"İrəli" cəmiyyətə
yararlı gənclər ordusu yetişdirib"
Samirə Qasımova:
"Rayonlarda gənclərin sosial və mədəni həyatı
üçün zəruri infrastruktura ehtiyac var"
Bəzən taleyüklü suallarla üz-üzə
qalanda insanlar üçün müxtəlif bəhanələr
gətirmək çox asan olur. Bəlkə də, bu ən
rahat çıxış yoludur. Amma elə
şəxslərlə də rastlaşırıq ki,
onların əzmi, qətiyyəti və bunun nəticəsi
kimi əldə etdiyi nailiyyətləri qürurverici hisslər
yaşadır. Ən əsası, onlar buna
çox böyük çətinliklə nail olurlar. Necə deyərlər, asan yoldan çəkilib məziyyətlərə
qatlaşırlar və uğurlu gələcəyin təminatçısına
çevrilirlər. Belə gənclərdən
biri də Samirə Qasımovadır. O, 1997-ci ildə
Balakən rayonunda anadan olub və 17 yaşınadək orda
yaşayıb. 2014-cü ildə Humanitar və
Texniki təmayüllü liseyi qızıl medalla bitirərək
654 balla dövlət sifarişli Qafqaz universitetinin Dünya
İqtisadiyyatı ixtisasına qəbul olub. Təhsil aldığı dövrdə akademik
performansı yüksək olduğu üçün Erasmus
mübadilə proqramı vasitəsi ilə 1 semestr
İtaliyanın L'Aquila universitetində təhsil almaq
hüququ qazanıb. Qafqaz universitetini qırmızı
diplomla bitirdikdən sonra 2 il bankda fəaliyyət göstərib.
Daha sonra magistr təhsili üçün İngiltərə
hökumətinin prestijli "Cheveninq" təqaüdünü
qazanaraq iqtisadiyyat sahəsində dünya üzrə ən
reytinqli universitetlərdən biri olan London İqtisadi və
siyasi elmlər üzrə ali məktəbində
təhsil alıb. Hazırda Dünya Bankında
konsultant olaraq fəaliyyət göstərir.
***
- Samirə
xanım, adətən, deyirlər ki, regionda yaşayan gənclərin
inkişaf prosesi, nisbətən, daha ləngdir. Bir
sıra potensiallı gənc məhz mərkəzdən uzaqda
olduğu üçün istəklərini reallaşdıra
bilmirlər. Necə oldu ki, 17 yaşına
qədər Balakəndə yaşayan Samirə Qasımova
dünya miqyaslı layihələrə qədər irəliləyə
bildi?
- Bəli,
paytaxt Bakı, həmçinin digər böyük şəhərlərlə
müqayisədə, regionda gənclərin özlərini
inkişaf etdirmək üçün resursları məhduddur.
Ümumilikdə, fərdin şəxsi inkişafının
mühüm hissəsi yeniyetməlik dövrünə təsadüf
edir və burada 4 faktor əsas rol oynayır: ailə, təhsil,
sosial fəaliyyət və ətrafda nümunə
götürə biləcəyin, ilham verən şəxslərin
olması. Mən çox şanslıyam ki,
Balakənddə böyüməyimə və
yaşamağıma baxmayaraq, hər 4 faktora malik olmuşam.
Ailəm, ələlxüsus, valideynlərim həmişə
mənim uğurlarıma seviniblər, daha böyük
addımlar atmağa həvəsləndiriblər. Balakənddə şagirdi olduğum Humanitar və
Texniki təmayüllü lisey mənə keyfiyyətli təhsil
verib. Məhz ordakı müəllimlərimin
əməyi sayəsində mən respublika üzrə fənn
olimpiadalarının birincisi olmuş, orta məktəbi
qızıl medalla bitirib 654 balla dövlət sifarişli əsaslarla
universitetə daxil olmuşam. Sosial fəaliyyət
cəhətdən məni hər zaman Balakən rayon Gənclər
İdarəsi dəstəkləyib. Müəssisə
və Gənclər Evi daxilində asudə vaxtın səmərəli
təşkili məqsədi ilə müxtəlif layihələr
həyata keçirilirdi. Məhz orada
intellektual oyunlarda fəal iştirakım nəticəsində
Xəmsə İntellektual Oyunu üzrə Respublika
çempionatında rayonumuzu təmsil edən komandanın
kapitanı olaraq seçilmişdim. Həmişə
ətrafımda mənə ilham verən insanlar olub. Bu istiqamətdə, xüsusilə, Sülh Korpusu
Könüllülərinin rolu böyük olub. Balakənddə
yaşayan 4 amerikalı ilə davamlı ünsiyyətim sayəsində
artıq 16 yaşımda həm ingilis dilində səlis
danışır, həm də fərqli ölkələr
haqqında biliklərimi, dünyagörüşümü
inkişaf etdirirdim. Bütün bunların sayəsində
10-cu sinifdə oxuyarkən Amerika Konsulluğunun Gənclərin
Liderlik Proqramına seçilmiş və Amerikadakı 3 həftəlik
proqramda iştirak etmək hüququ qazanmışdım.
- Regionda
yaşayan və inkişafa meyilli gənclər
üçün daha hansı şəraitin yaradılması
zəruridir?
- Məsələn,
mənim təhsil aldığım lisey hələ də
çox keyfiyyətli təhsil verir. Lakin
rayondakı digər məktəblərə nəzər
saldıqda peşəkar müəllim
çatışmazlığı müşahidə edilir.
Xüsusən, kənd məktəblərində
bəzən bir müəllim 3-4 fənni tədris etmək məcburiyyətində
qalır və bu, əlbəttə ki, şagirdlərin adekvat
biliyə yiyələnməsinə mənfi təsir edir.
Akademik istiqamətlə yanaşı, rayonlarda gənclərin
sosial və mədəni həyatı üçün zəruri
olan infrastruktura ehtiyac var. Bura kinoteatrlar, əyləncə mərkəzləri,
teatrlar daxildir.
- Sizin həmin
gənclərə tövsiyələriniz nələrdir?
-
Hazırda dövlətin gənclər siyasətinə
xüsusi diqqət yetirməsinin nəticəsi kimi əksər
rayonlarda Gənclər İdarəsi, Gənclər Evi və Gənclərin
Karyera və İnkişaf Mərkəzləri fəaliyyət
göstərir. Bu mərkəzlərin olması
rayonda yaşayan gənclər üçün böyük
şansdır, gənclər də öz növbələrində
bu imkanlardan istifadə etməlidirlər. Çox
vaxt gənclərin inkişafın ləngiməsinin əsas səbəbi
məlumatsızlıq və informasiya əlçatmazlığı
olur. Onlar, ilk növbədə,
araşdırmalıdılar ki, yaşadıqları regionda
dövlət hansı imkanları yaradıb və bütün
məqamlarla birbaşa özləri maraqlanmalıdılar.
Həmin mərkəzlər gənclərlə
işləməyə və yeni fikirlərə həmişə
açıq olurlar. Bilirəm ki, əksər
rayonlardakı mərkəzlərdə ingilis dili
danışıq klubu, intellektual oyunlar klubları fəaliyyət
göstərir, gənclər də mövcud imkanlardan
yararlanmağı bacarmalıdırlar.
Hazırda elə dövrdə yaşayırıq ki, istənilən
informasiyanı rahatlıqla əldə edə bilərik. Akademik
saytlarda istənilən sahə üzrə onlarla pulsuz kurslar təklif
edilir. Yəni, hətta hansısa bir gənc
ucqar bölgədə yaşasa belə, internetə
çıxışı olduğu təqdirdə
özünü inkişaf etdirməyi bacarır. Gərək gənclər bu kimi imkanlardan istifadə
etsinlər. Mən işlədiyim dövrdə
Oxford Universitetindən 2 onlayn kursa başlamışdım və
müvəffəqiyyətlə bitirmə haqqında sertifikat əldə
etmişdim.
- Londonda
magistr təhsili almısınız. Arada hansı fərqlər
hiss olunurdu? Sizcə, Azərbaycan təhsilində
nə kimi dəyişikliklər bizi həmin beynəlxalq
standartlara daha da yaxınlaşdıra bilər?
- Mən
bakalavr təhsilimi Qafqaz Universitetində Dünya
İqtisadiyyatı üzrə ingilis bölməsində
almışam. Bizə tədris edən müəllimlərin
əksəriyyəti xaricdə təhsil almış
professorlar idi və istifadə etdiyimiz dərsliklər ən
yeni beynəlxalq standartlara cavab verirdi. Lakin
bununla belə, Londondakı magistr təhsilim və
Bakıdakı bakalavr təhsilim arasında inanılmaz dərəcədə
çox fərq var idi. Xaricdə, ən
azından Böyük Britaniyada təhsil yükü
çoxdur və tələbələrin məsuliyyəti
bizdən qat-qat artıqdır. Hətta
müqayisə üçün deyim ki, Londonda mənə həftəlik
verilən dərs materialı Azərbaycanda hər hansısa dərsdən
bir semestrlik dərs materialı həcmində idi. Ona görə xaricdə tələbələr
günün əksər hissəsini universitetin
kitabxanalarında keçirirlər. Mən
hər gün səhər 9-da kitabxanaya gedib gecə bəzən
2-də, 3-də yataqxanaya qayıdırdım, çünki
günün işıqlı vaxtı dərs
yükünü çatdırmağa kifayət etmirdi.
Bakıda isə nə vaxtsa gündə 2 saatdan artıq dərsə
vaxt sərf etdiyimi xatırlamıram, çünki dərs
materialı çox az verilirdi. Mən bakalavrı 98 ortalama ilə,
qırmızı diplomla bitirmişəm, magistraturada isə
bakalavrdan qat-qat daha çox əmək sərf etməyimə
baxmayaraq 75 baldan yuxarı keçmək qeyri-mümkün idi.
Hətta orda 70-dən yuxarı bal toplayan tələbələrə
fərqlənmə verilir, çünki bilirlər ki, tələbə
hər bir balı əmək sərf edərək qazanır və
çox nadir hallarda kimsə 85-90 bal alır. Azərbaycanda
isə qiymətləndirmə sistemi çox yumşaqdır.
Təhsilimizdə akademik dərs yükünün artırılmasına
ehtiyac var.
- Londonda
mühit necə idi? Orada qalmaq şansı
yaranmışdımı?
- Mən
orada olduğum müddətdə pandemiyaya görə Londonda
qapanmalar var idi və ancaq may ayında bir az
yumşalmalar oldu. Qapanma dövründə belə
London çox valehedici bir şəhər idi. Mənə görə tək mənfi cəhəti
hava şəraiti idi, əksər günlərdə
yağışlı və dumanlı olurdu. Londonda immiqrantların sayı çoxdur, hətta
ingilislərdən daha çox immiqrantlar yaşayır. Mənim universitetdəki qrupumda 168 tələbə
var idi və onlardan ancaq 5-i britaniyalı idi, qalan hamısı
beynəlxalq tələbə idi. Qayıtmamaq
şansım yaranmışdı, Avropa Rekonstruksiya və
İnkişaf Bankının Londondakı baş ofisində təcrübə
proqramına qəbul olmuşdum.
- Əgər belə bir şansınız var idisə,
Azərbaycana qayıtmağa sizi nə sövq etdi?
- Eyni vaxtda mən bir neçə işə müraciət etmişdim və Dünya Bankından iş təklifi aldığımda qayıtmağa qərar verdim. Əlbəttə ki, Londonda qalıb təcrübə proqramını bitirdikdən sonra orda işləməyə davam edə bilərdim. Lakin bir nüans da var idi ki, mən magistratura təhsilimi Böyük Britaniya dövlətinin nüfuzlu Chevening təqaüdü vasitəsi ilə almışdım və təqaüd şərtlərindən biri mənim təhsili bitirdikdən sonra ölkəyə qayıtmağım idi.
-Fəaliyyətiniz müəyyən illəri "İrəli" ilə kəsişir? "İrəli"də hansı layihələrdə iştirak etmisiniz?
- "İrəli" ilə ilk
tanışlığım 2014-cü ildə başlayıb.
"Nəzər nöqtəsi" layihəsində
iştirak etdikdən sonra "İrəli" komandası ilə
sıx ünsiyyət saxlamağa davam etdim. Daha sonra "SAY
Multicultural"da iştirakçı, "SAY Volunteer"də
komanda lideri kimi iştirak etdim. Həmçinin "İrəli"nin əməkdaşlıq etdiyi
"ERASMUS+" proqramı vasitəsi ilə Türkiyənin
Ordu şəhərində layihədə iştirak etmişəm.
-
"İrəli"ni hansı təəssüratlarla
xatırlayırsınız, o sizə nə qazandırdı?
- "İrəli” mənə hazırkı ən
yaxın dostlarımın böyük qismini qazandırıb. Elə ilk
layihədən "İrəli"dəki mehribanlıq,
güvən hissi mənə o qədər doğma gəlmişdi
ki, layihələrdə yaratdığım əlaqələri
heç vaxt itirmədim. "İrəli"
böyük və cəmiyyətə yararlı gənclər
ordusu yetişdirib və bu gənclər hər zaman
dostluğa, doğmalığa və milli ruha sadiq qalacaqlar.
- Gələcəklə
bağlı planlarınız nələrdir?
- Hazırda Dünya Bankında məsləhətçi
kimi fəaliyyət göstərirəm və yaxın gələcəkdə
bu istiqamətdə işləməyi davam etdirmək istəyirəm. Müəyyən
müddətdən sonra isə artıq doktorantura təhsilimə
xaricdə başlamağı planlayıram.
Nadir
YALÇIN
525-ci qəzet.- 2022.- 15 fevral.- S.11.