Fədakarlıq, yoxsa eqo?
"M TEATR"DA NÜMAYİŞ OLUNAN "İNSTİNKT" TAMAŞASINDAN QEYDLƏR
"Tolstoy
fədakarlığı qadın
fitrətinin ən parlaq ifadəsi, qadınlığın ruhani
siması kimi vəsf eləyirdisə, Çexov insan eqoizminin yenilməz olduğunu, eqonu aşırı bəsləməyin
intihara apardığını
(Madam Bovarinin, Anna Kareninanın
aqibətini yada salaq), eqosunu əzdirənlərin miskin,
məzlum hala düşdüyünü vurğulayırdı".
Noyabrın 6-da "M-Teatr"ın ("Mənim Teatrım") səhnəsində izlədiyim
"İnstinkt" tamaşasının
sonunda yazıçı
Fəxri Uğurlunun
"Hansı qadın?"
yazısından bu abzas hisslərimin tərcüməçisi kimi
döyəcləyirdi yaddaşımın
qapısını. Bir saat boyunca nəfəsimizi dərmədən seyr etdiyimiz səhnə əsəri bizi duyğudan duyğuya atır, fikirdən fikrə salırdı.
Bir qadın olaraq iki seçimin
arasında gedib gəlməkdə idim: fədakarlıqmı, eqomu?
lll
Hind rəqslərinin mahir
ifaçısı kimi
tanıdığımız, kinoda, serialda gördüyümüz sənətçi
Oksana Rəsulova ilk dəfə idi ki, teatr aktrisası
kimi qarşımızda
idi. "İnstinkt" onun aylardır böyük sevinc və həyəcanla hazırlaşdığı ilk tamaşası idi. Düzünü etiraf etsək,
ilk tamaşa üçün
bu qədər ağır mövzu və başdan sona qadının monoloqundan ibarət səhnə, fikrimcə, həm Oksana, həm də əsərin yaradıcı
heyəti üçün
böyük risk idi.
Hələ iki ay öncə
tamaşanın məşq
prosesində iştirak
edərkən həyəcanlanmış,
premyeranı səbirsizliklə
gözləməyə başlamışdım.
Lakin bu gün tamaşanın ilk dəqiqələrindən bizi
çox keyfiyyətli
və zövqlü bir əsərin gözlədiyini anladıq.
Xalq artisti, "M-Teatr"ın
rəhbəri Vidadi Həsənovun Frans Kafkanın və Pərviz Seyidlinin "Maraqlı fiqur və Siçan qadın" hekayələri
əsasında səhnələşdirdiyi
tamaşada sevən bir qadın sonsuz fədakarlığından,
onu bədbəxtliyə
sürükləyən çılğın
və romantik eşqindən bəhs edilir. Oksana Rəsulovanın canlandırdığı
bu qadın hələ kənddən şəhərə oxumağa
gələn birinci kurs tələbəsi qızcığaz ikən
vurulur özündən
yuxarı kursda təhsil alan
fotoqrafa. Onun əlində tutduğu
fotoaparatı, özündənəmin
duruşu, hər kəsin diqqət mərkəzində olması
bu məsum qızcığazı həyəcanlandırır
və onun sonu uçuruma gedən sevda yolu başlayır.
Bu uçurumu şərtləndirən
əsas amil isə çoxumuza tanış qadın fədakarlığıdır.
Tələbə qız ruhuna
hopmuş fədakarlıqla,
bilərək və istəyərək, öz
həyatının bütün
idarəsini fotoqraf oğlana etibar edir. Ən acınacaqlısı isə odur ki,
o, bu fədakarlığının
qiymətləndirildiyini düşünür,
oğlanın çəkdiyi
hər şəkli onun sevgisindən nişanə bilir. Acı gerçəklə isə
uzun illərdən sonra üz-üzə qalır. Daha doğrusu, artıq
özünə etiraf
edə bilmədiyi həqiqətlərdən qaçmağa
yer tapmır. Bununla da onun faciəsi
başlayır.
Bəli, o, bu günə kimi xoşbəxt idi, ya da
xoşbəxt olduğunu
düşünürdü. Çünki dəlicəsinə sevdiyi
insan yanında idi, ona diqqət
göstərir, onun şəkillərini çəkir,
həm işi, həm də həyatlarını bölüşürdülər.
Lakin onun həyatındakı bu insan yalnız
özünü və
işini düşünən,
ondan, onun sevgisindən, bədənindən,
inamından öz mənafeyi üçün
istifadə edən narsistdən başqası
deyilmiş.
Qadın isə hər şeyin fərqində olduqdan sonra belə özünü müticəsinə fəda etməyə, qürurunu, eqosunu tapdamağa, sevgisini öz mənliyinin fövqündə tutmağa davam edir. Və bununla da Çexovun dediyi o eqosunu əzdirənlərin düşdüyü miskin, məzlum haldan qaça bilmir. Artıq o da bir məzlum, o da bir qurbandır. Təəssüf ki, öz fədakarlığının qurbanı...
lll
İki nəfərlik səhnə əsərində Oksananın tərəf-müqabili gənc və istedadlı aktyor Ziya Ağa idi. Son illərdə bir çox teatrların səhnəsində ən müxtəlif obrazlarda gördüyümüz aktyor bu dəfə tamamilə fərqli obrazla qarşımızda idi. Bu dəfə o, obrazının hisslərini, duyğularını sözlər vasitəsilə deyil, pantomim hərəkətlər, jestlər və mimikalarla ifadə edirdi. Bu eksperiment də son dərəcə uğurlu və maraqlı alınmışdı.
Əsər, həmçinin, rəqsləriylə də olduqca maraqlı və cəlbedici idi. Oksana Rəsulova burada aktrisa kimi özünü sınasa da, peşəkarı olduğu sənətindən də uzaq düşməyərək, həm də xoreoqraf kimi iştirak edirdi. Onun quruluşunda ifa edilən rəqslər obrazların daxili dünyalarını, hisslərini, üsyanlarını, etirazlarını uğurlu şəkildə əks etdirirdi.
lll
Qeyd edək ki, Xalq artisti Vidadi Həsənovun hazırladığı tamaşanın bəstəkarı Azər Hacıəsgərli, rəssamı Ülkər Əliyeva, rejissor köməkçisi Səbinə Süleymanova, fotoqrafı Ərturan Nəcəfli, dizayneri Şəhriyar Maliklidir.
Fikrimcə, eksperimentlərlə, ilklərlə
dolu bu tamaşa
"M Teatr"ın repertuarında hələ uzun müddət qalacaq. Vidadi Həsənovun diliylə desək, "səhnə
əsəri ömrünü başa vurmamış" gələcək
nümayişlərini qaçırmamanızı istərdim.
Ən azından siz də mənim kimi "fədakarlıq, yoxsa
yenilməz eqo?" sualı ətrafında
düşünərsiniz. Bəlkə cavabı siz tapdınız...
Şahanə MÜŞFİQ
525-ci qəzet.- 2022.- 22 noyabr.- S.13.