Azərbaycan universitetləri beynəxalq
reytinq cədvəlində
"MÜASİR
DİLLƏR" ÜZRƏ ƏN YAXŞILAR SIRASINDA YER ALAN
ADU-nun BU UĞURU DAHA YÜKSƏK NƏTİCƏLƏRƏ
ÜMİD YARADIR
QS dünya universitetləri reytinqi (QS World
University Rankings) Böyük Britaniyanın konsaltinq şirkəti
"Quacquarelli Symonds" (QS) tərəfindən tərtib
olunur. 2004-cü ildən etibarən nəşr
edilən reytinq hazırda 1600-ə yaxın dünya
universitetinin fəaliyyətini - akademik nüfuz, sitat gətirmə,
müəllim-tələbə nisbəti, işəgötürənlər
arasında nüfuzu, əcnəbi müəllimlərin
sayı və əcnəbi tələbələrin sayı
üzrə qiymətləndirir. Bu günlərdə
QS 2023 sahələr üzrə dünya universitetlərinin
reytinqi (QS World University Rankings by Subject 2023)
açıqlanıb. Reytinqdə 161 ölkədən
1594 ali təhsil müəssisəsi
iştirak edib. QS sahələr üzrə
dünya universitetlərinin reytinqi 5 kateqoriya üzrə
qruplaşdırılmış 54 sahəni əhatə edir.
Reytinqin qiymətləndirmə metodologiyasında 5 əsas
indikator nəzərə alınır: akademik nüfuz, işəgötürənlər
arasında nüfuz, istinadlar, H-indeks və beynəlxalq elmi əməkdaşlıq.
Azərbaycandan ilk dəfə iki ali təhsil
müəssisəsi QS sahələr üzrə dünya
universitetlərinin reytinqinə daxil olub. Bunlardan biri Azərbaycan
Dillər Universitetidir (ADU). Universitet
"Müasir dillər" üzrə dünyada ən
yaxşı 301-340 universitet qrupuna daxil olub.
ADU-nun Tədris
məsələləri üzrə prorektoru, filologiya elmləri
doktoru, professor Sevinc Zeynalova
deyir ki, dünyada aparıcı, ən etibarlı və ən
çox baxılan reytinqlər "QS reytinqi","THE
(Times Higher Education)" və "Şanxay reytinqi"
(Shanghai Ranking) hesab olunur. QS reytinqi Beynəlxalq
Reytinq Ekspert Qrupu (IREG) tərəfindən təsdiqlənir və
dünyada ən çox oxunan universitet reytinqlərindən
biri kimi qəbul edilir. QS (Quacquarelli Symonds) şirkəti
2009-cu ildən artıq öz metodologiyası və
yanaşmasına əsasən reytinq cədvəlini
hazırlayır, dünya universitetlərinin hər il həmin reytinq üzrə qiymətləndirməsini
aparır. Belə ki, QS World University Rankings müxtəlif
universitet reytinq nəşrləri arasında "ən
nüfuzlu" kimi qiymətləndirilir: "QS sistemi
üç istiqaməti əhatə edir: dünya üzrə
ümumi reytinq, müxtəlif fənlər və sahələr,
eyni zamanda da müstəqil regionlar üzrə. QS sahələr üzrə dünya universitetlərinin
reytinqini 5 kateqoriyaya uyğun qiymətləndirir və bu 5
kateqoriya 54 sahəni əhatə edir. Reytinqin
qiymətləndirmə metodologiyasında
aşağıdakı indikatorlar nəzərə
alınıb. Ümumi balın 40 faizini təşkil
edən akademik nüfuz tədris və tədqiqat keyfiyyətinə
baxır. Sözügüdən qurum təhsil
sahəsindən 130000-dən çox ekspert rəyini
toplayır və dünyada ən böyük akademik rəy
sorğusunu yaradır. Bu istiqamətdə ADU-nun Daxili
keyfiyyət təminatı sistemi üzrə təhsil
proqramlarının mütəmadi olaraq monitorinqi, güclü
və zəif tərəflərin aşkar edilməsi; risklərin
ölçülməsi, eləcə də inkişaf istiqamətlərinin
proqnozlaşdırılması;fənn proqramları və
sillabusların tələbəyönümlülük istiqamətində
təkmilləşdirilməsi; bununla bağlı
sorğuların keçirilməsi (həm təhsilverənlər,
həm də təhsilalanlar arasında) və onların təhlili
kimi tədbirlər tədrisin keyfiyyətinin yüksəldilməsinə
zəmin yaradır. ADU Azərbaycanda 20-dən
çox dilin müxtəlif tədris proqramları vasitəsilə
tədris olunduğu unikal bir Universitetdir. ADU
Bolonya prosesinin tələblərinə cavab verən
çevik kredit sistemini, Beynəlxalq Keyfiyyət Təminatı
standartlarını və Azərbaycanda Avropa Kredit Transfer
Sistemini (AKTS) tətbiq edən ilk dövlət universitetidir.
Azərbaycan Dillər Universiteti 2017-ci ildən
etibarən Elm və Təhsil Nazirliyinin tabeliyində publik
hüquqi şəxs statusuna malik olan ilk universitetlərdəndir.
Azərbaycan Dillər Universiteti (ADU) bakalavr pilləsində
təhsil, filologiya, tərcümə, jurnalistika,
regionşünaslıq və beynəlxalq münasibətlər
ixtisasları üzrə mütəxəssis hazırlayan
ölkənin qabaqcıl universitetlərindən biridir".
Sevinc
Zeynalovanın sözlərinə görə, təhsildə
qloballaşma və beynəlmiləlləşmə
faktorlarının mühüm əhəmiyyət kəsb
etdiyi bir dövrdə ADU üçün ilk növbədə
xarici ölkələrin
ali təhsil müəssisələri ilə əlaqələrin
qurulması, əməkdaşlığın yüksələn
xətlə inkişafı prioritet istiqamətdir. İkili
diplom layihələri üzərində iş,
innovativ proqramların, müəllim-tələbə
mübadiləsi tədrisin keyfiyyətinin
artırılmasına bilavasitə təsir göstərir. Bu gün Azərbaycan Dillər Universitetində istər
müəllim heyətinin, istərsə də tələbə
kontingentinin peşəkar inkişafının, bilik və
bacarığının artırılması məqsədilə
yerli və xarici ekspertlər tərəfindən bır
sıra tədbirlər həyata keçirilir. ADU-da fəaliyyət
göstərən 20-dən çox ölkəni təmsil edən
mərkəzlər sayəsində həmin ölkənin mədəniyyətini,
tarixini, ədəbiyyatını və s. öyrənmək
şansı var. Tələbələrimiz müxtəlif
proqramlar, ikili diplom layihələri çərçivəsində
digər ölkələrdə təhsil alırlar. Universitetimizə marağın səbəblərindən
biri də əmək bazarının tələblərinə
uyğun kadr hazırlığını həyata keçirməyimizdir.
İldən-ilə yeni ixtisasların yaranması, tədris
dili ingilis dilində olan ixtisaslarına yer verilməsi,
zamanın tələbinə uyğun "Ermənişünaslıq"
ixtisasının qəbul planına salınması buna bariz
nümunədir: "Son illərdə ADU-nun qəbul
planında olan göstəricilərə diqqət yetirsək
(orta hesabla 98,5 faiz) bir daha universitetə
marağın artdığının şahidi
oluruq.İşəgötürənlər arasında
nüfuz. Bu qiymətləndirmədə məzunların
uğurlu karyeraya necə hazırlandığı və
onların bacarıqlara, kompetensiyalara yiyələnməsi nəzərə
alınır. Təhlil məzunlar
arasında aparılan sorğuya əsasən müəyyən
edilir. Son illərdə Azərbaycanda rəqabətqabiliyyətli
iqtisadi sistemin formalaşdırılması və davamlı
inkişafın təmin edilməsi baxımından ölkənin
müasir tələblərə cavab verən kadrlara
ehtiyacını ödəmək üçün gənclərin
yüksək səviyyədə təhsil alması dövlət
siyasətinin prioritetlərindən birinə çevrilib.
Azərbaycan Dillər Universiteti (ADU) bakalavr pilləsində
təhsil (pedaqoji), filologiya, dil və ədəbiyyat müəllimliyi,
tərcümə, jurnalistika, regionşünaslıq və
beynəlxalq münasibətlər ixtisasları üzrə
mütəxəssis hazırlayan ölkənin qabaqcıl
universitetlərindən biridir. ADU
bakalavriatura, magistratura və doktorantura səviyyələri
üzrə tədqiqat, qabaqcıl təlim və
ixtisaslaşmış təhsil proqramlarını təklif edir.
2023-cü ilin statistik məlumatlarına görə, ADU-da təhsilalanlar
hazırda 6722 bakalavriat, 584 magistrant və 120 doktorantdan ibarətdir.
Bütün fakültələr üzrə
universitetdə 800-dən çox müəllim/təhsilverən
fəaliyyət göstərir. Universitetdə
istedadlı tələbələrə, magistrant və
doktorantlara yüksək qiymət verilir və ən
qabaqcıl təhsilalanlar müxtəlif proqramlar vasitəsilə
karyeralarını qurmağa təşviq olunurlar. Həmçinin, rektor Kamal Abdullanın qərarı
ilə 2017-ci ildən təşkil olunan "Bir günlük
xəlifə" layihəsi çərçivəsində
təhsilalanların idarəetmə prosesində
iştirakına imkanlar yaradılır. Onlar
bir gün ərzində universitetdə tədris prosesi, inzibati
və sair işlərlə bağlı qərarlar qəbul
edir, bir sıra yeniliklər həyata keçirirlər".
Prorektor bildirib ki, ADU-da mütəmadi olaraq
tanınmış yerli və beynəlxalq elm və ictimai
xadimləri, universitetin uğurlu və fəxri məzunları,
dilşünas və ədəbiyyatşünas, həmçinin
diplomat və səfirlərlə (səfir saatı)
görüşlər təşkil olunur. Təbii ki, bu
istiqamətdə görülən işlər, müəssisələrarası
qurulan əlaqələr tələbələrin gələcək
karyera inkişafına müsbət təsir göstərir.
Savadlı
gənclərin, yüksək intellektə sahib olan abituriyentlərin
universitetimizə marağını artırmaq, mövcud olan
ixtisaslarla tanış etmək məqsədilə
orta məktəblərlə əlaqələr genişləndirilir,
müxtəlif tədbirlər həyata keçirilir. Humanitar elmlərin digərlərinə nisbətən
elmi-metrikasının (ölçülməsi) çətinliklə
əldə edilməsini nəzərə alsaq, göstərilən
faiz böyük uğur kimi hesab oluna bilər. İngilis dili beynəlmiləl dil olduğuna görə
sitatlar məhz bu dildə daha çox oxucu kütlə
qazanır. Təsadüfi deyildir ki, ADU-nun
"Strateji İnkişaf Planın"dakı SWOT analizində
güclü tərəflərdən biri də xarici dilin
sıx əməkdaşlığa imkan verməsi və
dilyönümlü ixtisasların olmasıdır. Son
uğurlu addımlardan biri Universitetin Elmi Kitabxana və
İnformasiya Xidməti Mərkəzinin metodiki dəstəyi
ilə "Google Akademiya"da, beynəlxalq nüfuzlu məlumat
bazalarında alim və tədqiqatçıların akademik
profillərı yaradılır və bu platformada elmi istinadların,
H-indeksinin, İ-10 indeksinin monitorinqi keçirilir. Elmi
istinadların artması,elmi məqalələrin
tərtibi qaydaları və onların impakt-faktorlu jurnallarda nəşrinin
təşviq olunması məqsədi ilə mütəmadi
maarifləndirici tədbirlər, elmi seminarlar keçirilir:
"Azərbaycan Dillər Universitetində "ADU-nun Elmi Xəbərləri",
"Dil və ədəbiyyat" jurnalları çap olunur. Universitet əməkdaşları "JSTOR" və
"EBSCO" kimi beynəlxalq məlumat bazalarından
yararlanmaq imkanlarına malikdirlər. 2023-cü il üçün fəaliyyət planına əsasən
ADU-nun akademik heyətin elmi tədqiqatlarının beynəlxalq
elmi platformalarda daha yüksək indeksləşdirilməsinə
nail olmaqdır. Bununla bərabər akademik
dürüstlüyü qorumaqla sərbəst (açıq)
istifadəni təşviq edən siyasət və
strategiyaları irəli sürülür. Xarici və ortaq
imkanlardan maksimum dərəcədə istifadə edərək,
elmi məlumat kolleksiyalarının rəqəmsallaşdırılmasının
sürətləndirilməsi də hədəflərimizdəndir.
Qiymətləndirmədə digər 10 faiz ali təhsil müəssisəsinin
çoxşaxəli beynəlxalq əlaqələri, əcnəbi
tələbələrin və xarici müəllim heyətinin
sayına görə ölçülür. Bu göstərici
təbii ki, universitetə marağın artmasına səbəb
olur. ADU beynəlxalq təhsil və təlim modellərinə əsaslanan,
geniş tərəfdaşlıq imkanları ilə bənzərsiz
proqramlar təqdim edən bilik ocağıdır".
Sevinc
Zeynalovanın dediyinə görə, nüfuzlu dövlət
universitetlərindən biri olaraq, Azərbaycan Dillər
Universiteti bir çox daxili imkanlara malikdir. Bu baxımdan,
ADU-nun əsas missiyası dünya standartlarına uyğun
uzunömürlü, fasiləsiz təhsil əldə etmiş
yüksək səviyyəli peşəkar dil mütəxəssisləri
və digər ixtisaslara yiyələnmiş kadrlar yetişdirmək,
eləcə də universitetimizi ölkədə və
dünya arenasında layiqincə təmsil etməkdir:
"Günümüzdə iş mühitinin tələblərinə
uyğun olaraq təhsil sistemində yenilik hesab olunan digər
bir tendensiya hibrid kadrların yetişdirilməsidir. Yeni
yanaşmalar xarici dillərin tədrisinin bu sahədə tətbiqini
zəruri edir. Universitetimizdə tədris olunan xarici dil müəllimliyi,
dilşünaslıq, tərcüməçilik və s.
ixtisaslar günümüzün və gələcəyin
peşəkar kadrlarının yetişdirilməsində əsas
faktorlardan birinə çevrilib. Əminliklə qeyd edə bilərik
ki, sadalanan ixtisasların inkişafı istər bakalavriatura,
istərsə də magistratura pilləsində öz
aktuallığını itirmədən, mütəxəssislərin
təfəkkürünün geniş imkanlarını üzə
çıxararaq işsizlik riskinin qarşısının
alınmasında mühüm rol oynayacaq. Ölkənin vətəndaşlarının
əksəriyyətinin yeniliklərə açıq
düşüncə tərzi, sürətlə inkişaf etməyə
meyilli olmasını nəzərə alaraq Azərbaycanda təhsil
sisteminin modernləşdirilməsi universitetlərin dil
baxımından təkmilləşməsi təşəbbüsləri
və paralel olaraq müvafiq ictimai təbliğatların
aparılması fonunda qısa müddətdə və
uğurla həyata keçirilə bilər. Azərbaycan Dillər
Universiteti olaraq biz də üzərimizə düşən məsuliyyəti
anlayaraq əlimizdən gələni etməyə
çalışırıq".
Sevinc QARAYEVA
525-ci qəzet.-
2023.- 14 aprel.- S.15.