Ümidli yaradıcılıq üfüqləri
GƏNC TAMAŞAÇILAR TEATRI BARƏDƏ KÖNÜLAÇAN DÜŞÜNCƏLƏR
Hazırda
Gənc Tamaşaçılar Teatrının truppasında məşhur
sənətkarlardan Xalq artistləri Yasin Qarayev, Qurban
İsmayılov, Naibə Allahverdiyeva, Nübar Novruzova, Əməkdar
artistlər Şəfəq Əliyeva, Kəmalə Müzəffər
(Hüseynova), Elşən Rüstəmov, Vahid Əliyev,
Zemfira Əbdülsəmədova, Qəmər Məmmədova,
Nəsibə Eldarova, Güşvər Şərifova, Mehriban
Abdullayeva, Şövqi Hüseynov, Elnur Bəhramxan
(Hüseynov), Elnur Kərimov, İlham Əsədov, Leyli Vəliyeva,
Nofəl Vəliyev, Gülər Nəbiyeva, Rasim Cəfərov
orta yaşa keçən xeylı fədakarlar və
ümidverən gənclər çalışırlar. Onlardan bir neçəsi barədə ürək
sözlərimi və teatrın yaradıcılıq
konsepsiyası, fəaliyyət funksiyasının təkmilləşdirilməsi
barədə subyektiv fikirlərimi oxucuların nəzərlərinə
çatdırmaq istəyirəm.
Bu
yazımda orta yaşı keçmiş Kəmalə Müzəffər,
Elşən Rüstəmov, cavanlıq mərhələsini təzəcə
adlamış Elnur Bəhramxan, Elşən Hacıbababəyov
və gənclik coşqusu, təravəti, ehtirası, enerjisi
ilə uğurlar qazanan Aygün Fətullayeva, Asya
Atakişiyeva, Günel Məmmədova və Bəhram Həsənov
barədə danışmaq istəyirəm.
Kəmalə Müzəffər (Hüseynova) "Pəri
cadu" tamaşasında Pəri cadunun emosional,
çılğın pəriliyi ilə bəd əməllər
üçün caduluq xislətinin nifrət dolu mahiyyətini
harmonik vəhdətdə oynayırdı. Bu harmonik vəhdətdə
istedadın püskürən cazibəsi,
emosionallığın kükrəyən dalğası,
çılğınlığın aşıb-daşan
coşqunluğu heyrətamiz idi. Pəri cadu
obrazını müxtəlif illərdə Milli Dram
Teatrında Mərziyə Davudova, Barat Şəkinskaya, Sona
Hacıyeva, Leyla Bədirbəyli, Ətayə Əliyeva,
Amaliya Pənahova və Sona Mirzəyeva ifa ediblər. Mən onlardan yalnız Amaliya xanımın və
Sona xanımın Pəri cadusunu görmüşəm.
O birilərinin isə ifaları barədə haqlarında
yazılmış qəzet məqalələrindən, monoqrafiyalardan,
portret-oçerklərdən oxumuşam. Qənaətlərimdən
çıxış edərək tam qətiyyətlə
deyirəm ki, Kəmalə xanımın səhnə təfsiri
tamamilə yeni idi, orijinal idi, maraqlı idi və aktrisa
bütün epizodlarda (qəzəbli, erotik, şəhvətanə,
çılğın və s. hisslərdə) cazibəliydi,
maraqlıydı, dinamik ritmi sanki səhnəni lərzəyə
gətirirdi. Gənc Tamaşaçılar
Teatrında Kəmalə xanımdan başqa Pəri cadu rolunu
ifa edən olmayıb, çünki həmin faciə GTT-də
yalnız bir dəfə tamaşaya qoyulub - 2007-ci ildə.
Kəmalə Müzəffər 2011-ci ildə Milli Dram
Teatrında Afaq Məsudun "Qatarın altına atılan
qadın" əsərində Gültəkin Sarabskaya rolunu
ifa edib. Və mən istedadlı rejissor Mehriban Ələkbərzadənin
hazırladığı həmin tamaşaya bir neçə dəfə
baxmışam. Az-çox təcrübəmə
söykənən şəxsi qənaətimə görə,
aktrisanın istedadının qaynarlığı, daxili
ehtirasının dramatik-fəci səhnələrdə
yüyənsiz ehtiras coşqunluğunun oyatdığı heyrətamiz
təəssüratlar Kəmalə xanımın möhtəşəm
yaradıcılıq gücündən xəbər verir.
Həmin anlarda mənə elə gəlir ki, romantik ehtirasının
realist pafosunu cilovlayıb ona emosional sığal çəkmək
üçün aktrisanın Afət, Jasmen ("Afət"
və "Knyaz", Hüseyn Cavid), Kleopatra, Ledi Maqbet
("Antoni və Kleopatra" və "Maqbet", Vilyam
Şekspir), Elqa ("Elqa", Herhard Hauptman), Janna de Ark
("Orlean qızı", Fridrix Şiller), Fedra
("Fedra", Jan Rasin) və bu kimi obrazlar oynaması
üçün istedadının kifayət qədər
gücü, yetərincə ifadə zənginliyi var. Təəssüflər
ki, bəzən biz hansısa istedadın imkanlarından ürək
genişliyi ilə danışmaqdan ya çəkinirik, ya da
kiminləsə mübahisəyə girişməmək
üçün özümüzü "susmaqla"
sığortalayırıq.
Elə buradaca qeyd edim ki, Kəmalə xanım hətta təsirli
ideya-bədii səciyyələr daşıyan rəmzi
baş rolu da ("Ana qaz", Rəzul Rza) füsunkarlıqla
oynayıb.
Şükriyyə Axundzadə ("Kod adı: "X.D.A.",
Mehriban Ələkbərzadə) kimı sözü az olan rolda da parlaqdı, cazibəlidi, kütləvi
səhnələrdə belə hərəkət
monoloqları ilə tamaşaçıların diqqətini
çəkir.
Otuz illik
səhnə təcrübəsi olan Elşən Rüstəmov
ifadəli sifət cizgilərinə, səhnədə
yöndaşları ilə səmim rəftar yarada bilmək
xüsusiyyətlərinə, məşq prosesində
axtarışlarındakı düşüncə tərzinə,
sadəliyinin canlılığına, intellektual səviyyəsinə
görə maraq doğuran, sevilən, kifayət qədər
tanınmış aktyordur. Milli faciələrimizdə,
Qərb klassiklərinin dramlarında mürəkkəb
xarakterli obrazları oynamaq üçün potensial
imkanları genişdir. Fəlsəfi-psixoloji
obrazlarda çıxış etməyə kifayət qədər
və potensialı hələ tam açılmamış ifadə
vasitələri, çılğın ehtirası, romantik
çalarlı emosional duyğuları, kükrəyən səhnə
temperamenti var. İntellektual aktora xas olan cəhətləri məharətlə
mənimsəyə bilir. Aktyorluq
imkanları həm romantik, həm realist, həm də
lirik-psixoloji obrazların ifaları üçün
uyarlıdır. Hərəkət
monoloqlarından, başqa sözlə dramatik-psixoloji pauzalardan
məharətlə istifadə edir. Yumorunun
ciddiliyi və şirinliyi, səmimiyyəti və koloriti, təsiredici
gücü və cazibəsi ilə
könüloxşayandır.
Elşən
Rüstəmov əsas iş yeri olan Gənc
Tamaşaçılar Teatrının həm Azərbaycan, həm
də rus truppalarının tamaşalarında
çıxış edib. Həmçinin, Milli
Dram Teatrında Laert ("Hamlet", Vilyam Şekspir), Kişi
("Cəhənnəm sakinləri", Elçin), Şah
İsmayıl ("Şah və Şair, yaxud hamı səni
sevənlər burdadı", Kamal Abdulla), Əli xan
Şamğatayi və Cəfərqulu xan ("Şah
Qacar", Əli Əmirli), Əli paşa ("Əmir
Teymur", Hüseyn Cavid)... rollarını oynayıb.
GTT-dəki parlaq, aktyorluq imkanlarına cavab verən əsas
dramatik obrazlar: Qurban ("Pəri cadu", Əbdürrəhim
bəy Haqverdiyev), Hersoq Klarens ("III Riçard", Vilyam
Şekspir), Bayandur xan ("Mahmud və Məryəm"); təbii
və təsirli yumoru ilə seçilən personajlar: De La
Kotri ("Məzəli əhvalat", Karlo Qoldoni), Dominik
("Lotereya", Marsel Brikye Marinye), Antifol ("Səhvlər
komediyası", Vilyam Şekspir), Tanyuşa ("Çimnaz
xanım yuxudadır", Süleyman Rüstəm); rus
truppasında Ədalət ("Məhv olmuş gündəliklər",
İlyas Əfəndiyev).
Aktyorun rolları çoxdur və təəssüf ki,
onların xeylisi bədii cəhətdən,
daşıdığı dramaturji yük baxımından
Elşən Rüstəmovun yaradıcılıq
imkanlarından qat-qat aşağıdır. Təbii ki, zəif
əsərlərin çoxluq təşkil etdiyi repertuarla nə
Elşən Rüstəmovun, nə də digər istedadlı
aktyorların səhnədəki boy artımını dəqiq
tənzimləmək mümkün deyil. Bəhram
Osmanovun repertuar zənginliyi üçün atdığı
uğurlu addımların nəticəsi və Mehriban Ələkbərzadənin
baş rejissor kimi ilk işinin yüksək peşəkarlığı
istəklərimizə ümid çırağı tutur.
Səhnəyə ilk addımlarından uğur qazanan
Simuzər Ağakişiyeva Bakı Kamera Teatrının
aparıcı aktrisalarından olub. 2009-cu ildən GTT-nin
truppasında çalışır. Ciddi,
mürəkkəb xarakterli rolların ifasında yüksək
peşəkarlıq göstərir. Oynadığı
müxtəlif tip-personajları səs dəyişmləri,
orijinal plastika, mənalı sifət ifadələri,
dalğavari emosiya, psixoloji davranış tərzi ilə fərqləndirir.
Obrazın mənəvi aləminə
yaradıcı həssaslıqla yanaşdığı
üçün ifalarında bütövlük, cazibədarlıq
və sənətkarlıq ruhu hiss olunur. Faciə
və kəskin dramatik hadisələr burulğanında
psixoloji gərginlik keçirən surətləri qəribə,
orijinal ritm-ahəngdə canlandıra bilir. Oynadığı tamaşaların janr
estetikasını və ansambl bütölüyünü qorumağa
səylə çalışır. Xaraktercə
ziddiyyətli obrazların ifasında maraqlı və məzmunlu
ifadə vasitələri, hərəkət tərzi, mənalı
ştrixlər tapmağı bacarır. Klassik
komediya rollarını ciddi realist teatr estetikasında oynamaqda
xüsusi səriştəsi var.
Aktrisa
GTT-də Şərəf ("Məkkəyə gedən
yol", Cəlil Məmmədquluzadə), Zəhra, İsmət
("Şeyx Sənan və "Ana", Hüseyn Cavid), Pəri
xanım, Sona ("Lənkəran xanının vəziri"
və "Hacı Qara", Mirzə Fətəli Axundzadə),
İnci ("Danışan gəlincik", Abdulla Şaiq),
Venera ("Qohumlar", Vera Suqrayeva və Əli Əmirli),
Zahidə xanım ("Əlincə qalası", Dilsuz
Mustafayev), Gültəkin ("Aydın", Cəfər
Cabbarlı), Gülşad ("Məlik Məmməd",
nağıl-tamaşa), Aysulu ("Varislər", İlgiz Zəniyev), Annanın xəyalı
("Albalı bağı", Anton Çexov)
rollarını oynayıb.
Səhnə məlahəti, cazibəsi, səmimiyyəti
və şirinliyi heyrətamiz maraq doğuran aktyor Elnur Bəhrəmxan
(Hüseynov) bakalavr təhsilini 2000-ci, magistr pilləsini 2002-ci
ildə bitirsə də, Gənc Tamaşaçılar
Teatrının trupasında 1998-ci ildən
çalışır. Lirik-dramatik aktyordur, eyni zamanda, koloritli,
şirin yumoru var. Milli karnaval estetikasından, ilk növbədə
qaravəlli oyun-tamaşalarından coşqun ilhamla istifadə
edə bilir. Emosional zərifliyi, həssas
obraz duyumu, poetik lirizmi, incə hərəkət plastikası,
səhnə davranışının psixoloji
reallığı, ifasındakı romantik ahəngin təbiiliyi
ilə seçilir. Cazibəli ləfzi,
aydın diksiyası var və bu imkanından hər obrazın
psixoloji, bədii xarakter səciyyələrinə uyğun tərzdə
istifadə edə bilir. Sosial məişətindən,
əsərin janrından asılı olmayaraq
oynadığı obrazlarda dolğunluq, tamlıq var. Onu səhnəyə
ilk çıxışlarından maraqla izlədiyimə
görə cəsarətlə deyə bilərəm ki,
yüksək səhnə mədəniyyətinə, daxili
teatr etikasına malikdir.
Aktyorun janr-üslub əlvanlığının estetik təsiri,
ifadə koloriti diqqətçəkəndir. Klassik Azərbaycan
komediyasında baş qəhrəman Şahbaz bəy
("Müsyö Jordan və dərviş Məstəli
şah", Mirzə Fətəli Axundzadə), qroteksli satira
aşıladığı Vəliqilu ("Məkkəyə
gedən yol", Cəlil Məmmədquluzadə), mürəkkəb-dramatik
yumorla Xaspolad ("Oqtay Eloğlu", Cəfər
Cabbarlı), məsxərə estetikasında Molla Tofiq
("M.S.S. Mən səni sevirəm", Əli Əmirli),
Avropa karnaval-gülüş prinsipləri əsasında
Admiral ("Qulliver cırtdanlar ölkəsində", Conatan
Svift), Noe Kleypol ("Oliver Tvistin macəraları",
Çarlz Dikkens), Şelkunçik
("Şelkunçik", Ernest Teador Amadey Hofman)
personajlarına orijinal səhnə təfsiri verib.
Lirik-psixoloji üslubda Aqil və Bəhruz ("Mənim ağ
göyərçinim", Tamara Vəliyeva), Həbib ("Büllur Sarayda", İlyas Əfəndiyev),
faciə janrlı və mürəkkəb fəlsəfi
yüklü tamaşalarda Hestinqs, Benvolio ("III
Riçard" və "Romeo və Culyetta", Vilyam
Şekspir), Rixard Fos ("Dəlixanada qətl", Fridrix
Dürrenmatt), qarışıq janr-üslubda Lici Qarya
("Qohumlar", Vera Şuqrayeva və Əli Əmirli),
Magistr Karrasko ("Don Kixot", Migel de Servantes), milli epos
ruhunda Uruz ("Dədə Qorqud", Əbdüləzəl
Dəmirçizadə), poetik teatrın səciyyələri əsasında
Anton ("Şeyx Sənan", Hüseyn Cavid),
nağıl-tamaşada eyni vaxtda Ağpapaq, Qarapapaq,
Çalpapaq, Gülpapaq ("Dörd əkizin
nağılı", Panço Pnnçev), Məlik Məmməd
(eyniadlı Azərbaycan xalq nağılı) rollarını
oynayıb.
Elnur Bəhramxan Moskvanın NTV kanalında
"Jurnalist" (Əsgər), "Sizə müharibə
elan edirik" (Dukas) telefilmlərinə, Polşada
"İyirminci ilin soyuq qarı" (Tahir), Azərbaycanda
"Son iclas" (Məmmədəmin Rəsulzadənin gəncliyi)
bədii filmlərinə çəkilib.
Elşən Hacıbabayev 2002-ci ildə ADMİU-nun Dram və
kino aktyorluğu fakültəsini bitirərək Dövlət
Gənclər Teatrında işləyib. 2009-cu ildən
GTT-nin truppasında çalışır. Janrdan janra keçidə asanlıqla uyuşur.
Satirik və qroteskli obrazların ifasında
tünd boyalara üstünlük verir. İfa
edəcəyi obrazlara ilk növbədə realist oyun
estetikası prinsipində yanaşır. Komik
rollarda, nağıl-tamaşalarda yığcam, sadə, lakin
xarakterik və gülməli ifadə vasitələrindən
istifadə edir. "Soyuq", ancaq məzəli
və şirəli plastikanı hərarətli coşquyla
obrazın psixoloji mahiyyətinə yönəldə bilir.
Səhnə ilə tamaşaçı salonu
arasında səmimi ünsiyyət qura bilir. Məşq prosesinə ciddi yanaşır və
axtarışlar aparmağı xoşlayır.
Aktyor
GTT-də Kərəməli ("Hacı Qara", Mirzə Fətəli
Axundzadə), Fərraş Şimrəli ("Dəli
yığıncağı", Cəlil Məmmədquluzadə),
Mirzə Cavad, Aslan bəy
("Aydın" və "Oqtay Eloğlu", Cəfər
Cabbarlı), Şah ("Danışan gəlincik", Abdulla
Şaiq), Müəllim ("Xortdanın cəhənnəm məktubları",
Əbdürrəhim bəy Haqverdiyev), Hətəm və Marlen
("Əcəl atı", Vaqif Əlixanlı), Həsən
("Yaramaz balaca məxluq", İsmayıl İman), Rixard
Fos ("Dəlixanada qətl", Fridrix Dürrenmatt), Teban
("Qar kraliçası", Hans Xristian Andersen), Qulliver
("Qulliver cırtdanlar ölkəsində", Conatan Svift),
Markiz Forlipopoli ("Mehmanxana sahibəsi", Karlo Qoldoni), Qonaq
("Viktoriya (Knut Hamsun), Rudolf ("Qrinç", Ran Hovard),
Bazilo ("Buratinonun macəraları", Aleksey Tolstoy), Kral
("Şelkunçik", Ernest Teador Amadey Hofman), Cəllad
("Ələddinin sehrli çırağı",
nağıl-tamaşa) rollarını ifa edib.
Anar Seyfullayevin gündən-günə formalaşan səhnə
mədəniyyəti, peşəkarlığının
artımı, sadəliyinin bədii tutumu, səmimiyyətinin
cazibəsi tamaşaçılarda maraq doğuran cəhətlərdəndir. Onun iştirak
etdiyi son bir neçə tamaşanı iki-üç dəfə
görmüşəm və şahidi olmuşam ki, nəzərə
çarpan improvizələrində estetik məntiq mənalıdır.
Gənclik dövrünün zirvəsinə
çatan aktyor Mədəniyyət və İncəsənət
Universitetini 2009-cu ildə bitirib. Peşəkar
aktyorluq fəaliyyətinə isə tələbə
vaxtlarından, 2007-ci ildən GTT-də başlayıb və
indiyənədək bu kollektivin truppasında
çalışır. On altı il ərzində
(bunun da iki ili pandemiya dövrünə düşüb və
teatr demək olar fəaliyyətini dayandırıb) müxtəlif
janrlı tamaşalarda irili-xırdalı 30-a qədər rolda
çıxış edib. Həmin
personajların hamısından ürəkdolusu danışmaq
düzgün olmazdı. Lakin aktyorun
yaradıcılığını bugünə qədər
illərin ardıcıllığı ilə göz
önünə gətirib təhlil süzgəcindən
keçirsək Anarın ürəkaçan
yaradıcılıq yüksəlişini
açıq-aydın görə bilərik. Xüsusən
Cəfər Cabbarlının "Oqtay Eloğlu"
dramında Aslan bəy və Rejissor, Cəlil Məmmədquluzadənin
qarışıq janrlı (faciə, komediya, məsxərə,
məzhəkə, melodrama və s. elementlər) "Dəli
yığıncağı" əsərində Doktor Lalbyuz
obrazları yüksək peşəkarlıq nümunəsidir.
Yalnız Aslan bəy və Lalbyuz rolları
aktyor istedadının imkan genişliyi, ifadə vasitələrinin
zənginliyi haqqında qənaətə gəlmək
üçün kifayətdir. Milli Dram Teatrında (iki
quruluşda. Rejissorlar Mehdi Məmmədov və
Bəhram Osmanov), Naxçıvan teatrında (rejissor Vəli
Babayev), Gəncə teatrında (rejissor İradə Gözəlova)
Doktyor Lalbyuzun səhnə təfsirini fərqli estetikalarda
veriblər. Hamlet Qurbanov, Sənubər
İsgəndərli (Bakıda), Aydın Şahsuvarov
(Naxçıvanda), İlham Hüseynov (Gəncədə) bu
rolda maraqlı oyun nümayiş etdiriblər. Təbii ki, hərəsinin də öz bədii məntiqi
vardır. Cənnət Səlimovanın rejissor yozumuna
uyğun olaraq Anar Seyfullayev obrazı satirik qrotesklə
oynayır və fikrimcə belə ifa tərzi Mirzə Cəlil
ruhuna, əsərin məna dərinliyinə, obrazın ana xəttdəki
ideya tutumuna uyğundur. Qroteskdə
"sürüşkənlik" tez nəzərə
çarpır, janrdan yayınma qabarıq şəkildə
görünür. Anar Seyfullayev tamaşa
boyu janrın ölçü meyarını məharətlə
gözləyə, ritmi saxlaya bilir. Eyni
zamanda, rejissorun təyin etdiyi janr estetikasından kənara
çıxmır, epizoddan-epizoda obraza maraqlı ştrixlər
əlavə edə bilir.
Aktyorun
Qurbanəli ("Dələduz", Nəcəf bəy Vəzirov),
Balaca ("Balaca və damda yaşayan Karlson", Astrid
Lindqren), Şah ("Danışan gəlincik", Abdulla
Şaiq), Murad ("Arzu və Murad", Sevinc Elsevər),
Erenjen ("Qohumlar", Vera Suqrayeva və Əli Əmirli),
Tommi ("Uzuncorab Pippi", Strid Lindqren), Sabir
("Yarımçıq qalmış...", Yefim Abramov və
Leyla Bəyim), 7-ci aktyor ("Eşq-i Nigar".
"Koroğlu" dastanı əsasında işləyən
Amaliya Ömərova), Makartur ("Dəlixanada qətl",
Fridrix Dürrenmatt), Güclü Şirin ("Şirinlər",
Pierre Cullifod), Dihanın əri ("Öldürsnə məni,
canikom!..", Əziz Nesin), Kral ("Bremen
musiqiçiləri", Yuri Entin və Vasili Livanov)
rollarının da maralı cəhətləri kifayət qədərdir
və ətraflı təhlil, aktyorun daha uğurlu sabahına
inam üçün əsas verir.
Görkəm zərifliyi, səhnə məlahəti,
aydın diksiyası ilə seçilən Asya Atakişiyeva
2009-cu ildən GTT-nin truppasında çalışır. Aktrisa səhnə
davranışında diqqətcil və sərbəstdir.
Mürəkkəb vəziyyətlərdə,
ifaçının çox olduğu hallarda da səhnədəki
dramatik gedişatı həssaslıqla izləyə bilir.
Müxtəlif xarakterli obrazların vəziyyətə
uyğun psixoloji ovqat dəyişmələrindəki
keçidləri məharətlə birləşdirir. Tamaşaların janr müxtəlifliyində
sıxıntı çəkmir, realist, romantik, dramatik, fəci,
komik səciyyəli personajların hamısında coşqun
daxili enerji ilə oynamağa çalışır.
İfa etdiyi surətin ana xətlə, tamaşanın əsas
ideyası, rejissorun ali məqsədi ilə
harmonik vəhdətini yaratmaqda səriştəlidir.
Gənc
aktrisanın oynadığı Leyli ("Leyli və Məcnun",
Məhəmməd Füzuli), Pərzad ("Xırs
quldurbsan", Mirzə Fətəli Axundzadə), Nina
("Şeyx Sənan", Hüseyn Cavid), Gülsüm
("Məkkəyə gedən yol", Cəlil Məmmədquluzadə),
Sevər ("Oqtay Eloğlu", Cəfər Cabbarlı), Gənc
Turan ("Mənim ağ göyərçinim", Tamara Vəliyeva),
Cülyetta ("Romeo və Cülyetta", Vilyam Şekspir),
Buratino ("Buratinonun macəraları", Aleksey Tolstoy),
Kamilla ("Viktoriya", Knut Hamsun), Gözəl
("Yatmış gözəl", Blangi Marvin), Styu
("Qrinç", Ran Hovard), Dunyaşa ("Albalı
bağı", Anton Çexov), Luiza
("Şelkunçik", Ernest Teador Amadey Hofman), Şarlot
("Oliver Tvistin macəraları", Çarlz Dikkens), Su pərisi
("Qulliver cırtdanlar ölkəsində", Conatan Svift),
Tamara Hüseynova ("Kod adı: "X.D.A.", Mehriban Ələkbərzadə)
rolları yaradıcılıq uğurları ilə zəngindir.
İstedadının boy artımı ildən-ilə
yüksəlir. Bu yüksəlişə
görə onun yaradıcılıq qələbələrinin
artacağına bəslənən ümidlər sevinc
doğuran həqiqətlə reallaşır.
Günel Məmmədovanın istedadının enerji
nüvəsini səmimiyyət, məhrəm məlahət və
lirik-poetik vüsət təşkil edir. Səhnədə
çox sərbəst, çevik, qaynar və coşquludur.
GTT-nin truppasında tələbəlik
çağlarından - 2006-cı ildən
çalışır. Truppadakı
bütün yaş nəslinin aktyorları ilə
yöndaş olub və hamısı ilə də uğurla səhnə
səmimiyyəti yarada bilib. Nurlu
çöhrəsi, gülər üzü mehriban,
xoşqılıq, müsbət enerjili obrazların uğurlu
ifasına möhkəm zəmin yaradır. İfadə vasitələrinin əsası,
oynadığı obrazların əksəriyyətinin
xarakterik xüsusiyyətləri lirik-psixoloji üsluba uyğun
prinsiplər əsasında formalaşır. Bununla belə dadlı və şirəli lirik
komediya obrazlarını da şövqlə oynayır. Dramatik personajların psixoloji mahiyyətini dəqiqliklə
müəyyənləşdirməyi bacarır.
Günel
Məmmədova on yeddi ildə Firəngiz ("Oqtay Eloğlu", Cəfər
Cabbarlı), Şirinə ("Şirinlər", Pierre
Cullifod), Sarıköynək ("Sarıköynəklə
Valehin nağılı", İlyas Əfəndiyev), Anjel
("Məhv olmuş gündəliklər", İlyas Əfəndiyev),
Gülcahan ("Dələduz", Nəcəf bəy Vəzirov),
Nabat ("Çimnaz xanım yuxudadır", Süleyman
Rüstəm), Yetər, Gəlin, Maşa
("Yağış, yağmur və daldan atılan
daş", Nəcəf bəy Vəzirovun əsərləri
əsasında), Cülyetta ("Romeo və Cülyetta",
Vilyam Şekspir), Viktoriya ("Viktoriya", Knut Hamsun), Anya
("Albalı bağı", Anton Çexov), Nensi
("Oliver Tvistin macəraları", Çarlz Dikkens), Budur
("Ələddinin sehrli çırağı",
nağıl-tamaşa), Şahzadə ("Çəkməli
pşik", Şarl Perro)
rollarını ifa edib.
2016-cı ildən teatrda çalışan Aygün Fətullayeva
səhnədə pərvanə zərifliyinə məxsus
ritmik hərəktlərində yüksək emosional incəlik,
lirik həzinlik, psixoloji ülviyyət nümayiş etdirməyi
məharətlə bacaran aktrisadır. Üstəlik
də aktirasının cazibəli səhnə məlahəti
onun ifasına ülvi səmimiyyət ruhu aşılayır.
Ən əsası isə odur ki, Aygün
xanım müxtəlif psixoloji vəziyyətlərdə
yüksək peşəkarlıq nümayiş etdirə bilir,
ruhən, daxilən dəyişmlərini həm hərəkət
plastikasında, həm də səs ahəngində, mənalı
pauzalarında tamaşaçılara
çatdırmağı bacarır. Dram əsərlərində
müxtəlif mürəkkəb şəxsiyyətlərin
psixoloji-fəlsəfi "diaqnostikasını" bədii
reallıqla təsvir edən isveçrə ədibi Fridrix
Dürrenmattın "Dəlixanada qətl" əsərində
Aygün Fətullayeva Vilfrid Kaspar obrazını ifa edib. Gənc aktrisanın belə mürəkkəb
obrazın ifasında hadisələrin psixoloji mahiyyətinə
uyğun sərbəstliklə davranması, fəlsəfi
kontekstdə də emosional lirizmi, dramatik gərginliyi,
dalğavari ovqat dəyişikliyini həssaslıqla oynamaq səriştəsi
ilə heyranlıq doğurur.
Tənbəl
şirin ("Şirinlər", Pierre Silliford)
obrazındakı cazibəli yumoru, Şahzadə (Bremen
musiqiçiləri", Yuri Entin və Vasili Livanov) surətindəki
nağılvari poetik cazibəsi, Peggi Bulu ("Tanrıya on
dörd məktub", Erik-Emmanuel Şmitt) personajındakı
dərin fəlsəfi-dramatik psixologizmi, Pırpız Sona
("Dəli yığıncağı", Cəlil Məmmədquluzadə)
rolundakı daxili enerjisinin qaynarlığı,
çılğınlığı ilə zavallı
qadının ağrılı, qəlb göynədən faciəsini
göstərmək bacarığıyla daha mürəkkəb
xarakterlər yaratmaq üçün daxilən maraqlı ifadə
vasitələrinə malik olduğuna tamaşaçılarda əminlik
yaradır. Bu əminliyin yaradıcılıq bəhrəsi
verməsi üçün aktrisanın tələbkar rejissor
qayğısına ehtiyacı var. Teatrın rejissorları, ilk
növbədə kollektivin baş rejssoru Aygün Fətullayevanın,
eləcə də truppadakı ümid doğuran gənc
aktyorların və aktrisaların azı beş
illik perspektiv yaradıcılığını dəqiqləşdirməyə
hazır olmalıdır. Bu baxımdan da Mehriban Ələkbərzadənin
iş prinsipinə, istedadına, aktyorla işləmək
bacarığına, fərdi yaradıcılıq üslubunun
orijinallığına ümidimiz və inamımız
çoxdur.
Bəhram Əliheydər
(Həsənov) GTT-nin truppasında 2015-ci ildən
çalışır. Buna qədər
bir müddər Bakı Estrada Teatrında işləyib və
müəyyən musiqi vərdişlərinə, janrın
dinamik prinsiplərinə yiyələnib. Teatra
ilk gəlişindən işgüzarlığı,
bacarıq və qabiliyyəti, yaradıcılıq
yanğısı, daim öyrənmək marağı
rejissorların, eləcə də kollektivin təcrübəli
sənətkarlarının diqqətini cəlb edib. Səhnədə yöndaşları ilə tez və
səmimi ünsiyyət qura bilir. İfası
əsasən təbii reallığı ilə maraq
doğurur. Qeys, Məlik Məmməd kimi
baş rollarda hadisələrin dramatik gərginliyini
tamaşanın sonuna qədər cəsarətlə və
inamla çəkə bilir. Səsi,
romantik ehtirası, qaynar çılğınlığı
faciə obrazlarını da peşəkarlıqla ifa etməyə
çatır. Səhnədə cəsarətli və qətiyyətli
olmağa can atır.
Aktyor
teatrda oynadığı Qeys ("Leyli və Məcnun", Məhəmməd
Füzuli), Fərman ("Xortdanın cəhənnəm məktubları",
Əbdürrəhim bəy Haqverdiyev), Namiq ("Şəhərin
qış gecələri", Anar), Məlik Məmməd
("Məlik Məmməd və sehrli almalar",
nağıl-tamaşa), Markiz Dorest (III Riçard", Vilyam
Şekspir), Sabir ("Yarımçıq
qalmış...", Yefim Abramov və Leyla Bəyim),
Oskarın atası ("Tanrıya on dörd məktub",
Erik-Emmanuel Şmitt), Manyak ("Öldürsnə məni,
canikom!..", Əziz Nesin), Molli ("Qulliver cırtdanlar
ölkəsində", Conatan Svift), Seymon
("Qrinç", Ran Hovard), Pyero ("Buratinonun macəraları",
Aleksey Tolstoy), Dördüncü oyunçu ("Don Kixot",
Migel de Servantes), Qarqamel ("Şirinlər", Pierre
Cullifod), Trubadur ("Bremen musiqiçiləri", Yuri Entin və
Vasili Livanov) rollarında daha maraqlı ifa nümayiş
etdirib.
lll
Bakı milyonlarla əhalisi olan nadir paytaxt şəhərlərindən
biridir ki, Milli Dram Teatrının yaradıcılıq
xarakterinə uyğun ikinci sənət ocağı fəaliyyət
göstərmir. Az da olsa Gənc
Tamaşaçılar Teatrının fəaliyyətində rəqabət
aparmaq müəyyən gücü hiss olunur. "Müəyyən
gücü" ifadəsini ona görə işlədirəm
ki, bu sənət ocağı sırf Dram Teatrı deyil.
Xatırladım ki, 1932-ci ilin sonuna kimi Bakıda
Türk İşçi Teatrı fəaliyyət göstərilib
və 1933-cü ilin ilk günlərində həmin kollektiv Gəncəyə
köçürülüb. Yaradıcılıq
platformasında müəyyən dəyişikliklər edilərsə,
GTT yaranmış boşluğu doldura bilər. Əhalisi
Bakıdan qat-qat az olan Tiflisdə iki
möhtəşəm Dram Teatrı var: Marcanaşvili və
Rustaveli teatrları.
Yeri gəlmişkən deyim ki,
yaradıcılıqları haqqında
danışdığım, eləcə də onlarla birlikdə
truppada çalışanların sənət
ocağının adında "Uşaq" sözü
yoxdur. Ad belədir: Gənc Tamaşaçılar Teatrı. Təəssüflər
olsun ki, teatr müxtəlif illərdə və müəyyən
məqamlarda gənclərdən daha çox uşaqlar
üçün nağıl-tamaşalar əsasında
repertuar qurmağa çalışıb. Belə yanaşma isə
onlarla istedadlı aktyorun özlərinin daxili
imkanlarını peşəkarlıqla üzə
çıxarmalarına müəyyən əngəllər
törədir. Gənc Tamaşaçılar Teatrı Azərbaycan
Respublikasının müstəqilliyinin bərpasından
keçən 32 ildə 49 uşaq tamaşası, o cümlədən,
ondan çox nağl-tamaşa hazırlayıb. Həmin səhnə
əsərlərinin bir neçəsi nə məqsədləsə
qısa zaman kəsiyində təkrar-təkrar quruluşlarda
oynanılıb. Uşaq tamaşalarının
hazırlanmasında müəyyən meyar və prinsip
olmalıdır. Yaxud sənət
ocağının aktyorları iki paralel truppaya
ayrılmalıdır: uşaqlar, məktəblilər
üçün və gənclər üçün fəaliyyət
göstərən truppalara. 83 üzvü (iki nəfər də
yarımştat sənətkar var) olan truppanın
aktyorlarını istedad yönümünə uyğun olaraq iki konkret fəaliyyət istiqamətinə
yönəltməkdə elə bir çətinlik yaranmaz.
İnanmaq istəyirəm ki, teatrın kifayət qədər
təcrübəli, istedadlı və peşəkar baş
rejissoru Mehriban Ələkbərzadə sənət
ocağının fundamental və orijinal yaradıcılıq
platformasını, kollektivin yaradıcı enerji
gücünün nüvəsini lazımi istiqamətə
yönəltmək üçün özünməxsus
poetik-romantik, realist-psixoloji üslubunu cəsarət və qətiyyətlə
səhnədə reallışdırmağa
çalışacaq.
İlham
RƏHİMLİ
525-ci qəzet.- 2023.- 4 aprel.- S.10-11;15.