Uğurlu portretlər ustası
XALQ
RƏSSAMI TAĞI TAĞIYEVİN 105 İLLİYİ TAMAM OLUR
XX əsr Azərbaycan
təsviri sənət
dünyasının tanınmış
nümayəndələrindən olan Xalq rəssamı
Tağı Tağıyevin
(1917-1993) yaratdığı əsərlər hər zaman könülləri ehtizaza gətirir. Tağı Əzizağa
oğlu Tağıyev
Bakı şəhərində,
zərgər ailəsində
anadan olub. İxtisas təhsilini Azərbaycan Dövlət Rəssamlıq Texnikumu
(1931-1935) və Moskva
Dövlət Rəssamlıq
İnstitutunda (1940-1941) alıb.
1932-ci ildən sərgilərdə iştirak
etməyə başlayan
rəssamın Bakı,
Moskva və başqa şəhərlərdə
fərdi yaradıcılıq
sərgiləri təşkil
olunub. Əsərləri
Azərbaycan Milli İncəsənət Muzeyi,
Azərbaycan Dövlət
Rəsm Qalereyası, Moskva Şərq Xalqları İncəsənəti
Muzeyində, ölkəmizdə
və xaricdəki şəxsi
kolleksiyalarda saxlanılır.
T.Tağıyevin hələ 16 yaşında
olanda ərsəyə
gətirdiyi süjetli
tablo və portret əsərləri o
zaman təşkil olunan nüfuzlu sərgilərdə nümayiş
olunaraq müvəffəqiyyət
qazanıb. Rəssamın süjetli tablolarından
"Kolxoz bazarı"
(1932), "Koroğlu dəstgahı"
(triptix, 1944), "Qəhrəman
ana" (1948), "Pambıq
təhvili məntəqəsi"
(1957), "Badamlı" (1960), "Nənə də, baba da mənimdir"
(1969) və başqalarını
qeyd etmək olar.
T.Tağıyev müəllifi olduğu çoxsaylı portretlər
qalereyası ilə daha çox şöhrət qazanıb. Məşhur
portret ustasının
portret əsərlərindən
"Koroğlu" (1942), "Xalça ilə avtoportret" (1944), "Rəssam
Bəhruz Kəngərli"
(1947), "Bəstəkar Qara
Qarayev" (1948), "Rəssam
Kamil Xanlarov"
(1950), "Avtoportret" (1953), "Rəssam Səttar Bəhlulzadə" (1955), "İmtahandan qabaq"
(1955), "Atamın hədiyyəsi"
(1957), "Məktəbli oğlan"
(1957), "Qarayanız qız"
(1957), "Rəssam Maral
Rəhmanzadə" (1959), "Qaynaqçı" (1960, "Xalq
şairi Səməd Vurğun" (1967), "Rəssam
Sultan Məhəmməd" (1971), "Hüseyn Cavid" (1973),
"Üzeyir Hacıbəyov"
(1985) və
başqaları bu janrın seçim nümunələridir.
"Koroğlu" dastanı
xalqımızın mənəviyyatında
kodlaşmış ədəbi
abidədir. T.Tağıyev qəhrəman Koroğlu
obrazının təsvirini
yaratmağa cəhd edən və uğurlu sənət əsəri yaradan ilk rəssamlarımızdandır. Yadelli işğalçılara və
təcavüzkar qüvvələrə
qarşı mübarizədə
belə sənət nümunələrinin işlənilməsi
və təşviqi təqdirəlayiqdir. 1944-cü ildə Azərbaycan Milli İncəsənət
Muzeyində İkinci Dünya Müharibəsi mövzusunda rəssamların
əsərlərinə baxış üçün
xüsusi komissiya təşkil olunub. Komissiyanın tərkibinə
Heydər Hüseynov, Üzeyir Hacıbəyli, Səməd Vurğun, Sadıq Dadaşov, Kazım Kazımzadə və başqa tanınmış elm və
sənət xadimləri
daxil imiş. T.Tağıyevin sərgidə nümayiş
olunan "Koroğlu"
və "Koroğlu dəstgahı" (triptix)
əsərləri dahi
Üzeyir bəyin xoşuna gəlmiş, bəstəkar gənc rəssamı təbrik edib demişdi: "Portret süjet xətti ilə bağlıdır. Elə
bil Koroğlu pusquda durub: münasib anda düşmən üstünə
atılacaq. Psixoloji vəziyyətin bu aydınlığı sizə
imkan verib ki, üzündəki cizgiləri daha fəal və emosional göstərə biləsiniz... "Koroğlu" dastanını
yaxşı öyrənibsiniz.
Koroğlunu aşıq kimi
görmək də xoşdur. Görünür,
qılıncın aça
bilmədiyi qapılara
musiqi açar salır... Səhnə süjetə uyğundur...
Şəlalə, gölməçələr,
çətin keçilən
yerlər... Alı kişi Qıratla
Düratı belə yerlərdə qalib gəlmək üçün
hazırlayıb. Şahə qalxmış
qıratın üstündəki
Koroğlu da yaxşı işlənilib.
Təbrik edirəm!"
T.Tağıyev sənət adamlarının,
uşaqların, qadınların
portret cizgilərini yaratmağa üstünlük
verib. O, çalışıb
ki, obrazlarını yaradacağı qəhrəmanlarının
zəngin mənəvi
dünyaları ilə
zahiri bənzəyişləri
arasında olan cəhətləri rənglərin
dili ilə kətanda əks etdirə bilsin. Rəssamın yaradıcı
şəxsiyyətlərin portret cizgilərini, onların mənəvi yaradıcılıq dünyalarını
təsvir etmək məharəti xüsusi qeyd olunmalıdır.
Rəssamlıq sənətimizin tanınmış
nümayəndəsi, nakam
taleli Bəhruz Kəngərlinin yaddaqalan obrazı, məşhur rəssam Səttar Bəhlulzadənin emalatxanada
iş zamanı diqqəti cəlb edən surəti, tanınmış rəssamlar
Kamil Xanlarov və Maral Rəhmanzadənin
dəqiqliklə təsvir
edilmiş portret cizgiləri tamaşaçıda
onlara xas zəngin yaradıcılıq
dünyalarını sezdirir.
Rəssam sadə əmək
adamları və balaca uşaqların surətlərini də ustalıqla təsvir edib.
T.Tağıyev Təbriz miniatür məktəbinin ən parlaq nümayəndəsi,
məşhur miniatür
ustası Sultan Məhəmmədin
diqqəti cəlb edən bədii obrazını yarada bilib.
Dahi Azərbaycan
şairi və dramaturqu Hüseyn Cavidin bədii təsir qüvvəsinə
və dərin fəlsəfi fikir tutumuna malik portreti tamaşaçını
ilk baxışdaca cəlb
edir.
Üzeyir
Hacıbəylinin yaddaqalan
portretini yaratmış
rəssam "Ustadın
əlini sıxıram"
adlı xatirə yazısında bəstəkarla
görüşünü və
əsərin yaranma tarixçəsini
ətraflı şəkildə
qeyd edib.
T.Tağıyevin mənzərə əsərlərinə
lirizm, mənəvi saflıq, dekorativlik kimi yüksək bədii-estetik məziyyətlər
xasdır. O, daha çox lokal rəng yaxılarına, təmiz rəng keçidlərinə üstünlük
verib. Rəssamın mənzərə əsərlərindən "Bakı"
(1947), "Göygöl mənzərəsi"
(1947, 1952), "Sənaye mənzərəsi.
Bakı"
(1950), "Emalatxanamdan Bakının
görünüşü" (1959),
"Qarlı yollar.
Estakada"
(1960), "Mənzərə. İlandağ" (1961), "Ay işığında" (1961), "Bakının təzadları"
(1965), "Şəhər kənarı" (1965) və
başqalarını qeyd
etmək olar. Füsunkar ilahi gözəlliyə malik Göygöl, Xəzər dənizi, Abşeronun çılpaq
təbiəti, orijinal
memarlıq abidələri
rəssamın ən çox təsvirə gətirdiyi guşələrdir.
Naxçıvanın əsrarəngiz təbiəti,
minilliklərin sirrini özündə yaşadan
sıldırım qayaları,
nağılvari dağları,
zəhmətsevər adamları
bir çox rəssamlarımızın ilham
qaynağı olub, onların yaradıcılığının
yaddaqalan obrazlarına
çevrilib. Bu baxımdan, T.Tağıyev
"Mənzərə. İlandağ"
adlı tablosunda əzəmətli dağların
fonunda əfsanəvi İlandağın bir qədər dekorativ biçimdə uğurlu bədii görüntüsünü
təsvir edib. Dağlar qoynunda məskən salmış insanların evlərinin əks olunması əsrin intonasiyasını qüvvətləndirir.
Tablonun kolorit həlli olduqca təbiidir və bədii təsir gücünə malikdir. Rəssamın
Bakı, Neft daşları, Xəzər
mövzusuna həsr edilmiş mənzərələri
də ayrılıqda
bəhs olunmağa layiq əsərlərdir.
Rəssam yaradıcılığı boyu
bir çox yaddaqalan və diqqəti cəlb edən natürmortlar yaradıb. T.Tağıyevin yaradıcılığında
xarici ölkə mövzusu qırmızı
xətt kimi keçir. O, Afrika ölkələrinə yaradıcılıq
səfərləri nəticəsində
çoxlu rəngkarlıq
əsərləri yaradıb,
rəssamlıq manerasını
yeni üfüqlərə
qaldırıb. Rəssamın Afrika ölkələrinə
həsr olunmuş əsərlərindən ibarət
fərdi sərgisi təşkil olunub (1963).
Onun belə mövzulu əsərlərindən
"Afrika qızı"
(1965), "Afrika motivi"
(1956), "Tanjer limanı"
(1962), "Ana səadəti"
(1961), "Afrika mənzərəsi"
(1971) və digərlərini
qeyd edə bilərik.
T.Tağıyevin bədii və pedaqoji yaradıcılıq
fəaliyyəti dövlətimiz
tərəfindən yüksək
qiymətləndirilib. Rəssam
Azərbaycanın Əməkdar
İncəsənət xadimi
(1962) və Xalq rəssamı (1982) fəxri
adlarına layiq görülüb, həyat
və yaradıcılığına
həsr olunmuş kitab
və kataloqlar nəşr olunub. Azərbaycanın tanınmış sənətşünas alimləri
M.Nəcəfov, N.Həbibov,
M.Tərlanov, P.Hacıyev
və başqaları
rəssamın bədii
yaradıcılıq fəaliyyətini
yüksək qiymətləndiriblər.
"Lövhələrim də övladlarım
kimidir" deyən tanınmış rəssamın
bu il 105 illik yubleyi tamam
olur. Onun ərsəyə
gətirdiyi təsviri sənət əsərləri var olduqca Xalq
rəssamı Tağı Tağıyev də yaşayacaq.
Əsəd
QULİYEV
Sənətşünas,
AMEA-nın dissertantı, Rəssamlar İttifaqının
üzvü
525-ci qəzet.- 2022.- 31 mart.- S.14.