Kontominativ düşüncələr
eyforiyası
Poetik
söz axtarışına çıxan gənclərin
öz üslubları ilə ədəbiyyata gəlişi
adamı sevindirir. Amma ən yaxşı yenini ən köhnə
qəliblərdə görənlər də az deyil. Həm
klassik, həm də çağdaş ədəbi janrlarda
yeni söz deməyə can atan gənclərdən biri Sə-fail
Aqiloğludur. İbisli Səfail Aqil oğlu 24 may 1997-ci ildə
Yardımlı rayonun Anzov kəndində anadan olub, burada tam
orta məktəbi bitirib. ADPU Cəlilabad filialında tarix və
coğrafiya müəllimliyi ixtisası üzrə təhsil
alıb, hərbi xidmətini çəkdikdən sonra
doğma rayonunda isləyir. Hələ orta məktəbdə
oxuyarkən yazdığı şeirlər müəllimlərini
təəccübləndirib. Səfail Aqiloğlunun bəxtinə
zəngin ənənələri olan Yardımlı ədəbi
mühitində yazıb-yaratmaq düşüb. Bəlkə də
Səfailin öz şeirlərində müdrik görünməsinin
səbəbi Anzovun hikmət xəzinəsinin gözündən
su içməsi ilə bağlıdır. Zəngin təbiəti,
şəfalı otları, göz oxşayan mənzərələri
olan qədim "xan soylu", "hakim nəsilli",
"xaqan köklü" Anzov kəndi Yardımlının
gözəl guşələrindən biridir. Yerli əhali
Anzov/Anzo adını etnonim sayır, bu sözü saq və əncə
türk tayfaları ilə bağlayır. Zəngin tarixi olan
Anzov kəndi çoxlu ziyalılar yetirib. Ağsaqqallar və
ağbirçəklər gözəl folklor biliciləridir.
Anzovlular xalq təbabəti ilə məsğul olur, el sənətlərini
yaşadırlar. Burada hər kəs sözə ehtiramla
yanaşır. Səfailin sözə
ehtiramı bu ənənədən qidalanır:
Zaman keçir boş-boşuna,
Gedən
ömür geri gəlmir.
Ötən gündə, itən
ildə,
Gedənlərin biri gəlmir.
Onun şeirlərindəki müdriklik
müdrik görünmək
xatirinə deyil, yaşantılardan gəlir.
El ağsaqqallarından biri
deyib ki, sevgi təkcə hissləri oyatmır, ağıl gətirir, həyat dərsi keçir, insanları tanıdır sevən adama...
Nə deyim bilmirəm, nə deyim sənə?
Niyə
sən bu qədər saraldın, soldun?
İndi
də son sual gəl verim sənə,
Məndən ayrılanı xoşbəxtmi
oldun?
Poetik ritorikadırmı? Bəlkə
də! Ancaq bunu əlini qələm qabar etmiş bir şair demir, bunu ədəbi mərkəzdən xeyli uzaqda yaşayan, kövrək və titrək bir qələm sahibi deyir. Səfail Aqiloğlu şeirinin gücü də onun sadə olduğu qədər mürəkkəb əksliklərin
poetik vəhdəti üzərində qurulmasındadır.
Səfail
Aqiloğlu ADPU Cəlilabad
filialında təhsil
aldığı illərdə
burada onunla yanaşı, ədəbi
yaradıcılıqla xeyli
istedadlı tələbə
məşğul olurdu.
Rüfət Sabirli, Bəhruz Babaşov, Aytac Babayeva, Allahşükür Alaşarlı
və basqa tələbələrin şeirləri
müntəzəm olaraq
Respublika mətbuatında
çap olunurdu. İndi Filialın məzunları Nərmin Babayeva, Sənəm Şahməmmədli, Rüfət
Arifoğlu, Emiliya Ələkbərova, Əfsanə
Yarməmmədova, Aysel
Məmmədova, Lalə
İsmayılova, Günəş
İbrahimova və basqalarının şeir,
hekayə və elmi arasdırmaları elmi-ədəbi toplularda, ədəbi jurnallarda işıq üzü görür. ADPU Cəlilabad
filialında yaradılmış
münbit şərait
təkcə tələbələrə
ixtisaslarına müvafiq
təhsil almalarına
kömək etmir, həm də onların elmi və ədəbi yaradıcılıq qabiliyyətlərini
üzə çıxarırdı.
Səfail Aqiloğlu filialın tədbirlərində
yaxından iştirak edirdi, hətta yaradıcı gənclərini
şeirlərini mətbuata
çıxarırdı.
Tələbəlik illərini unutmayan,
müəllimlərinə ehtiramla
yanaşan Səfail Aqiloğlu bu memuariallığı şeirlərində
də yaşayır. Səfailin mənim ümvanıma yazdığı
şeirdə tərənnüm
ovqatı deyil, ideal zənn etdiyi müəllim obrazının
real yaşantıları təsvir
olunur:
Sənə baxanda dağlar,
Dərdini danır, şair.
Sən hamıya yanırsan,
Kim sənə yanır, şair?
Sən ki heç əzilmirsən,
Əzilərmi böyüklər?
Sənə ağırlıq etməz,
Çəkdiyin böyük yüklər!
Vaxtilə "Allah" və "Minacat" kimi klassik şeir mövzularına müraciət
edən Səfail Aqiloğlunun yaradıcılıq
nümunələrində ədəbi
yeniliyə meyil və marağın artdığını görməmək
mümkün deyil. İndi o, təkcə mövzusuna görə deyil, strukturuna görə də fərqli şeirlər yazır. "Bir ruh kimi dolaşırsan
canımda" deyir,
"Varlığın da
bir ayrı, yoxluğun da gözəldir" kontominativ
düşüncələr eyforiyasını yaşayır.
Səfail Aqiloğlunun
fikrinə görə,
eyforik düşüncələri
ifadə etmək çağdaş ədəbi
prosesin aparıcı qanadını təskil edir. Bir çox
şeirlərində klassik
ənənədən yan
keçən, sözə
həm hisslərin, həm də düşüncələrin ifadəsi
kimi yanaşan Səfail Aqiloğlunun ədəbi gəzismələri
maraqlıdır:
Kim nə deyir desin
indi, baxmıram,
Həyatımız nağıldır.
Hər kəs onsuz bu nağıla
Bir qəhrəman düzəldir.
Axtarışda olmaq, yeniliyə
can atmaq çağdaş
oxucu auditoriyasının
da maraq dünyası ilə üst-üstə düşür.
Qoşma, gəraylı
fikri ifadə edə bilməyəndə
semantik şeirə üz tutmaq yararlı variantdır. Poetik yükü ifadə etdiyi fikrin içində olan lakonik şeir-lər
həm də oxucu səbrinə hesablanır:
Get, yolun açıq olsun,
Bir də boynunu bükmə qapının
arxasında.
Get, yolun açıq olsun,
Gəlmə bir də üstümə
lap elə darıxanda.
Yaxud:
Susur bu adam elə,
Görəsən qəsdi nədir?
Hər yanı sükut dolu,
Özü öz aləmində,
Özünə ev düzəldir.
Tanış gəlir bu mənə,
Tanış gəlir bu adam.
Amma elə bilin ki,
Mən ona çoxdan yadam.
Bəlkə elə özüməm
özünə yadlaşmış
adam,
Bütün çəkdiklərinə
baş əyib qatlaşmış
adam.
Səfail
Aqiloğlu ilk şeirlərində
də, yetkinlik yaşında yazdığı
şeirlərində də
uzunçuluğa yol verməkdən qaçır,
daha doğrusu, deyilməsi lazım gələn fikri elə deyilə bildiyi şəkildə - bəzəksiz-düzəksiz qələmə
alır.
Çoxlu nümunələr
gətirib, oxucunu yormaq
istəmirəm, inanıram ki, "Eyforiya" kitabını varaqlayan
hər bir kəsin Səfail Aqiloğlu şeirinə marağı artacaq. Təqdimat yanlış da
ola bilər, oxucu sözü isə dəyərin sərrast ifadəsidir.
Yaradıcı tələbələrimin içərisində
öz fəallığı ilə
seçilən Səfail Aqiloğluna oxucu sevgisi arzulayıram.
Bilal
ALARLI HÜSEYNOV
Filologiya
üzrə fəlsəfə doktoru
525-ci qəzet.- 2022.- 13 may.- S.14.