Hacıbaba Həsənovun musiqi
dünyası
(Əvvəli ötən
sayımızda)
Görəsən, xalq tərəfindən
sevilən, geniş populyarlıq qazanan yüzlərlə (bəlkə
də çox) mahnının müəlliflərini,
tamaşaçıların nəzərinə çatdırmaq
nə böyük
problem imiş? "Gərək
Bəstəkarlar İttifaqının
üzvü olsunlar, sonra onlar efirdə,
ekranda səslənsin"
kimi primitiv, heç bir hüquqi əsası olmayan fikri, əgər belə demək mümkünsə,
nahamar kötüyü
ortaya çıxaranların
məqsədi nə olub?...
Yaşları 50-yə, 60-a çatmamış dünyasını dəyişən
Ələkbər Tağıyev,
Qulu Əsgərov, Bəhram Nəsibov, Şahid Əbdülkərimov,
Qafar Namazəliyev və başqaları heç bəstəkar kimi təbliğ olunmaq iddiasında da deyildilər. Qadir Allahın bəxş etdiyi o istedadları itirməklə, vaxtsız
dünyalarını dəyişmələrinə
bais olmaqla görəsən nə qazandıq?
Qazandığımızı deyə bilmərəm ancaq itirdiklərimiz çox oldu... Adama elə gəlir
ki, o dövrdə xalq içərisindən
çıxan, yazıb-yaradan
musiqiçilərə hər
cür mane olmaq, onları ruhdan salmaq üçün aşikarda görünməyən
gizli bir qüvvə var imiş. Yeri gəlmişkən problemlə bağlı bir faktı da nəzərə çatdırmaq istəyirəm.
1969-cu ildə Azərbaycan
Dövlət Elmi-Tədqiqat
Pedaqogika İnstitutunun
aspiranturasında (əyani
şöbədə) təhsil
alarkən günlərimin
çoxunu M.F.Axundov adına Azərbaycan
Dövlət Kitabxanasında
keçirirdim. Musiqi və
ədəbi folklor nümunələri ilə
bağlı yazılı
mənbələri nəzərdən
keçirərkən M-78 şifrəsi
ilə nəzərə
çatdırılan belə
bir məcmuəyə
rast gəldim "Müasir Azərbaycan xalq mahnıları".
Azərbaycan Xalq Yaradıcılığı
Evinin təşəbbüsü
ilə 1955-ci ildə Azərbaycan Dövlət Musiqi Nəşriyyatı tərəfindən nəşr
edilən həmin məcmuədə H.Həsənovun
"Bənövşə" (sözləri Novruz Gəncəlinindir) mahnısı
da nəzərə çatdırılmışdı.
Həmin məcmuədə H.Həsənovla
yanaşı o dövrdə
parlaq istedadı ilə tanınan Qulu Əsgərovun və digər müəlliflərin mahnılarının
da nəzərə çatdırılması, necə
deyərlər onların
könlünü almaq
məqsədini güdürmüş. Məsələnin
digər tərəfi:
"Müasir Azərbaycan
xalq mahnıları"
ifadə tərzini, görəsən, kim ortaya çıxarmışdır?
Etiraf etsək
də etməsək də bütün bunlar o dövrdə xalq üçün yazıb-yaradan bəstəkarlara
(o dövrün deyimi ilə həvəskar bəstəkarlara), onların
səhhətinə mənfi
təsir göstərir,
stress vəziyyəti yaradırdı. Buna baxmayaraq xalq tərəfindən istedadlı
bəstəkar kimi tanınan Hacıbaba Həsənov müxtəlif
nəsillərdən olan
insanların zövqünü
oxşayan bir-birindən
dəyərli mahnılar
yazıb-yaradırdı. "Vətənim", "Ellər
gözləyir", "Eşqimin
növrağı", "Xatirələr", "Unuda
bilmirəm", "Bu yerdə",
"Tarçalan oğlan",
"Yağma, yağış"
və sair mahnıları keçən
əsrin 50-ci illərində
ən çox sevilən və dinləyici, tamaşaçı
məhəbbəti qazanan
mahnı janrının
ən parlaq və hamı tərəfindən yüksək
dəyərləndirilən nümunələrdən sayılmışdır.
Təqdirəlayiq haldır
ki, görkəmli şairlərimiz Bəxtiyar
Vahabzadənin, Nəbi
Xəzrinin, Novruz Gəncəlinin, Qasım Qasımzadənin, Əliyar
Əliyevin-Yusiflinin, Arif
Cəfərovun sözlərinə
yazılmış həmin
mahnılar hələ
o dövrdə adlı-sanlı
xanəndələrimiz Əbülfət
Əliyevin, Şövkət
Ələkbərovanın, Sara Qədimovanın, Rübabə
Muradovanın, Zeynəb
Xanlarovanın, Gülağa
Məmmədovun ifasında
lentə yazılmış,
radionun fonotekasına,
fonduna daxil edilmişdi. Onlardan bir çoxu
efirdə, ekranda indi də səslənir,
zövq oxşayır.
Unudulmaz müəllimim Hacıbaba
Həsənov haqqında
ürək sözlərimi
tamamlamaqda çətinlik
çəkirəm. Fikir, xəyal
aləminə gedirəm.
Bir az
da məsuliyyət hissi keçirirəm. Necə deyim ki, əziz
müəllimimə yaraşan
olsun. Bax o anda neçə onilliklərdir ki, Azərbaycan radiosunun - ana radiomuzun ən populyar, uzunömürlü verilişlərindən
olan "Axşam görüşləri"nin
müəllifi, görkəmli
alim, publisist, ictimai xadim, akademik Rafael Hüseynovun Hacıbaba Həsənova həsr etdiyi veriliş oldu köməyim. Onu da deyim ki, həmin verilişlər elə bir kökdə, elə bir ruhda
səslənir ki, minlərlə, milyonlarla sənət həvəskarlarının
rəğbətini qazanıb.
Dinləyicilər yaxşı bilirlər
ki, Rafael müəllim
vaxtilə sənətdə
öz yerlərini tutan, lakin nədənsə
tez də unudulan kimsəsizlərin ruhlarını şad etməkdə çox böyük, dəyəri
sözlə ölçülməyən
işlər görür.
Onun haqqında bəhs etdiyimiz verilişlərdə səsləndirilən
mahnıların bədii-estetik
mahiyyəti haqqında
dediyi sözlər sadəliyi, səmimiliyi, məna tutumu ilə Hacıbaba sənətini sevənlərin
qəlbinə bir sərinlik gətirir:
- Bu nəğmələr lap çoxdandır,
könül sirdaşlarımızdır.
Həm də 1950-ci illərdən
başlayaraq o mahnılar
neçə dinləyici
nəslinin qəlbinə
daxil olub. Arxadakı onilliklərin məşhur
müğənniləri də
o mahnıları həvəslə
oxuyublar. Elə indiki
cavanlar da həmin mahnılara köhnəlmiş, dəbdən
düşmüş kimi
baxmırlar. Yeni
aranjemanlarda, bir az da çağdaşlaşdıraraq həvəslə ifa edirlər. Çünki melodiyalar bünövrədən
gözəldir. Onlardakı
ruh təzədir..
H.Həsənovun musiqi dünyasından bəhs edərkən onu təkcə dərin lirizmi, melodiya əlvanlığı
ilə diqqəti çəkən mahnılarla
məhdudlaşdırmaq olmaz. O, 75 illik
ömür yolunda (12 fevral 1997-ci ildə dünyasını dəyişib),
yaradıcılıq anlarında
bir sıra romansların, suitaların,
kantataların, musiqili
komediyaların müəllifi
kimi də tanınıb.
Uşaqlar, məktəblilər üçün
silsilə mahnılar yazıb. Onların bir çoxu "Məktəbli
mahnıları" (Bakı,
"Maarif", 1956), "Sülh
və dostluq mahnıları" (Bakı,
"Azərtədrisnəşr",
1964), "Nəğmə çələngi"
(Bakı, "Yazıçı",
1988) məcmuələrində çap olunan həmin mahnıları və
digər bəstəkarlarımızın
müxtəlif mövzuda
qələmə aldığı
mahnıları isə
1958-ci ildən 1980-ci ilə
qədər V.İ.Lenin
adına APİ-nin pedaqogika və ibtidai təhsil metodikası kafedrasında
baş müəllim vəzifəsində çalışarkən
tələbələrinə, gələcək müəllimlərə
həvəslə öyrədib.
Bu gün iftixarla
deməliyik bu sahədə də onun minlərlə yetirmələri var.
Hacıbaba müəllim gününün
bir saatını belə boş keçirmirdi. O hələ gənclik illərində Əhmədli kənd mədəniyyət evində
bədii rəhbər
vəzifəsində çalışarkən
görkəmli yazıçı-dramaturq
Məhərrəm Əlizadənin
liberettosu əsasında
"Şeyx Rəhmətullah"
komediyasını yazıb.
Xalq artisti Məlik Dadaşovun tamaşaya qoyduğu "Qaravəlli"
xalq teatrına musiqi bəstələyib.
Janrın bədii-estetik təsir
imkanlarını çox
gözəl duyan H.Həsənov sonralar
"Boyaqçı Kərim"
adlı ikinci operettasını yazıb.
Onu da deyək ki,
həmin əsərlər
xalq teatrlarının
səhnələrində və
televiziya ekranlarında
nümayiş etdirilmiş,
tamaşaçıların zövqünü oxşamışdır.
İllərdən bəri məni narahat edən lakin müəyyən səbəblərə görə qələmə ala bilmədiyim bu məqaləni anadan olmağının yüz illiyi münasibətilə necə başa vurum ki, sizə yaraşan olsun əziz müəllimim? Bax bu hisslərin narahatçılığında ikən yenə də sizin əsəriniz karıma gəldi. Hələ yeniyetməlik, gənclik illərindən ülfət bağladığınız şair dostunuz Novruz Gəncəli ilə birgə yaratdığınız "Unuda bilmirəm" mahnısı sözə-söz gətirdi:
Min rəng verir bahar hər bir çiçəyə,
Ruh gətirir
hər qəlbə, hər ürəyə.
Mən çatıram min arzuya, diləyə,
Neyçün səni bəs unuda bilmirəm?!..
Əlbəttə, oxucular irad tuta
bilərlər ki, bu mahnı eşq-məhəbbət
mövzusundadır. Doğrudur, belə
bir mövqe əsas cəhət kimi nəzərə alınsa da unutmaq olmaz ki,
eşq-məhəbbətin fəlsəfəsi daha genişdir. Vətənə, xalqa, elm-sənət
adamlarına, dost-tanışlara
olan eşq-məhəbbət
daha geniş mənada dəyərləndirilir.
75 il omür
yaşadınız, əziz
müəllimim! Ömrünün
son illərində infarkt
keçirdiyin anlarda və ondan sonrakı
ağrılı-acılı illərdə incə yumorundan da qalmayaraq
yarızarafat, yarıgerçək
deyərdin: özüm
həkiməm, amma 12 dərdim var!..
Taleyin qismətiymiş bütün
bunlar, nə etmək olar? El arasında gözəl bir deyim var:
danışma dərdini
dərd görməyənə.
Bir də onu deyirlər ki, dərdi çəkən bilər!.. Təsəllimiz sənin yaratdıqların,
heç zaman təravətdən düşməyən
bir-birindən gözəl,
həmişə bahar
mahnılarındır. Xalqın məhəbbətini qazananların
ömrü əbədidir,
xalqın özü kimi. Sənin ağır-ağayana baxışını,
nurlu çöhrəni
əks etdirən portretin evdə və iş otağımdadır. Ruhunla üzbəüz
dayanıram, tələbəlik
illərini, dəyərli
söhbətlərini xatırlayıram.
Yerin cənnət, ruhun şad olsun deyirəm!..
Vidadi
XƏLİLOV
Əməkdar müəllim, pedaqogika
üzrə elmlər doktoru, professor
525-ci qəzet.- 2022.- 9 sentyabr.- S.13.