Rəvan Qaçayev:"Muğam
ifaçılığına yenilik gətirmək istəyirəm"
Müsahibimiz
VII Muğam Televiziya Müsabiqəsinin qaliblərindən gənc
və istedadlı xanəndə Rəvan Qaçayevdir. Musiqiçi
ailəsində dünyaya göz açan Rəvanla onu bu sənətə
gətirən yoldan və daha da irəliləmək
üçün düşündüyü planlarından
danışdıq.
***
"İlk
müəllimim atam olub..."
- Musiqiyə
meyl mənə ailədən gəlir. Atam qarmon
ifaçısı olub. Həm atamın, həm
də anamın gözəl səsləri olsa da,
oxumayıblar. Əslim Qarabağdandır,
ancaq atamgil Şamaxıda məskunlaşıblar və mən
Şamaxıda doğulmuşam. Qohumlarımızdan,
kəndimizdən çox gözəl musiqiçilər,
aşıqlar yetişib. Məsələn, Aşıq
Mahmud Ələsgəroğlu, Aşıq Əvəz
Hacıyev, Abgül Mirzəliyev, Camal Dadaşov, Aşıq
Vüqar Mahmudoğlu və başqalarının adını
çəkə bilərəm.
Uşaqlıqda çox məsuliyyətli və diqqətli
olmuşam.
Biz ailədə beş qardaş, bir
bacıyıq. Oğlan uşaqları, adətən,
nadinc olur, amma mən daha çox edəcəyim hərəkətin
sonrasını da düşünürdüm. Hər kəsin fikrini eşitməyə
çalışırdım. Evdə
uşaqların hamısının səsi vardı. Atam bizimlə məşğul olurdu. Amma mənə daha ciddi yanaşırdı. İlk müəllimim də atam olub. Həmişə deyirdi ki, Rəvan daha tez
götürür, qavrayır. Özümün
də həvəsim böyük idi. Demək
olar ki, uşaqlıq yaşamamışam. Atamın qorxusundan futbol belə oynamamışam ki,
soyuqlayaram, səsimə ziyan olar. Uşaqlar
həyətdə oynayanda mən evdə oturub hansısa təsnifi
öyrənirdim, böyük ustadlarımızı dinləyirdim.
Hacıbaba Hüseynovun ifasını sevir və
çox dinləyirdim.
Atamın da, anamın da çox güclü musiqi
duyumları var. Hətta bu gün belə hərdən evdə
öz-özümə oxuyanda anam səhvlərimi düzəldir. Belə bir ailədə
yaxşı oxumamaq ixtiyarım yoxdur (gülürük).
"Bülbül
adına orta ixtisas Musiqi Məktəbindən
kənarlaşdırdılar..."
- Bəs
musiqi təhsiliniz necə başladı?
- Biz bir
müddət Qobustanda yaşamışıq. Onda
mən 4-cü sinifdə oxuyurdum. Sahil qəsəbəsində
musiqi məktəbi vardı. Orda gənc
müəllim Əfruz xanımdan 1-2 ay dərs aldım. Muğamların başlanğıcı kimi
"Bayatı-Kürd" muğamını öyrənməyə
başladıq. Amma atam mənlə elə
məşğul olmuşdu ki, daha çox təsnif bilirdim,
muğamlar oxuyurdum. Bizim evdə həmişə
Şövkət Ələkbərova, Rübabə Muradova,
Hacıbaba Hüseynov, Ağabala Abdullayev, Alim Qasımov, Arif
Babayev, Ağaxan Abdullayev kimi sənətkarların kasetləri
oxudulurdu. Mən də onları dinləyə-dinləyə
öyrənmişdim.
Sonra bizə çox gözəl xanəndə, dəyərli
pedaqoq Sabir Abdullayevi məsləhət gördülər. 5-ci sinifdə
Sabir müəllimdən 2 ay dərs aldım və
üç muğamı tam öyrəndim. Sonra atam məni
Asəf Zeynallı adına musiqi kollecinə
gətirdi. Bəxtimdən rəhmətlik
Əlibaba Məmmədovun dərsinə düşdüm.
Onu hər zaman rəhmətlə anacam. Çünki Əlibaba müəllimin mənim həyatımda,
yaradıcılığımda əvəzsiz rolu olub.
Orda Əlibaba müəllim məni dinlədi və atama dedi
ki, sən bu uşağı incitmə, bunun yeri Bülbül adına məktəbdir, apar ora. Bizi
yönləndirdi ordakı Əflaruz müəllimə. Gəldik, məni dinləyib bəyəndilər və
imtahanla ora qəbul oldum. İmtahanda Qədir
Rüstəmovun "Sona bülbüllər"
mahnısını oxudum. Bu mahnı mənim
bir növ bayrağıma çevrilmişdi. Hara getsəm, onu oxuyurdum, çox bəyənirdilər.
Orda da elə hisslə, həyəcanla
oxumuşdum ki, müəllimlər gəlib məni
öpdülər, aşağıda səsimi eşidənlər
alqışlayıb, təbrik etdilər. Beləcə,
6-cı sinfi Bülbül adına Orta
ixtisas musiqi məktəbində, Qəzənfər Abbasovun
sinfində başladım. Orda oxuduğum illərdə
musiqini, muğamı dərindən öyrəndim. Müsabiqələrdə iştirak edir, uğurlar
qazanırdım. 7-ci sinifdə iki dəfə
ölkəmizi xaricdə təmsil elədim. Həmin illər çox uğurlu illərim oldu.
8-ci sinifdə oxuyanda müdriyyət dəyişdi,
Teymur Göyçayev gəldi. O da nəzəri fənlərə,
solfecioya üstünlük verən müəllim idi. Mən də uşaq idim, səsimə,
oxumağıma arxayın olmuşdum, nəzəri fənlərə
ciddi yanaşmırdım. Amma Teymur müəllim
təbii ki, tələbkar davranırdı. Mən də uşaq ağlımla laqeydlik elədim.
Ona görə bir il məni sinifdə
saxladı, dedi ki, səni qovmuram, şans verirəm, dərslərini
oxu. O bir ildə də "ağıllanmadım" və
növbəti il məcburən məni məktəbdən
kənarlaşdırdılar (gülürük).
Təhsilim yarımçıq qalan illərdə də
boş qalmadım, iki televiziya filminə çəkildim. Sirac
Mustafayevin "Bir ovuc torpaq" filmində baş rolu
oynadım. Həmçinin, "Durnalar
qayıdanda" filmində rol aldım.
- Bildiyim
qədəriylə, bir müddət aşıq sənətinə
də meyl etmisiniz. Hətta müsabiqədə
iştirakınız olub.
- Bəli.
Elə həmin dövrlərdə aşıq sənətini
öyrənməyə başladım. Aşıq
İslam Rzaoğludan dərs aldım və aşıqlıq
müsabiqəsinə qatıldım. O da çox
maraqlı dövr idi. Belə ki, müsabiqəyə
qatılmışam, amma oxuyuram, saz çala bilmirəm.
Təbii ki, münsiflər məni götürmək
istəmədilər ki, saz ifa edə bilmir. Müsabiqəyə də bir həftə qalıb.
Aşıq İslam Rzaoğlu dedi ki, mənlikdir, öyrənəcək.
Beləcə, bir həftənin içində
sazı ifa etməyi öyrəndim. Əslində,
qarmon, pianino ifasını bacardığım
üçün elə də çətin olmadı. Bir həftədən sonra yenidən müsabiqəyə
getdim və onlar da təəccüb etdilər ki, qısa
zamanda necə tez öyrənə bildin. Həmin
müsabiqədə 3-cü yerə çıxdım. Bu müsabiqə mənim az-çox
tanınmağıma da kömək elədi. Ancaq müəllimim Aşıq İslam Rzaoğlunun
35 yaşında faciəvi ölümü məni bu sənətdən
bir növ küsdürdü, depressiyaya saldı. Daha əlimə saz götürmədim.
Sonra 11-ci sinifdə yenə də atamın təkidiylə qayıtdım musiqiyə. Məktəbdən qovulmağıma səbəb olan salfecio fənninin 5 illik proqramını cəmi 19 günə öyrəndim və Azərbaycan Dövlət Mədəniyyət və İncəsənət Universitetinə daxil oldum. Burda Zakir Əliyev kimi sənətkardan dərs almaq qismətimə düşdü. Əvvəllər özümdən asılı olmadan Zakir müəllimi yamsılayırdım, hətta mənə "bala Zakir" deyirdilər. Sonra gördüm ki, bu, düzgün deyil və öz yolumu, öz izimi tapmağa başladım. Düzdür, indi də hərdən olur ki, ifamda Zakir müəllimin nəfəsi hiss olunur. Bu da təbidir, məncə.
Universitetin 3-cü kursunda oxuyanda görkəmli xanəndəmiz Qulu Əsgərovun 90 illik yubileyi keçirilirdi. Xalq artisti Mələkxanım Əyyubova məni də dəvət etdi və orda çox gözəl çıxışım oldu. Həmin ifam da məni çox tanıtdı. Sonra isə ADMİU-nun magistratura pilləsində Xalq artisti Teyyub Aslanovun sinfində dərs aldım.
"Muğamı duyub anlamaq üçün insanda fərqli ruh olmalıdır"
- Muğam Müsabiqəsinə qatılmaq qərarına necə gəldiniz?
- Əslində, məncə, tez idi. Mən gözləməyin tərəfdarı idim. Çünki səsim tam formalaşmamışdı. Onda 4-cü kursda oxuyurdum. Amma ailəmin, müəllimlərimin, həmçinin, universitet rəhbərliyimin istəyiylə qatıldım. Müsabiqəyə hazırlığımda Zakir müəllimlə yanaşı, kafedra müdirimiz Teyyub Aslanovun çox böyük zəhməti oldu. Eləcə də müsabiqə boyunca universitet rəhbərliyinin, müəllimlərimin mənəvi dəstəyini hiss etdim. Orda da finala qədər gəldim və 3-cü yerə layiq görüldüm. Bu da mənimçün çox böyük təkan və uğur oldu.
- Göründüyü kimi, bu qədər təməlli təhsiliniz var. Bəs niyə üzdə deyilsiniz?
- (gülür) Yaxşı sualdır. Nə bilim. Bu işlər bir az qəliz məsələdir. Məncə, gərək insanın öz xasiyyəti buna imkan versin. Bu gün üzdə kimlər var? Əsas məsələ məhz budur. Düzdür, kütlənin istədiyi istiqamətə gedib daha çox tanınmaq olar. Amma bu mənə rahatlıq gətirməz. Axı mənim təməl təhsilim var, böyük sənətkarlardan dərs almışam. Onlardan ağırlıq görmüşəm, sanbal görmüşəm. Dəvət olunan yerə gedirəm, amma dəvət olunmayan yerdə özümü məcbur kiməsə göstərməyin tərəfdarı deyiləm. Deyir, əlbəttə, qədri-zəri xiridar olan bilər. Gərək sənəti də ucuzlaşdırmayasan. Muğam bizim kökümüzdür, fəlsəfi musiqidir. Onu hər adam başa düşmür, duyub anlaya bilmir, bunun üçün insanda fərqli bir ruh olmalıdır. Bütün dünya musiqisi muğam ladı üzərindədir.
- El şənliklərində necə musiqilər seçirsiniz?
- El şənliklərində çalışıram ki, zövqlü musiqilər ifa edim, xalqın öz musiqisini özünə təqdim edim. Çünki bizim musiqimiz çox zəngindir. Bizim gözəl xalq mahnılarımız, bəstəkar mahnılarımız, aşıq musiqilərimiz var ki, onları ifa edirəm. Ona sevinirəm ki, məni məclislərinə dəvət edən insanlar zövqlü insanlardır, onlar məndən ara mahnıları tələb etmirlər, oxuduqlarım əksinə, onları sevindirir sanki.
- Özünüzü bir pedaqoq kimi görürsünüzmü?
- Bəli. Hətta mən 3-cü kursda oxuyanda uşaq hazırlaşdırırdım. Sonra müsabiqəyə qatıldım deyə dayandırdım. İndi də müraciət edənlər var. Bu, xalqın sənətidir. Bunu biz yaşatmalıyıq. Öyrədiblər, öyrənmişik. Sonra da biz öyrətməli, nəsildən nəsilə ötürməliyik ki, bizdən sonra gələnlər bu sənəti yaşatsınlar.
- Sizcə, muğam ifaçısında nə olmasa olmaz?
- Mənim
qəbul etmədiyim nüanslar var. Məsələn,
sözü çeynəmək. Bəzi
ifaçılar var ki, görürsən səsi, ifası
yerindədir, ilk dəfə dinləyəndə səni cəlb
edir, amma onu davamlı dinləyə bilmirsən, çünki
sözü çeynəyir, düzgün tələffüz
etmir. Sözə münasibət çox
önəmlidir. Söz elə bir şeydir
ki, onu əzmək, öldürmək olmaz. Təkcə avaz üçün oxumaq düzgün
deyil. Sözlə avaz vəhdət
halında olmalıdır.
-
Karyeranızla bağlı gələcək planlarınız,
arzularınız nələrdir?
-
Çalışacağam, fərqlənən bir ifaçı
olum. Başqaları kimi oxumaq fikrim yoxdur,
muğam ifaçılığına yenilik gətirmək
istəyirəm. Estradaya da münasibətim
çox gözəldir. Özüm də
oxuyuram. Bir müddət Vaqif Gərayzadədən
də dərs almışam. O, ifamı bəyənib dərslərinə
dəvət etmişdi. İstəyirəm gələcəkdə
xarici estradaya da müraciət edim və nəsə bir sintez
yaradım ki, tamaşaçılar üçün
maraqlı olsun. Yenilik deyəndə həm
də bunu nəzərdə tuturam.
Eləcə də, çox şükür ki,
muğamın, musiqinin beşiyi Şuşamız,
Qarabağımız işğaldan azad olunub. Bu, dövlət
başçımızın öndərliyiylə
xalqımızın birliyinin nümunəsidir. Allah şəhidlərimizə
rəhmət eləsin, qazilərimizə şəfa versin. Arzumdur ki, o torpaqlara gedim, orda oxuyum. Bu yaxınlarda "Şuşanın
dağları" mahnısını ifa edəcəm. Əvvəl bu mahnıları həsrətlə,
nisgillə oxuyurduq. Bu gün isə
artıq rahat, sevinclə ifa edirik. İnşallah,
tez zamanda o torpaqlara getmək, orda bu mahnıları oxumaq qismətimiz
olsun.
Şahanə MÜŞFİQ
525-ci qəzet.- 2022.- 11 mart.- S.11.