“Dərinliyimin içində
özümü axtara-axtara qalıram”
Çox maraqlı xanımdır. Sanki müxtəlif rəng çalarlarının
harmoniyasını özündə cəmləşdirə
bilib. Bilib yox, sadəcə bunu bacarıb.
Müsahib olmağa dərhal razılıq verdi.
Bu da daha bir müsbət tərəfi.
Artıq söhbətə başlayanda hiss etdim ki, mənim
üçün maraqlı olan bu xanım, eyni zamanda həm də
zəngin təxəyyülə malikdir. Etiraf
edim ki, 2008-ci ildən sonra onun
yaradıcılığını, fəaliyyətini daha
çox izləməyə başlamışam. Bu haqda
bir qədər sonra...
Adətən bir ənənəvi sualla başlayıram
söhbətə. Cavablar müxtəlif olur - bəzən
sadə, bəzən konkret, bəzən də müsahibin tərzinə
uyğun. Bu dəfə eşitdiyim cavab həm qeyri-adi,
bir az qəlizliyə yaxın oldu, elə
onun bəstələdiyi mahnılar kimi. Sualları
özünəxas tərzdə, içdən gələn
emosionallıqla cavablandırdıqca, yaşadığı
zaman kəsiyində müxtəlif yaş həddindən
adlayaraq gələn bir neçə obraz gördüm. Və
istədim ki, portretdən boylanan bu obrazlarla oxucu da tanış
olsun. Rubrikamızın qonağı Əməkdar
artist, fərqli dəsti-xətti ilə seçilən bəstəkar
Gövhər Həsənzadədir.
- Söhbətimizin
ilk obrazı balaca Gövhər olsun.
- Olsun... Artıq əsrin yarısını adlamış
balaca Gövhər həm ziyalı, həm də uşaqlara
çox ciddi nəzarət olunan bir ailədə
böyüyüb. İxtisasca fizik olan atam
uzun illər Bakı Seysmoloji Xidmət Mərkəzinə rəhbərlik
edib. Artıq haqq dünyasında olan
atamın işinə uyğun zəlzələ kimi xasiyyəti
olub. Çox çəkinirdik ondan. Atamın nə sözü olardısa, onu anamın
vasitəsilə bizə çatdırardı. Anam Afəridə xanım filoloqdu və pedaqoji fəaliyyətlə
məşğul olub. Deyərdim ki, anam
atamdan daha artıq ciddi və mühafizəkar idi tərbiyəmizdə.
Bəzən öz
tapşırıqlarını atamın adından deyərdi mənə
və bacıma.
Beş yaşım olanda evə piano aldılar və
prelüdə bənzər iki melodiyanı elə-belə
dınqıltdatdım. Evə qonaq gələndə deyərdilər
ki, Gövhər, gəl pianoda çal. Mən
də uşaq həvəsilə o melodiyaları məmnunluqla
çalardım, hamı da alqışlayardı. Vəssalam,
yazdıqlarım elə beş
yaşında da qaldı.
- Və...
- Mən
sakit uşaq olmamışam. Səkkiz yaşıma qədər
baletə getmişəm, bədii gimnastika üzrə rayon çempionu
olmuşam. Lakin atam bu yaşa qədər
atdanıb-düşməyi kifayət hesab etdiyindən hər
şeylə vidalaşmalı oldum. Lakin
sakitlik mənə yad olduğundan dama dərnəyinə
getdim, arada rəssamlıqla məşğul oldum, bir sərgim
də təşkil olundu. Bütün
bunlardan sonra elan etdim ki, musiqi ilə məşğul olmaq istəyirəm.
Evdə əlimdən təngə gələn valideynlərim dedi ki, bu, sənin son istəyindi.
Əgər imtahanda musiqi duyumunun
olmadığını desələr, daha heç bir
şansın olmayacaq. Şans isə məndən yana oldu. Tək qabiliyyət
imtahanı ilə musiqi məktəbinə qəbul oldum.
Nümunəvi təhsil ocağı olan 7 saylı məktəbin
səkkizinci sinfindən sonra A.Zeynallı adına
Musiqi Məktəbini əla qiymətlərlə, daha sonra
indiki Bakı Musiqi Akademiyasının Bəstəkarlıq
fakültəsini fərqlənmə diplomu ilə bitirdim.
- Deyəsən
tələsdik axı...
- Hə,
tələsdik...16 yaşında musiqi yazmaq həvəsini
duydum. Artıq A.Zeynallı adına Musiqi Məktəbində
oxuyurdum. Orada bəstəkarlıq kursu vardı
və onun rəhbəri bu gün də hörmətlə
andığım Leonid Vaynşteyn idi. Musiqinin strukturunu
qura bilirdim deyə, məni kursa yazdı, dedi ki, niyə musiqi
bəstələmirsən? Sual mənə
çox qəribə gəldi. Bu vaxta qədər
ciddi rejimdə böyüyən mən, sərbəst nəsə
deyə bilərəmmi fikrini yaxın buraxmağa qorxurdum.
Lakin Vaynşteyn məni bu kompleksdən çıxararaq dedi
ki, istədiyini elə. Qorxa-qorxa, çəkinə-çəkinə
düşündüklərimi deməyə başladım.
O, məni dinlədi, istiqamət verdi və
beləcə, bəstəkarlığa hazırladı.
- Buna
hazırlığın uğurlu başlanğıcı deyək.
- Əslində elədi. Konservatoriyada dahi
Cövdət Hacıyevin sinfinə düşdüm və onun
son tələbəsi oldum. Bu da uğurlu
başlanğıc. Keçdiyim bu məktəb
Gövhər Həsənzadənin bəstəkarlıq məktəbinin
tramplini oldu. Nəslimizdə musiqi ilə məşğul
olan yoxdu. Qismətimə bu yolla
yürümək düşdü, mən də yürüməyə
başladım.
- Az
getdiz, çox getdiz və...
- Gedə-gedə
gördüm ki, çox mürəkkəb insanam. Bəzən öz içimdə itib-batıram.
Sonda özümü
yığışdırıb, sakitləşdirib
soruşuram ki, Gövhər, sən nə istəyirsən?
Mən iş görürəmsə, o yüz faizlik
olmalıdı. Bu gün qoy belə olsun, sabah
daha yaxşı olar kimi bir anlam mənim üçün
yoxdu. Əgər sabah daha yaxşı olacaqsa,
qoy elə həmin vaxtda olsun, təki məni qane etsin. Neyləyim ki, mən buyam? Dərinliyimin
içində özümü axtara-axtara qalıram. Çətin insan olduğum üçün musiqilərim
də özümə bənzəyir.
-
Mahnılarınıza yazdığınız şeirlər də...
-
Mahnılarımın şeirlərini 99 faiz özüm yazsam
da, mənə şairə demək olmaz, bu adın mənə
deyilməyindən qorxuram. Poeziya yazarları da hiss edir ki, mənim
yazdıqlarım şeir deyil. Mən bəstələdiyim
musiqinin melodiyasının tələb etdiyini yazıram,
çünki mənim üçün bunu heç kəs qələmə
almayacaq. Mənim yazdıqlarım musiqinin
dillə ifadəsidi, səsin sözlərə çevrilməsidi.
-
Keçək professional bəstəkar Gövhər Həsənzadəyə.
- Mənim
üçün ən asan iş mahnı bəstələməkdi,
çünki mahnı mənə həmən gəlir. Mənə
həvəs iki aydan sonra gələcək və ya bu
mövzuda mahnı bəstələmək tapşırığı
almışam, amma hələ özümü hazırlaya
bilmirəm kimi fikirlər mənə yaddı. Bəstəkarın
təbi hər an üzdə olmalıdı. Peşəkar bəstəkarlar görmüşəm,
onlardan hər hansı bir layihə üçün mahnı
istəyəndə, deyib ki, buna vaxt lazımdı. Bu, mənim üçün çox qəribə
anlayışdı. Sənin peşən
musiqi yazmaqdısa və əsl bəstəkarsansa, beynini
araşdırıb tapşırığa uyğun ordan nəsə
tapıb üzərində işləyib qoymalısan ortaya, əks
halda yaradıcı insan deyilsən. Sifarişlə
mahnı yazmaq mənlik deyil, çünki istədiyimi musiqiyə
çevirə bilmirəm, qalır ürəyimdə. Mahnının yaranması bəstəkarın əhval-ruhiyyəsi
deməkdi. Mahnı bəstələyəndə
həmin anda nəyi yaşayıramsa, onu nota çevirməliyəm.
- Gəlib çatdıq "Eurovision" müsabiqəsinə.
- On dörd il keçməyinə baxmayaraq, mən hələ də o yuxudan ayılmamışam. Azərbaycanın dünyaya inteqrasiyası, inkişafı üçün "Eurovision" yeni bir adım, yeni bir layihə oldu ki, bu da 2008-ci illə bərabər mənim də payıma düşdü. O zaman Bəstəkarlar İttifaqının üzvü olan 5-6 nəfərdən ibarət kiçik bir siyahıda adını görmək hələ 40 yaşı olmayan Gövhər Həsənzadəyə dövlətin göstərdiyi etimadın təzahürü idi. Etiraf edim ki, o zamana qədər həmin yarışmasını vaxt darlığından televiziya ilə belə, izləməmişdim. Bildiyim tək o idi ki, mənə göstərilən etimadı mütləq doğrultmalı idim. Mahnını bəstələdim, sözlərini yazdım, sözlər tərcümə olundu və müsabiqəyə təqdm edildi. Bunu dövlətindən tapşırıq alan biri kimi etmək borcum idi. Müsabiqənin təşkilat mərkəzi mahnını da, müğənniləri də uyğun bildi və ilk dəfə olaraq Azərbaycan heyəti "Eurovision" a qəbul edildi. Birdən sanki duman çəkildi və o zaman anladım ki, Azərbaycanda hələ sözünü deməyən iki gənclə ölkəmi ilk dəfə olaraq təmsil etməyə gedirəm. Yalnız o zaman bu yükün ağırlığını dərk etdim. Sona qədər müəmma içində idim. Bu düşüncələrlə 16 ölkədə turnelərdən keçə-keçə gəlib çıxdıq Belqrada. Final günü uşaqlara dedim ki, məni nə zaldakılar, nə münsiflər, nə gələn səslər maraqlandırır. Biz bura Azərbaycan deməyə gəlmişik və bunun üçün üç dəqiqəmiz var. Not səhv oldu fikir verməyin, falş oxuduz üstündən keçin, muğamda səsin titrəsə, aşağıdan oxu, burdakılar muğam nədi bilmir. Mahnını mən yazmışam, nə istəyirsiz edin, bircə səhnədə büdrəməyin, səsiniz yerində olsun. Gözünüz zaldakı bayrağımızdan başqa heç nə görməsin, bütün Azərbaycan üçün oxuyun və gəlin. Bunu deyib onları Quranın altından keçirib səhnəyə yola saldım. Uşaqların ifası şox mükəmməl oldu.Vətəni təmsil etmək çox ağırdı, ağır olduğu qədər də məsuliyyətlidi. Yarım əsrdən sonra ilk dəfə müsabiqəyə qatılan Azərbaycanın adı onluğa düşdü. Əslində biz 3 və 4-cü yerləri paylaşırdıq, lakin sonra səkkizə düşdük. Təbii ki, burda müxtəlif nüansların, qərəzli mövqenin rolu vardı. Orada eşitdiyimiz: "Azərbaycan son 20 ildə "Eurovision"a ciddilik gətirən bir dövlət oldu" fikri ən yüksək qiymət idi. Azərbaycanın ilk çıxışı bu günədək öz təsirini saxlaya bilib. Qeyri-təvazökarlıq kimi səslənməsin, lakin kilsə musiqisi ilə başlayıb muğamla bitən, üç dəqiqəlik zaman kəsiyində dinləyicidə fəlsəfi fikir yarada bilən bir mahnı unudula bilməz. Bu lahiyədə ilk və son iştirakım elə 2008-ci ildə qaldı.
- Amma illər
bir-birini əvəz edə bildi.
- Etməli
idi də... Uğurlu çıxışlar Azərbaycanı
yarışmanın ev sahibliyinə qədər
gətirib çıxardı. Lakin bunların
heç birində mənim iştirakım olmasa da, həmişə
hər məqamı izləməyə
çalışmışam. 2014-cü
ildən sonra uğur bizdən qaçmağa başladı.
Səbəblərin dərinliyinə getmək
fikrindən çox uzağam. Amma bir məqamı
mütləq vurğulamalıyam. Yarışmada
qazandığımız qələbələrimizə
baxmayaraq, biz illərlə bu müsabiqədə
dünyanın nəzərində torpaqları işğal
altında olan bir ölkənin nümayəndəsi olaraq
qalmışdıq. Amma biz nə etdik?
Cəmi 44 günə dünyaya dedik ki, zaman
keçsə də, türk heç zaman boyunduruq altında
yaşamaz. Biz artıq qalib bir ölkəyik
və bunu harada olmağımızdan asılı olmayaraq,
dünyaya xatırlatmalıyıq. Bu
baxımdan bizim yarışmada bu ilki
çıxışımızı uğurlu hesab etmirəm.
Yarışmanın seçiminə, müğənninin ifasına heç bir
iradım yoxdu. Lakin qalib bir ölkənin təmsilçisi
təpədən dırnağa kimi həm mahnısı, həm
səhnə maneraları ilə göstərməli idi ki,
baxın, bu, mənəm. Onun ifa etdiyi
mahnı, görkəmi bunu göstərmədi və
tamaşaçının verdiyi cəmi üç səs
sübut etdi ki, avropalılar artıq hər gün eşitdikləri
sıradan bir avropa bəstəkarın sıradan bir
mahnısını dinləmək istəmir. Bu baxımdan, bizim professional bəstəkarlarımızın
hərəkətə keçməyini həm gözləyir,
həm də arzu edirəm. Çünki mənim
ifaçım səhnəni qürurla, hay-küylü
ifası ilə zəbt etməlidi.
P.S. Müsahibə boyu onun gah emosional, gah pafoslu danışığından hiss olunurdu ki, vətənpərvər, uğurlarına əmin, özünə inamlı olan bu bəstəkar xanım çox qələbələrə imza ata biləcək bir gücün sahibidi. Biz də Gövhər Həsənzadəyə bu əzəməti yaşamağı arzu edək.
Tamilla M-zadə
525-ci qəzet.- 2022.- 14 iyun.- S.13.