Senatorlar və "Paraşütistlər"...
Bu ölkədəki varlı erməni
diasporasının təsiri və təzyiqiylə Fransa
senatı Azərbaycanın əleyhinə biabırçı
sənəd qəbul etdi. Bir neçə il
bundan qabaq da həmin senat, həmin qüvvələrin təhrikiylə
ölkəmizə qarşı təxribatçı sənəd
qəbul etmişdi. O zaman mən indiki senatorların mənəvi
sələfləri olan fransız müstəmləkəçilərin
Əlcəzairdə törətdikləri vəhşiliklər
haqqında rus dilində bir yazı yazmışdım. Həmin yazı fransız dilinə də tərcümə
edildi. Fransız senatının yeni təxribatıyla
bağlı həmin yazını öz dilimizdə qəzetimizə
təqdim etmək istəyirəm.
Son günlər televiziya kanallarında Fransa Senatının
mövcud olmayan "dövlət"in tanınması ilə
bağlı tələsik və biabırçı tövsiyəsi
haqda süjetləri izləyirəm. "Euronews"
telekanalı senatorun Azərbaycanı dərhal
"işğal olunmuş əraziləri azad etməyə"
çağıran çıxışından
parçanı ləzzətlə yayımlayır. Düşünürəm, görəsən, bu
senator kimdir - satın alınmış təxribatçı,
yoxsa sadəcə "idiot"?
İstər-istəməz
60 il əvvəl oxuduğum mətnlə
bağlı assosiasiyalarım yaranır. Və
maraqlısı budur ki, təkcə bu mətnin məzmunu və
ruhu deyil, Romen Rollanın epiqrafı da yada düşür.
Dəqiqləşdirməkdən ötrü
"İnostrannaya literatura" jurnalının 1958-ci il, 6-cı nömrəsini kitabxanamdan axtarıb
tapıram. Elədir ki var; Anri Alleqin "İşgəncə
altında istintaq" publisistik əsərinin epiqrafı belədir:
"Mənəviyyatsız fransızları ifşa etməklə,
mən Fransanı müdafiə edirəm". Romen Rollan,
"Jan Kristof".
O vaxt, 62 il əvvəl - hələ gənclik illərində
bu əsərlə tanış olanda keçirdiyim
sarsıntıları unutmamışam. Amma təəssüratımı
yeniləmək istəyirəm, təzədən oxuyuram... Fransız müstəmləkəçilərinin
Əlcəzair xalqının azadlıq hərəkatının
yatırılmasında törətdikləri vəhşiliklər
haqqındadı əsər. Vicdanlı
fransız jurnalisti Anri Alleq öz qəzetində həqiqəti
yazmağa çalışırdı, amma mübarizəsi
yarımçıq qaldı, işgəncəçilərin
əlinə keçdi. Həmkarlarını və silahdaşlarını
satmadığı üçün insan simalı
vəhşilər tərəfindən qeyri-insani işgəncələrə
məruz qaldı. "Yırtıcıların" - sadistlərin
pəncəsinə keçən "təzə gələnlər"
bir-birlərinə suallar verirlər: "Uzun müddətdir həbs
olunmusunuz? İşgəncə verdilər?
Kim? "Paraşütistlər", yoxsa polislər?
O uzaq illərdə ən qəddar işgəncə
üsullarından istifadə edənlər
"paraşütistlər" arasından
çıxırdı.
"Hər kamerası iztirab yuvası olan bu nəhəng,
izdihamlı həbsxanada birinci mərtəbədə
ölüm hökmü "şöbəsi" var. Burada səkkiz-on
nəfər qalır. Onların ayaqları zəncirdədir.
Onlar gözləyirlər; əfv, ya da dəhşətli
son. Axşamlar hər məhbus öz
"yatağında" - saman çuvalının
üstündə qıvrılır və səhərin ona
ölüm gətirə biləcəyini
düşünür. Ancaq hər gün,
qadağan olunmuş mahnılar məhz ölüm
kameralarından eşidilir. Bu gözəl
mahnılar öz azadlığı uğrunda mübarizə aparan
xalqın ürəyindən gəlir. Gecələr
boyu işgəncələrə məruz qalan insanların fəryadlarını
eşidirdim. Onların
qışqırıqları heç vaxt qulaqlarımdan
çəkilməyəcək. İşgəncədən
yorulan zavallılar qədim ərəb dualarının
sözlərini pıçıldayırdılar".
Anri Alleq çəkdiyi əzabları təsvir edərək,
məruz qaldığı işgəncələrdən ibarət
bütöv bir "buket"i oxuculara açır. Burada - döyülmələr,
zorakılıqlar, bədənin müxtəlif hissələrinə
bağlanan naqillər vasitəsilə elektrik vurmalarından
istifadə, aclıq, susuzluqla sınağa çəkmək və
cəlladların azğın təxəyyülü ilə
"icad edilmiş" başqa üsullar var. Bütün
bunları bir əsr yarım əvvəl Azadlıq, Bərabərlik,
Qardaşlıq şüarları irəli sürən bir
ölkə həyata keçirir.
Bununla belə, "paraşütistlər"
böyük ideallar illüziyaları ilə özlərini
aldatmırlar da. Onlardan biri bağırır: "Bizdə burada - gestapo
rejimidir! Gestaponun nə olduğunu bilirsən?
Burada nə baş verirsə, Fransada da həyata
keçiriləcək. Sənin gəzəyən,
əxlaqsız qızının - Respublikanın
külünü sadəcə havaya uçuracaqlar".
Çox
uzaq illərdə "Gecə düşüncələri"mdə
yazmışdım: "Demokratiyanın hətta ən mütərəqqi,
düşünən, vicdanlı ziyalıların belə
beyninə yeridilməsi o qədər də asan iş deyil. Bəzi şüurlarda düşüncələrdə
bərabərlik, azadlıq, demokratiya idealları sırf
imperiya ambisiyaları ilə qəribə şəkildə
birləşir".
Azadlıq
və istiqlaliyyət kimi nəcib ideyaları bəyan edən
Fransanın bir çox yaxşı insanları, faşist
işğalı zamanı öz torpaqlarının müdafiəsinə
qalxan vətəndaşları - bütün bu təqdirəlayiq
sülhsevərlik hisslərini "Fransız Əlcəzairi"
şüarı ilə "tamamlaya" biliblər. Bir "əxlaqı", daha doğrusu, antiəxlaqı
olan "paraşütistlər" haqqında isə
danışmağa dəyməz; bizə aid olanlar, müstəmləkəyə
çevirdiyimiz xalqlara aid deyil. Suverenlik
"yalnız bizim imtiyazımızdır, tərəfimizdən
əzilən "yerlilərin" milli ləyaqət hissiylə
yaşamaq hüququ yoxdur".
Görəsən,
bəzi fransız senatorları (təəssüf ki, əksəriyyəti)
o qədər savadsızdırlar, bilmirlər ki: Azərbaycan
Ermənistan torpaqlarını işğal etməyib, əksinə,
Ermənistan, ərazi bütövlüyü dünya ictimaiyyəti,
o cümlədən, Fransa tərəfindən tanınan Azərbaycan
ərazisinin 20 faizini otuz il ərzində işğal
altında saxlayıb. BMT-nin Ermənistan
qoşunlarının işğal olunmuş ərazilərdən
dərhal çıxarılmasını tələb edən
dörd qətnaməsinə baxmayaraq, Fransa Minsk Qrupunun həmsədri
kimi onilliklərdir ki, guya problemin həlli üçün mənasız
və nəticəsiz danışıqlar aparıb.
Və elə
həmin dövrdə erməni qəsbkarları bir tərəfdən
keçilməz hesab edilən "Majino xətlərini"
çəkir, digər tərəfdən isə
"yandırılmış torpaq" prinsipinə əməl
edərək yaşayış binalarını və
memarlıq abidələrini, məscidləri, Pravoslav kilsələrini
məhv edir, çoxəsrlik ağacları kəsir, təbiətə
od vururdular. Fransız senatorları isə nə
etdiklərini belə anlamadan Azərbaycan
qoşunlarının işğaldan azad edilmiş Azərbaycan
ərazilərindən çıxarılmasını tələb
edirlər.
Öz müqəddəratını təyinetmə
prinsipinə gəlincə, erməni xalqı artıq Ermənistan
Respublikasının ərazisində bunu edib. Hər
köçdüyün və yaşadığın ölkədə "öz
müqəddəratını təyin edə" və hətta
"müstəqil dövlət" elan edə bilməzsən.
Fransız senatorları üçün bunu təxmin etmək
bu qədərmi çətindir? "Lehinə" səs
verən senatorların Qarabağın dağlıq hissəsinin
19-cu əsrdə Azərbaycan Qarabağ xanlığına
aidliyi, sovet dövründə isə Azərbaycan
Respublikasının tərkibində muxtar vilayət olması
barədə zərrə qədər təsəvvürləri
varmı?
Parisdə, Konkord Meydanında Fransanın əyalətlərinin
simvolik heykəlləri ucalır. Birinci Dünya müharibəsi
zamanı, Kayzer Almaniyası Fransanın Elzas və Lotaringiya əyalətlərini
ələ keçirdikdə, onların həmin meydandakı
heykəlləri İkinci Dünya müharibəsinin sonuna, bu
torpaqlar azad olunana qədər pərdəylə
örtülmüşdü.
Bu gün Fransa və Almaniya avropalı bacılardır. Karantindən əvvəl
kansler Angela Merkel və prezident Emmanuel Makron hər
görüşdükdə öpüşürdülər.
Belə olan halda fransız senatorları öz hökumətlərinə
alman şəhəri olan Strasburqun "bacı"ya verilməsini
və ya Korsikanın ayrıca dövlət kimi
tanınmasını tövsiyə edə bilərmi? Niyə də yox?!
Bəlkə elə yüz minlərlə erməninin
yaşadığı Marseli qədim erməni şəhəri
elan edək?!
Bax bu yerdə ikili standartların "qanunu" işə
düşür. Bir ölkənin qəti şəkildə
qəbul etmədiyi digəri üçün tətbiq oluna
bilər.
Senatorlar işğaldan azad etdiyimiz torpaqlarda tarixi və
dini abidələrin qorunub saxlanmasının dərdini çəkirlər. Tutaq ki, onlar
Bakının mərkəzindəki erməni kilsəsinin tam təhlükəsizliyindən
xəbərlərsizdirlər. Amma
görünür, Azərbaycanın Avropadakı xristian abidələrinin
bərpasına verdiyi töhfədən də bixəbərdilər.
Bəs onlar elə öz Qərb müxbirlərinin
işğaldan azad olunan ərazilərdən - yerlə-yeksan
edilmiş şəhərlərdən, dağıdılan məscidlərdən
reportajlarını da görməyiblər? Xarici diplomatik
xidmət orqanlarının Bakıdakı nümayəndələri
vaxtilə abad şəhərlərimiz olan Ağdam,
Füzuli, Cəbrayılın xarabalıqlarını öz
gözləri ilə görüb öz ölkələrinə
məlumat ötürmürlər? Bəs
qadağan olunmuş kaset bombaları ilə atəşə
tutulan Tərtər haqqında da eşitməyiblər? Və bütün bunlarla yanaşı, ziyan görənlərə,
yaxınlarını itirən günahsız insanlara bir kəlmə
də olsun başsağlığı verilmir. Və müharibə cinayətkarlarını
qınayan bircə söz belə deyilmir.
Qərbdəki ağıllı insanlar (və
şübhəsiz ki, çoxluq təşkil edirlər) ikili
standartlara daimi riayət edilməsinin yalançı təbliğata
məruz qalan kütlələrin qəzəbinə səbəb
olacağını düşünürlərmi?
Söz
azadlığı bütün normal insanların çoxdan
can atdığı məqamdı. Bəs bu
ideyanın girovuna çevrilib, dünyada yüz milyonlarla
müsəlmanın heysiyyatını təhqir edən vulqar
karikaturaların qarşısını almaq doğru
olmazdımı?! Təbii ki, məktəb
müəlliminin qətli bütün sağlam
düşüncəli insanlar tərəfindən sərt
şəkildə pislənir, lakin elə həmin müəllim
azyaşlı şagirdlərinə peyğəmbərin təsviri
olan pornoqrafik karikaturalar nümayiş etdirirdi.
Söz azadlığı ideyası bu cür məsuliyyətsiz
karikaturalar ucbatından tökülən qanlara dəyərmi? Məgər
bu "söz azadlığı" elə həmin Şarli
Ebdo jurnalında suriyalı qaçqın qızın
ölmüş cəsədinin iyrənc istehzalı təsviri
ilə karikaturasına haqq qazandırırmı? Söz azadlığı azğınlığa xidmət
edə bilməz, söz azadlığı etnik və dini
münaqişələri alovlandırmaq üçün bir
yol deyil.
Niyə bəzi
terror aktları ədalətli şəkildə pislənilir,
digərləri isə məsələn, Parisin Orli hava
limanında erməni terrorçularının törətdiyi
partlayışlar nəinki qınanır, əksinə, qisas
aktı kimi təqdim olunur... (yüz il əvvəl
baş verənlərə görə qisas?)
Avropanın söz sahibi olan ziyalıları ikili
standartların, ikili əxlaqın, hadisələrə ikili
qiymət verilməsinin hamı üçün - həm Şərqdə,
həm də Qərbdə fəlakətli nəticələr
verəcəyini düşünürlərmi? Sonda Anri Alleqin mətnindən
başqa bir sitat gətirirəm:
"Onlar bilsinlər ki, əlcəzairlilər öz cəlladlarını
dostluğunu əziz tutduqları, çox şey öyrəndikləri
böyük Fransa xalqı ilə eyniləşdirmirlər. Lakin Fransa
xalqı da bilməlidir ki, burada onların adından nələr
edilir".
Möhtəşəm fikirdir. Mən də mütəfəkkirləri
və şairləri, böyük romançıları və
rəssamları olan böyük Fransız mədəniyyətinə
hörmət bəsləyirəm.
Bilirəm,
inanıram ki, "paraşütistlərin" mənəvi
varisləri ilə yanaşı, Anri Alleqin və bütün
vicdanlı insanların ənənələrinə sadiq olan
Fransa da var. Senat üzvlərinin sayından fərqli olaraq,
vicdanlı fransızlar daha çoxdur.
30 yanvar
2020
ANAR
Xalq
yazıçısı, Azərbaycan Yazıçılar
Birliyinin sədri
525-ci qəzet.- 2022.- 19 noyabr.- S.9.