Bahara doğru
Almaniyada havalar getdikcə isinirdi. İnsanlar baharın qoxusu
gələn kimi paltolarını atdılar.
Qorxumdan paltomu çıxarmadım, şair
Əhməd Arifin bir misrasını dilimə yapışdırdım
ki, mən də bir az da bahardan
nəsibimi alım:
"Dağlarına bahar
gəlmiş məmləkətimin!"
Baharla Ağrı
dağının ətəyindən
Sürməli Çüxuruna
yayılan lalələrin
rəngini təsəvvür
etmək belə ağlımı başımdan
alır. Martın 21-dən aprelin ortalarına
qədər melanxoliyanın
dərinliyi ruhumu izləyir. Sərxoş bir bəni-adəm
Köln şəhərinin soyuq, yağışlı,
rəngsiz küçələrində
aşağı-yuxarı dolaşır.
Cismim bu yad diyarda
olsa da, ruhum ordadır - vətənimin baharında.
O anlarda şeir yazmasam da əhvalım,
baxışım, duruşum,
hətta arzularım şeirə çevrilir.
Bazar günü
səhər İstanbula
uçanda Almaniyaya gəlməyən baharı
vətəndə tapmaq
ümidində idim. Amma təəssüf
ki, orada da bahar yox
idi. Yağışı, əsən küləyi
gördükcə Almaniyadan
gətirdiyim paltomdan daha çox yapışırdım.
İlk işim
İstanbulun tarixi bölgəsi olan Sarayburnunu gəzmək oldu. Deyə bilərəm
ki, Bəyazzitdən piyada gedib Sultanəhməd
meydanına çatmaq,
bir müddət uzaqdan Ayasofyanı seyr etmək, sonra Ədəbiyyat vəqfinin kafesində aşura yemək indi "daussilam"ın,
yəni yurd həsrətinin ilk dərmanıdır.
Kafedə aşuramı keyflə
yeyərkən yuxarıdan
"Ədəbiyyat" jurnalının
baş redaktoru İmdat Avşarın yazı makinasının səsləri eşidilirdi.
Zarafat bir yana, İmdat
qardaş doğrudan da orada idi.
Amma təəssüf ki, onu görə bilməyincə Eminönünə,
sahildəki İstanbul
Bələdiyyə Kitabxanasına
doğru endim.
Türkiyədə kitablar, kitab mağazaları da qəribədir. İllərdir, sağ-sol kitab
mağazalarında həmişə
eyni kitabları görməkdən bezmişəm.
Nə vaxt getsəm kitab mağazalarındakı
mühafizəkar kitab
mağazalarının vitrinləri
Sultan Əbdülhəmidi müdafiə
edən, Rotşild və Rokfeller ailəsi haqqında sui-qəsd nəzəriyyələri
ilə dolu kitablarla bəzədilib.
Kadıköydəki solçu
nəşriyyatlarda əsasən
"Üç Fidan",
"Kaypakkaya", "Kənd
İnstitutları" və
"Sabahattin Ali" kitabları
önə çıxırdı.
Maşallah, sağımız da, solumuz da
hələ keçmişdə
yaşayır. Keçmişin gözəllikləri və
həsrəti ilə,
indiki və ya gələcək haqqında heç düşünmədən vaxtı
doldurmağa davam edirik. Döyüşlər hələ də
keçmişin döyüşləridir.
Keçmişin döyüşləri bu günü və hətta sabahı müəyyən
edir.
Beynimi yoran bu sualları Bəylərbəyində məskunlaşan
əziz müəllimim
professor Səlahəddin Xəlilovla
müzakirə etdik. Hər sualıma gözlərini zilləyib mənalı təbəssümlə cavab
verdi. Bu sıralarda onun beyni daha çox
Azərbaycan şairi və dramaturqu Cəfər Cabbarlı ilə məşğul idi. O, bu şairi xalqımızın
oyanması, inkişafı,
özünü dərk
etməsi üçün
çox vacib hesab edirdi. Cəfər
Cabbarlıdan danışdıqca
yadıma şairin
"Məhkum Şərq"
şeiri düşdü:
"Hələ də sükut etmədəsən,
ey evi bərbad!
Kimdən,
əcaba,
ummadasan dərdinə imdad?"
Səlahəddin hoca Bəylərbəyində
kitab, elm, fəlsəfə
qoxulu təvazökar bir ofis açdı. Oraya kim gəlmir
ki?! Türkiyə Cümhuriyyətindəki - Ankara, İzmir, hətta Şərq universitetlərindən
çox fərqli düşüncələri olan
insanlar o ofisdə Səlahəddin hocanın
çayını içərək
dərin irfan söhbətinə qərq
olurlar.
Bu dəfə bizi
iftara dəvət etmişdi. Kənan dayımla getdik.
İstanbula ayaq basan kimi ilk dostlarımdan biri olan professor Əbülfəz Süleymanlı
da təbii ki, orada idi.
Onun uşaqcasına gülüşləri,
səmimi göz qırpmaları, ürəyindəki
sevgi küləyi getdiyimiz yerləri dostlar bağına çevirdi. Hər dəfə İstanbula gələndə onun hərarətini yanımda
hiss etmək mənə
İstanbulu daha səmimi hiss etdirir. Söhbətlərimizin xatirələrində
gizlənən "məltəm
küləkləri"ni
əlbəttə ki, heç kimə deməyəcəyəm.
Səlahəddin hoca sakit, aydın
və gülərüz
bir insandır. Baxışlarında fəlsəfənin skeptisizmindən
çox bizim ağsaqqallarımıza xas
bir güvən və rahatlıq var. O, keçmişi mühakimə
etməkdənsə, gələcəyin
problemləri ilə daha çox maraqlanır. Tarixdən
nifrətlə danışan
hər kəsi dərhal atəş kimi sualı verməklə təəccübləndirməyi
xoşlayır:
- Bəs gələcək üçün
nə təklif edirsiniz?
Təbii ki, insanlarımızın
əksəriyyətinin "gələcəklə bağlı
təklifləri" olmadığı
kimi, beynində yüz ildən bəri təkrarlanan müəyyən mühakimə,
qaralama, əzbərlədiyi
şüarlar, problemlərlə
dolu olduğu üçün bu qəfil sual onları təəccübləndirir. Bu heyrət zamanı Səlahəddin Hoca sakit davranışı ilə yüngülcə gülümsəyir və
ziyalının cəmiyyətdəki
rolunu izah etməyə başlayır.
Onun fikrincə, ziyalı cəmiyyətdə tək
olan, lakin cəmiyyətdən qopmayan,
istənilən halda öz sözünü deyən insandır.
Səlahəddin hocanın ürəkaçan
sözləri olmasaydı,
İstanbulun soyuq, küləkli havası məni az
qala xəstə edəcəkdi. Həsrətlə gözlədiyim günəş
çıxmadı. Qara buludlar
və arabir yağan yağış kürəyimi və saçımı isladıb
məni narahat edirdi. Bütün bunlara baxmayaraq,
mən xoşbəxt idim. Dar və
sıldırım yollara
rəğmən Əbülfəz
bəylə Çamlıca
və İcadiyə boyunca həyəcanla gəzir, köhnə malikanələrin qarşısında
uşaq kimi şəkil çəkdirirdik.
Çalışdığı Üsküdar Universitetindəki
dostlarımızdan Zülfikar
Özkan, professor İbrahim
Özdəmirlə apardığımız
qısa söhbətləri
də istirahət anlarımız kimi hesab etmək olar. Xüsusən Şərafəddin Yılmazla
tanış olmaqdan və onunla qısa da olsa söhbət
etməkdən çox
məmnun oldum. Onun əməyi ilə Türk Mədəniyyətinə
Xidmət Vəqfi tərəfindən nəşr
edilən dəyərli
kitablar Məhəmməd
Əmin Rəsulzadə,
İsmail Qaspıralı
kimi şəxsiyyətlərin
Türkiyədə tanıdılması
baxımından böyük
xidmətdir.
Andre Gide
demişkən, vətən bir neçə
dostdan ibarətdir. Bu dostlardan
biri də Bəxtiyar Aslandır. Bir neçə il
əvvəl İstanbulla
vidalaşaraq Bandırma
Universitetində işə
başlayıb. Pandemiya dövründə
tez-tez telefon zəngləri edir, o vaxt içimizdə rezonans doğuran "kənd həsrəti"ndən
danışırdıq. Onun da mənim kimi
yağışa, küləyə
baxmadan qaçaraq gəlməsi İstanbul sevgisinin hər çətinliyin üzərində
dayanmasından qaynaqlanırdı.
Bəxtiyar bəyin dəvəti
ilə Səlahəddin
hoca və Əbülfəz bəylə
birlikdə Sultanəhmədin
tarixi məkanı olan "Sultan köşəsi"
restoranına getdik. Restoran sahibi Rəcəb İncəcik Bəxtiyar və Əbülfəzin yaxın dostu imiş. Onun bizim üçün
xüsusi hazırladığı
ətli plov göstərdiyi yaxınlıq
və qonaqpərvərliklə
tam uyğunluq içində
idi. Qısa müddətdə süfrə
sıxlaşdı və
qiyabi tanıdığımız "İlesam" prezidenti Cengiz Vahni də
bizə qoşuldu. Onun səmimi söhbəti, mehriban təbəssümü
bizi bir-birimizə daha da yaxınlaşdırdı.
Çaylarımız gələndə ədəbiyyat,
fəlsəfə söhbəti
ruhumuzu məst etdi. Gecə gec saatlarda oradan ayrılanda anladım ki, Yəhya Kamal nə üçün İstanbula
"Sadə bir məhəlləsini sevmək
də bir ömrə dəyər"
deyə yazmışdı.
On günlük
məmləkət qaçhaqaçı başa
çatdıqda, hava qəfil dəyişməyə
başladı. Günəş parıldayarkən kürəyimdə
gəzdirməkdən yorulduğum paltomu nəhayət, çamadanıma qoydum. Dayımın əllərinin istisində,
gözlərinin nəmində, İstanbulun
həsrətində nəyisə unutmuş
kimi ürkək və narahat
hisslərlə şəhəri tərk etdim.
Orxan
ARAS
525-ci qəzet.- 2022.- 11 may.- S.17.