Tək uşağın oyunu
esse
Aksiomadır ki, zamanı heç kəs və heç nə saxlaya bilməz. Zaman bütün hallarda
öz axarı ilə gedir. Zaman qürbətdə də gedir, vətəndə də. Amma uzun müddət qürbətdə yaşayanlar
bilirlər ki, zamanı arzu olunan məzmunla, ilıqlıqla yalnız o
məkan zənginləşdirə
bilir ki, o məkanın adı Vətəndir.
Həyatım boyu vətəndən
uzaq düşmüş
çox adam
görmüşəm. Bu, təəccüblü deyil,
çünki yaşadığımız
mürəkkəb zamanın
adlarından biri də "qaçqınlar
dövrü"dür (Saysız-hesabsız
qaçqınlar ordusuna
gözümüz önündə
Ukrayna qaçqınları
da əlavə olunur). Ancaq gördüyüm qəriblər içində
yaddaşımın yeddinci
qatına həkk olunan bir nəfər
qərib uşaq olub. Qərib uşaq qəribə
səslənir, amma mən onu öz
iztirabları ilə, həyəcanı ilə,
kədəri və sevinci ilə gördüm.
Bir neçə il
əvvəl evimizin yaxınlığında bir
əfqan ailəsi kirayə ev tutub müvəqqəti məskunlaşdı. Ailə valideynlərdən
və üç uşaqdan ibarət idi. Onların dediklərinə görə, bir nəfər fırıldaqçı
onlara vəd verib ki, guya
məxfi yolla sənədlərini düzəldib
ailəni Əfqanıstan
qaçqınları qismində
Almaniyaya keçirəcəkdir.
Fəqət zavallıların sənədlərini və
pullarını götürən
dələduz arxasınca
iz qoymadan aradan çıxıb.
Nəticədə, sənədsiz, pulsuz
əfqanlar qalırlar
çölün düzündə.
Əlacları BMT-nin şəhərimizdəki
nümayəndəliyinə qalır ki, adı çəkilən
təşkilat vətən
torpağından uzaqda
hər şeylərini
itirən zavallıların
kimliklərini müəyyənləşdirsin
və vətənə
qaytarsın.
Əfqan
uşaqlarından ikisi
(qız və oğlan)
nisbətən böyük
idi. Oğlanlardan biri isə altı-yeddi yaşlarında
olardı. Böyüklər ingiliscə pis-yaxşı
danışır, bu dilin vasitəsilə də məhlə uşaqları ilə ünsiyyət yaradıb başlarını girliyərək
qəribliyin yükünü
xeyli yüngülləşdirirdilər.
Dərd kiçik yaşlı əfqan qəribi idi. O, öz ana dilindən başqa heç bir dildə danışa bilmirdi. Məhləyə düşürdü, yazıq-yazıq durub hay-küylə oynaşan həmyaşıdlarına baxır, baxırdı. Sonra birdən görürdün, uşaqlar harasa çəkilib getdilər. Bax onda qərib uşağın tək adamlıq oyunu başlayırdı. Əslində bu, oyun deyildi, vətən torpağından ayrı düşən tək uşağın faciəli tamaşası idi: o, əfqan dilində nəsə deyir, o yan-bu yana qaçırdı. Sonra durur, əllərini yelliyə-yelliyə yenə nəsə söyləyir, ağaclara, divarlara yanaşır, öz dilində nəsə soruşur, sonra yenə qaçır, yenə həmin yerə qayıdırdı. Daha sonra divarın dibində qəmli-qəmli oturub dərin fikrə dalırdı, amma...
Amma onun dilini bilməyən məhlə uşaqları kimi, nə o ağaclar, nə o daş divarlar onun dilini, fikrini anlamırdılar, çünki bura vətən deyildi, bu torpaq o uşağın ana dilində danışmırdı.
Həmin o əfqan uşağının təkadamlıq oyununa baxa-baxa vətən torpağının mahiyyətini yeni bir aspektdən dərk edərək düşünürdüm, ilahi, məhlədə qayğısızcasına qaçan uşaqlar nə bilsinlər ki, onların səadəti ot kimi, çiçək kimi yalnız bu torpağın üstə bitir, o, başqa torpaqda bitə bilməz. Başqa torpaqda başqa uşaqların xoşbəxtliyi bitir.
Bəzən suyu içirik, amma içdiyimiz suyun dəyərinin,
mahiyyətinin fərqinə varmırıq, havanı uduruq, lakin onun
əhəmiyyəti barədə düşünmürük.
Vətən torpağı da hava kimi, su
kimidi. Gündəlik
qayğılarımızın gələcək
planlarımızın dalınca qaçırıq və gün ərzində bircə dəfə də
olsun ağlımıza gəlmir ki, bütün
arzularımız, bütün
planlarımız ayağımızın altındakı vətən
torpağına görədir, zamanı gözəl həyata,
vaxtı mənalı ömrə çevirən də
yalnız odur.
İmir
MƏMMƏDLİ
525-ci qəzet.- 2022.- 2 iyun.- S.13.