Əyalət lövhələri
Doğma
Göyçay mənə təkcə əsrarəngiz təbiəti,
əzəmətli xan çinarları ilə yox, gözəl,
istedadlı, yaradıcı insanları ilə də qiymətlidir.
Bu gün onlardan üçü barədə söz
açmaq istəyirəm.
BİR XEYİR-DUANIN TARİXİ
Səhv etmirəmsə, 1968-ci ilin oktyabr ayı idi və
mən artıq 1 aydan çox olardı ki, Göyçay rayon
Mədəniyyət evindəki tar dərnəyinə gedib-gəlirdim. Amma öz tarım yox idi,
çünki o vaxtlar Şuşadakı musiqi ələtləri
fabrikinin istehsal gücü 18 manata satılan tədris
tarına olan tələbatı tam
ödəyə bilmirdi, belə tarları bəxtə-bəxt
yalnız tanışlıqla Bakıdan 2-3 qat artıq qiymətə
tapmaq olardı və bu minvalla mənim tarçı olmaq istəyimin
də bəri başdan fatihəsini oxumaq şansı gündəlikdə
idi, öz aktuallığını itirməmişdi. Amma atam
bir gün hansısa təsərrüfat mağazasından (?),
görünür, zay, çıxdaş mal kimi qırağa
atılmış qəribə görkəmli bir tarı
alıb evə gətirəndə məni əvvəlcə
gülmək, ardınca isə az qala
ağlamaq tutdu. Çünki mən o vaxtadək (elə indiyədək
də!) o cür qəribə görkəmə malik tar
görməmişdim - tarın çanağı o qədər
yastı və kiçik idi ki, həqiqi tardan çox uşaq
oyuncağına bənzəyirdi. Üstəlik,
üzünün pərdəsi də
cırılmışdı, nə simləri vardı, nə də
xərəyi. Xülasə, tar olmayan yerdə
"tar" kimi bir şey idi və mən onu əlimə
götürüb küçəyə
çıxacağımı, şəstlə Mədəniyyət
evinə tərəf addımlayacağımı heç
cür təsəvvürümə gətirə bilmirdim.
Atam mənim
bu pərt vəziyyətimin səbəbini anlasa da, üzə
vurmadı, "Tarı Yaqub müəllimə verəcəm,
abıra salacaq" -
deyə onu mənim gözümdə layiq
olmadığı hörmətə mindirməyə
çalışdı və doğrudan da tarı
götürüb evdən çıxdı...
Təxminən
1 həftədən sonra "Səhər get, tarı Yaqub
müəllimgildən götür" - deyərək təmirdən
çıxmış tarı qəbul eləmək məsuliyyətini
bütünlüklə mənim üzərimə qoydu və
mən də atam gedəndən sonra ürəyim həyəcandan
əsə-əsə Yaqub müəllimin evimizdən bir tin
aşağıda yerləşən köhnə ata evinin
qapısını döyməyə yollandım.
Qapını Yaqub müəllimin özü
açdı - o vaxt 21-22 yaşlı gənc, subay bir oğlan
idi. Məni
çoxdan tanıyırmış kimi içəri dəvət
etdi, onun ardınca kiçik bir otağa daxil oldum və təxminən
3-4 dəqiqə sonra Yaqub müəllim qonşu otağa
keçib əlində həmin o yöndəmsiz tar geri
qayıdanda elə bil məni ildırım vurdu - tarın
çanağı elə həminki boyda qalmışdı! (Mən isə nəyə görəsə sadəlövhcəsinə
inanmışdım ki, Yaqub müəllim o çanağı
böyüdüb məni də, tarı da xəcalətdən
xilas edəcək.)
Yaqub
müəllim hardansa bir mizrab çıxarıb bu oyuncaq
tarı sinəsinə basdı və elə ayaq üstə
otaqda gəzə-gəzə başladı bu
dilsiz-ağızsız tarın dilini açmağa - bir xalq
mahnısı, ardınca hansısa muğamdan bir parça ifa
elədi, nəhayət, adını bilmədiyim aşıq
havasına keçdi və həmin o oyuncaq tar mənim
gözlərimin qabağında doğrudan da başladı
yavaş-yavaş hörmətə minməyə, sanbal
qazanmağa, hərçənd onun həmin o kiçik
çanağı Yaqub müəllimin sinəsində məzəli
görünürdü və mən içimdən gəlib
boğazıma dirənmiş gülüşü zorla boğurdum.
Əlqərəz, Yaqub müəllim həm
barmaqlarının, həm də özünün şirin dili
ilə məni bu tarın yaxşılığına, gərəkliyinə
inandıra bildi, sonra da onu səliqə ilə qoltuğuma
verib yola saldı.
İş
elə gətirdi ki, bu əhvalatdan təxminən 8 il sonra mən
özüm həmin tar dərnəyinin rəhbəri oldum,
Yaqub müəllimin yaratdığı Göyçay rayon
xalq çalğı alətləri ansamblında ud, bas, tar
çaldım, müxtəlif konsertlərdə, musiqili tədbirlərdə
iştirak etdim və Yaqub müəllimi - uşaq musiqi məktəbinin
müəllimi, Göyçayın musiqi həyatında
böyük zəhməti, çalışmaları olan bu səmimi,
istiqanlı insanı yaxından tanıdım və başa
düşdüm ki, bu dünyada Yaqub müəllim kimi insanlar
nə qədər çox olsa, bir o qədər
yaxşıdır!
Yeri gəlmişkən, onun portret cizgiləri barədə
bir neçə kəlmə demək istəyirəm.
Yaqub müəllim uşaqla uşaq, böyüklə
böyük olmağı bacaran sadə və müdrik bir
insandır. Ən qəliz məsələləri sadə,
anlaşıqlı, sözün yaxşı mənasında
"kəndçi ləhcəsi" ilə sadələşdirməyi,
istənilən situasiyanı özünün xoş aurası
ilə yumşaltmağı bacarır. Ən başlıcası
isə səmimi insandır, yəni olduğu kimi
görünür, rol oynamır, insanlarla nünasibətləri
hansısa umacağa, təmənnaya görə yox, ürəyinin
diktəsi ilə qurur... İstedadlı uşaqları
tapıb üzə çıxarmaq, onlara meydan vermək Yaqub
müəllimin insanlıq və sənət amalıdır və
o, bu missiyanı yerinə yetirməkdən usanmır ki,
usanmır...
Hə,
yadımdan çıxmışdı - Yaqub müəllim təcrübəli
tarzən olmaqdan başqa, həm də istedadlı xanəndə
idi - onun xüsusi şövqlə oxuduğu və
Göyçayda toy məclislərinin bəzəyinə
çevrilmiş "Mirzə Hüseyn segahı" hələ
də yaddaşlarda yaşayır...
Bu gün Göyçayın nə o qaynar musiqi həyatı
var, nə də həmin o "Yaqub müəllimin
ansamblı". Amma xoşbəxtlikdən Yaqub müəllimimiz -
ağsaqqalımız Yaqub Mürsəlovumuz durur! Ona Allahdan
cansağlığı arzulayıram!
Həmişə səsiniz gəlsin, Yaqub müəllim. Nə yaxşı ki
varsınız!
SEVDİYİM AYDIN
MÜƏLLİM
Bu
günlərdə Göyçaydan ağır xəbər gəldi:
Qocaman jurnalist, həssas, incə qəlbli şair və ən
başlıcası GÖZƏL İNSAN Aydın Kərimov vəfat
edib...
Bu xəbəri
eşidəndən Aydın müəllimin Günəş
kimi nur saçan işıqlı siması, dupduru, amma bir az da qəmgin baxışları gəlib durdu
gözlərimin qabağında, iki ay əvvəl etdiyimiz
telefon söhbətini xatırladım və nə gizlədim,
özümü saxlaya bilmədim...
Aydın müəllim dillər əzbəri olan
"Sevgilimə könül açdım"
mahnısının mətninin müəllifi idi. Həmin mahnının bir
yerində deyilir:
Ürəyində
"can-can" dedi,
Bəyənmədi dildə məni.
Amma Aydın müəllim ürəkdə də, dildə
də hamı tərəfindən bəyənilən nadir
adamlardan idi - dilində yalnız ürəyindəkilər
olduğuna görə.
O,
ömrü boyu belə yaşadı - ləyaqətlə, əsl
kişi kimi.
Mən
Aydın müəllimin bir vaxtlar mahir tar ifaçısı
olması barədə də danışa bilərəm. Amma
danışmayacam, çünki bütün bu
sadaladıqlarımdan əvvəl Aydın müəllim mənim
üçün ilk növbədə gözəl, səmimi
bir insan, etibarlı dost kimi qiymətli idi. Aydın
müəllim o qədər təbii və gözəl insan
idi ki, mən aramızda böyük yaş fərqi
olmasına baxmayaraq, heç kimə açmadığım ən
gizli sirlərimi belə Aydın müəllimlə
bölüşə bilirdim.
Aydın müəllim həm də zarafatcıl, necə
deyərlər, baməzə, çətinlikləri, gərgin
anları yumorla yumşaltmağı bacaran, öz qəlb
ağrılarına belə gülüşlə reaksiya verən
müdrik ağsaqqal idi. "Yeni fikir" qəzetinin
redaksiyasında birlikdə
çalışdığımız 1990-1992-ci illərdə
iştirakçısı olduğum bəzi hadisələr,
Aydın müəllimin qeyri-adi replikaları indi də
gözlərimin qabağında və qulaqlarımdadır.
İkisini danışım, siz də feyziyab
olun.
1
1991-ci il idi. Dükanlarda adicə kibritin də qeybə
çəkildiyi, ərzaq sarıdan hamının total şəkildə
əziyyət çəkdiyi günlərin birində
Aydın müəllim redaksiyaya gələn kimi sevinə-sevinə
dedi ki, bəs axşam evimizdə yaxşı dolma
bişirmişdilər. Onu "təbrik" etdik... Bir az keçdi, Aydın müəllim yenə
dolma söhbətinə qayıtdı, özü də elə
intonasiyada ki, elə bil əsrin ən mühüm hadisələrindən
biri məhz dünən Aydın müəllimgildə baş
vermişdi.
Günorta
nahara yaxın Aydın müəllim bir də dolma söhbətini
ortaya atmaq istəyəndə işçilərdən biri
zarafatla dedi:
-
Aydın müəllim, dolmanı bişirmisiniz də, yemisiniz
də. Tay onun haqqında bu qədər
danışıb ağzımızı sulandırmaq nədir?
Aydın
müəllim əlüstü cavab verdi:
-
Axşam dolma yeyənin atasına lənət...
- Nə
danışırsan, a kişi? Bəs bir qazan dolmanı neylədiniz ki?
- Necə
yəni neylədiniz? Bu "Bardaçok" ki,
nə qədər hakimiyyətdədir (Aydın müəllim
Qorbaçovu lağla belə adlandırırdı), Allah bilir
növbəti dəfə bizim evdə dolma bişəcək,
ya bişməyəcək. Ona görə
də qoydurdum soyuducuya ki, hərdən açıb baxım,
görüm dadını, rəngini unutduğumuz dolma necə
olur.
2
Aydın müəllimin qəribə bir xüsusiyyəti
vardı - ondan yaşını soruşanda həmişə rəqəmi
artırır, məsələn, 52 yaşı vardısa,
deyirdi ki, 62 yaşım var.
Bir dəfə
növbəti belə "yalandan" sonra dözə bilməyib
soruşdum:
-
Aydın müəllim, bu nə xasiyyətdir belə? Camaat yaşını azaldır ki, desinlər hələ
qocalmaylb, amma sən bilə-bilə yaşını
artırırsan.
Aydın
müəllim gülə-gülə dedi:
- Sən
belə şeyin ləzzətini başa düşməzsən.
Mən yaşımı ona görə
artırıram ki, eşidənlər desinlər ki, maşallah,
yaşına görə gör necə cavan qalıb.
İSTƏK
VARSA...
Rəşid
Kazımov 1966-cı ildə anadan olub və elə bu şəhərdə
də Kənd Təsərrüfatı Texnikumunda təhsil
alıb. 1992-1994-cü illərdə könüllü
kimi Birinci Qarabağ savaşında iştirak edib. Amma onu Göyçayda hamı peşəkar dülgər
kimi tanıyır. Öz işinə, peşəsinə məsuliyyətlə
yanaşan bu adam son 5-6 ildə digər bir sahədə
qazandığı uğurlarla da onu tanıyanların hörmət
və rəğbətini qazanıb və Rəşidin
yandırma üsulu ilə taxta üzərində
açdığı naxışlar tədricən maraqlı
mövzulara həsr olunmuş kompozisiyalara, şəkillərə
çevrildikcə yaradıcılığının, peşəkarlığının
miqyası ilə yanaşı, bu insanların da dairəsi
gündən-günə böyüməkdədir. Bəli, Rəşid heç bir ixtisas təhsili
almadan, heç bir ustad, müəllim görmədən bu sahədə
maraqlı əsərlər yaradan oymaçı rəssam kimi
indi təkcə Göyçayda yox, respublikada, hətta onun
hüdudlarından kənarda da tanınır.
Rəşidin yaradıcılığında dövlətçilik, hərbi vətənpərvərlik, milli-mənəvi və dini dəyərlər kimi mövzular geniş yer tutur. Onları ətraflı təhlil etmək fikrim yoxdur. Əvvəla ona görə ki, mən bu sahə üzrə mütəxəssis deyiləm. İkincisi, min dəfə eşitməkdənsə, bir dəfə görmək yaxşıdır və aşağıda onun bir işinin reproduksiyasını paylaşmaqla sizin üçün cüzi də olsa belə bir şans yaradıram. Nəhayət, əlavə etmək istəyirəm ki, Rəşid hazırda, yeni mövzularla yanaşı, çox orijinal bir layihə üzərində işləyir və bu layihə reallaşanda onun həm dülgərlik, həm təsviri sənət sahəsindəki səriştəsinin sintezində ərsəyə gələn maraqlı bir işinə şahidlik edəcəyik.
Təki
sağlıq olsun!
Əlisəfdər Hüseynov
525-ci qəzet .- 2022.- 8 iyul.- S.12.