Elxan Yurdoğlunun
"İsmi-pünhan"ı - gilənar
Bir kitabın ilk oxucusu olmaq insanda fərqli duyğular
oyadır. Həm
də ilk oxucusu olduğun kitab haqqında qələmə
alacağın cümlələrin məsuliyyəti bir az da artır. Çünki
kitabı oxumayanlarda kitab haqqında ilk təəssüratı
sənin fikirlərin yaradacaq. Naxçıvan ədəbi
mühitindən və mətbuatdan yaxşı
tanıdığımız Elxan Yurdoğlunun
qarşımdakı növbəti şeirlər kitabı olan
"Payızda gilənar dadı" ilə
tanışlıq da məni belə bir məsuliyyətin
öhdəçiliyini daşımağa sövq edir.
Sosial şəbəkələrdə onun şeirlərindən
kiçik hissələrlə tez-tez rastlaşsam da, bu, mənim
Elxan Yurdoğlu poeziyası ilə geniş şəkildə
ilk tanışlığım idi. Onun ayrı-ayrı şeirləri ilə
tanış olsam da, bütövlükdə
bir kitabı, orda yer alan fərqli mövzulu əsərləri
ardıcıl şəkildə ilk mütaliəm oldu. Onun müxtəlif şeirlərini, duyğu
yüklü misralarını, şair mənindəki bəzən
gizli, bəzən açıq duyğularını geniş
şəkildə ilk dəfə kəşf etdim. Düzü, şeirdən şeirə dəyişən
hisslər və düşüncələr burulğanı mənim
də düşüncələrimdə xeyli dəyişiklik
yaratdı. Hərdən o misralarda insanın
özünü, öz duyğularını, daxili
dünyasını, danışa bilmədiyi, özündən
belə gizlətdiyi düşüncələrini görə
bilməsi isə Elxan Yurdoğlunun sadəcə öz hisslərini
qələmə almadığını, eyni zamanda, oxucusuna
da xitab etməyi bacardığını göstərdi.
Yazda doğulan şairin payız sevdası var. Deyirlər
ki, payız təbiətin çiçək olduğu ikinci
bahardır. Payız əhval-ruhiyyədir. Ona
sevgiylə baxmaq lazımdır. Elə
şair də payıza həmişə sevgi ilə baxır.
Yəqin buna görədir ki, yay meyvəsi gilənarın
dadını payızda da hiss etmək istəyir - deyə
düşünmüşdüm əslində. Niyə payızda gilənar dadı? Gilənar üçün payız gec deyil? - sualları hey düşüncələrimdə
dolandı. Amma aramla oxuduğum sətirlər mənim
xəyalımda başqa bir obraz canlandırdı. Daha doğrusu, başqa bir dünyanın gerçəkliyinə
gətirib çıxardı.
Əsrimizin
20-ci ilində müzəffər Ali Baş Komandanımız cənab
İlham Əliyevin əmri ilə başlanan Zəfər
Yürüşümüz, torpaqlarımızın azad
olunması uğrunda aparılan Vətən müharibəmiz
şair Elxan Yurdoğlunun da yaradıcılığına fərqli
bir ahəng, daha mübariz bir ruh gətirdi. Bu haqq
savaşımızın xalqımıza zəfər gətirməsini
arzulayan şair yazdı:
Bu namus
savaşıdır, bu torpaq savaşıdır,
Qarabağçün darıxan bir bayraq
savaşıdır.
"Vətən
iman yerim" bölməsindəki şeirlər şair mənindəki
mübarizliyi, döyüşkən əhval-ruhiyyəni
qabarıq şəkildə üzə çıxarır:
Vurulsam,
yıxılsam, yaram qan versə,
Durub savaşaram - tanı, buyam mən.
Bu şeirləri oxuduqca oxucu özünü o qəhrəmanların
arasında, onlardan biri kimi hiss edir.
Toz-dumanın arasında əzminə heyran olduğumuz əsgəri
savaş sərgisində canlı əsərə bənzədib
maraqlı təşbeh yaradan müəllif, qələbədən
sonrakı hissləri, hadisələrin gedişatını da
poeziyasında təkrar-təkrar xatılayır və poetik
dillə oxucularının ruhuna qovuşdurur.
Kitabın
ilk bölməsində toplanmış şeirlərin yekun
akkordu isə, mənə elə gəlir, "Nə
yaxşı ki, türk olmuşam" şeiri ilə vurulur:
Bu
dünyanın məğlubiyyət tanımayan türkü mənəm!
İnsan fiziologiyası fiziki, mənəvi
ağrılarla və yorğunluqla mübarizə aparmalı
olur bəzən. Bu, həm işimizdən, həm də
olduğumuz mühitdən yaranan şəraitdən və
şərtlərdən qaynaqlana bilir. Mənəvi
yorğunluğu üzərindən atmaq insan üçün
- xüsusilə yaradıcı insanlar üçün daha
çətin və bəzən ağrılıdır.
Şair düşüncələrinin
yoğrunluqdan qurtulması isə yeni poetik nümunələrin
doğulması ilə nəticələnir adətən.
Elxan Yurdoğlu da yorğunluğunu,
nigarançılığını özünəməxsus
şəkildə ifadə edir. Bəlkə
də bu, həm də öz ruhu ilə söhbətə
yaranan ehtiyacdan doğan bir istəkdir.
Məni
özümlə buraxın,
Tək
qalmaq istəyirəm...
Üzdə
çoxları üçün bəlkə qırx
yaşında göründüyünü, dərində
yetmiş yaşlı bir adamın var-gəl etdiyini yazan
şair, hərdən keçən illərin yaş üstə
yaş gətirməyindən və bəzən artan
yaşın insan melanxoliyasına təsirindən də gileylənir:
Hər
sözü də etmək olmur nuş daha -
Ya şəkərdir,
ya zəhərdir, ya da duz,
Bu da - otuz doqquz.
Dünyadakı bütün sevgilərin qar kimi tərtəmiz,
bəmbəyaz olmasını arzulayan Elxan Yurdoğlunu sevgi
şairi adlandırmaq, düşünürəm ki,
yanlış epitet olmaz. Onun yaradıcılığına nəzər salanda
ilk üç kitabının "sevgi" təyini ilə
adlanması diqqətçəkəndir: "Qızlar
gözlərində sevgi gəzidirir", "Mən sevginin bəndəsiyəm",
"Ən gözəl sevgidir ölüm". Böyük
Cavid Əfəndinin "Mənim tanrım gözəllikdir,
sevgidir" bəyanından sonra Yurdoğlunun "Mən
sevginin bəndəsiyəm" yanaşması onun
yaradıcılığından qırmızı xətt kimi
keçən sevgi mövzusunu bizim üçün daha
aydın edir. Yeni kitabında da bu mövzuya kifayət qədər
yer ayıran şair özünü "bəxtikəm
aşiqlərin dilsiz dərvişi" adlandıraraq
yazır:
Neçə
donmuş ürəyin sevda atəşi mənəm,
Buranın
söz günəşi, şeir Günəşi mənəm
-
Şəfəqimi
yerlərdən saçıram göy üzünə,
Sizdən yaman yoruldum, qaçıram göy üzünə.
Oxucu qəlbinin
şeirləri üçün vətən olduğunu, öləndən
sonra da söz kimi yaşayacağını, ümidlərin nəsildən-nəsilə
daşıyıcısının söz olduğunu deyən
şair sözlərinin kövrək bir xatirə kimi kiminsə
yadında qalması, o sözlərlə kiminsə xəyala
dalması ilə kifayətlənir:
Şair,
düşünmə ki, öldüm, qurtardı,
Bir misram
yaşasa, demək ki, sağam.
Oxucu qəlbinə
hopan şeirimin
Məna qatlarında yaşayacağam.
İtirmək - hər bir insan üçün həm
qorxduğu, həm də mütləq şəkildə həyatında
yaşadığı hissdir. Bu hisslə bu və ya
digər şəkildə hər birimiz tanışıq.
Bir də doğmalarını,
yaxınlarını, səndən bir parça olanları və
ya sənin bir parçası olduqlarını itirmək
qorxusu var həyatda. İtirmək qorxusu
şairin qələmindən başqa bir obraza, başqa bir rəngə
və deyərdim ki, sirli bir aləmə çevrilib oxucunu
ağuşuna alır. İtirmək
alışqanlığından qorxusunu dilə gətirən
Elxan Yurdoğlu, hamıya yük olan bu qorxunu insanı
duyğu selinə boğan misralarla təsvir
edir:
Atamla,
anamla sınama, Tanrım,
65 nədir ki, 70 də azdır.
Bu
üsyan deyil ki, qınama, Tanrım,
Ürək diktə etdi, qələm də yazdı.
İnsan
yaradılış etibarı ilə gizli olana həmişə
böyük maraq göstərib və onu öyrənməyə
can atıb. Bu insani maraq insanoğlunu bilinməzləri
kəşf etməyə və bəzən də hansısa
sirləri bir ömür gizli saxlamağa sövq edib. İlk dəfə Molla Cuma
yaradıcılığından eşidib yaddaşımda
saxladığım, təsəvvürümdə həmişə
qeyri-adi bir obrazda canlanan "İsmi-pünhan"ı
növbəti dəfə məhz Elxan Yurdoğlu
poeziyasında kəşf etdim. Onun
poeziyasında "İsmi-pünhan" qarşımıza
gilənar obrazında çıxır. "Sən mənim
ruhumun gilənar rəngi", "tənha gilənaram
qışdan xəbərsiz", "indi mənim ürəyim
gilənar yarpağıdır" kimi misralar bizə bu
obrazın bəzən şairin özü olduğunu
inandırmağa çalışsa da, əslində:
Sən mənim
şeirimin
Mətnaltı sözü.
Bütün
varlığımın
Özüsən
özü,
- deməklə, bizə gilənarın elə
"ismi-pünhan" olduğunu açıqlayır. "Sənə
qədər yarımçıqdım, səndə tamam olub gəldim"
- deyərək, əzəldən gilənar rənginin dəlisi
olduğunu, dodaqlarının uclarından dərdiyi gilənar
tamını hələ də unutmadığını, bir az gilənar çiçəyi, bir az da yasəməntək
sevdiyini ayrı-ayrı şeirlərində dilə gətirir.
Digər şeirlərində "İsmi pünhan" olandan
danışaraq bu kitabdakı yeganə qəzəl nümunəsində
bir beyt ilə bu fikirlərə sanki yekun vurur:
Kimsə
görməz mənim o göydə axan ulduzumu,
Tanrı da sevdiyini yanına pünhan aparar.
Şairə görə, xoşbəxtlik nifrət edənləri
də qarşılıqsız sevməkdir. Qəlbinin 18
yaşlı bir həyəcanın içində olduğunu
bildirərək, utancaq bir eşqin çəkingən
misraları ilə dilə gətirir duyğularını.
Bəzən də insanları bir-birindən ayırıb
uzaqlaşdıran bir adamlıq məsafələr şairin
üsyanı kimi dilə gəlir:
Aramızda
bir adamlıq məsafə,
Keçmək olmur, keçmək olmur, nə edim?!
İnsan təbiətin bir parçası olaraq xəlq
olunub. Özünü heç vaxt təbiətdən
ayrı təsəvvür edə bilməz, özünü təbiətdən
təcrid edə bilməz. Hər hissimizdə,
düşüncələrimizdə, həyatımızda təbiəti
bir bütöv olaraq dərk edir və duyuruq. Elxan Yurdoğlunun şeirləri də bu cəhətdən
istisna deyil. Yeri gəlmişkən, "skamya" və
"salxım söyüd" obraz olaraq şairin bir çox
şeirində şahid qismində iştirak edir:
Salxım
söyüdlər altında gizlədər tənhalığını,
Ağlayarsa göz yaşında güzgülənər
kəpənəklər.
Daraq
çəkər dağ qızının saçlarına səhər
mehi,
Yanağını
alma bəzər, dodağını
çiyələklər.
Deyirlər, hər kəs özündən yazır. Amma gərək
başqaları da yazılanlarda özünü tapsın.
Elxan Yurdoğlunun "Payızda gilənar
dadı" poetik dünyamıza müasir müstəvidən
baxış, hər kəsin özünə aid nələrsə
tapacağı kitabdır. Müəllifə də,
oxucularına da bu yolda yeni yaradıcılıq uğurları
arzulayıram!
Məmməd
BABAYEV,
Jurnalist
525-ci qəzet.- 2022.- 11 mart.- S.15.