Ağlayan qadın” - "Bir rəsmin dedikləri" rubrikası

 

XX əsr incəsənətinin ən tanınmış şəxsiyyətlərindən biri Pablo Ruiz Pikasso 25 oktyabr 1881-ci ildə İspaniyada dünyaya gəlib. Rəssam, heykəltəraş, xoreoqraf, fotoqraf, dizayner kimi fəaliyyət göstərib 1907-ci ildə kubizm cərəyanının əsasını qoyub. Rəssamlığa çox erkən yaşlarında başlayan gənc Pikasso rəsm dərslərini atası Xose Ruizdən alıb. Məşhur əsərləri sırasındaAvinyonlu qızlar İspaniya vətəndaş müharibəsinə həsr edilmişGernikaəsəri xüsusi qeyd edilir. Adı tarixdə ən çox öyrənilmiş şəxsiyyətlər siyahısına daxil edilib. Pikassonun yaradıcılığıMavi Çəhrayıdövrlərə bölünür. Kubizm cərəyanına aid olan rəsm əsərləri tez-tez anlaşılmazlığı müəmmalığı ilə diqqət çəkir.

 Bir rəsmin dediklərirubrikasının budəfəki qonağı sənətşünas Gülnar Əsədlidir. Gülnar xanımla PikassonunAğlayan qadınəsəri haqqında danışmışıq.

 

- Gülnar xanım, “Ağlayan qadınəsəri necə yaranıb?

 

- Birinci Dünya müharibəsi illərinə qədər rəssam kubizm cərəyanından öz yaradıcılığında peşəkarlıqla istifadə edib. Bu üslubun ən yüksək zirvəsi isə 1937-ci ildə yaratdığıGernikaəsəridir. Kubizm üslubunda bu əsər elə həmin ilAğlayan qadınəsərinin yaranmasına təkan oldu. Əsərin təməliGernika”dan əvvəl qoyulmuşdu. LakinAğlayan qadınəsərində qadının üzündəki ağır kədər iztirabın Gernikaəsərindəki ağlayan dörd qadını geridə qoyacağını onlara nisbətən daha çox diqqət çəkəcəyini bildiyi üçün rəssam bu əsəri ayrıca təsvir etmişdi. Gernikaəsərini tamamladıqdan sonra rəssam bir neçə ay “Ağlayan qadın”əsəri üzərində işləməyib.

 

- Bildiyimiz qədərilə ağlayan bu qadın Pikasso yaradıcılığında ilk, son qadın idi.

 

- Bəli, rəssam 1937-ci il 8 iyun-6 iyul arasında yağlı boya ilə kətan üzərində dörd tablo hazırlamışdı. 26 oktyabr 1937-ci ildə isə toplam 36 “Ağlayan qadıntəsvir etmişdi.

 

- Əsərin rəng koloriti haqqında deyə bilərsiniz?

 

-Əsərin rəng koloriti olduqca zəngindir. Ağlayan qadınkədərli qadının təsvir edildiyi kubizm üslubunda olduğu üçün anlaşılması çətin olan bir portret əsəridir. 61?50 sm ölçülərində olan əsər kətan üzərində yağlı boya ilə təsvir olunub. Əsərin sağ hissəsində mərkəzə yaxın bir yerdə Pikassonun imzasını görə bilərik. Bu əsərin rəng koloriti olduqca parlaq rənglərdən qalın cizgilərdən ibarətdir.

 

- Rəng koloriti ilə mövzu sanki ziddiyyət təşkil edir. Sizcə, bu məqam nədən irəli gəlir?

 

- Əsərdəki kədərlə rəng koloriti əlaqəsiz görünsə , rəssam burada qadın kədərini öz təxəyyülü ilə təsvir edib. Daha çox qırmızı sarı rənglərin kubizm üslubu ilə qarşılaşdırılması rəssamın peşəkarlığını bizlərə bir daha sübut edir. Ağlayan qadınbütün ağlayan qadın əsərləri içərisində ən qarışıq, ən kədərli, ən rəngli əsər kimi tanınıb.

 

- Əsərin kompozisiyası haqqında deyə bilərsiniz?

 

- Əsərin mərkəzində qarışıq əl, ağız, dəsmal, göz yaşı qadının gözləri böyük ölçüdə təsvir edilib. Dəsmalın yuxarı hissəsində olan gözlər diqqəti daha çox cəlb edir. Burada təsvir edilən qadının hüznü kədəriGernikaəsərində olan dörd qadın ilə eyni iztirab qarışıq baxış formasını paylaşır. Əsərdə qadının həm kədərli, həm fərqli görkəmdə olması diqqət çəkir. Diqqətlə fikir versək, rəngli şlyapa, axan saçları sağ qulağının üzərində göz yaşlarını özünə çəkən kəpənək təsvir olunub.

 

- Əsərdə kimin təsvir olunmasına dair məlumat varmı?

 

- Fərqli mülahizələr var. Bir qisim təsvir olunan kədərli qadınınGernikaəsərində körpəsi ölmüş qadının təsvir edildiyini, başqa bir qisim rəsmin Məryəm ananın oğlu İsa Məsihin yasını tutan xristian motivindən yarandığını deyir. Lakin əsərdə təsvir olunan qadın Pikassonun məşuqəsi Dora Maar idi. Əslpeşəsi fotoqraf olan Dora bir dəfə Pikassonun onun üzüntüsündən ilhamlandığını da etiraf etmişdi.

 

- Əsərin maraqlı bir oğurluq hekayəsi var.

 

- Pikasso əsəri 1937-ci ildə Roland Penroseya satır. 1969-cu ilin aprelindəAğlayan qadınəsəri 25 digər rəsmlə birlikdə Londonda, Penrosenin evindən oğurlanır. Oğurluq böyük maraq doğurur BBC-nin 24 saat proqramında bu məsələ ilə bağlı bir sıra araşdırmalar aparılır. Penrose əsərin onun ən dəyərli varlığı olduğu onun rəngləndikdən dərhal sonra boyası qurumamış 60 ya 80 min funt-sterlinqə satın aldığını deyir. Oğurluq haqqında o, Pikassoya yazaraq bunun qorxunc bir fəlakət olduğunu bildirir. Daha sonra iyul ayında bütün əsərlər Londonda uğurdulması plnlaşdırılan bir evdə işçilər tərəfindən tapılır. Kolleksiya tapılanda, deyilənə görə, Penrose sevincindən göz yaşlarını saxlaya bilmir.

 

- Hazırda tablo hara saxlanılır?

 

- Əsər 1987-ci ildən etibarən Tate Liverpool İncəsənət qalereyasının qalıcı kolleksiyasının bir parçası olaraq mühafizə olunur.

 

- Sizcə, bu rəsm bizə deyir?

 

- Qadınlar göz yaşlarından güc alar. Lakin o göz yaşlarının səbəbini heç vaxt unutmaz. Onlara güc verən, bəlkə budur. Buradan anladığımız qadının kədərli göz yaşları içərisində olmasına baxmayaraq, gələcəyin gözəl olmasına ümidi insanlara fərqli yollarla çatdırılıb. Qadınların xarici görünüşü onların daxili aləmindən həmişə fərqli olub.

 

Aytac SAHƏD

 

525-ci qəzet .-2022.- 16 mart.- S.20.