"Səttar
Bəhlulzadə" portreti
"Bir rəsmin dedikləri"
"Bir rəsmin
dedikləri" rubrikasının
budəfəki qonağı
sənətşünas Zülfiyyə
Sadıqovadır. Zülfiyyə xanımla Xalq
rəssamı Toğrul
Nərimanbəyovun "Səttar
Bəhlulzadə" portreti
haqqında danışmışıq.
Xalq rəssamı
Toğrul Nərimanbəyov
çağdaş Azərbaycan
təsviri sənətinin
yetişdirdiyi böyük
şəxsiyyətlərdəndir. Rəssam 7 avqust
1930-cu ildə Bakı
şəhərində anadan
olub. 1950-ci ildə
Əzim Əzimzadə
adına Azərbaycan Rəssamlıq
Məktəbini, daha sonra 1955-ci ildə isə Litvada Vilnüs Rəssamlıq İnstitutunu bitirib.
Rəssamın yaradıcılıq yolu Azərbaycanın milli mədəniyyət salnaməsində
müstəsna yer tutur və rəssamlıq
tarixində ən parlaq səhifələrdən
birini təşkil edir. Onun əsərləri
Azərbaycan incəsənətinin
milli ənənələrinə
söykənən, işıq
ritmi üzərində qurulmuş
dekorativ təmtəraqlı
üslubdadır. Bu rəsmlər yaxımın
fəallığı və
koloritin ahəngdarlığı
ilə fərqlənir.
Çəkdiyi əsərlər yenilik və gözlənilməzliyi, onlarda
müəllifin çoşğun
temperamentinin aşkar olunması ilə diqqəti çəkir.
O, yaradıcılığını mücərrəd və obrazlı sənətin vəhdəti kimi təsvir edib.
***
- Zülfiyyə xanım, əsərə keçmədən
öncə bir qədər rəssamın
portret janrı haqqında danışaq. Toğrul Nərimanbəyovun portretləri
nə ilə fərqlənir?
- Toğrul Nərimanbəyov
çoxçalarlı yaradıcılığında
digər janrlar kimi, portret janrına
da xüsusi üstünlük verib. Buna görə də, indi rəssamın zəngin portretlər qalereyası mövcuddur.
Rəssamın portretlər qalereyası
müxtəlif xarakteri,
cəhətləri və
taleləri olan insanlardan ibarətdir.
Rəssam portetini çəkdiyi
adamları çox yaxşı tanıyırdı.
Əgər rəssam onları
yaxından tanımasaydı,
onlara xas olan xarakterik cizgiləri qabarıq verə bilməzdi. Nərimanbəyov portret yaradıcılığında
ən çox naturadan çəkməyə
üstünlük verirdi.
Bunun da səbəbi o idi ki, belə
məqamlarda rəssam
portretini çəkəcəyi
adamların xarakterik cizgiləri ilə üzləşir.
- Rəssam portret janrında ən çox nəyə önəm verirdi?
- Toğrul Nərimanbəyov
portret janrında bütün diqqəti insan həyatının üz cizgilərində əks olunmuş təsvirinə yönəldir. Fırça
ustasının "Bəstəkar
Fikrət Əmirov", "Xalq müğənnisi Yavər
xanım" və haqqında danışacağımız
"Səttar Bəhlulzadə"
portretlərində hər
şey olduğu kimi, real və inandırıcıdır.
Rəssamın çəkdiyi məşhur
portretlərindən biri
də 1960-cı ildə
çəkdiyi "Səttar
Bəhlulzadə"nin
portretidir. Toğrul Nərimanbəyov rəssam
Səttar Bəhlulzadə
ilə çox yaxın dost olublar. Yaxın dostuna olan sonsuz
məhəbətindən yaranmış
bu portretdə sevginin sərhədləri
hüdudsuzdur. Rəssam Səttar
Bəhlulzadənin həm
şəxsiyyətinə, həm
də yaradıcılığına
dərindən bələd
idi. Toğrul Nərimanbəyov rəssam
haqqında deyib: "Səttar əvəzsiz mənzərə ustası,
maraqlı və gözəl insan idi. Mən həmişə təbiət deyəndə
Səttarı, Səttar
deyəndə təbiəti
düşünürəm. O, təbiətlə qoşa
doğulub onunla həmahəng nəfəs
alırdı, təbiətdən
ayrı dura bilmirdi".
- Necə oldu Səttar Bəhlulzadə portreti yarandı?
- Bir dəfə Səttar Bəhlulzadə gecə saat üçdə Toğrul Nərimanbəyova zəng edib onunla bu saat görüşmək istədiyini deyib. Rəssam onunla görüşüb maşına oturanda, Səttar Bəhlulzadə deyib: "Könlümə Qızbənövşə bulağı düşüb, indi səfərimiz oradır". Qızbənövşəyə çatanda Səttar Bəhlulzadə maşından düşən kimi, özünü şehli otların üstünə atıb torpağı qucaqlayıb. Düzdür, Toğrul Nərimanbəyov rəssamın təbiətə olan sevgisini çox yaxşı bilirdi və dəfələrlə buna şahid olmuşdu. Lakin bu vaxta qədər Nərimanbəyov onun belə məcnunluğunu görməmişdi. Gördüklərindən heyrətlənən rəssam dostunun portretini çəkib.
- Əsərin rəng koloriti haqqında nə deyə bilərsiniz?
- Ustalıqla işlənmiş əsərin kolorit həlli obraza yüksək canlılıq bəxş edir. Rəssam həm isti, həm də soyuq rənglərdən istifadə edərək, Səttar Bəhlulzadənin daxili aləmini, iç dünyasını, psixoloji xüsusiyyətlərini açıb göstərib.
- Bəs kompozisiyası necə?
- Kompozisiyanın mərkəzində duran Səttar Bəhlulzadə çılğınlığı hiss olunan, barmaqlarından heç əksik olmayan papirosunu və rəssamı dərin fikirlərə dalmış vəziyyətdə təsvir edib. O, sanki yaradacağı yeni əsər barədə fikirləşir. Toğrul Nərimanbəyov bu porteti haqqında deyib: "Mən deyə bilmərəm ki, çəkdiyim Səttar Bəhlulzadə portreti kiminsə gözləri önündə bayram təntənəsi yaradıb. Bircə onunla xoşbəxtəm ki, onu necə görmüşəmsə, necə duymuşamsa, eləcə də rəsm etmişəm".
- Sizcə, bu əsər bizə nə deyir?
- Bu portretdə Toğrul Nərimanbəyov yaxın dostunu süni, zahiri keyfiyyətlərdən və aldadıcı poza təəssüratından uzaq, rəssama xas xarakterik cizgiləri qabarıq formada verib. Nərimanbəyovun əsas məqsədi Azərbaycanın görkəmli mənzərə ustası Səttar Bəhlulzadə haqqında öz əfsanə variantını təqdim etmək idi.
Aytac SAHƏD
525-ci qəzet.- 2022.- 23 fevral.- S.20.