ancaq təəssüflənmək olar. Bu cür
videolar, əlbəttə ki, konkret məqsədlə
paylaşılır və yayılır. Belə
videoların heç bir əhəmiyyəti, mənası
yoxdur. Yəni, bu videolar nəyi təlqin
edir, hansı məqsədi güdür, arxasında hansı
"işıq" dayanır, bütün bunları görmək
olmur. Yalnız qaranlıq, yalnız neqativ,
məktəbi, təhsili, müəllimi, ümumiyyətlə,
sistemi gözdən salmaqdır".
Professor bildirib ki, media bunlara ciddi diqqət yetirməlidir:
"Çünki bir şeyi çox müzakirə etdikcə,
o başqalarını da həvəsə gətirir,
stimullaşdırır. Bəzən belə
şeyləri süni şəkildə təşkil edib,
çəkib yayırlar. Ciddi məsələlər
varsa, buna diqqət yetirmək lazımdır. Amma bəzən çox mənasız epizodlar var ki,
bunları bu qədər yaymaq, münasibət bildirməyin
özü də məqsədəuyğun deyil".
Ailə, Qadın və Uşaq Problemləri üzrə
Dövlət Komitəsinin sədri Bahar Muradova bildirir ki,
oxşar hadisələr əvvəllər də olub. Sadəcə
indiki kimi ictimailəşdirilməyib. Onun sözlərinə
əsasən,
şagirdlərin təhsil müəssisəsində
özünü idarə formasına görə təhsilalanın
özü və məktəblə yanaşı, valideyn də
məsuliyyət daşıyır: "Yuxarı sinif
şagirdlərinin elə bir yaş dövrüdür ki, bəlkə
də onlar bunu qəhrəmanlıq kimi qəbul edirlər. Burada ailənin, cəmiyyətin, məktəbin və
dövlət orqanlarının əlaqəli işi
olmalıdır ki, belə hadisələrin
qarşısını alaq, baş verdiyi halda onun nəticələrinin
daha zərərsiz olması üçün
çalışaq. Bu məsələ ilə
Təhsil Nazirliyi məşğul olur. Biz
də töhfə verməyə çalışırıq.
Ümumilikdə bütün qurumlar, ailə və
cəmiyyət buna töhfə verməlidir. Hər kəsin hüququ olduğu kimi vəzifələri
də var. Məktəblilərin təhsil müəssisəsində
şagird kimi öhdəlikləri var. Valideynlər evdə
onların hüququnu başa saldığı kimi öhdəliklərini
də anlatmalıdır".
Millət vəkili Kamilə Əliyevanın fikrincə,
hazırda təhsildə baş verən hadisələr
kütləvi xarakter almayıb. Cəmiyyətin bütün təbəqələrinin
məktəbə dəstək verməsi olduqca əhəmiyyətlidir.
Məktəb yalnız tədris yeri deyil, həm
də tərbiyə məkanıdır. İkisi
də olmalıdır, lakin məktəb daha çox tədris
yeridir. Tərbiyə məsələsində
məktəb müəyyən qədər rol oynasa da, buna
daha çox ailə və uşaqların kontakda olduğu
mühit də təsir edir. Cəmiyyət
bu məsələlərdə fərqli davranmalıdır.
İctimai qınaq olmalıdır, lakin bir-iki hadisəyə
görə bunu totallaşdırmaq doğru deyil: "Müəllim
şərəfli peşədir, o müqəddəs
varlıqdır. Uşaqların şəxsiyyət olaraq formalaşmasında təhsil
işçilərinin əvəzsiz xidmətləri var.
Çünki onlar öz həyatlarını xalqın gələcəyinə həsr
edirlər. Bu peşə məsuliyyət tələb
edir. Çünki gələcək nəslin tərbiyə
edilməsində
həlledici rol oynayır. Ulu Öndər deyib ki, müəllim yeganə şəxsiyyətdir
ki, cəmiyyət öz gələcəyini,
yəni uşaqların tərbiyəsini yalnız ona etibar edir. Nəzərə alsaq ki,
o,
gözünün nurunu, qəlbinin odunu, ürəyinin sevgisini və ən əsası isə illərin zəhmətini şagirdlərlə
paylaşır, o, ən yüksək ad və hörmətə
layiqdir. Ona görə də müəllimin
üzərinə bu qədər getməyək.
Hansısa sosial şəbəkə hesablarında yerləşdirilən
videoları əsas götürərək müəllimi alçatmayaq, obyektiv olaraq, şiddət
və tənbehi bir-biri ilə qarışdırmayaq. Bir çoxumuzu etdiyimiz hərəkətlərə
görə evdə valideynlərimiz tənbeh edib, yaxud da
qulağımızı dartıb. Müəllim
də hər bir şagirdə öz övladı kimi
yanaşır. Lazım gəldikdə isə
onu səhv hərəkətinə görə tənbeh də
edə bilər. Bu, şiddət deyil.
Valideynlərimizin də vəzifələrindən
biri odur ki, övladlarında müəllimə qarşı
sevgi və hörmət aşılamağı öyrətsinlər.
Eləcə də müəllim davranış, geyim, əxlaqı, həmçinin,
bilik və savadı ilə nümunə olmalıdır. Son günlər müəllim-şagird
münasibətlərini bu
cür mənfi yöndə şişirtməyi düzgün
hesab etmirəm".
Təhsil Nazirliyi yanında İctimai Şuranın sədri Günel Səfərovanın dediyinə görə, hazırda Nazirlikdə əsas düşüncə budur ki, problemin üstünü örtməklə həll etmək olmaz: "Təhsil Nazirliyi yanında İctimai Şura olaraq biz problemin səbəblərini tapmaq üçün hər ay ictimai dinləmələr keçirəcəyik. Təhsil ekspertləri ilə müsabiqələr təşkil edəcəyik. Valideyn-müəllim-məktəb tərəfdaşlığını möhkəmləndirmək üçün yeni modellər gətirəcəyik. Nə valideyn, nə cəmiyyət, nə də məktəb məsuliyyəti geri çəkməlidir. Bu kimi halların narahatedici məqamı kampaniyalaşdırılması oldu. İnsanlar məsələnin həll edilməsi müzakirəsindən daha çox, qabardılıb fərqli formata gətirilməsində maraqlıdırlar. Təhsil müəssisələrində ciddi qaydaların tətbiq edilməsi ilk vaxtlar effekt göstərməsə də, daha sonra müsbət nəticə əldə oluna bilər: "Məktəb müəssisələrində smartfonlardan istifadəyə icazə verilməsi doğru deyil. Bununla yanaşı, valideynlər övladlarının giriş etdiyi sosial şəbəkələri nəzarətdə saxlaya bilər. Övladlarının nələrə baxdığını, nələr ilə maraqlandığını öyrənə bilərlər. Amma bu uşaqları nədəsə məhdudlaşdırmaq anlamına gəlmir. Dünya elə sürətlə inkişaf edir ki, biz nəyisə məhdudlaşdırsaq, o, əks effekt verəcək. Əsas məsələ gəncləri sosial platformalardan doğru istifadəyə yönəltmək lazımdır. Burada valideyndən çox təhsil müəssisəsi böyük rol oynamalıdır. Çünki hər bir valideyndə internet biliyi, bacarığı yoxdur. Təhsil müəssisələrinin belə nəzarət etməsi daha kütləvi ola bilər. Daxildə ciddi qaydaların qoyulması bir müddət sonra öz effektini göstərəcək".
Şura sədri əlavə edib ki, təhsil sistemində problemlər var və hazırda bunu Təhsil naziri hamıdan gözəl bilir: "Bu problemlərin ortaya qoyulması, onların həlli mexanizmlərinin göstərilməsi, aparılan islahatlardakı qüsurlar barədə tənqidlər yazmaq şübhəsiz lazımlı və xeyirli bir işdir. Lakin təhsil sistemində hazırkı nazir şagird olan dövrdən yığılmış problemləri belə onun üzərinə yükləyib nifrət nitqi sərgiləmək sosial və siyasi ədavətdən başqa bir şey deyil".
Sevinc
QARAYEVA
525-ci qəzet.- 2022.- 4 fevral.- S.6.