"Emmausda şam yeməyi"
"Bir
rəsmin dedikləri" rubrikasının budəfəki
qonağı sənətşünas Humay İslamovadır.
Onunla məşhur rəssam Mikelancelo Merizi Karavacconun
"Emmausda şam yeməyi" əsəri haqqında
danışmışıq.
Barokko
dövrünün böyük sənətçisi Mikelancelo Merizi
Karavacco Milanda dünyaya gəlib. Onun doğum tarixi və
yaşı haqqında dəqiq məlumat yoxdur. Rəssamın
adı belə tam dəqiq deyil. Rəssamın adı
yaşadığı qəsəbəsinin adına uyğun
olaraq "Karavacco" götürülüb. Karavacco janr
olaraq dini rəssamlıq və natürmort janrında işləyib.
Onun ən məşhur əsərləri "Emmausda şam
yeməyi", "Meduza", "Falçı",
"Meyvələrlə oğlan", "Vakx" əsərləridir.
-
Humay xanım, söhbətə əsərin hekayəsindən
başlayaq.
- Hadisələr
Emmaus adlı kiçik
qəsəbədə təsvir
olunub. İsa Məsihin çarmıxa
çəkilməsindən sonra həvariləri Qüdsdən Emmausa gedirlər. Onlar yolda bir nəfərə rast gəlirlər. Həmin insan
İsa peyğəmbərin
özü idi. Ancaq heç kim onu tanımır. Sonra həvarilər və
İsa Məsih Emmausda şam yeməyi üçün
əyləşəndə İsa peyğəmbər
çörəyi götürür,
şükür edir və çörəyi bölür, onlara paylayır. Həvarilər onu tanıyır
və İsa peyğəmbər onların
gözü açılan
zaman qeybə çəkilir. Əsərdə İsa peyğəmbər
və həvarilərin
obrazı diqqət mərkəzindədir.
- Rəsmin yaranma tarixi bəllidirmi?
- Bəli, Karavacco "Emmausda şam yeməyi" əsərini
1601-ci ildə çəkib.
Üslub
baxımından dini üslubdur. Texnika olaraq yağlı
boyadan istifadə olunub. Ölçüləri 192.6 x141sm-dir. Tuval adlanan materialdan hazırlanıb.
- Əsərin kompozisiyası
haqqında nə deyə bilərsiniz?
- Əsərdə biz İsa
peyğəmbəri həvarilərin
tanıdıqları an
verdikləri reaksiyanı
görürük. Rəssam İsanı
saqqalsız və cavan, həmçinin, qeyri-adi təsvir etmişdi. Rəsmin mərkəzində İsa peyğəmbər
təsvir olunub. Rəsmdə
solda yaşıl geyimdə olan həvari bütün diqqəti ilə masanın üzərindən
baxır. Bu həvarinin hərəkətləri
diqqəti çox cəlb edir. Diqqətlə baxdıqda elə
bil həvari həm kədərlənib,
həm də kürsüsünü geri
çəkib, diqqətlə
baxmaq üçün
əyilib. Buna səbəb həvarinin çox təsirlənməsidir.
Əsərdə hadisələrin cərəyan etdiyi məkanın sahibi də təsvir olunub. Deməli, rəsmi izləyərkən
diqqətimiz İsaya tərəf yönəlir.
Sağ və sol tərəfdə olan həvarilər sanki onu çərçivəyə
salıblar. Diqqəti İsa peyğəmbərin
üzərinə yönəlməsini
təmin edən formada, üçbucaq kompozisiya şəklində
hazırlanıb. Rəssam sağdakı
həvarinin sanki rəsmdən çıxmış
açıq əlini
nəzərə çatdırır.
İsa peyğəmbərin sağ
əli rəsmdən bizə doğru uzanır, sanki bizi qucaqlayır. Rəssam natürmorta da önəm verib. Masanın ön tərəfinə yerləşdirilmiş meyvə
səbəti və səbətdən daşmış
meyvələr də təsvir olunub. Həzrəti İsanın sol tərəfindən
gələn güclü
bir işıq vasitəsilə rəssam özünü məkanın
sahibi simasında təsvir edir. Özünü rəsmin sol üst
tərəfində fiqur
kimi əsərə əlavə edib.
- Əsər hazırda
harada saxlanılır?
- "Emmausda şam
yeməyi" incisi Milanda "Pinacoteca di Brera" muzeyində saxlanılır.
- Əsərin koloriti
haqqında nə deyə bilərsiniz?
- Rəssam
Karavacconun yaradıcılığı olduqca rəngarəngdir.
İsti və əlvan rəngli silsilə əsərləri
göz oxşayır. Rəssamın "Emmausda şam yeməyi"
əsəri bunun bariz nümunəsi sayılır. Deməli, əsərdə
rənglərin kəskinliyi heç də gözdən
qaçmır. İsa peyğəmbər qırmızı
geyimdə, bəyaz şalı ilə rəsmin orta hissəsində
əks olunub. Həvarilərdən biri yaşıl köhnə
geyimdə təsvir edilib. Ağ rəngli geyim formaları kəskin
və sərt şəkildə boyalanıb. Qırmızı
və ağ rəngin üstünlük təşkil etməsi
diqqəti çox cəlb edir. İsa peyğəmbərin
diqqəti cəlb etməsi səbəblərindən biri də
geyimin qırmızı rəngdə olmasıdır. Meyvə
səbətinin rənginin tündlüyü gözə
çarpır. Meyvələrdə isə açıq rənglə
tünd rəngin vəhdəti var.
- Sizcə,
bu əsər bizə nə deyir?
- Bilirik
ki, Karavacco yaradıcılığı realizm
üslubundadır. Bu rəsmdə də realizimin kəskinliyinə
şahid oluruq. Ümumilikdə isə rəssamın dini əsərləri
əsas üstünlük təşkil edir. "Emmausda
şam yeməyi" əsərində Barokko
dövrünün özünəməxsus xüsusiyyətləri
açıq şəkildə görünür. Rəssam əsərdə
İsa peyğəmbəri möcüzələr yaradan ruhani
şəkildə canlandırıb. İsa Peyğəmbər
rəsmdə gündəlik həyat çərçivəsində
təsvir olunub. Tabloda hər şey sadə formadadır. Ancaq əsər
həm də Həzrəti İsanın adətən kilsədə
canlanan dəbdəbəli səhnələrini
xatırladır. İsa peyğəmbərin qeybə çəkilməsi
anı isə əsərin kulminasiya nöqtəsidir.
Aytac SAHƏD
525-ci qəzet.- 2022.- 26 oktyabr.-
S.16.