Əməkdar müəllim Heydər
Eyvazovun 100 illik
yubileyinə sözardı
İyul ayının əvvəllərində Buzovna ictimaiyyəti görkəmli ədəbiyyatşünas, Əməkdar müəllim Heydər Eyvazovun 100 illik yubileyini qeyd etdi. Tədbir Buzovna Mədəniyyət
evində keçirilirdi.
Tərbiyə və təlim ilk növbədə tərbiyəçinin
nüfuzuna əsaslanır. Çünki tərbiyənin və təsirin gücü ancaq canlı mənbə olan insan şəxsiyyətindən
qaynaqlanmağa qadirdir.
Unikal tədris proqramları, treninqlər nə qədər də effektiv düşünülsələr
də, müəllimin
şəxsiyyətini əvəz
edə bilməz.
Heydər Eyvazovu Buzovnada
"müəllimlərin müəllimi"
adlandırırlar. Onun ölkəmizin
təhsil sisteminə verdiyi töhfələr bu günümüzədək
öz bəhrələrini
verir. Heydər müəllimin yüzlərlə
şagirdi fərqli sahələrdə, fərqli
məkanlarda fəaliyyət
göstərir.
Tələbələri üçün əfsanə,
qəsəbə üçün
tarix və tükənməz fəxr
mənbəyi (Buzavnanın
mərkəzi küçələrdən
biri onun adını daşıyır)
olan Heydər müəllimin əsas fəaliyyət illəri Azərbaycanın Sovet dövrünə təsadüf
edir. 1922-ci il mayın 19-da kəndli ailəsində dünyaya göz açan H.Eyvazov ilk təhsilini elə ailəsində, anası Ümleyla xanımdan almağa başlayıb. Milli ədəbiyyatın incəlikləri, Şərq
dillərinin təhlili,
müqəddəs kitabımızın
oxunması və təfsirləri Heydər müəllimin peşəkar
təcrübəsində ömür
boyu təməl çıxış müstəvisi
olub. Məktəbi bitirdikdən sonra
o, Azərbaycan Dövlət
Universitetinin (hazırda
BDU) Filologiya fakültəsinə
daxil olur və Universitetin unikal mühitində fərdi bilik xüsusiyyətləri ilə
tez zamanda fərqlənməyə başlayır.
Lakin
1941-ci ilin iyul ayında başlayan müharibə onu Vətənindən uzaqlara
aparır.
Azərbaycana qayıdan Heydər Eyvazov təhsilini davam edir. Pedaqoji fəaliyyətə
doğma 125 saylı məktəbində başlayır
və qırx ildən çox burada Azərbaycan dili və ədəbiyyat
fənnini tədris edir. 1939-cü ildə təsis olunan məktəb, ənənəvi olaraq, bütün Abşeron məktəbləri kimi, qəsəbənin mühüm
təhsil və tərbiyə ocağı
ilə yanaşı, mədəniyyət, ünsiyyət,
maariflənmə məkanı
olub. Və Heydər müəllimin
tədris metodikası
bu mühit üçün ideal həll
təklif edirdi. Bir tərəfdən - hər
dərsin dəqiq təşkili, detalların,
nüansların işlənməsi,
digər tərəfdən
isə - innovativ yanaşma, improvizasiya.
Məhz bu yanaşma nəticəsində
Heydər müəllimin
dərsləri "pedaqoji
əsər"dir. Burada
oxu, linqvistik bilik və bacarıqlar,
ədəbi dil ilə yanaşı, mənəviyyat, vətəndaş
pozisiyası, yaradıcılıq
meylləri, sərbəst,
səlist düşüncə
formalaşırdı. Onun özü
üçün isə
dərs bir ümid adası idi, ən düzgün
yol idi. Xasiyyətinin tündlüyü, daxili iradəsi, sərtliyi, gizli, görünməyən təbəssümü,
qayğıkeşliyi, müdrikliyi
və təvazökarlığı
ilə Heydər müəllim İntibah ruhlu Orta əsr
ustadlarını xatırladırdı.
Pedaqoq və alim kimi, Heydər
Eyvazov daim yaradıcılıq axtarışlarında
olmuşdur. Bir neçə şagird nəslinin istifadə etdiyi VIII sinif üçün "Ədəbiyyat"
dərsliyinin müəllifidir
(Akademik Həmid Araslı ilə həmmüəlliflikdə, 1968), Respublikada Azərbaycan dili və Ədəbiyyat
fənələri üzrə
dərslik və metodik vəsaitlərin redaksiya kollektivinin üzvü olub. 1978-ci ildə Əməkdar müəllim fəxri adına layıq
görülüb.
"Uşaqları ələ
almaq istəyirsən
- birinci özün onlara təslim ol, ruhunu ver,
zehnini ver, ən dəyərli bilikləri onlarla bölüş". Dahi Konfutsinin əbədilik düsturu yubileyin hər məqamında hiss
olunurdu. Titullar, elmi adlar, inzibatı pozisiyalar heç səslənmədi.
Hamısı Heydər Eyvazovun
tələbəsi, dostu,
davamçısı olaraq
təqdim edilirdi.
Səslənən xatirələrin təsviri təcəssümü
Heydər müəllimin
doğma məktəbinin
tələbələri tərəfindən
hazırlanan kiçik
videoçarxlarla tamamlanırdı.
Səhnədə yerləşdirilən iki portret Eyvazovun
tələbələri, buzovnalı
rəssamlar Rüvail Muradov və Azərbaycanda nadir sahəyə,
mozaikaya müraciət
edən Bəxtiyar Hüseynov tərəfindən
yaradılıb.
Hər ikisinin yaradıcılığında fərqli üslublar və texnikalar cərəyan etsə də, portretlər bənzərdir. Real obrazdan,
fotolardan və xatirələrindən qaynaqlanan
rəssamlar müəllimlərini
olduğu kimi, tanıdıqları kimi təsvir etməyə çalışıblar. Portetlərdən zalı sərt,
lakin açıq və müşahidəçi
baxışı ilə
izləyən şəxs
Müəllimdir, dostdur,
sirdaşdır.
Sevil Kərimova Sənətşünaslıq
üzrə fəlsəfə
doktoru, dosent
525-ci qəzet .- 2022.- 16 iyul.- S.11.