"Mənim xasiyyətimdə bir yerdə
dayanmaq yoxdur"
XALQ ARTİSTİ FİDAN HACIYEVA-NEYLOR: "HƏMİŞƏ VƏTƏNİMƏ BAŞUCALIĞI GƏTİRMƏK İSTƏMİŞƏM, VƏTƏNİMİ HƏMİŞƏ SEVİNDİRMƏYƏ ÇALIŞMIŞAM"
Həyatda yeksənəqliyi sevmədiyimdən, peşə
fəaliyyətimdə də buna sadiq qalmışam. İstər
seçdiyim mövzular, istərsə üz tutduğum
müsahiblərin fərqliliyi mənə daha vacib olub. Və bir də zamanında üzdə olub sonralar bir
köşəyə çəkilənləri
axtarıb-aramağı çox sevmişəm, lakin nədənsə
son vaxtlar bunu unutmuş kimiyəm. Amma
yaddaşı təzələmək gərək.
Yazılarımın daimi oxucularından dəfələrlə:
"Müsahibələrində mədəniyyət və incəsənət
sahəsinə xidmət edənlərə daha çox üz
tutursan" deyənlər olub. Bu fikirlə qismən
razıyam. Uzaq keçmişdə belə bir deyim
oxumuşdum: "Bir milləti yer üzündən silmək
üçün onun dilini, dinini və bir də mədəniyyətini
əlindən alırlar". Çox maraqlı bir fikir kimi
qalıb yadımda o vaxtdan. Yəqin ki, tarixən
nə qədər xalqlar, nə qədər millətlər
bunun qurbanı olub, sadəcə biz bilmirik. Xoş halımıza ki, bir millət, bir xalq olaraq
sorağımız neçə minilliklərdən
üzü bəri hələ də gəlməkdədir və
gələcək də, çünki mənəviyyatımızı,
milli-mənəvi dəyərlərimizi, nadir mədəniyyətimizi
qoruyub-saxlamağı bacarmışıq. Və biz də öz növbəmizdə bu sahəyə
vicdanla xidmət edənlərə borcluyuq. Çünki bir millət olaraq bizi
dünyaya tanıtdıranlar arasında onların xidməti
böyükdür..
Bugünkü
müsahibim yenə
də incəsənət dünyasından olsa da, mənim
üçün bir qədər fərqlidir. İki
sahə var ki, incəsənətdə daha ciddidir - muğam və
opera. Və indiyə qədər opera sahəsinin
peşəkarı ilə həmsöhbət olmağa çox
çalışsam da, qəribə səbəblər
üzündən alınmayıb. Yəqin
ona görə ki, müsahibə öz dəqiq
ünvanını gözləyirmiş. Onunla
zəngləşəndə böyük məmnuniyyətlə
razılığını bildirdi və bir neçə
gündən sonra adını daşıyan musiqi məktəbində
hər tərəfini incəsənət
bürümüş otağında qarşılıqlı
oturub söhbətə başladıq. Qəzetimizin
qonağı isə Xalq artisti, opera müğənnisi, milli səhnəmizdə
"Karmen"in ilk ifaçısı Fatma Muxtarovadan sonra Azərbaycan
operasının ikinci "Karmen"i, özünün təsis
etdiyi və adını daşıdığı Vokal Musiqi Məktəbinin
rəhbəri Fidan Hacıyeva-Neylordur.
- Narahat
dünyada yürümək çox da asan deyil...
- Hər
şeyə rəğmən, əgər həyat davam edirsə,
qarşıda hələ yollar görünürsə və ən
əsas buna imkan, şərait varsa, hər kəs öz
işini görməlidir. Bizi yaradan Tanrı hərəmizin
üzərinə daşıya biləcəyimiz və
bacardığımız bir öhdəliklər qoyub.
Dünya narahat olsa da, mənə ayrılan yolun
yolçusuyam, sənətimlə məşğulam və zamanında öyrəndiklərimi
gələcək nəslin də öyrənməsi
uğrunda canla-başla çalışıram.
- Hamının həyatının
bir başlanğıcı var...
- Məxməri mövsüm adlanan
sentyabr ayında Bakıda anadan olmuşam. Bülbül adına Orta İxtisas Musiqi Məktəbinin
fortepiano sinfini bitirsəm də, indiki Bakı Musiqi
Akademiyasının vokal şöbəsinə daxil oldum,
çünki artıq səs imkanlarım özünü
biruzə vermişdi. Fakültətiv olaraq
fortepiano ilə də məşğul olmuşam.
Professor Hüseyn Əliyevdən dərs aldığım
üçün mən çox şanslı tələbə oldum.
Uzun illər Opera və Balet Teatrında quruluşçu
rejissor kimi fəaliyyət göstərən, tenor səsli bir
sənərkar, Fatma Muxtarova kimi
sənətkarla tərəf müqabili,
"Koroğlu", "Otello", "Bohema",
"Aleko", "Toska" kimi operalarda baş rolların
ifaçısı olan müəllimim sənətə gələn yolumun başlanğıcından
qolumdan tutaraq professional səhnəyə qədər əlimi
buraxmadı. Artıq 19 yaşında Opera və
Balet Teatrının solisti idim. Böyük bir müsabiqə
var idi və orada dahi Üzeyir bəyin "Sevgili canan"
romansını və fransız bəstəkarı
Sen-Sansın "Samson və Dalila" operasından
Dalilanın ariyası kimi çətin bir parşanı oxuyaraq müsabiqədən
keçməyə müvəffəq oldum. Və
beləcə, özümü çox rahat hiss etdiyim opera səhnəsində
fəaliyyətə başladım ki, o, bu günə qədər
davam edir. Fəaliyyətim dövlət tərəfindən
həmişə dəyərləndirilib. 2006-cı ildə
Respublikanın Əməkdar artisti adına
layiq gərüldüm. 2015-ci ildə 8 Mart Qadınlar Bayramında
ölkə prezidenti mənə Xalq artisti fəxri
adını verməklə böyük hədiyyə etdi ki,
bunun mənim üçün əvəzi yoxdur.
- Göz
açdığınız Hacıyevlər ailəsindən
danışaq...
-
Musiqiçi ailəsində böyüməmişəm. Atam Hacıağa
Hacıyev özü mühəndis olsa da, tarda və
fortepianoda gözəl ifa edirdi, yüksək musiqi duyumu
vardı. Evimizdə həmişə
muğam səslənib. Anam Simuzər
xanımın da gözəl muğam səsi vardı. Qonaqlarımız olanda atamın müşayiətilə
anam muğam ifa edərdi. Mən
bütün bunların iştirakçısı olaraq
böyümüşəm. Artıq beş
yaşından musiqi ilə məşğul olmağa
başladım, səs imkanlarımı da
düşünürəm ki, anamdan əxz etmişəm. Təbii ki, bu da Tanrının qismətidir. Və
Bülbül adına məktəbə
daxil olmaqla həyatım sırf bu sahəyə
bağlanmış oldu. Ailədə
üç övladıq - iki bacı, bir qardaş. Lakin musiqi tək mənim həyatıma sirayət edə
bilib. Bacım tibb, qardaşım isə
hüquq sahəsini seçdi.
- Bəzən
istedadları kəşf edənlər də olur...
- Bülbül adına məktəbdə bizə musiqi ədəbiyyatı
fənni keçilirdi. "Koroğlu"
operasından Nigarın ariyasını dinləyirdik. Partiyanı Firəngiz Əhmədova ifa edirdi. Ariya bitəndən sonra onu yamsılamağa
başladım. Sinif qızlarımız dedi ki, Fidan, deyəsən
sənin opera səsin var axı. Bundan sanki həvəsləndim
və konservatoriyaya (o zaman Bakı Musiqi Akademiyası belə
adlanırdı) gedib səsimi yoxlatdın. Nəticədə dedilər ki, bəli, gözəl
opera səs imkanların var. Bunu biləndən sonra
hazırlaşmağa başladım. Sonda
isə fortepiano sinfini bitirsəm də, vokal
ifaçılığını seçdim. Məktəbin
son siniflərində hiss edirdim ki, musiqi aləti ilə
dostlaşa bilmirəm, özümdə narahatlıq hiss
edirdim. Səsim kəşf olunandan sonra isə mən sanki
yerimi tapmış oldum və artıq ali təhsilimdə
istiqamətimi dəyışdim. Və ilk dəfə
səhnəyə çıxanda anladım ki, mənim yerim də,
ünvanım da elə buradır. Amma bu yerdə
heç vaxt söyləmədiyim bir məqamı ilk olaraq sizə
açıqlayacam. Vokal şöbəsinə qəbul
olunmağım da səbəbsiz ötüşməyib.
Musiqi Akademiyasının həm piano
ifaçılığı, həm də vokal şöbəsinə
sənəd vermişdim. İlk olaraq vokal
imtahanı oldu və mən çox yüksək göstərici
qazandım. Bəlli bir səbəb üzündən
ifaçılıq imtahanı çox uzandı və gecə
saat 22:30-da başladı. Mən artıq çox yorğun
olduğumdan pianodakı ifamın qiyməti
aşağı yazıldı. Düşünürəm ki,
burada da çox inandığım qismət özünü
göstərdi və əsas olaraq vokal şöbəsinə daxil
oldum.
- Onda
sözü verək səhnəyə ilk gələn Fidana...
- Cuzeppe Verdinin "Traviata" operasında çox
kiçik bir rol almışdım - hersoqinya obrazı. Səhnəyə
çıxıb bir-iki replika deməli idim.
Çıxdım və dedim. Bu rol mənim səhnə ilə
tanışlığım olub. Həmin
vaxt həm qastrola gələnləri, həm öz sənətkarlarımızı
səhnədə və pərdə arxasında gördüm.
İnsanların obraza daxil olub onları necə
canlandırdığını görəndə elə valeh
olmuşdum ki, özümə gələ bilmirdim. Adi bir
insanın birdən-birə tam fərqli şəkildə
görünməsi mənim üçün heyrət dolu bir
təəccüb idi.. Və
bundan sonra gəldiyim sahədə daima axtarışda oldum.
İlklərdən danışırıqsa,
bunu da vurğulamalıyam. Operada ilk ifam
"Koroğlu" operasında xanəndə qızın
partiyası olub. Daha sonra müəllimim
professor Hüseyn Əliyevin quruluşunda "Karmen"
operasında qəhrəmanın rəfiqəsi olan Mersedes
obrazını ifa etdim. Artıq 21
yaşında səhnəyə Karmen kimi çıxdım.
-Sizi ilk məhz
bu obraz ilə tanımışam. Fidan Hacıyeva və
Karmen...
- Karmen mənə
böyük uğurlar gətirdi. O dərəcədə
uğur gətirdi ki, Azərbaycanın Karmeni adını belə
qazandım. Karmen güclü xasiyyətə malik,
hamını ələ almağı bacaran, istədiyini edən və
bütün bunlara nail ola bilən bir ispan xanımıdır
və düşünürəm ki, onu
yaradıcılığımın vizit kartı adlandırmaq
olar. Bu obrazı istər ölkəmdə, ixtər
xaricdə o qədər yaratmışam ki, hərdən
Karmeni "özəlləşdirdiyimi"
düşünürəm.
- Uğur
özü insanı tapa bilər və əksinə, onun
ardınca yürümək də olar...
- Dediklərim
qeyri-təvazökarlıq kimi səslənməsin, mən hədsiz
çalışqan biriyəm. Fərqliliyi, rəngarəngliyi
çox sevirəm, mənim xasiyyətimdə bir yerdə
dayanmaq yoxdur. Bir də paylaşmağı
hədsiz sevirəm. Mən vokal məktəbini
məhz bu səbəbdən açmaq istədim ki, bildiklərimi
öyrədim. Xalqımızın
istedadlı uşaqları çoxdur. Zamanında
öyrənib bildiklərimi özümdə saxlamaq istəmədim.
İstədim ki, opera, klassik sənət
çox irəli getsin. Onları tək
yetişdirməklə kifayətlənmirəm, mədəniyyətimizin,
musiqimizin dünyada təbliğ olunmasında da çox
maraqlıyam. Sənətim kimi pedaqoji fəaliyyətim
də mənim üçün çox vacibdir. Artıq Milli Konservatoriyada da dərs deyirəm.
Çox istəyirəm ki, gənclərimiz
hansı sahədə olur-olsun, mədəniyyətininin,
musiqisinin dəyərini bilsin, məlumatlı olsun. Vacib deyil sırf musiqi ilə məşğul olmaq.
Buna hamının imkanı yoxdur, bilirəm.
Lakin gənclər arasında, ali məktəblərdə
bunun təbliğatı geniş olmalıdır. İstənilən zaman istənilən yerdə ustad
dərsləri keçməyə hazıram və inanıram
ki, mənim kimi çox tanınmış sənətkarlarımız
da. Təki gənclərimiz sosial şəbəkələrdə
zövqləri korlayan, mənasız musiqidən uzaq olsun.
Onlara dəstək olaq ki, düzgün yolda
azmasınlar, çünki onlar Vətənimin
övladlarıdır. Vətənimin
adı isə mənim üçün hər şeydən
yüksəkdir.
-
Sevdiyiniz Vətəndə yaşadığımız 44
gün...
- İllərdir
ki, Daxili İşlər Nazirliyi Daxili Qoşunlarının hərbi-nümunəvi
ansamblının rəisiyəm, kapitan rütbəsi
daşıyıram. O üzdən Vətənin keşiyində
dayanan əsgərlərin fəaliyyətimdə xüsusi yeri
var. Və müharibə başlayanda, lazım olsaydı, mən
döyüşməyə də gedərdim. Mən
inanıram ki, buna hamı hazır idi. Müharibədən
sonra Ali Baş Komandan və ölkənin Birinci vitse-prezidenti
Xudafərin körpüsünə gedəndən bir ay sonra
biz bir neçə sənətkar ora getdik. Dövlət Televiziyasının layihəsi idi.
Mənim "Vətəndir" adlı bir əsərim
var, onu məhz orda çəkmək nəzərdə
tutulmuşdu. Onda hələ quruculuq
işləri başlamamışdı, hər tərəf
mina sahələri idi. Biz körpüyə
silahlı əsgərlərimizin nəzarəti altında
gedirdik. Körpünün o tayında da
silahlı əsgərlər vardı. Və
biz əsəri ifa edəndə mən o dağıntılara
baxa-baxa sanırdım ki, bu yolda şəhid olan əsgərlərimizin
döyüşünü görürəm. Bunun nə
qədər qürurverici bir hiss olduğunu ifadə etməkdə
çox acizəm, baxmayaraq ki, şəhid acısı
ağırdan da ağırdır. Artıq 2 ildən artıq
bir vaxt keçib və hər dəfə əsgərlərimizin
qarşısına konsert proqramları ilə çıxanda,
mənə elə gəlir səmadan da bizi izləyən
gözlər var...
- Vətənə
çox bağlı Fidan Hacıyeva-Neylor...
- Bayaq da vurğuladım ki, mən
qismətə çox inanıram. Yoldaşım
Azərbaycanı çox sevir, mənim Vətənimdə
yaşayıb övladlarımızı
böyüdürük. Hər
üçü təmiz və səlis Azərbaycan dilində
danışır, hətta görüb eşidənlər təəccüb
edir. Qızım İngiltərədə
diplomatiya sahəsində təhsil alır, böyük
oğlum Bakıda oxuyur. Amma on yaşlı
kiçik oğlum musiqiçi olmaq istəyir.
- Deməli,
ailədə bir musiqiçi də böyüyür.
-
Özü də həvəslə böyüyür. Öz məktəbimizdə oxuyur, fortepiano, gitara,
skripkada gözəl ifa edir. Bu yaxınlarda
bir yeniliyimiz olacaq, bunu da ilk sizə deyirəm. Vahid
Əzizin Ulu öndərə həsr etdiyi şeir var. Evdə
şeiri oxuya-oxuya deyirdim ki, görəsən bu mahnını
mənim üçün kim yazacaq. Elə yoldaşımla bu haqda
danışırdıq ki, oğlumun piano arxasına
keçib nəsə ifa etdiyini eşitdim. Yaxınlaşıb soruşdum ki, bu nə musiqidi belə?
Cavab verdi ki, bir bu musiqiyə qulaq as. Şeirə baxanda gördüm ki, nəsə
uyğunluq var. Bir neçə dəfə musiqini ona
çaldırdım. Düşündüm
ki, bəlkə bir ana olaraq mənə elə gəlir. Məktəbə gəlib musiqini səsləndirdik və
dinləyənlər bir ağızdan mənim
yanılmadığımı söylədi. Mahnı artıq hazırdır. Onu məktəbimizin xoru ilə
birlikdə ifa edəcəyəm. Və bu bizim
Ulu öndərin 100 illiyinə olan hədiyyəmizdir.
- Ailədə
Azərbaycan abu-havası...
- Anam Simuzər xanım olan yerdə abu-hava dəyişə
bilməz. Zamanında bizi yetişdirən anamın
övladlarımın tərbiyəsində,
qayğısında zəhməti əvəzsizdir. Mən milli-mənəvi dəyərlərə
çox bağlı bir insanam və uşaqların yetişməsində
boşluğun yaranmasın imkan verməmişəm. İşimi həmişə elə qururam ki, onlar dərsdən
gələndə evdə olum. Təbii ki,
tədbirlər, səfərlər, tamaşalar olanda onlara nəzarət
anamın öhdəsindədir.
- Bir az da sualsız danışın...
-
Çox maraqlı yanaşma oldu. Əslində bayaqdan
özlüyümdə düşünürdüm ki,
maraqlı suallar verirsiniz və cavabları tapmaq xeyli
düşündürür. İndi ki belə
dediniz, yaxşı, sualsız danışım bir az. Həmişə
Vətənimə başucalığı gətirmək istəmişəm.
Ölkəmi harada təmsil etmişəmsə,
Vətənimi həmişə sevindirmək uğruna
çalışmışam və buna nail olmuşam. Xalqın sevgisini qazanmaq üçün çox
çətinliklərə qatlaşmışam,
çünki bu sevginin əvəzi yoxdur. Həyatda
daha çox qazanmışam, itirdiyim həmişə yeri
görünən atam olub. Çox istərdim
yenə də yanımda olsun. Tamaşa olan
günlərdə həmişə çay dəmləyib məni
gözləyərdi. Bunu bildiyimdən
tamaşadan sonra evə çatmağa çox tələsərdim.
Çay içə-içə uzun-uzadı
söhbət edərdik. Bu boşluq təəssüf
ki, elə olduğu kimi də qalacaq. Həyatda
bir kərə heyfsilənmişəm, özü də mənə
ağrı verəcək qədər. Bir
adama etdiyim yaxşılığın müqabilində
depressiyaya düşəcək qədər əzab
yaşadım. Düzdür, deyirlər
zaman ən yaxşı məlhəmdir, amma mən o
yaşadığımı hələ də
unutmamışam. Arzularım çoxdur,
etmək istədiklərimin hamısına çatmağa tələsirəm
və bir də qadınları həmişə
üzügülər görmək istəyirəm.
-
Çünki sürüklənən bəşəriyyət
qadınla yüksələcək...
- Adında ana adı daşıyan bir varlığın üzü niyə də gülməsin? Qadın hər şeyin ən gözəlinə layiqdir. Unutmaq olmaz ki, bu gün Vətən uğruna canını fəda edən şəhidlərimizi, əlil qalan qazilərimizi yetişdirən qadındır.
- Söhbətimizin nöqtəsini bizə olan münasibətinizlə qoyaq...
- Əvvəla qəzetinizə təşəkkür edirəm ki, mənə vaxt ayırmısız. Mən mətbuatla dostam və həmişə də sizlərdən razıyam. Fəaliyyət olan yerdə kəm-kəsir mütləq olmalıdır. Amma hələ mətbuatı ayaqda saxlamağa gücü yetənlər var və buna sevinmək, inanmaq və dəstək olmaq lazımdır. Həmişə var olun.
SÖZARDI: Yazının əvvəlində yazmışdım: "İndiyə qədər opera sahəsinin peşəkarı ilə həmsöhbət olmağa çox çalışsam da, qəribə səbəblər üzündən alınmayıb. Yəqin ona görə ki, müsahibə dəqiq ünvanını gözləyirmiş". O ünvana axır ki, çatdım, amma bir az gec. Gecikməyə isə dəydi...
Tamilla M-zadə
525-ci qəzet.- 2023.- 8 aprel.- S.18;19.