Təhsil İnstitutunun
fəaliyyət yolu: islahatlar
uğur vəd edir
Azərbaycan
Respublikasının Təhsil İnstitutu Prezidentin 2016-cı
il 14 noyabr tarixli Fərmanı ilə Azərbaycan
Respublikasının Təhsil Problemləri İnstitutunun
bazasında yaradılıb. İnstitut təhsil sahəsində dövlət
siyasətinin həyata
keçirilməsində iştirak
etməklə, fasiləsiz
fundamental və tətbiqi
tədqiqatlar həyata
keçirən, təhsilin
bütün pillələri
üçün məzmun
hazırlayan, təhsil
sistemində tədris-metodiki
ehtiyacların müəyyənləşdirilməsi
və ödənilməsi
sahəsini, təhsil innovasiyalarının tədqiqi,
yaradılması və
tətbiqi ilə bağlı nəzəri,
praktiki məsələləri
araşdıran elmi-tədqiqat
müəssisəsidir.
Təhsil
İnstitutu fəaliyyət
istiqamətlərinə təhsilin
nəzəri və təcrübi məsələləri
ilə bağlı, o
cümlədən, təhsil
siyasəti üzrə
prioritetlərin müəyyənləşdirilməsi, strateji planlaşdırma istiqamətləri
üzrə tədqiqatların
aparılması, təhsil
müəssisələrində keyfiyyət göstəricilərinin
artırılması, o cümlədən,
təhsil imkanlarının
genişləndirilməsi və
təhsilalanlar üçün
bərabər imkanların
yaradılması məqsədilə
tədqiqatların aparılması,
elmi-pedaqoji tədqiqatlar
və elmi-pedaqoji kadr hazırlığı
daxildir. İnstitut tərəfindən həmçinin
müxtəlif təhsil
pillələri üzrə
təhsilin məzmun və qiymətləndirmə
standartlarının, nümunəvi
(variativ) kurikulumların
və təhsilin keyfiyyət standartlarının
hazırlanması, müxtəlif
təhsil müəssisələrində
təhsilin inklüzivliyi,
psixoloji xidmətin təşkil edilməsi, istedadlı uşaqlarla işin düzgün qurulması və tədris resurslarından istifadə sahəsində
metodik tövsiyələrin
hazırlanması, elektron
təhsilin inkişafı
və elektron məzmunun hazırlanması, milli və beynəlxalq qiymətləndirmə tədqiqatlarının
həyata keçirilməsi,
təhsilin normativ-hüquqi
bazasına aid sənədlərin
hazırlanması, təhsilin
bütün pillə və səviyyələri
ilə bağlı pedaqoji savadlılığı
həyata keçirmək
məqsədilə nəşriyyat,
çap və maarifləndirmə işləri
aparılır.
Əsası 90 il öncə
qoyulan, təhsil islahatlarının önündə
gedən Azərbaycan Respublikası Təhsil İnstitutu (ARTİ) qlobal
trendlərə, ölkədə
gedən proseslərə
uyğun olaraq dəyişikliklərin məzmununu,
əhəmiyyətini vaxtında
anlaya bilib və fəaliyyətini müasir dövrün çağırışlarına uyğun qura bilib. Təhsil İnstitutu gündəlik
işlərlə yanaşı,
gələcəyə yönələn
layihələr həyata
keçirib, yeni imkanları araşdırıb.
ARTİ-nin direktoru Rüfət
Əzizov rəhbərlik
etdiyi qurumun bu 90 il
ərzində qazandığı
təcrübə sayəsində
artıq milli səviyyədə təhsil
islahatlarında rolu olduğunu deyir:
"ARTİ-nin artıq
layihə icra etmək qabiliyyəti formalaşıb. Bunun nəticəsidir ki, milli səviyyədə
təhsil islahatlarında
rolu olan böyük miqyaslı layihələr icra edə bilir. İnstitut tarixin müxtəlif dövrlərində özünü
yeniləyə bilib və bu gün
də öz layihələri, islahatyönümlü
nailiyyətləri ilə
aktuallığını itirməyib.
ARTİ hər zaman Azərbaycanda pedaqoji fikrin formalaşmasında, inkişafında
çox vacib rol oynayıb və ölkədə son
illərdə baş verən təhsil islahatlarının tam mərkəzindədir.
İnstitut cari işlərlə
yanaşı, həm də gələcəyə
yönəlik yeni çağırışların və yeni imkanların
axtarışındadır.
Direktorun sözlərinə görə,
Təhsil İnstitutunun
hazırladığı ehtiyat
dərsliklər layihəsi,
həyata keçirilən
islahatlardan biri olan müəllimlərin işə qəbulu prosesində iştirakçılığı
öz miqyasına görə kifayət qədər böyükdür. İnstitutun böyük
layihələrindən biri
də STEAM-dır.
25 mindən artıq
müəllim təlimdən
keçirilib və paytaxtdan uzaq rayonlarımızda belə
şagirdlər STEAM-ın
nə olduğunu bilir, STEAM laboratoriyaları
fəaliyyət göstərir,
STEAM metodologiyasına rast
gəlinir".
R.Əzizovun fikrincə, şagirdlərin
davamlı olaraq beynəlxalq qiymətləndirilmədə
iştirakının təmin
edilməsi təhsildə
ümumi nəticələrə
müsbət təsir
göstərib. O, ölkədə
olimpiadaların nüfuz
qazanmasında, iştirakın
əlçatan olmasında
da Təhsil İnstitutunun böyük
rolunu qeyd edib.
Həyata keçirilən layihələrin
geniş miqyasından
bəhs edən institut direktoru ARTİ-nin gələcək planlarını açıqlayıb. Bu planlar
arasında elm və innovasiya yönümlü
potensialı artırmaq
da var. İnstitut təhsilin müxtəlif pillələrində tədqiqat
və təlimatlarını
bölüşməli, ayrı-ayrı
sahələrdə gedən
proseslərin əsaslandırılmasında
vacib rol oynamalıdır: "İnstitut
gələcəkdə özünün
elm və innovasiya yönümlü potensialını
daha da artırmalıdır.
Təhsilin bütün pillələrində
müxtəlif tərəflərlə
tədqiqat və təlimatlar bölüşdürülməlidir.
Həmin tədqiqatlardan
irəli gələn
pilot layihələrin hədəfi
tədricən təhsil
sisteminə daxil olmalıdır. Təhsil ictimai prosesdir
və tərəflər
arasında müzakirələr
aparılmalıdır. Bu gün ölkədə
minlərlə şagird
Təhsil İnstitutunun
hazırladığı ehtiyat
dərslikləri oxuyur.
Müəllimlər də
həmin dərsliklərlə
bağlı fikirlərini
bildirir: "Bütün
bunlar işin miqyasına təsir edir. Bütün beynəlxalq qiymətləndirmələrdə
şagirdlərin son illərdəki
nəticələri yaxşılaşıb.
Olimpiadalara əlçatanlığın olması ilə bağlı institutun fəaliyyəti müsbətdir".
Təhsil
İnstitutunun ətrafında
müxtəlif peşəkar
ictimai şuraların
yaradılması zərurətindən
də danışan direktor hesab edir ki, qarşıya
qoyulan məqsədlərə
çatmaq üçün
bundan yaxşı şərait ola
bilməz.
Rüfət Əzizovun dediyinə görə, müəllimin
peşəkar inkişafının
bir hissəsi olaraq onlara gələcəkdə
təhsil eksperti adının verilməsi nəzərdə tutula bilər. Hazırda bu
istiqamətdə araşdırmalar aparılır:
"Çoxlu müraciətlər
olur ki, təhsil eksperti kimdir və Təhsil İnstitutu tərəfindən kiməsə
bu status verilibmi? Bizim də cavabımız odur ki, belə
bir adı biz heç kimə verməmişik. Ümumiyyətlə, müəyyən etməmişik
ki, təhsil ekspertinin profili nədən ibarətdir.
Lakin bu istiqamətdə tədqiqatlarımız davam
edir. Müəllimin peşəkar inkişafının
bir hissəsi olaraq onlara gələcəkdə
təhsil eksperti adının verilməsi də nəzərdə tutula bilər". Direktor qeyd edib ki,
bir tələbə universitetdə təhsil alır və sertifikasiya prosesindən keçərək müəllim
statusu alır. Müəyyən bir müddətdən - 3 və
ya 5 il
sonra baş müəllim, metodist və nəhayət, ekspert ola bilər.
Bu pillələrin hər
birində müəyyən
müsahibələr, səriştələrin
müəyyənləşdirilməsində
proses ola
bilər və bu da müəllimlərin
peşəkar karyerasına
təsir göstərmiş
olar: "Hesab edirəm ki, tədqiqatlar nəticəsində
proseslər dəqiqləşəndən
sonra bu sahəyə daha çox maraq olacaq. Biz bunun
qarşısını almaq
yox, təşviq etmiş olacağıq.
Bu zaman bilinəcək
ki, necə təhsil eksperti olmaq olar və
bunun üçün
daha çox insan müraciət edəcək. Biz təhsil ekspertlərinin çox olmasının tərəfdarıyıq".
Təhsil naziri Emin Əmrullayevin
söylədiyinə görə,
Azərbaycan Respublikasının
Təhsil İnstitutunda
təhsil nöqteyi-nəzərindən
əsaslı şəkildə
irəliyə doğru
addımlar atılıb. Nazir bu səbəbdən institutun uzunmüddətli
təhsil təcrübəsi
olan əməkdaşlarından
bu dinamikanın öyrənilməsini, onların
həyat təcrübələrinin
dinlənilməsini, baş
vermiş hadisələri,
bu dövrdəki yanaşmaların vacibliyini
vurğulayıb: "Təhsil
İnstitutunun fəaliyyətinin
əsasında tədqiqat
dayanır. İstənilən inkişafın kökündə
elm, tədqiqat durmalıdır.
Qərarları tədqiqatlara əsaslanıb
verməliyik".
Ən doğru qərarların məhz müzakirə əsasında verilənlər
olduğunu xatırladan
E.Əmrullayev təhsil
sahəsində məhz
müzakirə olunaraq,
elmi-tədqiqata əsaslanan
qərarların verilməsi
üçün Təhsil
İnstitutunun üzərinə
böyük iş düşdüyünü qeyd
edib: "Təhsil İnstitutu həm mənəvi, həm də qanunvericiliklə Azərbaycan cəmiyyəti
üçün uyğun
müzakirə platforması
ola bilər.
Düzgün suallar qoyub həmin suallar ətrafında doğru müzakirələr
aparsaq, təhsil sisteminin daha sürətli inkişafına
nail ola bilərik".
ARTİ-nin layihələrindən
danışan E.Əmrullayev
qeyd edib ki, burada uğurlu
məqam pilot layihələrin
maraqlı olması, müsbət nəticəsidir.
Ancaq onların sistemə transformasiyası, sistemdə
faydasını təmin
etməsi qarşıda
duran vacib suallardandır.
Təhsil
nazirinin sözlərinə
əsasən, ölkənin
hər yerində müxtəlif insanların
iştirakı ilə
platformalar yaratmalı
və təhsillə müzakirələr aparmalıdır:
"Təhsilin inkişafı
üçün ictimai
müzakirə önəmli
məsələdir. Düşünürəm ki, biz bunu Təhsil
İnstitutu platforması
altında etməliyik.
Təbii
ki, müzakirələr
faydalı suallar ətrafında olmalıdır.
Digər
tərəfdən təhsilimizin
irəli getməsi üçün elmi tədqiqatlar lazımdır.
Bu çərçivədə
yeni təhsil siyasəti modellərini yaratmaq mümkündür.
Bura təhsilin məzmunu, metodikası və digər məsələlər
aiddir. Həmin dəyişiklikləri birbaşa
yox, ardıcıl
pilot layihələr çərçivəsində
tətbiq etmək olar".
Sevinc QARAYEVA
525-ci qəzet.- 2022.- 14 yanvar.- S.10.