Təhsildə inkişaf
və innovasiyalar
Məlum olduğu kimi, artıq bir neçə ildir ki, Təhsil Nazirliyinin təşəbbüsü
ilə ölkəmizdə
Təhsildə inkişaf
və innovasiyalar üzrə qrant müsabiqələri keçirilir. Təhsil sahəsində
baş verən mütərəqqi dəyişikliklərin
davamı olaraq bu müsabiqələrin başlıca məqsədi
təhsil müəssisələrində,
təhsilverənlərdə sağlam rəqabəti və innovativ fəaliyyəti, yeni ideyaları stimullaşdırmaqdan
ibarətdir. Müsabiqədə dövlət ümumi təhsil müəssisələri
və təşkilati-hüquqi
formasından asılı
olmayaraq bütün ümumi təhsil müəssisələrində çalışan pedaqoji
işçilər iştirak
edə bilər.
Müsabiqə zamanı təhsil müəssisələrinin dövlət-ictimai
uğurlu idarəetmə
modellərinin aşkarlanması,
dəstək verilməsi
və yayılması
mövzusunda təqdim
ediləcək layihələrdə
öyrədici resursların
hazırlanması, yeni
idarəetmə modellərinin
tətbiqi, məktəb
assosiasiyalarının yaradılması,
mübadilə proqramlarının
təşkilinə dair
məsələlər əhatə
olunur.
"Təhsildə inkişaf və innovasiyalar üzrə V qrant müsabiqəsi"nə "Ümumi təhsil müəssisələri
kateqoriya"sı üzrə
230, "Fərdi kateqoriya"
üzrə 741 olmaqla,
ümumilikdə 971 layihə
təqdim edilib. Ekspert qrupunun qiymətləndirməsi əsasında
"Ümumi təhsil
kateqoriya"sı üzrə
47, "Fərdi kateqoriya
üzrə" 132 layihə
olmaqla ümumilikdə
ən yüksək
bal toplayan 179 layihə
qrant qazanıb.
Bakı
şəhəri İ.Hacıyev
adına "Tərəqqi"
texniki-humanitar liseyi V Qrant müsabiqəsində "Ümumitəhsil"
kateqoriyasında "Nizami
Gəncəvinin əsərlərində
elmi yanaşmalar konfransının keçirilməsi"
layihəsi ilə qalib gəlib. Məktəbin direktoru Nasim Abışov qeyd edir ki,
layihənin məqsədi
istedadlı şagirdlərimizin
diqqətini dahi Nizaminin ölməz əsərlərini dərindən
öyrənərək, onun
mütərəqqi elmi
fikirlərini araşdıraraq
tədqiqat aparmağa
yönəltməkdir: "Layihəmiz üçün
feysbuk sosial şəbəkəsində səhifə
yaradıldı. Konfransda iştirak
üçün respublikamızın
ümumtəhsil məktəblərinin
IX-XI sinif şagirdləri
dəvət olundu.
Şagirdlərin onlayn qeydiyyatdan
keçməsi üçün
onlayn portal yaradıldı
və ümumilikdə
respublikanın 30-a yaxın
şəhər və
rayonlarından 400-dən çox
şagird qeydiyyatdan keçdi. Layihəmizdə fəaliyyət göstərmək
üçün 1 nəfər
təlimçi və
4 nəfər ekspert seçildi. Mütəmadi olaraq layihəmizin məqsədi, vəzifələri
və görüləcək
işlər barəsində
sosial şəbəkədə
məlumatlar paylaşıldı.
Qeydiyyatdan keçmiş şagirdlər
və onların müəllimləri ilə
təlimçi və
ekspertlərin feysbuk sosial şəbəkəsi
üzərindən təşkil
olunan onlayn görüşlərdə dahi
Nizami Gəncəvinin
əsərlərində müxtəlif
elm sahələrinə aid materiallar,
məqalənin necə
yazılması, məqaləyə
verilən texniki və elmi tələblər,
qiymətləndirmə meyarları
haqqında geniş məlumatlar verildi, müəllim və şagirdləri maraqlandıran
suallar cavablandırıldı.
Şagirdlərin hazırladıqları məqalələr
elektron poçt vasitəsilə qəbul olundu, ekspertlər tərəfindən həmin
məqalələr müxtəlif
parametrlər üzrə
qiymətləndirildi və
40 şagirdin məqaləsi
yekun tura buraxıldı. Məqalələr slaydlar vasitəsilə
təqdim olundu. Sonda 14 şagird I, 17 şagird II və 9 şagird III yerə layiq görüldülər. Pandemiya şəraitini
nəzərə alaraq,
qalib gəlmiş şagirdlərə müxtəlif
vaxtlarda müvafiq diplomlar və hədiyyələr təqdim
olundu. Layihənin sonunda fəaliyyətimizi
qiymətləndirmək məqsədilə
valideyn, şagird və müəllimlərlə
onlayn sorğular keçirildi. Layihə ölkənin
bir sıra məktəbləri tərəfindən
maraqla qarşılandı.
Layihə nəticəsində seçilmiş istedadlı
şagirdlər arasında
sağlam rəqabət
və dostluq əlaqələri yarandı.
Layihə şagirdlərdə tədqiqatçılıq qabiliyyətlərini
inkişaf etdirdi.
Bu şagirdlərin gələcəkdə ölkə
səviyyəsində keçiriləcək
müxtəlif fənn
müsabiqələrində, yarış və olimpiadalarda uğurla çıxış edəcəyinə
inanırıq. Şagirdlər, müəllimlər və valideynlər arasında aparılmış
şifahi və onlayn sorğulara əsasən deyə bilərik ki, şagirdləri layihədə
iştirak edən məktəblər arasında
əlaqələr genişləndi
və bu əlaqələr onların
gələcəkdə birgə
yarışlar, müsabiqələr,
tədbirlər keçirməsinə
səbəb olacaq.
Valideynlər öz övladlarının
təlim-tərbiyəsi ilə
daha yaxından maraqlandılar, onların məktəbə və övladlarına olan inam hissi artdı.Şagirdlərdə
özlərinə inam
hissi daha da gücləndi, yazılı və şifahi nitq qabiliyyətlərinin inkişafına
səbəb oldu, olimpiada, müsabiqə və yarışlarda iştirak etmələri üçün motivasiya yarandı. Müəllimlərin öz fənləri
üzrə yaxın məktəblərdə tədris
aparan digər müəllimlərlə əməkdaşlığı
genişləndi. Müəllimlər gələcəkdə belə
layihələrdə qalib
olmaları üçün
öz işlərinə
daha ciddi yanaşacaqlar. Hesab edirəm
ki, layihəmiz məktəb və liseylərdə dahi Nizami Gəncəvi irsinin dərindən öyrənilməsi prosesində
müsbət bir addım oldu və şagirdlərimizin
təqdim etdiyi ən məzmunlu elmi-tədqiqat işləri
ilə tanış olduq".
Sumqayıt şəhər 35 nömrəli
tam orta məktəbin
direktoru Nüşabə
Həsənova V Qrant müsabiqəsində "Daha
gözəl həyat üçün-Antibullinq Psixoloji
Dəstək Mərkəzi"
layihəsi ilə qalib gəlib: "UNESCO-nun 2019-cu ilin
əvvəlində yaydığı
məlumata əsasən,
dünya üzrə məktəblərdə hər
üç şagirddən
biri qısnamaya, yəni digər şagirdlər tərəfindən
təkrarlanan zorakı
davranışa məruz
qalır. UNICEF-ə görə, bullinq (ing. bullying) uşaqların
incidilməsinə səbəb
olan ixtiyari və təkrar olaraq törədilmiş aqressiv davranışdır.
Şagirdlərə qarşı
aqressiv davranışların
qarşısının alınması
üçün maariflənməyə,
tərbiyəyə və
düzgün yanaşmaya
ciddi ehtiyac var. Müasir dövrdə istənilən fəaliyyətin
və insan münasibətlərinin səmərəliliyi
psixoloji biliklərin tətbiqinə əsaslanır.
Bu baxımdan fəaliyyət məramından,
məqsədindən asılı
olmayaraq bütün sahələrdə psixoloji
xidmətin təşkili
olduqca vacibdir. Bu aktuallıq məktəb
mühitindən də
yan keçmir. Təhsilin keyfiyyətinin, şagirdlərin
təlim motivlərinin
və nailiyyətlərinin
yüksəldilməsi, müəllim-şagird
münasibətlərində, eləcə də müəllim-müəllim, müəllim-valideyn,
icma-məktəb münasibətlərinin
daha da yaxşılaşdırılması
işində məktəbdə
təşkil edilmiş
psixoloji işin mühüm əhəmiyyəti
vardır.
Layihənin əsas məqsədi məktəbdə 5-9-cu sinif
şagirdlərinin əhatə
olunduğu bullinq situasiyasının əsas
səbəblərinin araşdırılması
və onun nəticəsindən asılı
olaraq zorakı davranışın həll
yollarının təklifi
və müəllim-psixoloq
heyətlə birgə
müzakirə edilməsi,
məktəbdə informativ
mühitin yaradılmasına
nail olmaqdır".
Nüşabə Həsənovanın dediyinə görə, layihənin vəzifələrinə
şagirdlərin bullinqə
səbəb olan halların araşdırılması
üçün sorğu
şkalalarının qurulması;
araşdırmanın keçirilməsi
üçün online sorğuların
təşkili və məlumatların yığılması;
məlumatların təhlili;
alınmış nəticələrin
əsasında bullinq və qısnama davranışının həll
yollarının təklifi;
müəllim və məktəb psixoloq heyəti ilə online müzakirələrin təşkili;
nəticə və müzakirələrə əsasən
məktəb mühitində
"Şagirdin sosial-psixoloji
təhlükəsizliyi siyasətinin"
yaradılması və
bu siyasətin sinif otaqları və dəhlizlərdə
vizual-informativ olaraq dəstəklənməsi daxildir:
"Bununla bağlı
Sumqayıt şəhər
psixoloqlarının bilik
və bacarıqlarının
artırılması məqsədi
ilə "Daha gözəl həyat üçün - Antibullinq
Psixoloji Dəstək Mərkəzi" yaradılıb,
müəllim, psixoloq,
şagird və valideynlər maarifləndirilib.
Layihədə əsas dəstək
təşkilat kimi bu sahə üzrə
böyük təcrübəsi
olan "Demokratik Gənclər" İctimai
Birliyi, uşaq hüquqları üzrə
beynəlxalq təlimçi-ekspert
Ramil Süleymanov cəlb edilmişdir.
Hazırda məktəbimizin peşəkar psixoloqları
və könüllü
işçiləri tərəfindən
uğurla davam etdirilən layihə ərzində V-IX sinif şagirdləri arasında
Renessans Sosioloji Sorğu Mərkəzi sosioloji sorğular keçirib.
Layihəmizin ən böyük
uğuru müəyyən
psixoloji problemi olan şagirdlərimizin aşkar olunması olub. Psixoloq, müəllim və valideynlərimiz üçün
"Demokratik Gənclər"
İctimai Birliyi,
"Peşəkar İnkişaf
və Keyfiyyət Mərkəzi"nin peşəkar
komandası tərəfindən
hazırlanmış Beynəlxalq
Təlim modulu da layihənin davamlılığı
üçün olduqca
uğurlu nəticədir.
Layihə məktəbdə şagirdlərin sosial-psixoloji təhlükəsizliyi mühitinin yaranması məqsədilə 11-15 yaşlı yeniyetmələr arasında bullinq/qısnama probleminin həlli yolunda bu davranışın səbəblərini müəyyən etməyə əsaslanır. Nəticə etibarı ilə məktəb mühitində həm 5-9-cu sinif şagirdlərinin zorakı davranışının səbəbləri aşkarlanacaq, bu səbəblərə fokuslanan həll yolları təklif olunacaq, həm də müəllim və məktəb psixoloqları bu davranışın effektiv həllində pozitiv və etibarlı rol oynayacaqlar. Bundan əlavə, məktəbdə sosial-psixoloji mühitin vurğulanması və dayanıqlığı üçün şagird, müəllim eləcə də valideynlərin daim görə biləcəyi şəraitdə destruktiv davranış modellərinə dair vizual-informativ vəsait yer alacaqdır. Sorğunun nəticələri bullinq davranışının səbəblərini müəyyən etməklə yanaşı, aparılacaq işləri düzgün istiqamətləndirəcək, müəllim və psixoloqların problem haqda məlumatlılığını artıracaq. Şagirdlərlə aparılacaq işlər onlarda bullinqə qarşı davranış modellərinin formalaşması üçün müvafiq vizaul-informativ vəsaitin yaranmasına, eləcə də məktəb mühitinin daha təhlükəsiz məkana çevrilməsinə təkan verəcəkdir. Şagirdlərin məktəbdə aparılan işlərə cəlb olunması motivasiyası da artmış olacaqdır. Müəllim və psixoloqların məktəb mühitində şagirdlərin destruktiv davranış modellərilə bağlı məlumatlılığı, bu spesifik davranışın müəllim-şagird-valideyn üçbucağına dayanaraq effektiv həll yollarının mənimsənilməsi və tətbiq olunmasına yardımçı olacaq. Ümumilikdə, şagirdin sosial-psixoloji təhlükəsizliyinin təmin olunması və dəstəklənməsi müəllim və pedaqoji heyətin bu istiqamətdə biliyinin artırılması, şagirdlərin pozitiv aktivliyinin vurğulanması və bununla bağlı xüsusi biliklərinin formalaşmasına xidmət edəcək".
Sevinc QARAYEVA
525-ci qəzet.- 2022.- 29 iyun.- S.9.