"Gecə gözətçisi"
Rembrandt Holland-Amsterdam rəngkarlıq
məktəbinin görkəmli
nümayəndəsidir. 1630-1640-cı
illər rəssamın
yaradıcılığının yüksəliş dövrü
hesab olunur. Həmin dövrdə ona çoxlu sifarişlər
gəlir və bu əsərlər yaradıcılığının çiçəklənməsinə müsbət təsir göstərirdi. Rəssamın rəngkarlıq zirvələrindən
olan "Həkim Tulpun anatomiya dərsi" əsəri psixoloji əsər kimi təzahür edir. Bundan başqa, o, dini
kompozisiyalı əsərlər
də yaradıb.
Bunlardan
"İbrahimin qurban
edilməsi" (1635), "Müqəddəs
ailə" (1645), "Saksiyanın
portreti" və
"Danaya" əsəri
dini mifoloji əsərləridir. Rəssam 650-dən çox əsər yaradıb. Rembrandt 60-ı avtoportret, 300-ü offort,
300-dən çoxu rəngkarlıq
əsərləri olmaqla
incəsənətə böyük
töhfələr verib.
"Bir rəsmin dedikləri" rubrikasının budəfəki
qonağı sənətşünas
Elariz Nəhmədlidir.
Onunla
Rembrandt van Reynin "Gecə
gözətçisi" əsərindən
danışmışıq.
- Elariz bəy, əsərin yaranma tarixçəsi haqqında
nə bilirik?
- "Gecə gözətçisi"əsəri
Qərbi Avropa incəsənətinə öz
çoxsaylı offortları
və rəngkarlıq
əsərləri ilə
təsir edən dünya şöhrətli
rəssam Rembrandt tərəfindən
1642-ci ildə çəkilib. Əsər kapitan
Banniq Kokun və leytenant Villem Van Rötenbürqün
atıcı rotasına
hücumu mövzusundadır.
Rembrandtın bu əsəri
holland rəssamlığının
"Qızıl dövrü"nə
aid edilir.
- Əsərin ilkin
dönəmdə qəbul
edilmədiyi deyilir. Səbəb nə
idi?
- Deməli, Rembrandt Holland cəmiyyətinin
yeni iqamətgahı üçün tablo çəkir. Bu tabloda
rəssam holland rəssamlıq məktəbinin
ənənələrini pozur.
Əsərdə modellər bilavasitə
hərəkətli təsvir
olunduğu üçün
sifarişçilərin bəyannaməsinə
əsasən rəsmdən
imtina edilir. Tablodakı personajların çoxluğu,
kütləvilik Niderlandda
inqilab təəssüratları
yaratması sifarişçiləri
qorxuya salır. İllər ötdükcə tablodakı
lak o qədər qaralmış və his bağlamışdı ki,
şəkildəki hadisələrin
sanki gecə vaxtı baş verməsi təəssüratını
yaradırdı. 1947-ci
ildə əsər bərpa edildikdən sonra məlum olur ki, rəsmdə
günəşli gün
təsvir edilib. Əsərə etirazın digər
bir səbəbi də burada 17 zabit əvəzinə 34 zabitin təsvir edilməsi idi. Tablodakı insanların sayının
çoxluğu inqilabi
ideologiyadan xəbər
verirdi.
- Əsərdə tünd
rənglərdən istifadə
edilib. Burada rəng koloriti
düzgün istiqamətdə
- əsas hadisələr
ön planda parlaq boyalarla, eyni zamanda tablonun
bəzi hissələrində
açıq rənglərdən
istifadə olunmaqla təsvir edilib. Əsərdə işıq-kölgə münasibəti mükəmməl
işlənib və əsərdəki açıq-tünd
rənglərin vəhdətdə
verilməsi elə məhz işıq-kölgə
anlayışının düzgün
nəticəsidir.
- Bəs kompozisiya necə?
- Əsər, hadisələrdən göründüyü kimi,
batal janrındadır. Burada kapitan Frans Kokun
atıcı rotasına
hücumu təsvir edilib. Rəsmdə aydın şəkildə
göründüyü kimi,
kapitan Frans ön planda təsvir edilib. O, öz döyüşçülərinə
təlimatlar verir. Onun yanında silahdaşı və ən yaxın adamı olan vəziri, arxa planda digər
döyüşçülər, balaca qız, həmçinin bayraq, qılınc, silah təsvir edilib. Əsərdə diqqət çəkən
daha bir məqam da var
ki, o da musiqi aləti olan davulun təsviridir.
Çünki o dövrdə döyüşlərə
gedərkən döyüşçüləri
ruhlandırmaq məqsədilə
musiqi ifa edilirdi. Əsər kətan üzərində,
yağlı boya ilə çəkilib.
Ölçüləri 363 sm-437 sm nisbəti
ölçüsündədir. Sonuncu dəfə tablonun restavrasiya işləri
2019-cu ildə ictimaiyyət
üçün açıq
aparılıb.
- Tablo hazırda harda saxlanılır?
- Əsər hazırda
Amsterdam şəhərindəki Rijks muzeyində saxlanılır.
- Sizcə, bu əsər bizə nə deyir?
- Əsər bizə müharibənin hər bir halda xoşagəlməz hal olduğunu, təkcə döyüşçülərin deyil, həmçinin vətəndaşların da müharibələrdə zərər gördüyünü göstərir. Sonda sülh olsa belə, müharibə hər iki tərəfdən insan tələfatına, mədəniyyət nümunələrinin və abidələrinin zərər görməsinə səbəb olur.
Aytac SAHƏD
525-ci qəzet.- 2022.- 30 noyabr.- S.16.