"Bir səbət tənhalıq"dakı
unudulmaz məqamlar
Mayın 29-da Azərbaycan Dövlət Gənc Tamaşaçılar
Teatrında fərqli və çox maraqlı günlərdən
biri yaşanırdı. Həmin gün
yubileyi M.Vahidzadənin
"Bir səbət tənhalıq" tamaşası
növbəti dəfə
oynanılırdı. Amma bu nümayiş əvvəlki nümayişlərdən
fərqlənirdi. Çünki özəl idi, xüsusi idi. Mayın 30-u tamaşanın
baş rol ifaçısı, Əməkdar
artist Güşvər Şərifovanın
60 illik yubileyi tamam olurdu və
o, bu dəfə "Bir səbət tənhalıq"ı özünün
yubileyi şərəfinə
oynayırdı...
Tənhalıq... Yaradılışdan bu günə
kimi hər kəs özlüyündə,
özüylə baş-başa
qalanda yalnızdır,
tənhadır. Bu tənhalıq
öz seçimin də ola
bilər, Tanrıdan yazılan payın da. Bir də var hansısa fiziki qüsuruna, sağlamlıq
probleminə görə
cəmiyyət, dost-tanış,
hətta öz ailən tərəfindən
tənhalığa tərk
ediləsən. Bax bu, ən böyük dəhşətdir.
Güşvər xanımın canlandırdığı
Qız obrazı da həmin o dəhşəti yaşayanlardan
biridir. O, belindəki qoza görə hətta öz ata-anasının belə ondan utandığı insandır. Xarakter etibariylə şən,
zarafatcıl, ədəbiyyatı,
rəqsi, ünsiyyəti
sevən bu qozbel qız dörd divara və özünün yaratdığı dünyaya
həbs olub. Bu dünyasında kiçik gəlinciyi Röyayla həm tənhalığını paylaşır,
həm də sanki onunla danışaraq
danışmağı unutmamağa
çalışır.
Əməkdar artist Nofəl Vəliyevin quruluşunda "Bir səbət tənhalıq"
tamaşası əslində,
çox sadə süjet xəttiylə ən mürəkkəb mətləblərə toxunur. Rejissor xırda
detallarla obrazlarının
daxili dünyalarını
böyük ustalıqla
açır. Obrazlar
dedik... Çünki "Bir səbət
tənhalıq" tamaşası
monotamaşa deyil, burda ikinci bir
obraz da var ki, o da
aktyor Anar Seyfullayevin canlandırdığı
oğru obrazıdır.
Səhnə əsərinin böyük
bir hissəsində qozbel qız evdə təkdir, elə hey gəlinciyi Röyayla söhbət edir, öz narahatlıqlarını,
qorxularını, utancını
onunla paylaşır.
Hiss olunur ki, o, ən çox
onu dünyaya gətirən valideynlər
tərəfindən tənhalığa
tərk edilməsiylə
barışa bilmir. Anası onu özüylə heç yerə aparmır, çünki ondan utanır. Atası onun varlığını
özünün hansısa
günahıyla əlaqələndirir
və öz qızını bir evin içərisində görməməyi seçir.
Bütün bunlar tamaşanın
dekorasiyasında da ən incə ayrıntısına qədər
əks olunub. Səhnədəki kəlağayı
asılan asılqan qızın anasını,
kişi köynəyi və papağı asılan asılqan isə atasını əvəz edir. Qız indi qonşunun
toyunda olan valideynlərinin üzünə
deyə bilmədiyi gerçəkliyi həmin
asılqanlarla bölüşür.
Oğrunun onun evinə gəlməsi isə anidən baş verir. Bunu nə tamaşaçı
gözləyirdi, nə
də qızın özü. Amma Anar Seyfullayevin
gəlişiylə tamaşaya
başqa bir rəng, başqa bir ahəng gəlir. Budur, qarşımızda başqa bir tənha insan var. Biz onun tənhalığını
hələ qız otaqda yoxkən, ilk gəlişində gəlinciyi
həsrətlə bağrına
basmasından görür
və anlayırıq.
Qız tənhalığını gəlinciklə
aradan qaldırmağa
çalışırsa, oğru
ona valideynlərindən
qaldığını zənn
etdiyi tütəyiylə
bölüşür. O tütək ki, hələ yenicə doğularkən küçəyə
atılan körpənin
bələndiyindən çıxan
və bu yaşına kimi öz ailəsindən qalan yeganə əşyadır. Özü demiş,
bəlkə də bu tütək onun atasıdır, anasıdır, əsl həyatıdır.
Oğrunun gəlişindən və həyatına dair bu kiçik epizodu öyrəndikdən sonra düşündüm, görəsən, səhnədəki bu iki nəfərdən ən çox tənha olan kimdir: valideynləri tərəfindən hələ doğularkən biryolluq tərk edilən oğlan, yoxsa fiziki tərk edilməsə də, valideynlərinin hər gün tənhalığa məhkum qoyduğu qız?! Qəribədir, tənhalığın da şəkli, növü, dərəcəsi varmış...
Ancaq bu obrazlar təkcə tənhalıqlarını paylaşmırlar. Onlar həm də sevmək, sevilmək, sevinmək, gülmək, şənlənmiş kimi hisslərdən də məhrumdurlar və anlaşılan odur ki, tənhalığını paylaşan insanla bu hisslərin hamısını paylaşa bilirsən. Hətta o dərəcədə ki, adını bilmədiyin, kimliyinə əmin olmadığın, cəmisi 3-4 dəqiqəlik söhbətlə yaddaşında iz buraxan insana "Ümid" adını verib, özünün ümidinə çevirirsən.
Səhnə əsəri iki nəfərlik olsa da, qonşuların səsi, toyun uğultusu, oğrunu axtaran insanların səs-küyü səhnəni doldurur, həyatın kimlər üçünsə bir pəncərə arxasından axıb getdiyini ən gözəl şəkildə əks etdirirdi.
Tamaşa musiqi baxımından çox zəngin olmasa da. Seçilən musiqilər çox uğurlu idi və obrazların daxili aləmlərini, yaranan situasiyanı çox gözəl şəkildə açırdı.
Tamaşa sonrası heç birimiz yerimizdən durmağa tələsmirdik. Başda da
dediyim kimi, bu gün özəl
gün idi. Sevilən aktrisa Güşvər Şərifovanın yubileyi
təbii ki, qeyd olunmalı idi. Görünür, GTT-nin rəhbərliyi
və kollektivi də bu günə
xüsusi hazırlaşmışdılar.
Tamaşa sonrası teatrın
truppa müdiri Ələsgər Muradxanlı
aktrisanı təbrik edərək, rəhbərlik
adından, Teatr Xadimləri İttifaqının
və Həmkarlar İttifaqının diplomları
ilə təltif etdi.
Bu gözəl mərasim onu göstərdi ki, az əvvəl səhnədə
obrazının tənhalığını
bölüşən aktrisa
heç də tənha deyil. Onu sevən, sənətinə
və şəxsiyyətinə
dəyər verən incəsənət nümayəndələri
və tamaşaçıları
var.
Biz də öz
növbəmizdə fərqli rollar
ifaçısı, Əməkdar artist
Güşvər Şərifovanı yubileyi
münasibətiylə təbrik edir, ona möhkəm cansağlığı, yeni yaradıcılıq uğurları arzu edirik.
Şahanə MÜŞFİQ
525-ci qəzet.- 2022.- 2 iyun.- S.8.