Xarıbülbül
"Bir rəsmin dedikləri"
"Bir rəsmin
dedikləri" rubrikasının
budəfəki qonağı
sənətşünas Aygün
Sərbazovadır. Onunla Natiq
Fərəcullazadənin "Xarıbülbül" əsəri
haqqında danışmışıq.
***
- Aygün xanım, əsərə keçməzdən
öncə rəssam haqqında qısa məlumat verə bilərsinizmi?
- Azərbaycan rəngkarlıq məktəbinin
parlaq nümayəndələrindən
biri də Natiq Fərəcullazadədir.
Əməkdar rəssam
Natiq Fərəcullazadə
1960-cı il yanvarın 24-də anadan olub. Orta məktəbi
bitirdikdən sonra ilk rəssamlıq təhsilini
Əzim Əzimzadə
adına Bakı Rəssamlıq Məktəbində
alıb, sonra isə 1984-cü ildə M.A.Əliyev adına Azərbaycan Dövlət İncəsənət İnstitutunda
davam etdirib. Təhsilini başa vurduqdan sonra rəssam müstəqil yaradıcılığa
başlayıb. Rəssamın yaradıcılığına nəzər
yetirdikdə rəngkarlıq
əsərlərinin daha
çox olduğunu görürük. O əsasən
rəngkarlıqla məşğul
olur. Natiq Fərəcullazadənin yaradıcılığında
daha çox realizm üslubu öz əksini tapır.
- Rəssamın yaradıcılığında
realizmlə yanaşı
modernizm üslubunu da görə bilərik.
- Bəli, rəssamın bir sıra əsərlərində
realizmdən modernizmə
doğru yönəlmə
var. Ümumiyyətlə, N.Fərəcullazadənin
maraq dairəsi olduqca genişdir. Onun yaradıcılığı daha
çox realizm və çağdaş sənət ənənələrini
özündə birləşdirir.
Buraya təsviri sənətin natürmort, portret, mənzərə janrları,
süjetli əsərlər
və heraldika sahəsində işlənmiş
sənət növlərini
əhatə edir. Natiq Fərəcullazadə gənc yaşlarından öz təəssüratlarını
boyalar, parlaq ləkələr, qeyri-adi
əyrilər, nöqtə
və cizgilərlə
ifadə etməyə
can atırdı.
- Söhbət "Xarıbülbül"dən
gedirsə, mütləq
ki, əsərin yaranmasında məşhur
hekayənin rolu var.
- Bu əsəri rəssam
2009-cu ildə kətan
üzərində yağlı
boya ilə işləyib. Həsrət, nisgil, kədər
əsərin əsas mövzusudur. Bu əsər qeyd etdiyiniz kimi, el arasında yayılan bir rəvayətin əsasında yaranıb.
Rəssam da bu rəvayətdən təsirlənərək
bu rəvayəti kətan üzərinə
köçürüb. Rəvayətə görə,
Qarabağ xanı İbrahim xan İranla arasında olan münasibətləri
düzəltmək üçün
qızı Ağabəyim
ağanı, Fətəli
şahın istəyini
qəbul edərək,
ona ərə verməyi qərara alır. Ağabəyim ağa ömrünün
sonuna qədər Vətən həsrəti
çəkə-çəkə Tehranda yaşayır.
Onun bu vətən həsrətini sonlandırmaq
üçün Fətəli
şah ona gözəl bağ-bağça
saldırır. Ağabəyim
ağa bağbanlara fikrini bildirərək deyir,
"Elə bir
bağ salacaqsınız
ki, Şuşada bitən hər bir ot, ağac,
gül burada bitsin". Şuşada bitən hər bir ot-ələf, gül-çiçək, kol,
ağac bu bağda da, xarıbülbül də əkilir,
diqqətlə becərilir.
Lakin nə qədər edirlərsə,
Xarıbülbül bitmir
ki, bitmir.
- Əsərin rəng
koloriti barədə nə deyə bilərsiniz?
- Mükəmməl kompozisiya
quruluşu, işıqla,
parlaqlıqla aşıb-daşan
rənglər. Parlaq rənglər
və ritmik keçidlər əsərə
milli koloritliklə yanaşı, temperament, bəzən
də ekspressivlik qatır. İlk baxışda əsərin
koloriti bizi özünə cəlb edir. Bir-birini tamamlayan əlvan
rənglər. Bu cür əlvan, canlı kolorit Natiq Fərəcullazadənin
yaradıcılığının spesifik xüsusiyyətlərindəndir.
Tabloda xüsusilə xəfif fırça vuruşlarının,
zəngin kolorit həllini, ritmik rəng keçidlərini
və işıq-kölgə
həllinin mahiranə
verilməsinin şahidi
oluruq. Palitra əlvanlığı ilə diqqət çəkən bu əsər tamaşaçıya
güclü emosional təsir bağışlayır.
Obrazların milli geyimi və onların geyimindəki əlvan rənglərin harmoniyası
onu izləyənləri
bir anlıq real aləmdən uzaqlaşdıraraq,
rəsmin daxili aləminə aparır.
Tablo sehrli nağıla bənzəyir. Bu tabloda kompozisiyanın tarazlığını qoruyan
əsas nüans - harmonik rənglər və bol işığın
birlikdə ahəngdar
şəkildə işlənməsidir.
- Bəs kompozisiyası necə?
- Fiqurların quruluşu, düşünülmüş rəng yaxmaları, obrazın daxili aləminin açılması xüsusiyyətləri əsərdə özünü tam şəkildə göstərir. Obrazların bəddi həllini yüksək ustalıqla göstərən rəssam tamaşaçının diqqətini əsərə cəlb edə bilib. Əsərin mərkəzində əlvan rəngli geyimli iki azərbaycanlı gənc təsvir olunub. Təsvir olunmuş gənclər ənənəvi milli geyimdədirlər. Qızın həsrətli baxışları, qəm dolu gözləri qabarıq şəkildə əks olunur. Sənətkar əsərdə obrazların sadə cizgilərini özünəməxsus təsvir edib.
Natiq Fərəcullazadə hər zaman qadın obrazına öz yaradıcılığında xüsusi yer verib, obrazın daxili aləmini, psixologiyasını böyük ustalıqla təsvir edib. Səssiz və yorğun şəkildə iki əli diz üstə oturmuş uzaqlara baxaraq, xülyaya dalmış gənz qızın içindən keçən vətən həsrətini tamaşaçı duya bilir. Əsərdə obrazın daxili aləmini gücləndirən əsas detal onun rəngli geyimidir. Digər obraz azərbaycanlı gənc oğlanın obrazıdır. Onun simasında daxili narahatçılığın və qayğının incə ifadəsini görmək olur. Hər iki gənc obrazı düşüncəli və qəmli şəkildə təsvir olunub. Rəssam Xarıbülbülün fonunda məhəbbəti, sevgini göstərib.
- Əsər indi harada saxlanılır?
- Əsər hazırda rəssamın şəxsi emalatxanasında saxlanılır.
- Sizcə, bu əsər bizə nə deyir?
- Rəvayətlərə, əfsanələrə görə Xarıbülbül nisgil, həsrət rəmzi idi. İstedadlı fırça ustası bu tabloda vətən, Qarabağ həsrətini vəsf edib. Natiq Fərəcullazadə bu əsər vasitəsilə təəssüratlarını, öz duyğularını məharətlə kətanda istifadə etməyi bacarıb. Sənətkarın xüsusi sevgi ilə yaratdığı bu əsərdə ideya və koloritin harmonik ahəngini izləmək mümkündür. Natiq Fərəcullazadənin torpağa, vətənə, öz xalqına bağlı olduğunu bu əsərlə təcəssüm etdirib. Tematik tablo janırında yaradılan əsər bizə gözəllik, millilik, vətən, torpaq sevgisi aşılayır. Sənətkar əsərdə obrazların sadə cizgilərini özünəməxsus təsvir edib. Bu əsəri qiymətli edən amil rəssamın təkcə əlvan palitrası deyil, həm də Qarabağın, Şuşanın simvolu olan Xarıbülbülün təsviridir. İstedadlı rəssam iki gəncin obrazını verməklə həm sevgini, həm də həsrəti, nisgili bizə çatdırıb. Sevgi də, kədər də, həsrət də hamısı eyni bir əsərdə vəhdət təşkil edib.
Aytac SAHƏD
525-ci qəzet.- 2022.- 26 yanvar.- S.17.