Dul qadının tənhalığı
(Əvvəli
ötən şənbə sayımızda)
Toy gecəsi bizim həyatımızın karnavalına
çevrildi.
Həmin uzun gecəni gözlərimə yuxu getmədi, əvvəllər
dərd məni yatmağa qoymurdusa, indi sevinc, bədənimi
döyəcləyən xoşbəxtlik dalğası
şadlığımın ömrünü uzatmaq
üçün məni ayıq saxlayırdı və elə
bil ki, mənə deyirdi ki, sənin də küçənə
bayram gəldi, sənin də quraqlıqdan az qala məhv olan
qönçələrin ilahi bir şehin təsiri ilə gur
şəkildə açıldı. Mən
dünyaya yenidən gəlmişdim, əslində, mənim
üçün yeni dünya peyda olmuşdu və bu
dünyanın yaradıcısı Hüseyn idi, mənim
dünyama o, parlaq işıq saçmışdı.
Onun ağuşunda mən özümü ananın
qoynundakı körpə kimi hiss edirdim. Onun nəfəsi də
uzun müddət qışın şaxtasına məruz
qalmış, donmuş könlümü və həm də
sevilən kişi
yaxınlığından məst olan bədənimi
oyatmış, canlandırmışdı. Mən
fiziki məhəbbətin belə ecazkar gücünə inana
bilməzdim, çünki ilk dəfə idi ki, bu möcüzəni
hiss edir, arzuladığım təmasdan bütün hüceyrələrim
yeni həyat eşqinə yiyələnirdi. O, mənim
yetim qalmış və dərd mamırı basmış
könlümü bütünlüklə təmizlədi, onun
vaxtından əvvəl qocalmasının
qarşısını aldı və məni əbədi
bahara qovuşdurdu. Arılar bal əmələ
gətirmək üçün uzaq məsafələr qət
edir, minlərlə çiçəyin nektarını sorur və
onu pətəyə daşıyırlar. Mən bədənimin
həzzindən ağzımda, dodaqlarımda bu həyatverici
nektarı hiss edirdim və ilk dəfə idi ki, belə bir
inama yiyələnmişdim ki, o, heç vaxt mənim gənclikdən
xəbər verən çiçəyimin solmasına imkan
verməyəcək, onu özünün isti nəfəsi ilə
şaxtadan, tufandan qoruyacaqdır. Əslində,
o, məni doğmuşdu, özü üçün
doğmuşdu və bu körpəni hər cür bəladan
hifz etməyə, mənə hücum çəkən
bütün qara qüvvələrə qarşı mübarizəyə
hazır idi. O, məni və sonralar da oğlumuzu qorumaq
üçün həyatını da qurban verə bilərdi.
Lakin təbiət özünün dəhşətli
oyununu oynadı, Hüseyni mövcudluqdan, cavanlıq eşqi
yağan bir insanı həyatdan məhrum etdi, onu
yaşadığı sevgi diyarından əlçatmaz və
qayıdışı mümkün olmayan sürgünə
göndərdi.
Əslində, onun ölümü mənim xoşbəxtliyimin
də sonu, özümün də ağlasığmayan məhvim
demək idi. Əgər sənin yaşadığın mühit
yoxa çıxırsa, sən də onunla birlikdə
mövcud olan bir varlıq kimi qeybə çəkilməli
olursan. Mən elə bilirəm ki,
Hüseynlə sevgimin, vurğunluğumun bütün
çılpaq anatomiyasını sənə açıb
göstərdim. Mən
qüsurlarımı da gizlətmirəm, çünki
onları ən mərhəmətli insan saydığım
Hüseyn əfv etmiş, onlara birdəfəlik bəraət
vermişdi. Onu da əlavə etmək istəyirəm
ki, hətta süni intellektin geniş yayıldığı,
insanı əvəz etdiyi bir dövrdə də insanlıq
daha böyük əhəmiyyətə malik olmalıdır,
ona görə də əvəzsiz hesab etdiklərimizi biz ən
azı xatirələrimizdə yaşatmalıyıq.
Ruhiyyə
jurnalist qıza dedi:
-
Görürsən, mən heç də örtülü adam deyiləm, sənin qarşında öz
dünyamı açıb tökdüm, ərimlə olan
münasibətlərimin ən sirli cəhətləri ilə
də səni tanış etdim. Mən
yaradıcı işə başlamaqla həm də ictimai bir
şəxsə çevrilmişəm, oxucuların məni
yaxından tanımaq hüquqları vardır, mən buna
düzəliş verə bilmərəm.
Jurnalistika
və məşhur qəzet barədə fikirlər
Ruhiyyə jurnalist qızın çox şeylə
maraqlandığına, ona mürəkkəb suallar verdiyinə
görə özü haqqında belə geniş izahat
vermişdi. Yenə də onun yadına əzizi Südabə
xanım düşdü. Bu böyük istedad sahibinə
süni "vətənpərvərlik" qalxanı
altında marginal jurnalistlər hücum edir, onu ingilislərə
satılmaqda ittiham edir, islam dininə hörmətsizlik edərək
daim Bibliyadan misal çəkdiyini onun xristianlığa
qızğın meyli kimi qiymətləndirirdilər. Hətta biri əndazədən çıxıb.
Moiseyi, Solomonu, İisusu Qurandakı ərəbləşdirilmiş
adlarla vermədiyinə görə onu rüsvay edir, fitvaya
layiq olduğunu irəli sürürdü.
Südabə xanım belə ittihamlara əhəmiyyət
vermirdi, həmin nadanların jurnalistikanın müqəddəs
sarayına daxil olmasına icazə verənləri günahkar
hesab edirdi. Onlar dedi-qodu mühitinin yetişdirdikləri
olduqlarından, bu mühitə xidmət göstərməyi
vacib sayır, yatmış vicdanlarını qətiyyən
oyatmaq istəmirdilər. Onlarla mübarizə
aparmaq da çətindir, çünki malik olduqları
aşağı səviyyəni, açıq həyasızlığı
çomağa döndərib, onları qəbul etməyənlərin
başına vurmaqdan da çəkinmirlər. Axı çoban əlindəki qələmi də
çomaq hesab edir. Paltarın altında
gizlədilən eyibləri utanmadan açıb nümayiş
etdirənlərlə həyalı adamların mübarizə
aparması olduqca çətindir. Biz
öz mətbuatımızdakı
biabırçılıqları görür və
imkanımız daxilində onları ifşa edirik. Lakin əvvəllər də, başqa ölkələrdə
də belə eybəcərliklər olmuşdu. Olduqca
varlı adam olan A.S.Suvorinin redaktor
olduğu "Novoe vremya" qəzeti antisemit mövzudakı
yazıları ilə seçilirdi. Böyük rus
yazıçısı A.P.Çexov qardaşına göndərdiyi
məktubda həmin mətbu orqanını bu sözlərlə
xarakterizə etmişdi: "Bu qəzet deyil,
heyvanxanadır". Qəzet əgər heyvani
hisslər aşılayırsa, səyyari heyvanxanaya
çevrilir. Ruhiyyə əlavə etdi ki,
o, Südabə xanımın xatirəsinə qarşı olan
hücumlara dözə bilmirdi, təkid edirdi ki, onlara
tutarlı cavab verilsin. Yəqin ki, baş
verən dəyişikliklər bu sahədə də qayda
yaradılmasına səbəb olacaqdır.
Dünyada artıq çox şey dəyişikliyə məruz
qalır, elm ağıla gəlməyən sahələrə
də nüfuz edir. Süni intellektin mövcudluğu meydana
çıxmışdır, həyatda onun təsiri daha
güclü hiss olunur, axı o, nə yorulur, onun nə
başı ağrıyır, nə də pis əhval-ruhiyyədə
olur. Ola bilər ki, onlar adam əvəzinə
bütün işləri görəcəklər, cəmiyyət
üzvlərinə isə yalnız yaradıcı işlə
məşğul olmaq qalacaqdır. Beləliklə,
"bekarçılıq sivilizasiyası" meydana gələcəkdir.
Bu vaxt adamlar heç nə ilə məşğul
olmayacaqdır. Çünki indiyədək
insanın gördüyü işləri artıq maşın
da görə biləcəkdir.
İndi elə maşınlar kəşf edilmişdir ki,
onlar öz dərin intuisiya qabiliyyəti hesabına çox
çətin proqramları da həll edə bilir. Onlar hətta
insana da rast gəlməyən məsələnin həllini
mümkün edirlər. Axı intuisiya
yalnız adamlara məxsus idi. İndi o da
maşının potensialına keçirsə, deməli,
maşın adamı da geridə qoya biləcəkdir.
Köhnə nəslin yüz illərlə, sonralar isə
aylar və həftələrlə dərk etdiyinə indi
saatlara bərabər vaxt tələb olunur. Biz sosial əlaqələr
dünyasında yaşayırıq. İdrak
beynin ölçüsündən asılıdır. İndi rəqəm dünyasında
insanlığı qoruyub saxlamaq mühüm problem kimi meydana
çıxır. Bilik deyil, insanlıq
keyfiyyəti ön plana çıxır. Uşağa
yenə də kompüterdən çox müəllim lazım
olacaqdır.
Mətbuat, jurnalistika yaradıcı işdir, onun
saflığı mühüm əhəmiyyət kəsb edir. Bəzi
jurnalistlər Qədim Romada və SSRİ-də mövcud
olmuş donosçuları - çuğulçuları
xatırladırlar. Birini biabır etmək
fikrinə düşəndə hər şeyə əl
atır, qəhrəmanının həyatında buraxdığı
səhvlərlə kifayətlənməyib, onu şişirtməyə
başlayır, daha sensasiyalı etmək üçün
iftiralar uydurmaqdan da çəkinmirlər. Xüsusən
qadın jurnalistlər bu barədə kişi
cinsindən olan həmkarlarını da ötüb keçirlər.
Onlar müəyyən maddi maraq xatirinə elə
böhtanlar uydururlar ki, bu barədə məhkəməyə
müraciət edilsə, həmin müəllif
özünü biabırçılıq dirəyinə
bağlamalı olacaqdır. Lakin böhtan
yağışından islanmış adam
məhkəməyə müraciət etmir, yazılanları qələmindən
çıxan adamın vicdanına tapşırır, ancaq
anlayır ki, vicdanını ucuz qiymətə satan adamda,
çünki onlara heç vaxt iri məbləğ vəd
edilmir, vicdan axtarmağın özü də
ağılsızlıqdır.
Təəssüf ki, ölkəmizdə reket jurnalistlər
zümrəsi meydana gəlmişdir, bəs onları səhnəyə
çıxaran redaktorlar reketliklə məşğul olmurlarmı? Axı onlar tabeliyində
olan jurnalistin feyk ustası olduğundan xəbərdar
olduqlarından, belə iftiraları uydurmanı da məhz elələrinə
tapşırır və görünür, jurnalist kənar
sifariş sahibindən "qonorar" aldığı kimi,
bunun bir hissəsi və ya ayrıca şəkildə məhz
redaktora da çatır. Redaktor qəzetini haram, yalan materiallar
aləminə, ruporuna çevirdikdə, ingilislər bunu
"muştuq" mənasını verən
"mouthpiese" kimi işlədirlər, donunu nə qədər
dəyişsə də, hamı onun mövqeyinin saxta mahiyyətinə
bələd olduğundan, onun barəsində yaranan iyrənc rəy
heç vaxt dəyişikliyə məruz qalmır. Bəziləri hətta dustaqxanaya da düşməyini
özünü təmizə çıxarmaq vasitəsi hesab
etsə də, heç kəs onun azad olunmasına sevinmir.
Çünki bilir ki, yenə əyri qazanc naminə
vicdanı kimi, qəzetin səhifələrini də hərraca
qoyacaqdır. Ona görə də daim qəzetinin
pafoslu adı ilə sevinən və bunu başqalarına da təlqin
etməyə çalışan redaktor, bu adı da biabır
etdiyindən, hətta həmin qəzetin oxucularına da
şübhə ilə baxılmağa başlanır.
Ruhiyyə
qonağına dedi:
-
Xahiş edirəm, dediklərimi özünüzün və qəzetinizin
ünvanına qəbul etməyəsiniz. Mən
sizin baş redaktorunuzu və onun birinci müavinini qəzetdəki
gedən materiallardan tanıyıram. Qəzet,
adətən, nəyə görəsə
qaraltdığı üzünü heç vaxt ağarda
bilmir. Sizin Çin opera artistləri kimi
üzünüzü belillə ağartmağınıza
ehtiyacınız yoxdur, çünki siz üzünüzə
his çökməsindən qaçır və qəzetin
yaxşı adını az qala üç
onillik ərzində qoruyub saxlamısınız. Sizin rəqibləriniz, bir vaxtlar söykəndikləri
iri gövdəli ağac ilə fəxr edən və sizə
yuxarıdan aşağı baxan redaktorlar və onların
çıxardığı qəzetlər aşağı
yuvarlanaraq, çuxura düşdülər.
Çünki rus yazıçısı A.İ.Kuprinin
"Çuxur" ("Əma") povestindəki fahişə
qızlar bir daha özlərini təmizə çıxarda
bilmədikləri kimi, bəzi büdrəyən qəzet
kollektivləri də yaxşı adlarını bərpa etməyə
nə qədər çalışsalar da, buna müvəffəq
ola bilmirlər. Qəzet
fahişəliyi cəmiyyət üçün daha qorxuludur,
çünki azalmaqda olan oxucusunu da saxtakarlıq, əxlaqsızlıq
yoluna dəvət etməklə, onların da mənəvi aləminə
ağır zərbə vurmamış qalmır.
Sizin qəzet heç bir cəbhəyə işləməməyi
ilə fərqlənir, çünki qəzetin adını da
onu yaradan banilər neytrallıq nişanəsi kimi
böyük Pifaqora hörmət əlaməti olaraq seçib
götürmüşlər. Axı Pifaqor "hər şeyin ədəd
olduğunu" güman edirdi və deyirdi ki, "ədədlər
bizə təbiətin gözəlliyini başa düşməkdə
kömək edə bilər". Siz seçilmiş
düzgün mövqeyi tərk etmirsiniz, hətta başqa qəzetlər
çox asanlıqla, könüllü qaydada hay-küy
kampaniyasına qoşulduğu halda, sizin qəzet, böyük
əziyyətlərə, həm də yəqin ki, iri maddi
itkilərə məruz qalsa da, öz
neytrallığını, əslində, müstəqilliyini,
bəlkə də, çox uca səslənməsə,
mübarizliyini qoruyub saxlayır. Mən güman
edirəm ki, otuz ilə yaxın müddətdə
çoxları kollektivi tərk etmiş, bir neçəsi
dövlət vəzifələrinə irəli çəkilmiş,
lakin kollektiv öz tutduğu yola xəyanət etməmişdir.
Kollektivin üzvlərinin çoxu, bəlkə
də, əksəriyyəti dəyişilsə də, qəzet
öz ideya mövqeyini, obyektivliyini və qərəzsizliyə
sədaqət kimi bir çətin vəzifəni yerinə
yetirməkdə davam etdirmişdir. Qəzet nəinki adına ləkə gəlməyinə imkan
verməmiş, daim oxucularının ona bəslədiyi
hörməti itirməməyə
çalışmışdır. Bəlkə də, mən
səhv edirəm, ancaq güman edirəm ki,
yarandığı vaxtdan indiyədək, bu müddətdə
ölkənin ictimai-siyasi həyatında böyük dəyişikliklər
baş vermişdir, qəzetdə gedən yazılar
araşdırılsa, təhlil edilsə, obyektivlik süzgəcindən
keçirilsə, kollektivin hansısa iri səhvə görə,
qərəzliliyə görə üzünün
qızarması baş verməyəcəkdir. Bu
kollektivin həm köhnə, bu illərdə dəyişən
və həm də indiki üzvlərinin əsl iftixar mənbəyi
olmalıdır. Sizin xarakteriniz, prinsipləriniz
kimi nüfuzunuzu illər boyu qidalandıran köklər olaraq
qalır.
Siz öz münasibətinizlə,
ehtiyatlılığınızla göstərirsiniz ki,
jurnalistlər heç də bəzilərinin
düşündüyü kimi müqəddəs inək
deyildir, ancaq xalqa xidməti başlıca vəzifə hesab edən
halal adamlardır.
Qəzetinizin
nüfuzuna və şəxsi imzanıza görə mən
sizinlə görüşməyə razılıq verdim, rica
edirəm, bunu sizə minnət qoymaq kimi qəbul etməyəsiniz,
ümumiyyətlə, mən hay-küydən uzaq olmağa
çalışıram və ona görə də digər mətbuat
orqanlarının, həm yazılı, həm də elektron
növlərinin müraciətindən yayınmağa cəhd
edirəm.
Jurnalist qız Ruhiyyənin evini tərk etdi, yol boyu o, bu cavan dul qadın, onun öztəhsili hesabına belə geniş dünyagörüşə, biliklərə malik olmasına məəttəl qalmışdı. Bu qadında ölmüş ərinə sədaqət güclü idi, ondan danışanda gözləri parıldayır, sonra göz qapaqlarının altı yaşla dolurdu. Jurnalist Ruhiyyəni belə deyil, xırda gölməçədə üzən çömçəquyruq kimi təsəvvür edirdi, əyani tanışlıqdan sonra yanıldığı qənaətinə gəldi. Çünki Ruhiyyə düşüncələr aləmi dənizinə baş vurmaqdan da çəkinmir, bu suların dərinliyinə enib, oradan mirvari ovlamağa da cürət edirdi. Söhbətləri göstərdi ki, bu sadə görünən qız heç də primitivlik nişanəsi olmayıb, fəlsəfədən, ədəbiyyatdan, mətbuat proseslərindən baş çıxaran bir insandır və istənilən mühitdə diskussiya aparmağa, polemikaya girməyə onun yaxşı imkanları vardır. Son vaxtlar jurnalistləri əvəz etməyə çalışan blogerlər adamların şüuruna daha güclü təsir etmək imkanlarına malik olmuşlar, lakin onların hər biri hansısa bir dar çərçivədə ixtisaslaşır və əsasən də şəxsi fikirlərini izhar edirlər. Ona görə də onların yazıları kəpənək təsiri bağışlayır, yəhudi anektodları kimi oxunduqda müəyyən təsir göstərsə də, az sonra beyindən uçub uzaqlaşır, heç ondan kəpənəyin qanadlarının toz izi də qalmır.
(Ardı var)
Telman
ORUCOV
525-ci qəzet.- 2022.- 12 mart.- S.22.