Buludlarda nə var, nə
yox?
NAZİLƏ
RAHİBQIZININ "BULUDLARA SƏYAHƏT" KİTABI HAQQINDA
QEYDLƏR
Mənə elə gəlir ki, ən böyük
şairlər uşaq
və sevgi şeirlərindən keçərək
ədəbiyyatın böyük
yoluna qədəm qoyurlar. Çünki uşaq və
sevgi şeiri qədər şairin istedadını üzə
çıxaran və
onu cilalayan ikinci bir vasitə
yoxdur. Ona görə də gənclərdən kim redaksiyamıza şeir gətirirsə,
ilk andaca onun sevgi və uşaq
şeirlərini nəzərdən
keçirir və bununla onların ədəbiyyat yolunda ilk addım səslərini eşidirəm.
Bu günlərdə tanınmış
şair dostum Nəcibə İlkin mənə Nazilə Rahibqızının "Buludlara
səyahət" kitabını
verdi, dedi
ki, burda maraqlı uşaq şeirləri var, baxarsan. Yazıçılar Birliyinin Uşaq
Ədəbiyyatı Şöbəsinin
rəhbəri olduğum
üçün belə
kitablar demək olar ki, mənə
hər həftə verilir və hansı kitab xoşuma gəlirsə haqqında bir neçə kəlmə mətbuatda söz deməyi özümə borc bilirəm.
Nazilə Rahibqızının "Buludlara
səyahət" kitabına
toplanmış şeirlər
diqqətimi çəkdi
və bu şeirlər müasir uşaq şeirimizdə özünü göstərə
bilən şeirlərdir. Şeirlərin tərbiyəvi əhəmiyyəti
böyükdür. Bu tərbiyə sadəcə
didaktika üzərində
qurulmayıb, şeirin
poetik gücü tərənnüm etdiyi obyektin və ya detalın mahiyyətindən yaranır.
Şairin istər böyüklər
üçün yazdığı
şeir və hekayələrində, istərsə
də uşaqlar üçün qələmə
aldığı kiçik
həcmli mətnlərində
həyata və təbiətə heyrət
edən bir uşaq obrazı var.
İpək tellərimə sığal
çəkərdin,
Tellərim həsrətdir əlinə,
ata.
İndi
saçlarım da həmin saç deyil,
Artıq dən düşübdür
telimə, ata.
Atasının itirən uşağın
saçına dən
ona görə düşüb ki, o, ata əlinə həsrətdir. Ona gərə ki,
aradakı zaman hadisə və detalları bir-birindən uzaq salıb. Uzaq düşənlərin arasına
zaman elə girib ki, onu
sıxmaq və uzaq düşənləri
daha yaxınlaşdırmaq
mümkün deyil.
Zaman "dən",
"saç", "ata",
"ölüm" məfhumlarının
arasında keçərək
öz həqiqətini
ortaya qoyub.
Şairin "Hərflərin bəhsində"
şeiri uşaqların
həm təfəkkür,
həm də rabitəli nitqinin inkişafında mühüm
rol oynayır. Şeirin
həm bədiliyi, həm də bu bədiiliyin tədrisi məsələsi:
hər ikisi bir-birini tamamlayır.
Çox
yaxşı tanıyırlar,
C-nı balaca dostlar.
Cırtdan sevdiyi üçün,
Məni də sevir onlar.
X - yam, Xarıbülbüləm,
Mən Şuşanın
gülüyəm.
Tapılmaram heç yerdə,
Çünki nadir biriyəm.
Solmaz və Çimnaz şeirindəki
alleterasiya uşaqların
düzgün tələffüzünün
inkişafına imkan yaradır, həm də bu alliterasiya
şeirin bədii gücünü artırır,
uşaqlarda dostluq, mehribançılıq duyğularını
sərgiləyir.
Çıxdı həyətə,
Solmazla Çimnaz
Birdən
yıxıldı,
Balaca Solmaz.
Həyəcanlanıb
Ağladı bir az.
Dedi:
"Əlimdən
Tutmadın, Çimnaz".
Çimnaz ehmalca
Qaldırdı onu.
Sildi torpağa
Batmış donunu.
Öpüb üzündən
Söylədi: "Solmaz,
Özü yıxılan
Heç vaxt ağlamaz".
Nazilə xanımın bütün
şeirləri öyrədici
inşaya bənzəyir,
nə olursa olsun, mətnlərdə uşaq nəyisə əldə edir, öyrənir. Şeirin dili o qədər
sadə və aydındır ki, uşaqlar öyrənməyə
əziyyət şəkmir.
Müasir texniki avadanlıq
sadə uşaq dilində şeirə gətirilir. Elmi texniki
yeniliklər uşaq dilində sadələşdirilir,
onların mahiyyəti,
məzmunu sadə dildə şeirə çevrilərək uşaqlara
aşılanır. İşıqfor
şeirinə diqqət
yetirək:
İşıqforun rəngləri,
Yorulmadan çalışır.
Qırmızı, sarı, yaşıl,
Sanki bizlə danışır.
Qırmızı deyir: "Dayan"
Sarı "hazırlaş" deyir.
Yaşılsa yanan zaman,
"Yol açıqdır"
söyləyir.
Sevindiricidir ki, Nazilə xanımın "Buludlara
səyahət" kitabı
bütün mahiyyəti
ilə uşaqlarla təbiət arasında bir körpü rolunu oynayır. Təbiət çox sirlidir. Onun bütün sirri elmə əsaslanır.
Uşaqlar ilk baxışda
bu sirrə vaqif ola
bilməzlər. Ona görə
də şair təbiətin sirlərini
aydın və sadə uşaq dilində şeirə çevirərək uşaqların
həm elmi biliyinin artmasına, həm təbiətə məhəbbət hissinin formalaşmasına, həm
də təbiəti öyrənmyə çağıran
kiçicik mətnlər
yaradır. "Külək
necə yaranır"
şeirinə baxaq:
Sən heç düşünübsənmi,
Külək necə yaranır?
Bu böyük yer Kürəsi
Bəs necə
havalanır?
Bu, "Külək necə
yaranır?" şeirin
ilk bəndidir, sonrakı
bəndlərdə külək
necə yaranmasının
və bunun mahiyyətinin məhz Günəşlə bağlı
olmasını göstərir. Atmosfer qatının
sıxılması nəticəsində
yaranan hava axını dünyanı
və təbiəti qidalandırır və təzələyir. Eyni zamanda,
şair yağışın,
dolunun, qarın yaranmasını balaca uşaqlara başa salır. Yenə demək istəyirəm
ki, müəllif bu bilikləri didaktika şəklində
vermir, bədii, poetik bir şəkildə
uşaqlara çatdırır.
Diqqətimi çəkən şeirlərdən
biri də "İki Yasəmən" şeiri oldu. İnsanla təbiət
arasında əlaqə
həm insanı xilas edir, həm
həm də təbiəti. Əgər bu
əlaqə nə vaxtsa qırılarsa, onda cəmiyyətdə və təbiətdə ciddi fəsadlar baş verir. Kiçik mikro təbiət və cəmiyyət olan həyətdək Yasəmən gülü ilə evin qızı
Yasəmən arasındakı
əlaqə, söhbət
yuxarıda dediyimizin kiçik alternativi kimi görünür.
Bu paralelikdə ekoloji təmizlik, saflıq, təmizlik tərənnüm olunur.
"Evimizdə var,
İki Yasəmən:
Onun bir mən,
Biri də sənsən.
Bunu bil ki, sən
Daha gözəlsən".
Beləliklə, Nazilə Rahibqızının
"Buludlara səyahət" kitabı
uşaqların vətənpərvərlik hislərinin
formalaşmasına, onlarda dostluq,
məhəbbət duyğularının yaranmasına kömək
edir. Ona görə də
bu kitaba
toplanmış şeirlərin dərsliklərə
salınması çox yaxşı
olardı.
Qəşəm
NƏCƏFZADƏ
Şair, AYB Uşaq Ədəbiyyatı
şöbəsinin müdiri
525-ci qəzet .- 2022.- 23 iyul.- S.19.