"Universal-onlayn"ın mahiyyəti əhəmiyyəti

 

"ADAPTİV TƏHSİL SİSTEMİ" HAQQINDA MÜLAHİZƏLƏR

 

Şəkildə: professor Valeriy Kiriçukla Ukrayna Milli Elmlər Akademiyasında. Kiyev, iyun 2017-ci il.

 

Haqqında söz açacağımız layihənin məqsədi şagirdlərin sağlamlığını qorumaq, psixoloji durumlarını nizamlamaqla, onların təhsil aldığı sinifdə məktəbdə geri qalmamasını təmin etmək, cəmiyyətə gərəkli olan savadlı bacarıqlı mütəxəssis, bir sözlə, əsl vətəndaş yetişdirməkdən ibarətdir.

Artıq ikinci dəfə idi ki, Ukraynada dünyanın bir sıra ölkələrində uzun illərdir uğurla tətbiq olunan "Universal onlayn - şagirdin fərdi inkişaf layihəsi" sisteminin rəhbəri, pedaqoji elmlər namizədi Valeriy Aleksandroviç Kiriçukla görüşürdüm. Kiyevə gəlməzdən öncə danışdıq ki, onun rəhbərliyi ilə həyata keçirilən sistemin mahiyyəti haqqında daha ətraflı məlumat əldə etməyimizə şərait yaratsın. Razılaşdı. Mənimlə birlikdə azərbaycanlı müəllimlərin olacağını bilib çox sevindi. Təklif etdi ki, Ukrayna Milli Pedaqoji Elmlər Akademiyasının İstedadlı Uşaqlar İnstitutunda seminar təşkil etsin. Seminarın mövzusunu da çox düşünməyə ehtiyacımız olmadı. "Universal-onlayn xidməti əsasında şagird şəxsiyyətinin inkişafı layihəsinin idarə edilməsi" mövzusunu müəyyənləşdirdik. Valeriy Aleksandroviç seminarın maraqlı keçməsi, mövzunun daha dərindən mənimsənilməsi üçün bu sistemdə uzun illərdir ki çalışan Çerkassı Dövlət Universitetinin fundamental tibb kafedrasının müdiri, tibb elmləri doktoru Sergey Rudenkonu, layihənin aparıcı təlimçisi Lyudmila Etonaevanı da dəvət etmişdi. Sistemin geniş əhatədə yayılmasında, onun elmi əsaslarının pedaqoji ictimaiyyətə təqdim olunmasında bu mütəxəssislər müstəsna rol oynayıblar. Onu da qeyd edim ki, "Universal-onlayn" sisteminin əsası Valeriy Aleksandroviçin atası, psixologiya elmləri doktoru Aleksandr Kiriçuk tərəfindən qoyulub.

 

Sistemin mahiyyəti

 

"Universal-onlayn" sistemi şagird şəxsiyyətinin hərtərəfli inkişafına yönəlib. Bu sistem pedaqogika, psixologiya, tibbi məlumatların emalı işinin təşkili sahələrində nəticələrin birləşməsindən ibarətdir.

 

Valeriy Kiriçuk vurğulayır ki, "Universal-onlayn" müəyyən şərtlər daxilində "Adaptiv təhsil sistemi" adlandırıla bilər. Sistem hər bir uşağın özünəməxsus şəkildə inkişaf etdiyini nəzərə alaraq onun fərdiləşmiş təlim tərbiyəyə ehtiyac duyduğunu özündə ehtiva edir.

 

Sistemdə təhsilalanların hər birinin obyektiv təhsil tələbatlarını ödəmək üçün onların təhsil ehtiyacları müəyyənləşdirilir. Sistemin prinsiplərinə əsasən, şagird təhsil aldığı müddətdə hərtərəfli tibbi-psixoloji-pedaqoji diaqnostika edilir. Bu ehtiyacların faktiki təhlilinin aparılması təhsil tsiklində şagirdin şəxsi inkişafını təmin edən fərdi tapşırıqlar müəyyənləşdirilir. Müəyyən vəzifələri yerinə yetirmək müəllimlərin işini təşkil etmək üçün layihə metodu tətbiq edilir. "Universal-onlayn" - ümumtəhsil məktəblərində kollektiv təlimdə fərdi təhsilin həyata keçirilməsinə imkan yaradan inteqrasiya edilmiş bir vasitədir. Bu sistem mövcud maliyyə, kadr, təşkilatçılıq baxımından zamana qənaət etməklə müəllimlərin işini asanlaşdırır", - deyə Valeriy Kiriçuk söyləyir.

 

Şagirdin bütün fəaliyyətinin əsasında onun sağlamlığı dayanır

 

Valeriy Kiriçuk "Universal-onlayn" sisteminin əhatə etdiyi problemləri aşağıdakı kimi qruplaşdırır. Qeyd edir ki, sistem, birmənalı olaraq, sağlamlığın qorunmasına xidmət edir. Şagirdin bütün fəaliyyətinin əsasında onun sağlamlığı dayanır. Həm fiziki, həm mənəvi cəhətdən biz ilk növbədə sağlamlığı təmin etməliyik. Sağlamlıq olmasa, öyrənməkdən öyrətməkdən söhbət aça bilmərik. Sağlam şagird sağlam gələcəyin təməlidir. Sistem sosiallaşmaya xidmət edir. Valeriy Kiriçuk qeyd edir ki, sistemə qoşulan məktəblərdə şagirdlər üçün həyata keçirilən layihələr, tədris prosesində tətbiq olunan metodlar müəllim şagirdlər arasında körpü rolunu oynayır. Sistemin ən vacib hədəflərindən biri ünsiyyət mədəniyyətinin formalaşdırılmasıdır. Fərdlər arasında yaranan mədəni ünsiyyət sinifin psixoloji mühitini normallaşdırır. Sağlam psixoloji mühit fiziki mənəvi sağlamlıqla yanaşı, mükəmməl öyrətmə öyrənmə prosesinə yol açır. Sistem, eyni zamanda şagirdlərin liderlik xüsusiyyətlərinin formalaşdırılmasına xidmət edir, onları özünü sübut etməyə həvəsləndirir.

 

Tərbiyə məsələlərinə diqqət

 

"Universal-onlayn" sistemində şagirdlərin təlim-tərbiyəsinə əsas yanaşma 3 alt sistemin qarşılıqlı təsirini təmin edir. Sistem yaradıcıları haqlı olaraq birinci yerdə tərbiyəni qeyd edirlər. Burada tərbiyə ümumi hədəf təyinatlıdır. Sonra isə təlim gəlir. Sistem yaradıcıları təlimi tərbiyə məqsədlərinə nail olan vasitə kimi vurğulayırlar. Nəhayət şagirdin fərdi inkişafı... Onlar şagirdin fərdi inkişafını tədris prosesinin əsas məhsuldar tərəfi hesab edirlər.

 

"Universal-onlayn"ın əhatə dairəsi

 

Valeriy Kiriçukun sözlərindən bəlli olur ki, "Universal-onlayn" sistemi şagirdlərin fiziki, zehni, sosial mənəvi inkişafının obyektiv operativ qiymətləndirilməsi üçün kompleks psixoloji pedaqoji diaqnostika üsullarını özündə birləşdirir. Sistemdə, eyni zamanda psixoloji, tibbi pedaqoji diaqnostika şəxsi inkişaf səviyyəsi təhlil olunur. Məhz təhlildən əldə olunan nəticələrə rəğmən, sinifdə yaradılacaq təbii, obyektiv sosial mühitdə şagirdə yanaşma nizamlanır.

 

"Universal-onlayn" orta təhsil müəssisəsinin ümumi məqsədlərini göstərməklə yanaşı, şagirdlərin şəxsi keyfiyyətlərinin (fiziki, mental, sosial, mənəvi) inkişafını nəzərdə tutur. Burada eyni zamanda şagirdin təhsil sisteminin xaricində özünü inkişaf etdirməyə hazır olması da diqqətdə saxlanılır.

 

8 metod 116 kriteriyaya malik unikal sistem

 

"Universal-onlayn" sisteminin tətbiqi sinifdə müxtəlif rollu oyunların da həyata keçirilməsini zəruri edir. O, layihə olaraq funksional sistemə malikdir. Valeriy Kiriçuk bu sistemdən bəhs edərək vurğulayır ki, 1-2 günü ərzində təhsil prosesinin üzvlərinə - təhsil alanlara, valideynlərə, müəllimlərə tibb işçilərinə 8 metod 116 kriteriya üzrə distant sorğu göndərilir. Sorğunun nəticələrinə onların analizinə əsasən, hər bir şagirdə:

 

- fiziki, psixoloji, sosial mənəvi inkişaf baxımından proqnoz qoyulur;

 

- təhsil müəssisəsində təhsil ili üzrə sinifdə təhsil alan hər bir şagird üçün fərdi inkişafı təmin edən semestr tapşırıqları hazırlanır;

 

- layihə dizayneri vasitəsilə təhsil tərbiyə layihələri yaradılır; Bununla da təhsil proqramları təhsil layihələri bankı təşkil olunur.

 

- Təşkilatçılar tərəfindən hazırlanan layihələr əsasında təhsil müəssisəsi üçün, sistemli-kompleks, qrafik, təqvim planı, layihə modeli, plan vahidi, fərdi plan, ayrıca növləri olmaqla 7 tip plan tərtib edilir;

 

- avtomatik olaraq fənn müəllimləri, psixoloqlar, sinif rəhbərləri üçün xidmət planları: təqvim planı, kompleks sistemli plan qrafik plan alınır;

 

- Ssenaristlərin köməyilə şəxsi inkişafyönümlü dərslərin tərbiyəvi tədbirlərin ssenarisi hazırlanır;

 

- Müəllimlərin işinin keyfiyyətini yoxlamaq üçün xüsusi keyfiyyət protokollarından istifadə olunur;

 

- Şagirdlərin inkişafının statistik göstəriciləri cədvəllər, qrafiklər, matrislər şəklində tərtib edilir (tibbi diaqnoz, psixisosial vəziyyət, inkişaf tənliyi və s. əsasında 116 meyarla analiz edilir, 500 variantdan çox seçim olur);

 

- Təhsil müəssisəsi və siniflər üzrə uşaqların fərdi inkişafının dinamik monitorinqinin qrafikləri hazırlanır.

 

Sistemin tətbiqi zamanı nəzərə alınmalı olan prinsiplərin mövcudluğundan bəhs edən Valeriy Kiriçuk onları aşağıda qeyd edəcəyim formada təsnifləşdirir. O, şagirdin hərtərəfli inkişafına yönəldilmiş bu prinsiplərdən ilk olaraq:

 

- "Tədris müəssisəsinin sistematik korreksiyaedici, profilaktik, inkişaf vəzifələri və fərdi inkişaf məsələləri" prinsipindən bəhs edir. Bu prinsipə əsasən, şagirdin deviant davranışının ani vəziyyəti deyil, onun şəxsiyyətinin inkişafı ilə bağlı son proqnozlar əsas götürülür.

 

- "Diaqnostika, inkişafkorreksiya birliyi" prinsipi, Valeri Aleksandroviçin sözlərinə görə, pedaqoji prosesin bütövlüyünü təmin edir. O bildirir ki, hər hansı subyekt haqqında ilkin məlumatları bilmədən effektiv və genişmiqyaslı korreksiya-inkişaf işlərini aparmaq mümkün deyil. Şagird haqqında obyektiv məlumatlar, onun inkişaf xüsusiyyətləri, yaşıdları və böyüklərlə münasibəti, deviant davranışı düzəltmək və potensial imkanları inkişaf etdirmək üçün lazımi metod və üsulları tapmaq çətindir. İnkişafı korreksiya edən pedaqoji proses dəyişikliklərin olub-olmamasını, korreksiyaetmənin inkişafının və sürətinin dinamikasının idrəedilməsini; diaqnostik prosedurların aparılmasını, düzəliş və inkişaf fəaliyyətlərinin bütün mərhələlərini - məqsədə çatmaq üçün başlanğıcdan yekun nəticəyədək olan bütün proseslərin reallaşdırılmasını nəzarətdə saxlayır.

 

Böyükağa MİKAYILLI,

"Məktəbəqədər və ibtidai təhsil" jurnalının baş redaktoru

 

525-ci qəzet.- 2022.- 12 yanvar.- S.10.