TV sindromu
(Olmuş əhvalatlar)
Zəruri
bir giriş
Bəri başdan qeyd etməyi vacib bilirəm ki, təsvir
edəcəyim bu əhvalatlar onların
iştirakçısı olan müğənnilərimizin
ustalığına, Azərbaycan vokal
ifaçılığı sənətinin
inkişafındakı xidmətlərinə zərrə qədər
də kölgə salmır və mən onların
üçünün də sənətinə böyük rəğbət
bəsləyirəm.
Səməndər
Rzayevin qəhrəmanının sözü olmasın, bu
televiziya ki var, çox qəliz
məsələdir - kimlərisə bir neçə dəqiqənin
içində respublikada məşhurlaşdırıb, necə
deyərlər, "teleulduza" çevirər, dağın
başına qaldırar, yaxud da əksinə, fəth etdiyi
dağın başından üstdən aşağı elə
yuvarlayar ki, bir də gözlərini açıb görərlər
ki, çölü biyabanın ortasındadırlar.
Televiziyanın,
xüsusilə də canlı efirin
şıltaqlığından, cığallığından
hətta tanınmış simaların da əziyyət çəkmələrinə,
naqolay vəziyyətə düşmələrinə aid
faktlar az deyil. Düşünürəm
ki, aşağıda nəql edəcəyim əhvalatlarda
sevimli sənətkarlarımızı çətin vəziyyətdə
qoyan səbəblərdən biri də elə televiziyanın
vəfasızlığıdır...
ELMİRA
RƏHİMOVANIN MUĞAM SEVDASI VƏ ƏHSƏN DADAŞOVUN
TARININ "HİRSİNDƏN" QIRILAN SİMİ
(1-ci əhvalat)
1970-ci illərin əvvəlləri, yay axşamı idi. Televiziya ilə
Elmira Rəhimovanın (Allah cansağlığı versin)
konserti başlamışdı.
O vaxtlar
verilişlərin, konsertlərin videoyazılışı
texnikası hələ tam mənimsənilməmişdi və
müğənnini Əhsən Dadaşovun (Allah rəhmət
eləsin) rəhbərliyi ilə xalq çalğı alətlərinin
müşayiət etdiyi bu konsert də canlı
yayımlanırdı.
Təəssüf ki, adını unutduğum növbəti
mahnı elan edildi. Əhsən müəllim, səhv etmirəmsə,
"Segah" muğamı üstündə kiçik bir gəzişmə
etdi və mən dərhal başa düşdüm ki, Elmira
xanımın könlündən heç olmasa bir ağız
muğam oxumaq keçib (amma bilsəydi ki, qarşıda onu nə
gözləyir, bu arzusundan bilmərrə vaz keçərdi).
Əhsən müəllim "ayaq" verib
müğənnini oxumağa dəvət etdi və elə
birinci cəhddəcə Elmira xanımın səsi
muğamın pərdəsinə düşmədi, dalınca
da ifa etmək istədiyi avaz yolunu azıb Allah bilir hara
uçdu.
Elmira xanım dayandı, üzünü turşutdu və
elə o avazın dalınca da studiyanı tərk edib yox oldu.
Mən o vaxtadək televiziyada belə şey görməmişdim,
ona görə də ağzımı açıb işin nə
ilə başa çatacağını gözləyirdim.
Belə məqamlarda,
adətən, TV-də süni "texniki problem" yaranır
və rejissor kameranın istiqamətini dəyişib bu
"problem" aradan qalxana qədər gözləyir. Amma bu dəfə nədənsə bu baş vermədi.
Kamera Əhsən müəllimdən imdad dilədi
və təcrübəli tarzən səbirlə öz gəzişmələrini
bir də təkrar edib bu müddətdə gəlib mikrafon
arxasında yerini tutan Elmira xanıma baxdı - yəni
başla. Elmira xanım bu dəfə inamla
başladı, amma səsi yenə ilişdi, nəzarətdən
çıxdı və bu dəfə o, studiyadan çox pərt
vəziyyətdə qeyb oldu.
Bu, artıq xoşagəlməz vəziyyət idi. Kamera yenə
də Əhsən müəllimi önə çəkdi.
Bu dəfə onun həmişə mehriban
görünən simasında heç vaxt görmədiyim əsəbi
bir ifadə vardı. Artıq Elmira xanımın
muğam sevdasının baş tutmayacağına əmin olan
tarzən valı dəyişdi, bu dəfə tara
necə dov gəldisə, rejissor qırılıb tardan
aşağı sallanan simi gizlətməyə macal
tapmadı.
Əhsən
müəllim daha muğam üstündə gəzişmə
etmədi, mahnının melodiyalarına keçid edib
ansamblı da öz "ardınca" apardı və Elmira
xanım yenə də studiyaya daxil olub yəqin ki,
karyerasında ən uğursuz ifasını başa
çatdırdı.
GÜLAĞA
MƏMMƏDOVUN "RAST" DƏSTGAHI
(2-ci əhvalat)
Səhv
etmirəmsə, 1982-ci (bəlkə də 1983-cü) il idi.
Bir gün TV proqramında oxuyanda ki, filan gün, filan
saat, filan dəqiqədə Gülağa Məmmədov (Allah
rəhmət eləsin) "Rast" dəstgahı oxuyacaq, təəccübdən
gözlərim çıxdı kəlləmin ən
hündür yerinə. Fikirləşdim ki, bizi əsrin də
olmasa, onun 1 ilinin sürprizi gözləyir. Mən də
ki, belə şeylərin bazı... Başladım
həmin o filan gün, filan saat, filan dəqiqəni intizarla
gözləməyə. Hər gün xəyalımda
cürbəcür epizodlar canlanırdı - Gülağa Məmmədov
gah "üçlüyün" ("trionun")
ortasında oturub şövqlə qaval çalır, yaxud
musiqiçilərin solunda, ya da sağında oturub qaval
oynadır.., "razqon" götürüb zəngulə
vurur və s. və i.a. Bəh, bəh! Əməlli-başlı
bayram olacaq ki! İndi döşünə döyən xanəndələr
görərlər ki, papaq altında necə oğlanlar var! Belə
getsə, inşallah, Oqtay Ağayevin ifasında "Mirzə
Hüseyn segahı"nı da dinləyərik
yaxın vaxtlarda.
Nəhayət,
həmin gün, həmin saat, həmin dəqiqə
yetişdi... və ansambl dəramədi ifa edən müddətdə kamera sağ tərəfdə
fortepianoya dirsəklənmiş Gülağa müəllimi
göstərəndə gözlərim bu dəfə əvvəlkindən
də mükəmməl şəkildə çıxdı kəlləmin
lap zirvəsinə - mən nəinki o vaxta, heç indinin
özünə qədər də fortepianoya söykənib
ayaq üstə dəstgah oxunduğunu görməmişəm.
İncəvara
Gülağa müəllim də bu ənənəni
pozmadı, nəinki "Rast" dəstgahını, yaxud
"Rast"ı, heç "Rast"ın suyu da olmayan
uğursuz bir "Rast" oxuyub məni və mənim kimilərinin,
necə deyərlər, "başını aldatmaq", mərhum
Əlibaba Məmmədovun dili ilə desək, auditoriyanı
yola vermək istədi, sonra da
çıxıb getdi işlərinin dalınca.
Sonralar
tez-tez gözlərimin qabağında belə bir səhnə
canlanırdı: dostlarından biri küçədə
Gülağa müəllimin qarşısını kəsib
soruşur ki, Gülağa, o nə"Rast" idi o gün
oxudun? Gülağa müəllim də cavab
verir ki, buna görə qoy məni bu işə vadar edənlər
(güman ki, TV işçilərini nəzərdə tutaraq)
tarix qarşısında cavab versinlər.
Bir halda ki, iş gəlib kinoya çıxdı gəlin
bu yazıya da "Axırıncı aşırım"
filmindən Kərbəlayı İsmayılın sözləri
ilə nöqtə qoyaq: "Görəsən, onları buna
vadar edən nədir?" Bəlkə... Nə
isə.
TV STULLARININ DƏDƏ SÜLEYMANA
XƏYANƏTİ
(3-cü əhvalat)
Dədə Süleyman (Abdullayev) (Allah rəhmət eləsin)
hansısa TV kanalında canlı yayımlanan musiqili-əyləncəli
səhər proqramının qonağı idi. Belə
verilişlər isə ifasız ötüşmür.
Verilişin şirin yerində Süleyman müəllim
qavalını götürüb başladı hansısa məşhur
bir təsnifi canlı oxumağa... və ifanın ən
şirin yerində onun əyləşdiyi stulun sağ, ya da ki
sol - dəqiq yadımda deyil - ayaqları incidiyi kimdənsə
hayıfını Süleyman müəllimdən almaq fikrinə
düşdü: biri şimal, o biri cənub tərəfə
necə yayxandısa, Süleyman müəllim əlində
qaval şappıltı ilə yıxıldı yerə...
Aparıcılar cəld irəli atılaraq xanəndənin
qolundan yapışıb qalxmasına kömək etdilər və
kimsə kənardan ayrı stul gətirib üzüqara stulun
yerinə qoydu ki, pərt vəziyyətdən çıxmaq
üçün oxumağa davam edən xanəndə əyləşsin. Amma həmin
gün deyəsən, studiyadakı bütün stullar
hayıflarını məhz Süleyman müəllimdən
alacaqları barədə sövdələşmə
imzalamışdılar, çünki bu stul əvvəlkindən
də üzüqara çıxdı - bu dəfə şimal
tərəfdəki ayaqlar cənuba, cənubdakı ayaqlar isə
şimal tərəfə sürüşüb o yaşda xanəndəni
təkrar yerə sərdi.
Bu dəfə qaval Süleyman müəllimin əlindən
sürüşüb çıxdı. Aparıcılar
yenə irəli cumub xanəndəni dikəltdilər və
onlardan biri qıraqdan kömək gözləməyib öz
stulunu Süleyman müəllimə "peşkəş"
elədi. Ustad yenə də oxuya-oxuya əyləşdi,
amma bir neçə saniyə sonra bu stulun da ayaqlarının
laxladığını görüb
biabırçılıq təkrarlanmasın deyə
qalxdı və ifasını ayaq üstə tamamladı.
Yusif Səmədoğlunun romanında deyildiyi kimi, inanan
inansın, inanmayan inanmasın.
Amma mən
öz gözlərimlə gördüklərimi
danışdım...
ƏLİAĞA
AĞAYEVİN "HƏSİRİ BASMA, DOLAN
GƏL"İ
(4-cü əhvalat)
Lap çoxdanın əhvalatıdır.
Televiziya hansısa bayram münasibətilə canlı musiqili veriliş yayımlayırdı. O vaxtlar belə verilişlərdə gülüş ustaları da iştirak edir, yumoristik səhnəciklərlə tamaşaçıları əyləndirir, bayram ovqatına təbəssüm, gülüş çalarları qatırdılar. Sözügedən verilişin bir məqamında Əliağa Ağayevin iştirak etdiyi səhnəciyin süjeti tam təfərrüatı ilə yadımda qalmasa da, onun bir epizodunu yaxşı xatırlayıram. Deməli, Əliağa müəllim və onun tərəf müqabili rolunda olan aparıcı kimi isə səbirsizliklə gözləyir, həmin şəxs isə nəyə görəsə gecikirdi... Belədə Əliağa müəllim öz opponenti ilə (və təbii ki, tamaşaçılarla) məzələnmək üçün maraqlı bir jest elədi - arxada əyləşmiş musiqiçilərə yaxınlaşdı, klarnet ifaçısının əlindən klarneti alıb gözlənilən qonaqla zarafatlaşırmış kimi gülməli jestlərlə "Həsiri basma, dolan gəl" xalq mahnısını (Əliağa müəllimin bu mahnının adını "Qatığı basma, dolan gəl" kimi tələffüz etdiyini də yaxşı xatırlayıram) guya ifa eləməyə, daha doğrusu, bu melodiyanı ifa edən musiqiçinin hərəkətlərini imitasiya eləməyə başladı. Hər şey, necə deyərlər, planauyğun şəkildə davam edirdi. Amma gözlənilən qonaq studiyaya daxil olandan sonra heç kimin gözləmədiyi bir hadisə baş verdi: qonaq Əliağa müəllimin böyür-başında fırlanaraq gəlib çıxdığını ona bildirmək üçün dəridən-qabıqdan çıxsa da, heç bir nəticə hasil olmurdu, çünki Əliağa müəllim öz işində idi, gözü heç kimi görmür, qulağı heç kimi eşitmirdi. Nəhayət, qonaq son vasitəyə əl atıb Əliağa müəllimin həvəslə, şövqlə sağa-sola, yuxarı-aşağı yellədiyi klarneti dartıb onun əlindən aldı və təbii ki, həmin anda kənardan Əliağa müəllim üçün melodiyanı ifa edən musiqiçi də öz çalğısını dayandırmalı idi. Amma güman ki, o, ya qonağın bu jestini görmədi, ya da öz ifasına elə aludə olmuşdu ki, görmək hayında deyildi. Ona görə də qonağın əlində tutduğu klarnet susmaq bilmirdi, yəni öz-özünə haray-həşirini davam etdirməkdə idi. Hamı - canlı verilişin aparıcıları, qonaq, hətta Əliağa müəllimin özü də çaşıb qalmışdılar. Amma komik istedad, təcrübə öz işini gördü - Əliağa müəllim məşhur ləhcə ilə:
- Alə, bu şöğərib
öz-özünə çalır ki! - replikası ilə
verilişin rejissorunu, operatorunu, aparıcılarını və
həm də özünü çətin vəziyyətdən
çıxartdı, üstəlik, tamaşaçılara
növbəti ekspromt gülüş sovqatını təqdim
etdi.
Əlisəfdər
HÜSEYNOV
525-ci qəzet.- 2022.- 25 noyabr.- S.11.