"Elm və
həyat"da Sabirin
100 illiyi
AMEA-nın "Elm və
həyat" jurnalı
1961-ci ildən nəşr
olunur. Nəşrin ikinci ili
Mirzə Ələkbər
Sabirin 100 illiyinə təsadüf edib. Bu səbəbdən də jurnalın 1962-ci ildə işıq üzü görmüş 5-ci sayı,
yəni şairin doğulduğu may ayında
işıq üzü
görən nömrəsi
Mirzə Ələkbər
Sabirin 100 illiyinə həsr olunub, üz qabığında da Sabirin heykəlinin
rəsmi yer alıb.
Həmin sayın 4-9-cu səhifələri
Sabirə ayrılıb. O.Həsənovun
"Bizim Sabir" məqaləsi, Faiq Məmmədovun "Səcdəyə
gəlirlər" şeiri,
Q.Məmmədlinin "Şairin
ölüm xəbəri"
və S.Salamzadənin
"Sabir təsviri incəsənətdə" araşdırmaları
ilə yanaşı,
son səhifədəki Z.Zeynallının
"Qarğaya təşəkkür"
bəhr-təvili də
Sabiranədir.
O.Həsənovun "Bizim Sabir" (səh. 4-6) məqaləsi
çox mükəmməl
və ideologiyadan təmiz məqalədir. Məqalənin əvvəlindən müəllif
Sabirin böyüklüyünü
və dünya ədəbiyyatındakı mövqeyini
yüksək qiymətləndirir.
Üçüncü abzasa "Sabirin
böyüklüyü, orijinallığı
nədən ibarətdir"
sualı ilə başlayır. Növbəti
abzas isə həmin sualın cavabı olan cümlə ilə başlayır: "Sabirin
böyüklüyü, orijinallığı
xalqının əsrindəki
varlığını ədəbiyyata
gətirməsidir". Məqalədə
müəllif "Hophopnamə"ni "müəyyən
tarixi və spesifik mənada azəri xalq həyatının ensiklopediyası"
kimi də xarakterizə edir.
Növbəti sual "Sabir böyük müasirlərindən
nə ilə seçilir?" - formasında
qoyulub. Bu sualın
cavabı onun yeni ədəbi məktəb yaratması kimi cavablandırılır.
Həmçinin, onun realizm bayrağı altında döyüşdüyü qeyd
olunur. Tədqiqatçı şairin "doğruçuluq
ilə satirikliyi üzvi birlikdə götürüb mədhiyyəbazlığa
qarşı" qoymasını
əhəmiyyətli hesab
edir. "Böyük şair satiranı çox yüksək qiymətləndirdiyi
halda, bunu qərəz vasitəsinə
çevirmənin də
qəti surətdə
əleyhinə çıxır"
- fikirlərində Sabirin
gerçək amalı
təqdim olunur.
Məqalədə Sabirin yaradıcılığının
birinci dövründə
parlamamasının səbəbi
"öz sənət
yolunu hələ tapmaması" ilə izah edilir. Tənqidi realizm
yolunu seçdikdən
sonra silahdaşları
ilə birləşib
uğur qazanmasını
təqdir edərək
"Bədii kontrast üsulu onun ən sevdiyi vasitələrdəndir" - söyləyir.
Həmin nömrədə çıxan
Faiq Məmmədovun
"Səcdəyə gəlirlər"
(səh. 6) şeiri də Sabirə ithafdır. Şeirin bütöv mətni belədir:
Keçən əsrin 62-ci ili,
Şirvan
çöllərini bəzəyəndə
Novruz gülü
Hələ yuxuda ikən möminlər aləmi...
Şərqi zəncirləyərkən həyatın qəmi...
Düşünən başları
tale boğurdu..
Belə
bir gündə
Bütün dünyanın anaları
kimi
əzablar içində,
qorxular iztirablar içində
Bir ana doğurdu.
Dan yeri çırtlayanda
Göyərçin qanadı kimi
Dümağ oldu hər yan bir anda...
Ulduz təbəssümlü
Şüalar yerə endi...
İşıldayan şehlərin üstünə
nur çiləndi...
Ana baxdı sevindi,
Ətrafına baxdı sevindi...
Cılız bir uşaq doğmuşdu ana
Nə biləydi ki
Adi uşaq deyil
Gələcəkdə dəryada duracaq
Əzab
dolu dünyada duracaq
bir dağ doğmuşdu ana!
Onun qələm tutan
Zərif,
titrək barmaqlarını
yandırdı mollanın
çubuqları...
Sabirin ürkək baxışlarını,
islanmış yanaqlarını...
Öpdü baharın rüzgarı...
O, acılar yedi, ağılar yedi
Sözündən dönmədi...
dediyin-dedi...
Gənc
oldu yaşa doldu
Dözdü yüz zillətə
Xalqı
çağırdı ədalətə...
Nifrət
etdi cəhalətə...
Birliyə, dostluğa istiqbala
çağırdı...
Vətən fidanlarına
Əl toxunma, deyə
Mənfur
şeyxlərin
Qulağına çığırdı...
Beynəlmiləl marşı çaldı
sazında
Vətən, xalq hissi duyuldu hər avazında...
O öldü...
Yox... Ölmədi...
O, torpağa gömüldü...
Yox, gömülmədi...
Ürəklər oldu onun məzarı...
Ruhunu oxşadı Şirvan bağları
İndi
heykəlinə sarmaşıqlar
sarmaşır...
Sabirin vətənində
Güllər açır, çaylar coşub daşır...
Dünyanın hər yerindən səcdəyə gəlirlər onu
Şirvan torpağının şair oğlunu!
Q.Məmmədli "Şairin ölüm xəbəri" (səh. 7) məqaləsində Sabirin öz dövründən yenilikçi olduğunu xüsusilə vurğulayır. Məqalə əsasən Sabirin ölümü ilə bağlı xəbər çap edən qəzetlərin sitatlarından ibarətdir. Bu qəzetlərin içərisində xarici ölkələrin də qəzetləri vardır. Bunlar "V mire musulmanstvo" (Moskva), "Kaspi", "Russkoye slovo" (Rusiya), "Tərcüman" (Baxçasaray), "Vəqti" (Orenburq), "İdil" (Həştərxan), "Bəyanül-həqq", "Məlumat" (Bakı), "Yulduz" (Kazan) qəzetləridir. Q.Məmmədlinin məqaləsi bu fikirlərlə yekunlaşır: "Bütün bu xəbərlər böyük şair Sabirin hələ sağ ikən yaxın Şərq mətbuat və ədəbiyyat dairələrində tanınmış bir ustad olduğuna canlı şahid idi".
S.Salamzadənin "Sabir təsviri
incəsənətdə" (səh. 8-9) məqaləsində
Sabirin sağlığından üzü bəri istər şeirlərinə
çəkilmiş şəkillərdən, istər öz portretinin
yaradılmasından bəhs edilir. Altı
misrasına çəkilmiş karikatura məqalənin
arasında verilərək şərh edilmişdir.
Sabirin
şeirlərinin rəssamlar üçün
mövzu mənbəyi olduğunu
vurğulayan müəllif xüsusi
qeyd edir ki, "Mübaliğəsiz demək olar ki, Əzimzadə
yaradıcılığının satirik
və yumorist tərzdə inkişaf
etməsində "Molla Nəsrəddin"
məcmuəsi ilə yanaşı, Sabir
yaradıcılığının da
böyük təsiri olmuşdur".
Gülnar
SƏMA
525-ci qəzet.- 2022.- 22 sentyabr.- S.11.