Təsviri sənətdə
özünəməxsusluq - Hafiz Məmmədov
Əsəd QULİYEV,
Sənətşünas, AMEA-nın dissertantı,
Rəssamlar İttifaqının
üzvü
Azərbaycan rəssamlıq məktəbinin
formalaşmasında və
gənc rəssamların
yetişməsində onun
da xidmətləri olub. O, uğurlu bədii
yaradıcılıq fəaliyyəti
ilə yanaşı uzun müddət Ə.Əzimzadə adına Azərbaycan Dövlət Rəssamlıq
Məktbində pedaqoji
fəaliyyət göstərib,
bir sıra tanınmış rəssamlarımızın
ilk müəllimi olub,
onlara təsviri sənətin özünəməxsus
sirlərini öyrədib.
Əməkdar incəsənət xadimi Hafiz Məmməd oğlu Məmmədovdan
(1921-1995) söhbət gedir.
Hafiz Məmmədov Bakı
şəhərində anadan
olub. Azərbaycan Dövlət Rəssamlıq
Məktəbini bitirdikdən
sonra (1941), Böyük
Vətən müharibəsinin
başlanması ilə
əlaqdəar könüllü
müharibəyə yollanıb,
Stalinqraddan Berlinədək
şanlı döyüş
yolu keçib. Müharibədən qayıtdıqdan
sonra V.İ.Surikov adına Moskva
Dövlət Rəssamlıq
İnstutuna qəbul olunub, oranı uğurla bitirib (1946-1952). Rəssamın palitrasında vətənpərvərlik
və müharibə mövzusu həmişə
əsas mövzu kimi götürülüb.
O, həmçinin, Ə.Əzimzadə
adına Azərbacan Dövlət Rəssamlıq məktəbinin
direktoru vəzifəsində
çalışıb (1952-1956). Rəssamın əsərlərindən ibarət fərdi sərgiləri təşkil
olunub. Rəssamın yaratmış olduğu
bədii sənət nümunələri ölkəmizlə
yanaşı xaricdə
də muzey, qalereya və şəxsi kolleksiyalarda saxlanılır. H.Məmmədovun yaradıcılığının səciyyəvi xüsusiyyətləri
kimi mükəmmməl
kompozisiya quruluşu, obraz yaradıcılığı
və kolorit həllində professional bədii
işlənilmə xüsusiyyətlərini
qeyd etmək olar.
Rəssamın süjetli tablolarından
olan "Azadlıq"
(1958), "Sevimli obraz"
(1967), "Yay günləri"
(1967), "Məhsul bayramı"
(1970), "İntizarlı illər"
adlı əsərləri
özünün məna
məzmun dolğunluğu,
bədii estetik mahiyyəti və
professional işlənilmə xüsusiyyətləri ilə
seçilir. "Yay günləri" adlı
əsərdə kompozisiyada
gənc qızla oğlanın milli ornamentli xalça üzərində şahmat
oynadıqları an təsvir olunub. "Məhsul bayramı"
adlı əsər isə aşıq sənətimizə həsr
olunub, aşıqların
saz çaldıqları
vaxtda bədii obrazları yaradılıb.
Rəssamın həyat
və yaradıcılığı
haqqında 1985-ci ildə
nəşr olunmuş
albom - kitabda qeyd olunan əsər
haqqında Əşrəf
İbrahimov yazırdı:
"Qədim bir ulusun, obanın mahnılarını eldən-elə
yayan aşıq, eləcə də arxa planda görünən
çalğıçılar tamaşaçıya sənətin
ölməzliyindən, xalq
ənənəsinin gözəlliyindən
söhbət açır".
H.Məmmədovun portret əsərlərindən
"Xalq artisti, tarzən Hacı Məmmədovun portreti"
(1958), "166 yaşlı Şirəli
Müslümov" (1970), "Akademik Q.Sultanovun portreti" (1970), "Həyat
naminə. Avtoportret" (1979), "Sovet İttifaqı Qəhrəmanı B.Mirzəyev"
(1979), "Qızımın portreti" (1980) və başqalarını qeyd etmək olar. Rəssam portret əsərlərində
surətlərin daxili
psixoloji aləmini açıb göstərməyə
çalışmış və istəyinə müvəffəq olmuşdu.
Həmçinin, rəssam bütöv
yaradıcılığı boyu Azərbaycanın bölgələrinə səfər
edərək, görüb
duyduqlarını, həssas
rəssam qəlbi ilə müşahidə etdiklərini maraqlı mənzərə lövhələrində
əks etdirməyə
çalşıb. "İsmayıllı" (1965), "İmamzadə" (1968), "Quba
mənzərəsi" (1968), "Xəzərdə" (1972), "Şahdağ" (1974), "Lerik"
(1975), "Novxanı" (1978), "Şuşa" (1980) adlı
əsərlər bu qəbildəndir.
H.Məmmədov diqqəti cəlb edən, mükəmməl
kompozisiya və işlənilmə xüsusiyyətləri
ilə seçilən,
seyrçidə xoş
duyğular yaradan bir çox natürmort əsərləri
ərsəyə gətirib. Rəssamın natürmort əsərlərindən
"Yemiş" (1958), "Satıl, nar, heyva" (1968), "Şərq
ərməğanları" (1963). "Mis qablar"
(1965), "Natürmort. Nar, heyva" (1984) və başqa qeyd etmək olar.
H.Məmmədov bir çox xarici ölkələrdə
- Misir, Livan, İraq, Suriya, Tunis, Macarıstan, Rumıniya - yaradıcılıq ezamiyyətlərində
olub, çoxsaylı eskiz və rəsmlər,
həmçinin, maraqlı
rəngkarlıq əsərləri
yaradıb. Rəssamın səfər təəssüratları
"Misir torpağında"
adı ilə 23 yanvar 1960-cı ildə
"Ədəbiyyat və
incəsənət" qəzetində
dərc olunub. H.Məmmədov yazırdı
"Hələ axşam
işığında, cəmisi
bir neçə dəqiqədə gördüklərimizi
deməklə qurtarmaz...
Məni bir fikir narahat
edirdi. Kaş gördüklərimi istədiyim
kimi çəkə biləydim!..."
Qeyd etmək
lazımdır ki, rəssamın xarici ölkələrə yaradıcılıq
ezamiyyətlərində aparmış
olduğu yaradıcılıq
axtarışları onun
yaradıcılığının formalaşması və püxtələşməsi istiqamətində
böyük rol oynayıb. "Qahirə axşamı" (1960), "Luksorda
məbəd" (1960), "Sfinks önündə"
(1961), "Kiraz tikintisi"
(1964), "Qırılmış ümidlər" (1968), "Sbeytla
xarabalıqları" (1970), "Narahat dünya" (1972) və başqa əsərləri rəssamın
xarici ölkələrə
həsr olunmuş çoxsaylı tablolarından
nümunələrdir.
H.Məmmədovun bədii və pedaqoji yaradıcılıq
fəaliyyəti dövlətimiz
tərəfindən yüksək
qiymətləndirilib. O, Əməkdar incəsənət
xadimi fəxri adına layiq
görülüb (1980). Rəssam bir çox yerli və beynəlxalq əhəmiyyətli sərgilərdə
müvəffəqiyyətlə iştirak
edib. Hafiz Məmmədov
çoxşaxəli uğurlu bədii və
pedaqoji yaradıcılıq fəaliyyəti
ilə adını Azərbaycan təsviri sənət tarixinə
əbədi həkk edib.
525-ci qəzet .- 2022.- 1 iyul.- S.14.