Dul qadının tənhalığı
(Əvvəli
ötən şənbə saylarımızda)
Ruhiyyəni son vaxtlar ünvanına göndərilən
xoş təkliflərlə yanaşı, belə acı fikirlər
də çox məşğul edirdi. O, bütün dünyanı da gəzib
dolaşsa, geoloqlar faydalı qazıntılar sorağında
axtarışa çıxan kimi, hətta torpağı zədələyib,
çox sayda şurflar açmaqla, qalan günlərini də
axtarmaqda keçirsə də, Hüseynə bərabər
olanı, ikinci Hüseyni - özünün alter eqosunu
tapmayacaqdı. O, bəlkə də, bədəvi ərəblər
kimi günəşdən qorunmaq üçün xurma
palmasının kölgəsinə sığınacaqdır,
lakin bir az sonra anlayacaqdır ki, onun kölgə
saydığı, əslində, mövcud deyildir, heç bir
sərinlik hiss etmir, günəş əvvəlkitək onu
amansızcasına yandırmaqda davam edir. O, qızmar günəşdən
qorunmaq istəyirdi, az sonra başa
düşdü ki, özü özünü
aldatmışdır.
Ruhiyyə eşitmişdi ki, Rusiyadakı meşələrin
çoxluğu və böyüklüyü bizdə olan kimi,
onlara elə bir ləzzət vermir. Onlar yalnız
qış vaxtı meşəyə girdikdə istirahət
etmiş kimi olurlar, yayda isə meşədəki həşəratlar
adamlara bu yaşıllıqdan həzz almağa, onların təmiz
oksigeni ilə nəfəs almağa imkan vermir, ora girdiyinə
də peşman olursan. Ailə qurmaq da Rusiya meşələrini
xatırladır, onların ürəyə yatan təsiri
qış dövrü başa çatanda qurtarır, yayda isə
böcəklərin qorxulu sancması az
qala meşəyə nifrət hissləri aşılamağa
başlayır. Bizdə isə meşələr
yazda, yayda öz gözəl libasını geyindikdə daha
füsunkar olur. Nikah daha çox rus meşələrini
andırır, qısa müddətdə hətta şaxtaya
baxmayaraq, sən onun yaratdığı mühitdən həzz
alırsan, bir müddət keçəndən sonra isə həmin
göz oxşayan mənzərə yoxa çıxır, səni
sancmağa çalışan həşəratlar ovunun gəldiyini
hiss edib qızışır, cəngavərlər kimi sənə
hücum çəkirlər. Bəziləri hətta
sancması ilə ensefalit xəstəliyi əmələ gətirdiyindən,
adamı ölümə məhkum edir.
Nikah da həşəratların, istər bu daxili, ya
xarici olsun, fərqi yoxdur, təsirinə məruz qaldıqda, gətirdiyi
ağrıya və sonrakı xəstəlik simptomlarına
görə dözülməz xarakter daşıyır. Gənc
qız xoşbəxtlik sorağında gözəgəlimli, qəşəng
hesab etdiyi bir oğlana vurulmuşdu və ona ərə getməyi
xoşbəxtlik qəsrinə sahib olmağa bərabər
hesab edirdi. Bir müddət keçəndən sonra, ərinin
qüsurlarını, eybəcər xüsusiyyətlərini
görəndə peşman olmağa başladı, sonralar
ağlın itilik qəbul etməsi də artıq kara gəlmirdi, yeganə yol ayrılmaq, ondan
uzaqlaşmaq idi. O, ərə gələndə arzuların
qanadında uçur və güman edirdi ki, onlardan biri ölənə
qədər, fövqəladə hadisə baş verməsə,
deməli, qocalana qədər bu ittifaqın sehrli
bağında yaşamaqdan həzz alacaqdır. Sonradan başa
düşdü ki, özünü aldatmışdır, ərə
getdiyi adamı hərtərəfli tanımamışdır,
çünki onun söhbətə qatılması,
başqaları kimi gülməsi də ərinə xoş gəlmirdi
və onun qabalığı, kobudluğu, adamların
yanında arvadının üstünə
qışqırması, ona yerli-yersiz irad tutması adi hal idi.
Əri xüsusən qohumlarının
yanında qızışır, özünü ailədə
hegemon göstərmək üçün arvadına əyri-əyri
baxmaqdan da çəkinmirdi. O, həm də kollektiv
üzvləri arasında çox mülayim insan kimi
tanınırdı, hamı onun dilinin şirinliyindən,
adamları oxşayan xoş sözlərindən
razılığını bildirirdi. Evdə isə
əqrəbə dönürdü, sancmasa,
qışqırmasa, təhqir etməsə, özünə
yer tapa bilmirdi. Arvadını təhqir etmək
onun üçün nişanlı vaxtı təqdim etməkdən
həzz aldığı gül dəstəsi rolunu
oynayırdı.
Arvadının mətbəxdəki xidməti, evdəki
səliqə-sahmanı da onun xoşuna gəlmirdi, bir bəhanə
uydurub onu zəhərləyirdi. Bişmişin duzlu, ya
duzsuz olması evin ən mühüm müzakirə mövzusu
idi və özünün dediyini yeganə həqiqət kimi qəbul
etdiyindən, arvadının fağır qaydada izahat verməsinə
cəsarət etməsi isə onu daha da hirsləndirir, cin
atına mindirirdi. Arvadına əl
qaldırmaq da onun münasibət formalarından biri olmaqla,
hirsini soyutmaq vasitəsi idi. O, köpüb daşan
südə bənzəyirdi, bu südü yatırmaq
üçün bir damcı soyuq su kifayət olduğu halda,
bu adama yalnız qohumlarının atdığı soyuq su təsir
göstərə bilirdi, arvadının hətta olmayan
günahı öz üzərinə götürməsi də
onu sakitləşdirə bilmirdi.
Ruhiyyə qonşularında yaşayan bir gənc ailənin
timsalında bunları görmüşdü. Cavan oğlan
qonşularla çox mehriban davranırdı, onların istənilən
işinə yaramağa hazır idi. Öz
arvadına isə düşmən ordusundan
götürülmüş əsir kimi baxırdı. Evə daxil olan kimi səsi gəlməyə
başlayırdı, qışqırığının kənara
çıxması imkanı da ona elə bir təsir edə
bilmirdi. Arvadını əsəbiləşdirmək
üçün deyirdi ki, mən səhvimi özümə
bağışlaya bilmirəm, tələbəlikdə dostluq
etdiyim yəhudi qızına evlənsəydim, indi İsraildə
yaşayardım və yəhudi-azərbaycanlı əlaqələrindən
yaxşı pul qazanardım.
Onda bədbəxt oldum ki, sənə ürcah
çıxdım və səninlə evləndim, elə
bilirdim ki, xəzinə tapmışam. Lakin yuvada
ilanın olduğunu gördüm. Çəkdiyim
əziyyətlər havayı getdi. Nə qədər
əziyyətlə çörək qazanıram, evə gələndə
istirahət əvəzinə hirs rinqinə
çıxmalı oluram, özümə yazığım gəlir.
Bəzən tərsinə də olur, arvadlar ərlərini
itaətdə saxlamaqla kifayətlənməyib, onlara əl də
qaldırırlar. Bir siyasi xadimi evdə arvadı döyəndə,
qışqırtısını qonşular da eşidir, bu ədabazdan
xoşları gəlmədiyindən bunu başqalarına da
danışırdılar.
Ruhiyyə fikirləşdikcə, ağlına belə
xoşagəlməz şeylər gəlirdi, axı təcrübədə
bunların heç birini öz üzərində hiss etməmişdi. Yalnız rəfiqələrinin
və tanışların söhbətlərindən belə
kolliziyalara bələd olmuşdu. Onun
beşillik ailə həyatı cənnətin gözəl bir
diyarını, qədim mifologiyadakı Yeluzeiumu-Yelisey
çölünü geridə qoya bilərdi. O,
Südabə xanımın göstərişi və vəsiyyəti
ilə ailə qurmuşdu. Lakin özündə
belə bir düşüncə yer tapıb, möhkəmlənmişdi
ki, o, doğulandan Hüseynə nişanlanıbmış.
Axı Amazonka çayı selvasında yaşayan,
başqalarından təcrid olunmuş janomani adlı hindu tayfasında doğulan qız uşağı
balacalığından yaşlı oğlana nişanlanır.
Bu oğlan onun tərbiyəsi ilə məşğul
olur, vaxt yetişəndə onu alır. Bu
tayfanın bir cəhəti də sülhsevər
olmasıdır. Janomanilər
kannibaldırlar, lakin başqa kanniballar kimi əsirləri
deyil, çünki onlar qonşuları ilə vuruşmurlar,
yalnız ölən nənə-babalarını,
ata-analarını yeyirlər.
Həyatındakı çox sayda burulğanlardan sonra
Ruhiyyənin tale gəmisi ağlına da gəlməyən
belə bil limanda lövbər salmışdı. O, admiral Horatsi Nelson barədə
oxumuşdu ki, Trafalqar döyüşü vaxtı
düşmən gəmisinin göyərtəsindəki
fransız snayperinin gülləsi ilə ağır yara alan əfsanəvi
dənizçi ölərkən bir neçə dəfə
"lövbər" mənasını verən
"anchor", "anchor" deyə
qışqırmışdı. O, lövbər
salmağın həqiqi mənasını hamıdan
yaxşı bilirmiş. Gəmi ünvan
seçdiyi məntəqəyə gəlib çatdıqda və
ya tufandan xilas olub, sakit sahilə yan aldıqda lövbər
salır, deməli, o, tam təhlükəsizdir, öz vəzifəsini
yerinə yetirmişdir. Allah İova (Job-a) çox əziyyətlər,
əzablar, məhrumiyyətlər və həqiqi bədbəxtliklər
verəndən sonra anladı ki, onun sədaqətinə
söz ola bilməz, heç bir İblis
onu yolundan döndərə bilməz. Ona görə
də Allah onu cəzalandırdığından da xeyli
artıq qaydada mükafatlandırdı, əvvəlkindən də
xoşbəxt həyatı yaşamağa məhkum etdi.
Ruhiyyə
də təvazökarlıqdan kənar olsa da, özünü
Allaha sədaqətini heç nəyə dəyişməyən,
ən ağır cəzalara məruz qalanda da, ondan üz
döndərməyib, mərhəmətinə bir an da olsun şübhə etməyən İova
bənzədirdi. O da yeniyetmə yaşlarından zəif
çiyninə uyğun gəlməyən, onu əzən
yükü daşımalı olmuş, ağır
sınaqlara dözmüş, ehtiyac cəhənnəminin
odundan xilas olmaq üçün özünü qurban vermək
kimi ağır və onun heysiyyətini əzən
sınaqlardan da keçmişdi. Lakin o, qəlbinin
təmizliyini, insanlara münasibətinin
saflığını, onlardan hər cür sitəmlər
görsə də, qoruyub saxlamışdı. Tufanlar onun belə təlatümlərə dözə
bilməyən kiçik, sınıq-salxaq
qayığının yelkənlərini çırpıb
dağıtmış, onu uzun müddət quduz
dalğaların ixtiyarına buraxmış və də-ələrlə
onu məhv olmağın astanasına gətirib
çıxarmışdı. Lakin o,
öz vicdanının, könlünün natəmizliyə
bulaşmasına imkan verməmiş, çox şeyi qoruyub
saxlaya bilməsə də, ruhunun şəffaflığını,
bakirəliyini qoruyub saxlamışdı. Bəlkə
buna görədir ki, fəlakətə tamamilə məğlub
olmaq anında da o, gözləmədiyi halda Yusif müəllim
kimi nadir bir insana rast gəlmişdi və bu xeyirxah insan
qızı xilas etmək kimi ağır bir missiyanı öz
üzərinə götürmüşdü. Bibliyaya görə, özünün yaşca
böyük və anadan ögey qardaşları, atası
Ceykobun ona ölçüyə sığmaz məhəbbətinə
və Bencaminlə birlikdə Raxildən yadigar qaldığına
görə İosifi məhv etmək qərarına gəldilər,
onu bir quru quyuya saldılar. İosifi quyudan
çıxarıb Misirə gedən tacirlərə satmaq istədikdə,
orada olmadığını gördülər. Sonra onlar keçini kəsib, Yusifin xalatını
onun qanına batırdılar və atalarına bunu göstərdilər.
Atası inandı ki, onu vəhşi heyvanlar
parçalamışdır. O, uzun müddət
oğluna yas saxladı. Tacirlər isə onu
Misirə aparıb, çarın xidmətçisinə
satdılar və çox əzablara dözdükdən sonra
faraonun etimadını qazandı və İosif bu böyük
ölkənin qubernatoru oldu. Faraon yuxusunu
yozan bu oğlanın müdrikliyini görmüşdü.
Otuz yaşında o, artıq çara xidmət
edirdi. Misiri öz ağlı ilə
aclıqdan xilas etdi və onu öldürmək istəyən
qardaşlarına da köməklik göstərdi.
Yusif müəllimin müqəddəs adını
daşıdığı peyğəmbər çox sayda əhalini
aclıqdan xilas etdiyi kimi, o da başqalarına nə
yaxşılıq edib-etməməsi bilinməsə də,
Ruhiyyəyə ağlasığmayan mərhəmətlilik
göstərmiş, onun həyatında xoşbəxtliyə
yol açan bir dəyişiklik etmişdi. Ruhiyyə
üçün Yusif müəllim öz adaşı olan
peyğəmbərdən heç də geri qalmırdı.
Həm də bu qız vicdanını təmiz saxlaması,
onun çirklənməsinə imkan verməməsi ilə
arzuladığı azadlığa nail ola
bilmişdi. Məhz öz xilaskarının təsiri
ilə köhnə, biabırçı peşəsindən
uzaqlaşmış, ağır zəhmətə
qatlaşıb və surroqat ana hamiləliyini də
üstünə götürərək, ailəsini
dolandıra bilmişdi. Sonra ona ikinci
xilaskarı Südabə xanım rast gəlmiş və bu
gözəl insanın təkidi ilə o, öldükdən
sonra onun əri Hüseynlə ailə qurmuşdu. Onun bəxti üçüncü dəfə də
gətirmişdi, Hüseyndə o, özünün yenidən
çiçəklənməyə başlayan
dünyasını tapmış, ikisinin qanının sintezindən
yaranmış Hamnet kimi gözəl oğlanları
olmuşdu. O, yadına saldı ki, İblis Allaha
demişdi ki, sən İova yalnız hər şey verdiyinə
görə o, sənə dua edir. Əgər
onları onun əlindən alsan, əksinə, sənə lənət
yağdıracaqdır. Allah belə də
etdi, lakin İovun sədaqətində zərrə qədər
də olsa qüsur görmədi və onu lazım
olduğundan da artıq qaydada mükafatlandırdı.
O, daim
Allaha sitayiş etmişdi
Nisbətən
qısa həyat yolunda Ruhiyyə çox şeyini
itirmişdi, adına biabırçı damğa
vurulmasına da səbəb olan hərəkətlər
etmişdi, lakin Allaha olan inamını və sədaqətini
bir an da olsa itirməmişdi. Onun peşəsinə xidmət edənlərin
çoxu özündə günah görmədiklərindən,
onları bu günə salan Allahdan narazılıq edirdilər,
çirkaba batdıqları halda iyrənc dilləri ilə
öz vəziyyətlərindəki fəlakəti Yaradanın
mərhəmətsizliyi ilə əlaqələndirirdilər.
Ruhiyyə isə Allaha şükür edirdi ki, o,
heç vaxt onu dünyaya gətirən və bu dünyanı
idarə edən varlığa qarşı heç bir
şübhəyə düşməmişdir. Məgər
onun satıcı oğlanla olan sevgi macərasını
Allahmı düzəltmişdi, axı yaxşı bilirdi ki,
özü əvvəlcə ağlını, sonra isə bəkarətini
itirmişdi.
Çox sayda qızın taleyi heç də düz xətlə getmir, yoxuşdan, enişdən keçir. Pokahontas Virciniyadakı hindu tayfası başçısının sevimli qızı idi. 1607-ci ildə Con Smitin başçılıq etdiyi 100 ingilis burada, tayfanın qonşuluğunda ilk koloniya yaratdı. Elə həmin il hindular Con Smiti əsir götürdülər və onu edam etmək istəyəndə, cəza növü kimi başını nizə zərbəsi ilə yarmalı idilər, Pokahontas onun başını əlləri içərisinə alıb, onu ölümdən xilas etdi.
Hindularla vuruşan kolonistlər 1613-cü ildə bu dəfə Pokahontasun özünü əsir götürdülər və qız xristianlığı qəbul etdi. 1614-cü ildə 17 yaşlı bu qız ingilis Con Ralfa ərə getdi. O, arvadı ilə Londona qayıtdı və bir il sonra, 1617-ci ildə hindu qızı Kentdə öldü. Ona İngiltərədə yaxşı münasibət bəsləyirdilər, lakin o, vətəni Virciniya üçün darıxırdı. Tayfa başçısının xoşbəxt qızı əvvəlcə əsir düşdü, sonra ərə getdi və uzaq Avropada isə həyatdan getməli oldu.
Ruhiyyə lap gənc yaşında pozğunluq dünyasına düşmüşdü, onun iyrənc sifətlərini görmüşdü.
(Ardı var)
Telman
ORUCOV
525-ci qəzet.- 2022.- 14 may.- S.22.