Təhsilin İnkişafı Fonduna böyük
ümidlə yanaşılır
FONDUN
TƏHSİL SAHƏSİNDƏ BİR SIRA
MÜTƏRƏQQİ PROSESLƏRİN HƏYATA
KEÇİRİLMƏSİNƏ TƏKAN
VERƏCƏYİ BİLDİRİLİR
Təhsil Nazirliyinin strukturuna daxil olmayan tabe
qurumların siyahısı
genişləndirilib. Məlum olduğu
kimi, bununla bağlı Baş nazir Əli Əsədov qərar imzalayıb. Qərara əsasən,
siyahıya Təhsilin
İnkişafı Fondu
da əlavə edilib. Baş nazirin digər
qərarına əsasən,
Təhsil Nazirliyinin tabeliyində "Təhsilin
İnkişafı Fondu"
publik hüquqi şəxs yaradılıb
və Fondun Nizamnaməsi təsdiq olunub. Fondun Nizamnamə fondu
1 milyon manat təşkil edir və Nazirlik tərəfindən tabeliyindəki
təhsil müəssisələrinin
(peşə təhsili
müəssisələri istisna
olmaqla) büdcədənkənar
vəsaitindən, habelə
ödənişli təhsil
xidmətləri göstərilməsindən
əldə etdikləri
gəlirlərdən ayırmalar
hesabına təmin olunur.
Ekspert Elçin
Süleymanov deyir ki, bu fondun
yaradılması Təhsil
Nazirliyinin orta məktəb və universitetlərdə həyata
keçirilən müəyyən
fəaliyyətlərinə dəstək verilməsi ilə bağlıdır. Əvvəllər
valideynlərin məktəblərə
ianə edilməsi açıq şəkildə
həyata keçirilirdi,
hazırda isə xarici ölkələrdə
olan təcrübələri
əsas götürərək
Təhsilin İnkişafı
Fondu ilə həm orta, həm ali
təhsilin inkişafına
əlavə dəstək
verilməsi təmin ediləcək. Burada əsas məqsəd müxtəlif layihələrin
həyata keçirilməsi
ilə bağlıdır.
Belə ki, məktəb və ali təhsil
müəssisələri müəyyən
qədər ödənişli
xidmətlər təqdim
edə bilər. Buradan əldə edilən vəsait ümumi olaraq məktəblərin
nizamnaməsində də
qeyd olunub. Buna əsasən, 40 faiz vəsait əməkdaşların sosial-maddi
vəziyyətinin yaxşılaşdırılması
üçün nəzərdə
tutulub. Yerdə qalan 60 faiz isə maddi-texniki bazanın yaxşılaşdırılması
və qrantların verilməsinə xərclənir.
Bu fond vasitəsi ilə Təhsil Nazirliyi və universitetlər müəyyən
layihələr həyata
keçirərək, pul
qazana biləcəklər.
Qazandıqları vəsaiti də təhsilin inkişafına
xərcləyəcəklər. Burada təhsilin
inkişafı dedikdə
qrant layihələr üçün ayrılan
vəsait də nəzərdə tutulur.
Əvvəl bunu Təhsil
Nazirliyi ayırırdı,
lakin fond yaradıldıqdan
sonra publik hüquqi şəxs tərəfindən təhsilin
inkişafına yönəlik
müxtəlif layihələrə
vəsaitlər verilə
bilər. Həmçinin, müxtəlif pullu xidmətlər göstərilə
bilər".
Ekspertin
dediyinə görə,
Təhsil Nazirliyi və Təhsil İnstitutu da layihələr həyata keçirirdi, lakin profesional şəkildə
bu layihələr Təhsilin İnkişafı
Fonduna həvalə edildi: "Nazirlik özü də bundan sonra vəsait
formalaşdıra biləcək.
Bunu da müxtəlif yollarla xərcləyə biləcəklər. Həmçinin, məktəblər də maddi-texniki bazanı möhkəmləndirə, müəllimlər
üçün müxtəlif
notbuk və texnoloji avadanlıqlar satın almaq imkanı əldə edə bilərlər.
Fonda publik hüquqi
şəxs statusunun verilməsi nəticəsində
təhsilin inkişafına
dəstək göstəriləcək.
Sırf büdcədən
asılı olmayaraq müxtəlif istiqamətlərdə
fonda donorluq
edən müxtəlif
şirkətlər ona
vəsaitlər yatıra
bilər. Sonra isə bunu təhsilin inkişafına
xərcləmək lazımdır".
Elçin Süleymanov bildirib
ki, fondun əmlakı nizamnamə fondundan, təsisçinin
verdiyi əmlakdan, Təhsil Nazirliyinin tabeliyindəki təhsil müəssisələrinin (peşə
təhsili müəssisələri
istisna olmaqla) büdcədənkənar vəsaitindən,
habelə ödənişli
təhsil xidmətləri
göstərilməsindən əldə etdikləri gəlirlərdən ayırmalardan,
Fondun fəaliyyətindən
əldə olunmuş
gəlir, ianələr,
qrantlar və cəlb edilən investisiyalar və qanunla qadağan olunmayan digər vəsaitdən formalaşacaq.
Azərbaycan Gənc Müəllimlər
Assosiasiyasının rəhbəri,
Təhsil Nazirliyi yanında İctimai Şuranın katibi Rüfət Əsədzadə
qeyd edib ki, Təhsilin İnkişafı Fonduna publik hüquqi şəxs statusunun verilməsini yüksək
qiymətləndirir. Bunun əsas
üstünlüyü ondan
ibarətdir ki, əlavə maliyə resursları cəlb oluna biləcək. Bu, da öz növbəsində bir çox şəxslərin
təhsilə cəlb
edilməsi və onun inkişafına şərait yaradacaq.
Burada əsas məqsəd maliyyənin şəffaf olmasıdır, həmçinin,
inam və etibar da çox
önəmlidir. Maliyə
şəffaflığının təmin olunması üçün vacib addımdır: "Gənc
Müəllimlər Assosiasiyası
qeyri-hökumət təşkilatı
olduğu üçün
müxtəlif fondlardan
maliyyə yardımı
almaqla müəllimlərin
inkişafını hədəfləyir.
Düşünürük ki, bu fondlarla yaxından əməkdaşlıq edərək
özəl şirkətlərin
cəlb edilməsini və bu istiqamətdə
təbliğat və təşviqatın idarə
olunması üzrə
müxtəlif istiqamətdə
işlər apara bilərik. Müəllimlərin inkişafı üçün
də proqramlar hazırlanır. Təhsilin İnkişafı
Fondunun müxtəlif
mexanizmləri var. Hər
bir halda şəffaflıq və hesabatlılıq əsas meyarlardan biri olmalıdır".
Təhsilin idarə olunması üzrə mütəxəssis
Qoşqar Məhərrəmov
qeyd edib ki, Təhsilin İnkişafı Fondunun qurulması daha əvvəl də müzakirə edilən məsələlərdən biri
idi. Onun yaradılması
müsbət hall kimi qiymətləndirilə bilər,
çünki ölkədə
müəyyən qədər
maddi resursu olan şirkətlər, fiziki və hüquqi şəxslər
var: "Onlar bu fonda
maliyyə dəstəyi
göstərə bilər.
Bizdə
müxtəlif təhsil
müəssisələri dövlətdən
maliyyələşir. Bu baxımdan da
fiziki və hüquqi şəxslər
təhsil sahəsinə
yardım etdikdə müəyyən problemlər
yaşayırlar. Çünki bu məsələnin hüquqi bazası yox idi və
belə bir model tətbiq edilməmişdi.
Fondun yaradılması da həmin məsələnin
inkişafına töhfə
verəcək. Valideyn övladının
oxuduğu məktəb
üçün maddi
yardım etmək istəyirsə, həmin prosesi bu fond vasitəsi ilə həyata keçirilə bilər. Bu fond vasitəsi ilə valideyn qeyd olunan
məktəbə maliyyəni
təqdim edərək
baş verən prosesə nəzarət etmək imkanı əldə edəcək.
Bu, tələbə və şagirdlərin təhsilə yardımını
təmin edəcək,
həmçinin, bu addım məktəblərin
fiziki infrastrukturunun inkişafı istiqamətində
müsbət olaraq qiymətləndirilə bilər.
Eyni zamanda, insanların maddi yardımının da hüquqiləşdirilməsi
və legitimləşdirilməsi
baxımından gözlənilən
və lazımlı məsələdir. Təklif edirəm
ki, hər məktəbin bu fondun daxilində hesabı olsun və ora köçəcək
pul da həmin
məktəbə xərclənsin.
Bu, təmin oluna bilsə, proses qanuniləşəcək, nazir
də bunu ötən brifinqlərin birində vurğulamışdı.
Bu fondun fəaliyyəti
də həmin prosesin qanuniləşdirilməsi
kimi qiymətləndirilə
bilər".
Ekspert Kamran Əsədov hesab edir ki, təhsilin maliyyələşdirilmə mexanizminin təkmilləşməsinə ehtiyac vardır. Ona görə də təhsil müəssisələrində adambaşı maliyyələşdirmə artıq başlanmalıdır. Eyni zamanda, təhsil müəssisələrində ödənişli təhsil xidmətləri dəstəklənməlidir. Bunun üçün Təhsilin İnkişaf Fondunun yaradılması müasir təhsil sisteminin tələbidir. Beləliklə, qabaqcıl təhsil sisteminə əsaslanan strateji istiqamətdə səriştəyə əsaslanan şəxsiyyətyönümlü təhsil məzmununun yaradılması, təhsil sahəsində insan resurslarının yaradılmasını müasirləşdirmək, səmərəli, şəffaf, cavabdeh, idarəetmə mexanizmlərini yaratmaq, təhsildə müasir tələblərə uyğun infrastruktur qurmaq, dünya təhsil standartlarına uyğun maliyyələşdirmə modelini formalaşdırmaq əsas hədəf kimi götürülür.
K.Əsədov vurğulayıb ki, Təhsilin İnkişafı Fondu dövlət orta və ali təhsili müəssisələrinin büdcədənkənar gəlir və xərclərinin şəffaf, səmərəli və mərkəzləşdirilmiş qaydada idarə olunmasını təmin edəcək və peşə təhsilinin inkişafında maliyyələşmə mexanizmi rolunu oynayacaq.
Ekspert Təhsilin İnkişafı Fonduna böyük ümidlər bəslədiyini deyir: "Ən azından ona görə ki, ölkədə təhsilin maliyyələşdirilməsi sahəsində ciddi problemlər mövcuddur. Təhsilin kreditləşməsi, imkansız ailələrə təhsil kreditinin verilməsində problem yaşayırıq. İnanıram ki, yaradılan fondun qeyd etdiyim problemlərin həllində rolu olacaq".
K.Əsədov düşünür ki, fond öz fəaliyyətini əsasən bölgələrdə qurmalıdır: "Bu istiqamətdə fəaliyyət zamanı dünya təcrübəsinə əsaslanmalıyıq. Yəni tək təhsil alanların təhsil haqqını maliyyələşdirməməliyik. Həmçinin, tədqiqatları da maliyyələşdirmək olar. Fikrimcə, daha çox bölgələrə diqqət ayrılmalıdır".
Təhsil eksperti Elçin Əfəndi isə qeyd edib ki, Fondun büdcəsi qrantlar hesabına, əlavə sahibkarlıq fəaliyyəti ilə, müxtəlif ianələr, fond pulu hesabına formalaşacaq. Büdcədən də müəyyən təhsil layihələrinin həyata keçirilməsi üçün istifadə olunacaq.
Sevinc QARAYEVA
525-ci qəzet.- 2022.- 6 mart.- S.11.