Yazıdan mifə... inanc işıqlı ömür
Səməngül QAFAROVA
Bakı Slavyan Universitetinin
dosenti
Durulaşan dünyanın dupduru sularında bu duru gözlərin işığında çox
qaranlıq mətləblər
zülmət qatından
xilas oldular, işıqlandılar. O nurun, o işığın şəfəqləri
dəyən xoşbəxt
mövzular, bir ilahi qüvvənin ziyasından nur çələnginə çevrilərək
çox ürəklərə
işıq salar, çox könülləri
nurlandırar.
Bu duru gözlərdə durulaşan dünyanı
60 illik ömür səhifəsinə sığışmasına
inanmaq çox çətin! Vərəqlədikcə ömür yolunun
enişli-yoxuşlu, dar-geniş,
mürəkkəb-sadə, yeni, təkrarsız olduğunu müşahidə
edirik.
Deyirlər ki, göz qəlbin
aynasıdır. Bu duru
gözlərin aynasından
çox arzular yol alır. Bəli, bizimlə bizim arzumuz arasında bir yol durur.
Əsas məsələ də elə bu yolu
keçib getməkdir.
Bu tale yolunu necə
getmisən?! Mənalı,
məhsuldar, fərqli
addımlarla! Uzun və unudulmayan olsun, bu yol!
Gənc və gözəl gələcəyə söylədikləriniz
həqiqətə çevrilsin. Pəncərəyə yaxınlaşan işıq
topasının düz
içindən iki mələk çıxar.
Əfsanəyə görə bu
mələklər biri
sağda, biri solda əyləşər.
Günahlarımızı mizan-tərəzi edər. Sağ mələk yaxşılıqları,
sol mələk pislikləri.
Tərəzinin sağ
tərəfi yüngül
gəlsə, ilahi nur gözlə görünməyən vərəq
atar. Əgər günahları ölçülən
Xeyirxahdırsa!
İlahi
nurla, ilahi enerjiylə, saflıq, kamillik, təzəlik kimi liminal varlıqlarla
dopdolu, ölümlə
həyatın, zülmətlə
işığın, görünən
və görünməyən,
açıq və qapalı Yerlə Göyün - bu Dünyanın sərhədlərinin
başlanğıcı, bitdiyi
qoruma zolağını
tapmış, işıqdan,
yalnız işıqdan
boylanmış, yazıya
çevrilmiş mifdən,
gecənin gündüzündən,
yolunun sonu da, əvvəli də işıq olan nurdan, zülmət
tutmayan, haraya getdiyini bilən nurdan, gecələr içində işıq
yanan nur daşından, yarımçıq
qalmayan əlyazmalardan,
üzü dərgaha sarı boylanan yağışdan - söhbət
açan Xeyirxah!
Gecənin qaranlığından uzaqlaşanlardan,
Gün işığının işıq
silahına sarılanlardan,
Yuxularını nur daşına
söyləyənlərdən,
Üzü Allaha tərəf yağan
yağışda paklaşanlardan,
Görükməz təpə ilə
üzü yuxarı qalxanlardan,
Uzaq bir kənddən gəlmişləri qarşılayanlardan,
Yalnız
sevgi duyğusu şəninə eyniləşənlərdən,
Yolları üzü dağa,
yoxuşları enişlərdən
çox olanlardan,
Kimsə
yox xatırlamağa,
kimsə yox unutmağa deyənlərdən,
İşıq və qaranlığın
varlığını təsdiq
edən səslərdən,
Müdrikliyin əsasını təşkil
edən qutsal yuxulardan,
Həm də sözü müdrikliyin
yaşama məkanı
sananlardan,
Şair
kimi heç vaxt yalan danışmayanlardan
Və sonsuz qaranlıq boşluqda bir oyun hesab edilən
bu dünyanı zaman və məkan
güzgüsünün üfüqündən
dupduru, yalnız səmimi bir baxışla, o sehrə inanan oxusu ilə
- dərdləşən Xeyirxah!
Bir yaşıl
ağacın altında
əyləşib müdrik
qoca. Ürəyindən keçənləri;
Mütləqi, Mahiyyəti,
Gözəlliyi, İşığı,
dildə zikrə, başda fikrə, ruhda şükrə çevirmək niyyəti
- Hz. Məhəmməd müqəddəsliyi,
həqiqət və əbədiyyət, mərifət
və kamal haqqında bu dastanı dilə gətirənlərin yaradıcılıq
yoluna - baş vuran Xeyirxah!
Ağac
Allahına tapınmağı,
dan yerinin işığına qovuşmağı,
Xızır adlı, xilaskar atlı, nurdan qanadlı, haraya yetişən kişilərlə - Məhəmməd
Əmin Rəsulzadə,
Heydər Əliyev öyünməyi, Türk
ruhunun işıqla, göylə, ulduzla əlaqəsi, "Türk
şahinlərinin" Bakı
səmasında uçuşuna
sevinməyi, qarı düşməndən, pis
adamdan danışanda
səsi hiddət-hikkəli,
nifrət nidalı, ərənlərdən söz
açanda ağzı
dualı, sevgidən sevdalananda pıçıltılı
Səs, Səsi mərdliyin, kişiliyin nişanəsi bilməyi, qan görüb, müsibət görüb,
süzülən yaşları
silməyib, dosta, qardaşa tən olmayıb, ölümdən
yayınıb ölməyib,
amma "çox günahkarıq" təhdidindən
uzaqlaşmayan, balı-pətəyi,
unu-urvası, teşti-dolçası,
yunu-xalçası, alması-alçası,
iti-pişiyi, evi-eşiyi,
taxtı-beşiyi, dağı-dərəsi,
bəndi-bərəsi, yağı-kərəsi,
əlindən gedənlərə
ağı deyən, nisgillənən, üç
məzarın işığına
Türkün taleyi haqqında düşüncələrə
dalan, məzarlarını
qoruya bilmədiklərimizin
taleyinə ağlayan,
"Ocağımız yansın",
"Xalq haqq yolunu tapmasa, mayası təzədən
tutulmasa, yolunu itirəcəkdir" deyən,
hər çıxışı,
sözü, söhbəti
ilə sehrləyən,
ovsunlayan, doğma yerlərimizə dönmək
arzusu ilə yanan, biçənəyinizi
biçənləri, yaylağımıza
köçənləri, dağımızın
ətəyində süfrə
sərənləri, çeşməmizin
başında könül verənləri,
yaşıl çəmənimizdə
gül dərənləri,
ulu Göyçəmizdə,
qədim Zəngəzurumuzda
ömür sürənləri
qarğışlayanla çağdaş
şeirimizi oymaqlarında
- oyalanan Xeyirxah!
İlk dəfə rast gəldiyim "Heydərbaba
ana obrazıdır"
ifadəsinin ilıq təbəssümü altında
Şəhriyar xatirələrinin
- yazılarının qalaqlarından,
uşaqlığının mifini, təkrarlanan arzu-diləklərini, ofsun-dua
nitqinə çevrilən
niyyətini, Ruh-Ana ilə münasibətini bərpa etmək cəhdini zülmətlə,
qaramatla, kölgələrlə
dolu uşaqlıq xatirəli bir məkanı - uşaqlığın
yeganə şahidi Heydərbaba ilə görüşmək istəyi,
"Unudulmaması üçündür"
fikrini - çözələyən
Xeyirxah!
Uşaqlıq xatirələrin bir
anlıq tutub saxlamaq istəyi, körpəliyi, balacalığı
maraqlı olan hər şeyin əzizlənməsi gördüyü
nə varsa, nəyi görübsə,
nəyi sevibsə, onun həmişə yaşarlığı, adların,
obrazların, yaddaşda
əbədiliyi kimi mövcudluğun aurasını
yaradanın cənnətməkan
olduğuna - heç şübhəsi olmayan Xeyirxah!
Bəşər tarixində, folklor
düşüncəsində yuxu görmə fenomenin inkar olunmaması, yuxunun inam gerçəkliyinə
çevrilməsi, yuxuları
yazmağı və yozmağı sevməsi, yuxu yozumu ilə
hadisələr arasında
məna uyarlığı,
yaddaşına iki gerçəkliyin: xatirə
və yuxunun yeri, kölgələr səltənəti ilə
sonuncu əlaqə, sonuncu təmas olan metaforik yuxunun aləmlə bağlılığını - araşdıran Xeyirxah!
Şaman
kimi, ozan kimi, ağsaqqal kimi, dədə və qağa kimi, bədiiliyin, elmiliyin vəhdət yaradan parlaq cazibəsindən kəşf
edilən, tarixi yanaşma və tarixə yanaşma tərzində yüksək
elmi araşdırmalar
səviyyəsində, təqdim
olunan təbiət varlıqları ilə mənşə varlıqlarının
qohumluq duyğusundan, yaşın altmışı
aşması nigarançılığının
fəlsəfi-duyğusal ovqatından,
sözünün mayasından,
içinin havasından,
dünənə, keçmişə
inanmasından, bir göynərti yaddaşından, ruhumuzun tarixində doğulan, evi tərk etmək
üçün, nitqin
yaddaşına köçmək
üçün, millətin
obrazını yaratmaq
üçün ki, nəsillər, əcdadlar
arasında əlaqə
itməsin. Bunları süzüb-düzüb - meydana çıxaran Xeyirxah!
Yaşam
və şeir üçün eyni dərəcədə sevdalı
və yanğılı,
aclıqla, insanın bu dünyaya müvəqqəti yaşam
durumunda olması, Ata evinə gedə bilməməsi, tale mətninin
simvolik təhlili, onillərdir ana deyib ağlaması, daşlı ürəyinin
ağrısı, ot basmış qəbristan yolu, "yığnaq iqlimi" yaratsa da, dünyanın tənha adamı olması, seçilən
boy-buxun, zahiri görünüş, özgə
dünyaya mənsubluğu,
ilk şeirindən son şeirinəcən
içində ölümü
gəzdirən, sevgi şeirlərini ölümə
qarşı qoyanlardan
- yazmaq cəhdi olan Xeyirxah!
"...Rüstəm radikal və aqressiv deyil, insaflıdır, özü də həddindən artıq insaflıdır..., mənim
dostum Allah adamıdır...
Həm də: çox istedadlı adamlar eyni zamanda, aqressiv
olub bütün yaradıcılıqları boyu
kiməsə qənim
kəsilə bilməzlər"
(Cavanşir Yusifli).
Bəli,
opponenti olduğu hər kəsin əməyini qiymətləndirən,
onu yersiz sözdən, tənədən,
haqsız münasibətdən,
sınmaqdan, üzülməkdən
- qoruyan Xeyirxah!
Zəlimxan Yaqub
sözünə tapınaraq: Ey Xeyirxah! Yolların yoldaşına,
könüllərin sirdaşına dönəsən,
enişlər enib yoxuşlar
çıxasan, zirvələrdən üfüqlərə boylanasan, əllərin günəşdən,
ayaqların torpaqdan qüvvət alsın!
Amin!
525-ci qəzet .- 2022.- 6 iyul.- S.16.