Əzəli lütlüyün
təzahürləri
esse
Adəmlə
Həvvanın "İdrak meyvəsini" dadması ilə
bəşəriyyət tarixində ilk hadisə baş verdi. Ona qədərki əhvalatlar
bəşəri deyil,
ilahi xarakterlə səciyyələnir. İlk insanların öz çılpaqlıqlarını hiss etmələri ilə, yəni ətraf mühitin onlara münasibətini dərk etmələriylə isə
ilk ictimai proses başladı.
Öz lütlüyünü hiss etdiyinə
və qadağan edilmiş meyvəni daddığına görə
Tanrının Adəmi
məzəmmətləməsiylə yaradanla yaradılanın arasında ilk narazılıq
(konflikt demirəm) baş verdi.
Və bundan etibarən həm insanın şəxsi tarixçəsi,
həm də bəşəriyyət tarixi
başladı. Həmin hadisə
həm də əxlaqi-mənəvi kodeksin
yaranmasına səbəb
oldu. Qadağalar şkalası yaranır
və günbə-gün
zənginləşir. Bundan sonra insanın hər hərəkəti artıq nəzarət altındadır. Qadağalar
insanı rəndələyir
və "arzu olunan adam"
formasına salır.
Bibliyada
çılpaqlıqla bağlı
daha bir hadisə də diqqəti cəlb edir: Yayın istisində üzüm suyundan doyunca içib sərxoş olan Nuh peyğəmbər
bürkü və şərabın təsirindən
cana yığılır,
paltarını soyunub
döşəmənin üstünə
uzanıb şirin yuxuya gedir. Nuh peyğəmbərin
oğullarından biri,
kişinin vəziyyətindən
xəbərsiz, təsadüfən
otağa girəndə,
çılpaq vəziyyətdə
yatan atasını görür. Gördüyünə məəttəl qalan oğlan təcili geri dönür və hər şeyi qardaşlarına söyləyir.
Nuhun digər
oğulları bir palaz götürüb mışhamış yatan
atalarına tərəf
baxmadan içəri girib palazı onun üstünə atırlar. Ata oyananda,
üstünə palaz
salan oğlanlar, o yatarkən baş verənləri danışırlar.
Bunu bilən Nuh peyğəmbər onu çılpaq vəziyyətdə
görüb bu barədə qardaşlarına
xəbər verən oğlunu lənətliyir.
Güman ki, bununla günahın üstünü açmağın
özü belə günah olduğuna işarə olunur, - Bibliyada deyildiyinə görə atanın qarğışı oğlanı
tutur.
Fikir verin - birinci hadisədə Adəm öz çılpaqlığını hiss etdiyinə görə, yəni özünü və ətrafı dərk etməyə başladığına görə
Tanrı onu cəzalandıraraq zövcəsiylə
birlikdə Cənnətdən
qovur. İkinci hadisədə isə
oğul atanı çılpaq gördüyü
üçün ata -
Nuh oğlunu lənətləyir. Bu isə
o deməkdir ki, Adəmin almanı dişlədiyi andan başlayan zaman artıq bəşəri məzmun kəsb edib, Nuh peyğəmbər
artıq cəmiyyətin
üzvüdür, o, ictimai
davranış qaydalarına
əməl və nəzarət etməyə
cəhd göstərir,
bu qaydanı pozan oğlunu pisləyir.
Çılpaqlıqla bağlı olan və bir-birinə münasibətdə tamam təzadlı məna daşıyan bu iki hadisənin arasında bir hadisə də baş verir. Həmin
hadisə indiyədək
dumduru axan zaman çayını al rənglə bulandırır:
qardaş-qardaşı -Qabil
Habili qətlə yetirir. Qətlin motivi paxıllıqdır,
qardaş-qardaşa həsəd
aparır. Tanrı maldarlıqla
məşğul olan Habilin hədiyyəsini əkinçiliklə məşğul
olan Qabilin hədiyyəsindən üstün
tutur. Bundan hiddətlənən Qabil Tanrının hüzurundan qayıdanbaş
öz doğma qardaşını tapıb
qanına qəltan edir.
Bibliyadakı başqa hədislər kimi, rəmzi məna daşıyan bu hədisə göstərir ki, xəbislik, paxıllıq
pərdəsi insanın
gözünü örtəndə
qan qardaşlığı
belə təhlükəyə
məruz qalır. Sarsılmaz münasibətlərin
əsasını məqsədlərin,
maraqların, mədəni-mənəvi
dəyərlərin və
iqtisadi durumların üst-üstə düşməsi
təşkil edir.
Elə ki, bu maraq
və amillər qarşı-qarşıya gəlir,
əksər hallarda qardaşlıq belə hisslərin ən dəhşətlisi olan həsəd hissinin qarşısında aciz qalır.
Çağdaş dünyamızda iş elə gətirib ki, çılpaqlıq daha günah sayılmır, heç kəsi təəccübləndirmir, sözsüz, hiddətləndirmir də. Allahla insanın arasında ilk narazılığın hətta bütün sonrakı hadisələrin, bəşər tarixinin səbəbinə çevrilən bu məsələyə hazırda Tanrının necə baxdığı bizə bəlli deyildir. İnsanlar bir-birinin çılpaqlığına çoxdan alışıblar, müxtəlif telekanallar, internet, rəngli jurnallar və nəhayət, hamını özünə cəlb edən gecə barları, gündüz çimərlikləri (hələ Avropanın bəzi ölkələrindəki "Dikiy plyajları", Nudistlər cəmiyyətlərini və qadın və kişilər üçün nəzərdə tutulan ümumi hamamları demirəm), usanmadan bu "mühüm məsələ"nin xidmətindədir. Artıq bu səbəbdən nə ata balasını lənətləyir, nə də bala atasını.
Amma dünyanın sübh çağındakı iki lütlük arasında baş verən qanlı hadisə bu gün də arası kəsilmədən daha geniş miqyasda təkrar olunmaqdadır. Qabilin xəncərindəki qan qurumaq bilmir. Hazırda Səudiyyə Ərəbistanıyla Yəmən, Rusiya və Ukrayna arasında baş verən hadisələr də bunun bariz nümunəsidir - Qəbil Habili daha geniş miqyasda "of" demədən öldürür.
..."İdrak meyvə"sinin
dadı əbədi olaraq bəşəriyyətin
damağında qalıb, onu bir an belə rahat buraxmır.
İmir MƏMMƏDLİ
Filologiya üzrə fəlsəfə
doktoru
525-ci qəzet.- 2022.- 27 sentyabr.-
S.16.