Ülvi hisslər, müqəddəs duyğular poeziyası
MAHİRƏ
NAĞIQIZININ POETİK YARADICILIĞI HAQQINDA
DÜŞÜNCƏLƏRİM
Ədəbiyyat insanın özüdür. Onun duyğu
və düşüncələrini
ifadə edən, söz varlığının
zənginliyindən xəbər
verən mənəvi
bir dünyadır.
Elə bir dünya ki, bu dünyada
hər nə varsa, qeyri-adi görünür, baxanda isə dünyanın özündə olan bütün qeyri-adiliklərdən
seçilir. Böyük şairlərimiz,
ədiblərimiz öz
sözləri ilə həmişəlik xalqımızın
yaddaşına, tarixinə
düşərək özlərinə
ölməzlik qazanıblar.
Vətənimizi, millətimizi dünyada
tanıtmaqla bərabər,
həm də sözümüzün və
dilimizin keşiyində
durub, onu yad dillərin qatqısından qoruyublar.
Onlardan sonra ədəbiyyatımızın
keşiyində duranlar
öz sələflərinin
yolu ilə gedib, yazmış olduqları əsərlərdə
Vətəni və milləti yüksək sevgi və istəklə
tərənnüm ediblər.
Sözümüzü və dilimizi
sevgilərinə qataraq
onu daha da lakonik və
şirin etməyi bacarıblar. Çağdaş poeziyamızda da bu, özünü göstərməkdədir. Onlardan biri də poeziyamızda
öz yolu, öz dəsti-xətti olan, bənzərsizliyi ilə seçilən şair xanım Mahirə Nağıqızı
- Hüseynovadır.
Mahirə Nağıqızının poeziya
dünyasından danışmamışdan
öncə onu da qeyd etməyi
özümə borc bilirəm ki, o, fədakar ana, təcrübəli pedaqoq,
sanballı alim və yüksək keyfiyyətlərə malik
insandır. Bu baxımdan da onu mən
belə adlandırardım:
insan-şair, insan-pedaqoq,
insan-vətəndaş, insan-ana
və ya qadın, insan-alim, insan-dost... Bunların başında isə
birinci növbədə,
Azərbaycan qadınına
məxsus zəriflik, incəlik, gözəllik,
saflıq və duruluq gəlir. Dediklərim şairin poeziyasına da hoparaq onun
oxucusunu duyğulandırır.
Bu mənada Mahirə
Nağıqızı bütün
əzəməti ilə
poeziyasındakı ideyaların
tərənnümçüsü rolunda çıxış
edə bilir.
Şairin poeziyasını diqqətlə
nəzərdən keçirəndə
şahidi oluruq ki, onun yaradıcılığı
mövzuca rəngarəngdir. Vətən və
ana sevgisi isə onun yaradıcılığının
ana xəttini təşkil edir. Fikrimizi istedadlı şairin yaradıcılığına
müraciət etməklə
əsaslandıraq:
Bitər
sərhədlərin bu
Yer üzündə,
Qəlbimdə sərhədin nədən
bitmədi?
Gəmisən, üzürsən eşq
dənizində,
Sənə məhəbbətim, Vətən,
bitmədi.
"Onun daş nağılı" kitabında
verilən "Vətən"
şeirindən gətirdiyim
bu nümunədə müəllifin Vətənə
olan sevgisinin sonsuzluğu elə-belə,
söz xatirinə deyilmir. Bu sevgi sonsuzluğun doğma, isti bələyinə çevrilərək onu üşüməyə qoymur.
Həmçinin, bu şeirdə
Vətən mövzusuna
yeni yanaşma duyulur, yəni şair Vətənə
Ana-Bala münasibəti
ilə yanaşır.
Başqa bir bənddə biz bunu daha aşkar surətdə görə bilirik:
Ana harayını eşidir hamı,
Qadınlar, qızlar da bir ərə dönər.
Oğullar seçəcək dost-düşmənini,
Hər biri uğrunda səngərə
dönər.
Göründüyü kimi, şeirdən gətirilmiş bu misalda müəllif güclü bir yenilik edib. Buna metonimiya-addəyişmə və
ya yerdəyişmə
də demək olar. Bu yerdəyişmə
nədir? Bilirik ki,
müharibələr zamanı
səngər igidləri-ərləri
qorumaq üçün
istifadə edilən sığınacaqdır. Ancaq bu nümunədə müəllifin ərə
və səngərə
baxışı başqadır.
Ana harayını eşidənlər görür
ki, burada qadın ər-igid yerində, əsl oğul-ər isə səngər yerindədir.
Müəllifin yaratdığı, özü də bir ana-şair kimi yaratdığı qadın-ər və ər-səngər obrazı
bu mövzuda yazılan əsərlər
içərisində obraz
olaraq bir yenilikdir. Mahirə Nağıqızının "Onun daş nağılı"
kitabındakı başqa
bir şeirindən gətirəcəyimiz nümunə
ilə fikrimizi davam etdirək:
Atamla yanaşı daş qaldırırdı,
Deyərdi, bu daşlar ocaq daşıdı.
Bezmədi, qəlbində nə
gücü vardı,
Anam sinəsində
ocaq daşıdı.
Azərbaycan-Türk düşüncəsinə görə
Vətən, torpaq, eləcə də dil Ana adı ilə tanınan varlıqlardır. "Ana Vətən",
"ana torpaq",
"ana dili" birləşmələri dediklərimizi
təsdiqləyir. Yurd, ocaq,
çıraq varlıqları
isə birbaşa ata-baba adı ilə bağlıdır.
Baba yurdu, ata
ocağı, ata çırağı anlamları
dediklərimizin gerçək
olduğundan xəbər
verir. "Onun daş nağılı"
şeirində isə
ana obrazı ata obrazı ilə bərabərləşir.
Ana başa düşür
ki, ocaq nə deməkdir. Ocağın
istisinə istilik qatan ocaq daşının
qeyri daşlardan fərqi nədir? Ömrü boyu sinəsində ocaq daşımaq da soyuğun istiliklə əvəzlənməsinə
işarədir.
"Gedək uzaqlara"
adlı şeirində
də Mahirə Nağıqızı qadın
olmağın müqəddəsliyini
önə çəkərək
bu müqəddəsliyi
yaşamağın qadın
üçün ən
yüksək ad və
şərəf olduğunu
özünəməxsus şəkildə
qələmə alır. Şeirin
son bəndində bu müqəddəslik real şəkildə
öz əksini tapır:
...Yenidən başlayaq həyatımıza,
Yenidən yazılsın ömür
varağı.
Yenidən yanında müqəddəsləşim,
Yenidən öyrənim qadın olmağı.
Zənnimcə, qadına və qadınlığa bu cür münasibət təkcə şairin özünə məxsus deyil. Bu, bütünlüklə
qadın və qadınlığa aid olan
məsələdir. Müəllifin özü isə qadın və qadınlığın rəmzinə
çevrilən qadın
şair obrazıdır.
Müəllifin digər yazılarında
da həmişə döyünən, döyünməkdən
usanmayan bir ürəyin kövrəkliklə
baş-başa vermiş
hayqırtısı duyulur.
"Şəhid nəğməsi"
şeirində biz bu döyüntünü lap çılpaqlığı
ilə hiss edirik. Həmin şeirində də müəllif öz üslubuna sadiq qalaraq Vətən torpaqlarının bütövlüyü
yolunda özlərini qurban etmiş müqəddəs insanların
şəhidliyini öz
baxış bucağına
uyğun olaraq istedadla təqdim edir. Şəhidləri sadəcə olaraq
Vətən torpaqlarının
bütövlüyü uğrunda
canlarından keçmiş
qəhrəmanlar kimi yox, həm də
onların hər birini Vətən torpağının bir parçası olaraq qələmə alır.
Şairə görə
onların hər biri bir ünvandır:
Boy vermiş məzarın qəbir daşları,
Bir ömrün
daşlaşan arzu-kamıdır.
Onların sağlığı döyüşən əsgər,
Məzarı - Vətənin istehkamıdır.
Şəhidlər, şəhidlər! Öz
canınızla,
Bizə yol açdınız, dövran verdiniz.
Millətə diz çöküb
baş əymək üçün,
Şərəfli, müqəddəs ünvan
verdiniz!
Şeirin bütün bəndlərində
şəhidlərin və
şəhidliyin ucalığı
göz önünə
gətirilir, əbədiyaşarlığı
poeziyanın dili ilə qışqırıqsız,
bağırtısız, sakit,
ancaq yanğı və sevgi ilə
qələmə alınır. Müəllif bu əsərində 44 günlük Vətən savaşının millətimizə
gətirdiyi başucalığı
ünvanının obrazlı
olaraq şəhidlərin
igidliyi ilə bağlı olduğunu mətnaltı şəkildə
oxucuya çatdırır.
Bildiyimiz kimi, dövləti dövlət edən onun atributlarıdır. O atributların
ən uca sayılanı isə bayraqdır. Harada dövlətin bayrağı
dalğalanırsa, deməli,
orada Vətən var, Vətən torpaqlarının azadlığı
mövcuddur. Məncə, dünyada elə bir xalq olmaz
ki, bayrağını
sevməsin. Şairlər isə ona şeir
həsr etməsin.
Azərbaycan xalqı da burada xüsusi olaraq fərqlənir.
Tarixdən məlumdur ki,
Azərbaycanın söz
ustaları üçrəngli
müqəddəs bayrağımıza
şeirlər yazmışlar.
İlk olaraq bu sırada
biz Əhməd Cavadın,
Cəfər Cabbarlının
adlarını xüsusi
olaraq vurğulamalıyıq.
Bununla yanaşı,
onu da deməliyik
ki, çağdaş
poeziyamızda da bir sıra söz
adamları bayrağımıza
böyük sevgilərlə
şeirlər yazmışlar. Onlardan biri
də xüsusi dəst-xətti ilə seçilən şair Mahirə Nağıqızıdır
və şairin
"Al bayrağım" şeiri
öz poetik çəkisi ilə seçilən sənət
nümunəsidir.
Müəllifin başqa mövzularda yazdığı şeirlərdə də çox sayda dəyərli tapıntılara, poetik yeniliklərə rast gələ bilərik. Şairin dünya poeziyasında əzəli və əbədi mövzulardan biri olan sevgi mövzusunda yazmış olduğu şeirlərindən birinə müraciət edək:
Sevgimizin yaşı varmı?
İçində möhnət qocalır.
Qəm yağışı yağır, kəsmir,
Verdiyin möhlət qocalır.
"Qocalır" adlı gəraylıdan gətirdiyimiz bu bənd özünün orijinallığı ilə seçilən bir nümunədir. Möhnətin və möhlətin qocalması isə Mahirə Nağıqızının poetik çəkisinə şirinlik qatan, işıq salan uğurlu tapıntıdır.
Ümumiyyətlə, Mahirə
Nağıqızının, demək olar
ki, bütün
şeirlərində bu cür
dolu, sanballı misralara
rast gəlmək mümkündür.
Bütün bunlar onun şairlik istedadının dərin, güclü və mükəmməl olduğundan xəbər verir.
Çağdaş poeziyamızın
qadın şairləri sırasında parlaq
imzası ilə seçilən Mahirə
Nağıqızına elmi və bədii
yaradıcılığında bol-bol uğurlar arzu edirəm.
Aynur
QAFARLI
ADPU-nun
"Türk araşdırmaları" bölməsinin
kiçik elmi işçisi
525-ci qəzet.- 2022.- 1 noyabr.- S.14.