O sevgi və o məsuliyyət
Milləti böyük edən onun eşqidir. Azərbaycan
ona görə böyük deyil ki, övladlarının
sayı 50 milyonu çoxdan aşıb. Yalnız
ona görə də böyük deyil ki, gec-tez mütləq
qovuşub bütövləşəcək Güneyi ilə
Quzeyi bunca geniş, bunca zəngindir. Bu
yurdu və milləti böyük edən daim
varlığında nəbz kimi döyünmüş, ürək
kimi çırpınmış azadlıq duyğusu, istiqlal
eşqidir.
Böyük millət olmağın yolu o sevgidən
başlanır.
Və başında o sevda olanları ən müdhiş
qovğalar da düz yolundan, pak amalından heç vaxt
döndərə bilməz. Bu gün millətin qəlbindəki
və ruhundakı həmin vulkan yenə içəridə
qaynamada, yenə püskürməyə hazır olmaqdadır.
1940-cı illərdə Güney Azərbaycanda əl-əl
gəzən "Vətən yolunda" qəzeti tez-tez ustad
bir aşığın qoşquları ilə bəzənirdi. Həmin sətirləri
insanlar sadəcə oxumurdular, elə misralara baxınca hər
kəlməni onun avazında eşidən kimi olurdular.
Bu el
aşığı və el aşiqi inanırdı ki,
Güneydə çağlamağa başlayan azadlıq
bulağı ən yaxın zaman içində bir nəhrə
çevriləcək:
Qabağı
tutulmaz qaynar bulağın,
Nuru
sönməz el yandıran çırağın,
Keşiyində
durmaq ana torpağın
Böyük vəzifədir hər bir insana.
Tarix boyu
şəhərlərimizin tacı olmuş, istiqlal rəmzi
bilinmiş Təbriz and kimi səslənən həmin yadigar
misraları doğurmuş Aşıq Hüseyn Cavanın da,
düşüncəsi və könlü onunla eyni ahəngdə
olan yüz minlərlə və milyonlarla yurdsevərin də
ümid çırağı oldu.
Dünən belə idi, bu gün dünənkindən
daha artıq o cürdür.
Və
hamımızın ən ali istəyidir ki, o millət
çırağı bütün parlaqlığı ilə
yansın və şöləsi bütün Güney boyu,
bütün İran boyu, bütün dünya boyu hər azərbaycanlının
varlığında əks-sədalansın.
O
çırağın ən gur şəfəqlər
saçacağına inamı və əminliyi yaradansa
tariximizdə həmişəlik qalan
çıraqçılardır. Ancaq
bütöv yurda və millətə azadlıq nuru
bağışlayan millət çırağını
yandıran Pişəvəri kimi Vətən iftixarları məgər
yalnız tarixdirlərmi? Onlar - Pişəvərilər
bu gün də hər birimizin varlığında deyildirlərmi?
Seyid Cəfər Pişəvəri Cavadzadə (1892-1947)
adı və yolu rəmz olan şəxsiyyətlərdəndir. Onun haqqında az yazılmayıb, hələ bundan sonra da
çox yazılacaq. Əslən Cənubdan
olanlar, onun silahdaşları da yazıb, heç ömründə
Təbrizi görməmiş, Seyid Cəfər Pişəvərinin
vəfatından sonra dünyaya gələnlər də.
Və bu millət fədaisindən bəhs edənlər
heç vaxt onun haqqında vaxtın dünənində qalan,
yalnız yaşanmış tarixin bir parçası olan şəxsiyyət
kimi bəhs etməmişlər. Onu yeni günlərin
içərisində görərək, davam edən yolunun təzə
nəsillər tərəfindən bir qədər də inamla
irəlilədilməsi üçün onu köhnəlməyən
öyüdləri və çağırışları ilə
müasir həyata gətirmişlər.
Həm də anlaşılan həqiqət budur ki,
Pişəvəri özü də, onun sözü və yolu
da böyük amalların gerçəyə çevriləcəyi
ən xoşbəxt günlərə qədər elə həmin
təhər qalacaq və daha sonrakı zamanlar içərisində
də mənəvi öndər kimi istiqlalın yeni
üfüqlərinə doğru can atan soydaşlarının
yanında olacaq.
Elə Səttarxan da belə, elə Bağır xan da belə,
elə Xiyabani də belə və onların daha neçə əqidə,
məslək qardaşı da həmin sayaq.
Seyid Cəfər Pişəvəri nə qədər
yaşayıb?
Zahirən
bu suala cavab verməkdən asan iş yoxdur. Bax
kağızlara, sənədlərə, müxtəlif şəhadətnamələrə,
dəqiq rəqəmi bil.
Onda
qalmış da Seyid Cəfər Pişəvəri kimi məşhur
adam ola. Amma keçirdiyin hər gün, hər
ay, hər il məgər
yaşayışdırmı?
İllah
da Seyid Cəfər Pişəvəri kimi nahamvar taleli, məşəqqətli,
acılı həyat sürmüş bir insanın
ömrü ola!
1930-cu
ilin 27 dekabrında Rza şahın xəfiyyələri onu həbs
edərək İranın ən qorxunc və əzabsaçan
zindanlarından olan "Qəsr-i Qacar"a
atdılar. Seyid Cəfər ömrünün 10
ilini bu zillətxanada keçirəsi oldu. Hesabla guya bu 10
il də yaşamaqdan sayılır. Lakin necə idi "Qəsr-i Qacar"dakı həyat?
("Həyat" kəlməsini belə bir məkana
aid etdiyimə görə sözdən üzr diləyirəm).
Oranın necəliyini Pişəvəri zindan
xatirələrində qələmə alıb. Belə
nəql edir: "Ən ağır və ən geniş tətbiq
edilən işgəncə növü qaranlıq kamerada tək
saxlanılmaqdan ibarət idi.
Birnəfərlik qaranlıq otaq istər qış fəslinin
soyuq günlərində, istərsə də yay fəslində
xəfələyici və üfunətli idi. Xüsusilə
yayda bu otaqlar müxtəlif həşərat ilə dolu
olurdu. Bundan əlavə, palaz,
yorğan-döşək və hətta paltardan da istifadə
olunmasına yol verilmirdi. Burada saxlanılan
məhbuslara adi xörəklər də vermirdilər. Bəzi məhbusları bu qaranlıq otaqda bir
gün, iki gün deyil, aylar və bəlkə illərlə də
saxlayırdılar. İnsan bir
canlıdır. O, ağac, daş və ya kərpic deyil.
O, danışmaq, zarafat etmək, dərdləşmək,
kitab oxumaq, çay içmək, papiros çəkmək istəyir.
O öz yoldaşları və tanışları ilə məaşirətdən
ləzzət almaq, faydalı bir şəxs kimi cəmiyyətin
tərəqqisi yolunda çalışmaq istəyir. O, işləyib
balaları üçün həyat şəraiti fərahəm
etmək istəyir. Bütün bu adətləri
birdən-birə yaddan çıxarmaq heç də asan
deyil. Yekrəng, məqsədsiz və
yorucu həyata heç də aylar və illərlə dözmək
olmaz. İnsanın bədəni polad olsa
da, bu təzyiq qarşısında dağılır. O
öz qüdrət və iradəsini itirir. Bir
neçə dəqiqəlik azad buraxılmaq, nəfəs
almaq üçün imkan əldə etmək xatirinə ən
ağır günahları belə boynuna götürməyə,
hətta ölümə, edama belə razılıq verir.
Dost və tanıslarımın bir çoxu
altı, yeddi və səkkiz aylarla bu cür çətin
şəraitdə yaşayıblar. Onlardan
bir neçəsi ağır ürək naxoşluğu,
revmatizm və sair xəstəliklərə tutulmuşdu.
Mən özüm cürbəcür xəstəliklərdən
başqa gözlərimin nurunun yarıdan çoxunu da
itirmişəm. Bir qayda olaraq, məhbusların
xörək qabları yuyulmur. Bəzən
yuyulduqda vəziyyət daha da pisləşir. Belə ki, min ədəd kasanı böyük bir
qab içində natəmiz su ilə yuyub hamısını kəsif,
köhnə bir parça ilə silirlər. Bundan əlavə, cürbəcür adamların
yatdığı köhnə yorğan-döşək bir məhbus
getdikdən sonra digərinə verilir. Bunları
dezinfeksiya etmirlər.
Qeyd etdiyim kimi, uzun müddət tək, qaranlıq otaqda
qalmaq çox ağır və təhlükəlidir. Müttəhim,
nəhayət, canından doyur, istənilən günahı
boynuna alır, öz dedikləri üçün dəlil və
sübut da gətirir. Yuxusuz saxlamaq və
ya polisin dili ilə desək, yuxunu almaq da ayrı bir işgəncə
növüdür. Dostlarımdan biri deyirdi ki, ətrafımda
dörd nəfər adam qoymuşdular. Gözlərimi yummaq istədikdə onlar çənəmin
altına yumruq ilə vurub məni ayıldırdılar.
Başım şişmişdi, əsəblərim
titrəyirdi, ürəyim döyünürdü. Xüsusilə üçüncü gecə
büsbütün dəli olmuşdum. Haray
çəkmək istəyirdim. Hətta
hazır olmuşdum ki, bir neçə dəqiqə
yatmağıma icazə verilsin, sonra aparıb məni güllələsinlər,
odun içinə atsınlar".
Seyid Cəfər
Pişəvəri hələ yüzdən birini təsvir
etdiyi bu müsi-bətlərə sərasər 10 il tab gətirdi, əyilmədi, dönmədi,
sınmadı.
Qəhrəman deyilmi?!
1940-cı ilin 22 aprelində, nəhayət ki, həbsdən
azad edilir. Və dərhal sürgün edilir Kaşana.
İl yarım da orada can çürüdür. Bütün bu sarsıntı və məşəqqətlərdən
əvvəlki ömrünün 10-12 ilini də
inqilabçılıqda, gizli siyasi fəaliyyətdə
keçirmişdi.
O həyat
da nə həyatdır, hər halda Karl Marksdan yaxşı bilən
olmaz. Cavan silahdaşı, məsləkdaşı Pol Lafarq
Marksın yanına gəlib qızını istəyəndə
etiraz etmişdi: "Axı sən inqilabçısan!"
Pol Lafarq təəccüblənmişdi ki, "axı
siz özünüz də bu yolun yolçusu, bu əqidənin
sahibisiniz".
Marks kədərlə cavab vermişdi: "Elə ona
görə də istəmirəm! Mənim öz həyat
yoldaşımı tutduğum bu yolla, bu təhər
yaşayışla bədbəxt etməyim yetər. İstəmirəm qızım da eyni taleyi yaşasın".
...Məgər Pişəvərinin həyatı həmin
həbs və sürgündən sonramı yaxşı oldu?
Yenə həyəcanlı, qayğılarla,
çarpışmalarla, sıxıntılarla dolu günlər. Sonda da sovet təhlükəsizlik
orqanlarının törətdiyi sui-qəsd. Daddığı bütün
ağrı-acıları, əzabları, möhnətləri
tərəzinin bir gözünə qoyun, sənədlərindəki
55 illik ömür yaşaması haqda bilgini də tərəzinin
o biri gözünə. Bu 55 ildən nə
qalacaq ortada?
Ancaq
gün var min aya dəyər! Gün nədir, an
var ki, 55 ildən 50 dəfə uzun ömürdən də
şirindir! 1945-ci ilin 12 dekabrında - 21 azərdə Təbrizdə
Cənubi Azərbaycanın istiqlalını elan edəndə,
Milli Hökumət qurulanda Pişəvəri bəxtiyarların
bəxtiyarı idi!
Kürsüdən əqidə yoldaşlarına, millətinə
azad Azərbaycanın rəhbəri kimi üz tutduğu anlar
onun üçün feyzlər qoynunda yaşanmış
neçə-neçə firavan, məsud ömrə bərabər
idi.
"Sizin analarınızın südü o vaxt sizə
halal ola bilər ki, siz onların namusunu hifz edəsiniz.
Yaşasın Azərbaycanın rəşid, məmləkətinə,
xalqına və öz doğma ata və analarına sadiq qalan əsgər
və zabitləri!"
Cəsur
Vətən balalarına müraciətlə belə deyəndə,
qarşı tərəfdən sonsuz coşqu duyanda Pişəvəri
bir an içində min ömrün səadətini
yaşayırdı!
Fəqət
bu müstəqillik vur-tut 1 il çəkəcək,
istiqlal əlimizdən alınacaq, ardıcıllarının
yüzləri, minləri dar ağaclarından asılacaq,
Pişəvərinin özünün də yaxşı bələd
olduğu dəhşətli zindanlara tolazlanacaq, məşəqqətli
sürgünlərə göndəriləcək.
Bütün
bunları görmək, bilmək, yaşamaq da ömrün
yüküdür axı, bu qəmlər də Pişəvərinin
iliyinə qədər işləmişdi axı!
Nə qədər yaşayıb o?
İnsanın gerçək ömrü onun fikirlərinin,
istəklərinin, yolunun, izinin, irsinin yaşadığı qədərdir.
...Bu əhvalat
Parisdə baş verib. 2002-ci il idi, Avropa
Şurasının Fransa paytaxtında keçirilən komitə
iclasında iştirak etmək üçün növbəti
dəfə bu şəhərlər gözəlinə qonaq
idim. Axşam saatlarında şəhərin mərkəzindəki
qəhvəxanalardan birində Fransadakı səfirliyimizdə
çalışan dostlar və əslən Cənubi Azərbaycandan
olan tanışlarımızla şam edirdik. Çoxdan Parisdə yaşayan o cənubluların
arasında bir vəkil soydaşımız da vardı. Söhbət yaddaşın qüvvətliliyindən-zəifliyindən
düşdü.
Həmin
ilk dəfə görüşdüyüm, yaşı təxminən
60-dan bir az artıq kimi görünən vəkil
soydaşımız hafizəsinin möhkəmliyinə əyani
sübut olaraq ana dilində bir şeir dedi.
Uşaqlar
üçün yazıldığı dərhal hiss edilən
sadə, amma son dərəcə qəlbəyatan bir şeir
idi. O qədər xoşuma gəldi ki, hətta xahiş elədim
bir də söyləsin, dəftərçəmdə yazım.
Qayıtdı ki, bu şeiri 56 il əvvəl
Pişəvəri zamanında məktəbdə əzbərləmişdim,
dərsliyimizdə vardı, o vaxtdan bəri yadımdadır.
Elə bu şeir söhbətimizin səmtini dəyişərək
ana dilinin ölkənin və millətin həyatındakı
yeri və əhəmiyyəti barədə fikir bölüsməyimiz
üçün ipucuna çevrildi.
Həmin
vəkil qayıtdı ki, fars dili çox
zəngin bir dildir, mənə elə ana dili kimidir, İranda
yaşayan xalqların hamısı üçün də mənim
kimi. Ona görə də, yaxşı ki, İranda təhsil
bütünlüklə fars dilindədir, pərakəndəlik
yaranmır, hamı farsca oxuduğundan bu dili incəliklərinə
qədər bilir. Azərbaycan türkcəsini
onsuz da öz aramızda danışırıq, orta məktəbi
də öz dilimizdə oxusaydıq, farscanı bəlkə də
belə mükəmməl bilməzdik.
Fikirlər haçalandı, mübahisə yarandı.
Dedim ki,
bayaqdan yaddaşınızın güclü olmasından
danışırdınız, öyünürdünüz ki,
56 il əvvəl məktəbdə öyrəndiyiniz
ana dilində olan şeir, onillərlə təkrarlamasanız
da, beyninizdədir. Amma sizdə ana dilində təhsil, Azərbaycan
türkcəsində dərsliklər yalnız bircə il olub, sonra Milli Hökumət devrilib, bu
böyük işlər yarımçıq qalıb. İndi
təsəvvür edin ki, siz ana dilində 1 il deyil, azı 10
il təhsil almış olaydınız, onda bu möhkəm
yaddaşınızda ana dilində bir deyil, bəlkə də
yüzlərlə şeir yaşayacaqdı. O şeirlər
sizi indiki tərzdə deyil, tamam ayrı bir şəkildə
düşünməyə kökləyəcəkdi. İmkan
verməyəcəkdi ki, indi bizə ana dilinin təhsildə o
qədər də gərəkli olmadığını
sübut etməyə çalışasınız...
Bu köhnə və bir qədər kədərli xatirəmin
böyük Pişəvəriyə yalnız zahirən deyil,
fəlsəfəsi ilə çox aidiyyəti var.
O müstəsna
şəxsiyyəti düşünərkən biz hər dəfə
sadəcə "Pişəvəri" barəsində deyil,
PİŞƏVƏRİLİK haqqında
danışmalı, düşünməli, yazmalı oluruq.
Doğma mətləblər haqqında çox
danışanda, çox düşünəndə, çox
yazanda bütün bunlar elə hərəkətə çevrilir.
Bir
zamanlar zindan divarları arasında sıxılan,
düşündüklərini yazıya almaq üçün
mürəkkəbsiz qalan Seyid Cəfər Pişəvəri
arada havaya çıxarılarkən dustaqxananın həyətində
bitən bənövşələri dərər,
sıxıb suyunu çıxarar, qələmini o suya
batırıb yazarmış.
Pişəvərinin həmin yazıları və
düşüncələri vaxtdan güclü
çıxıb, bu günə də çatıb, sabahlara
da yetişəcək.
Çünki
o rəngləri solmağa qoymayan Vətən yavruları həmişə
olub və mütləq bütün gələcəklərdə
də olacaq!
Böyük
yolların əvvəli olduğu kimi, ardı da mütləq
olur!
Hər
adam haqqında hətta layiq olduğu tərifli sözü belə
dilə, qələmə gətirməkdə çox
vasvası olan böyük Mirzə Ələkbər Sabir
bütöv şair ömrü boyunca yalnız bir nəfəri
ürək dolusu vəsf edib, bircə kişi haqqında ən
tərifli kəlmələri ucadan bəyan etməkdən qızırğanmayıb.
Sabir, millətinin şərəfini müstəsna rəşadəti
ilə ucalara yüksəltmiş cəsur sərkərdəyə,
"Çox yaşa, dövlətli Səttarxan, əfəndim,
çox yaşa!" söyləyirdi, məhz belə mərd,
uzaqgörən, tədbirli övladların sayəsində
millətin istiqbalının lağlağı deyil, istiqlal
içərisində parlayacağına ümid bəsləyirdi. 1908-ci il
oktyabr ayının 20-si idi, "Molla Nəsrəddin"
toplusunun 42-ci sayı işıq üzü
görmüşdü və orada "Məczub" imzası
ilə "Səttarxan" adlı bir şeir də dərc
edilmişdi.
Gün o gün, vaxt o vaxt idi ki, tək Qafqazlarda deyil,
dünya boyunca qəzet-jurnallar Səttarxanı
öyürdü. Rusiyada çıxan "Novoe vremya"
onu "xalq qəhrəmanı" adlandırır,
İtaliya mətbuatı "Səttarxan İranın
Qaribaldisidir" yazırdı.
"Məczub" "cəzb" sözündəndir. "Cəzb olunmuş",
"məcnun" deməkdir və Səttarxanın, onun fədailərinin
insanın ixtiyarını əlindən alacaq qədər qəhrəmanlığı
idi ki, Sabiri cazibəsinə salmış, bunca coşqulu
misralar yaratmağa və şeiri də "məczub" deyə
imzalamağa sövq etmişdi:
İştə
Səttarxan, baxız, bir növ iqdamat edib,
Bir vəzir
ü şahı yox, dünyanı yeksər mat edib,
İrz-i
islamı, vətən namusunu yüz qat edib,
Hörmət-i
heysiyyət-i milliyətin isbat edib,
İndi
dünyanın təvəccöh nöqtəsi İranədir,
Afərinim himmət-i vala-yi Səttarxanədir.
Bir
başqa millət və istiqlal aşiqi, Azərbaycan
sevdalısı Məhəmməd Əmin Rəsulzadə
1905-1911-ci illər Məşrutə inqilabının öndəri
Səttarxanı "millətin bətnindən yetişmiş
olan qəhrəman", "İran tarixi-təcəddüdünün
unudulmaz bir siması" adlandırır, 1914-cü ilin noyabrında
"İqbal" qəzetinin 786-cı sayında "Sərdar-i
milli"nin vəfatı dolayısı ilə dərc olunan
vida məqaləsində onunla Təbrizdə, inqilabın qələbəsindən
dərhal sonra baş vermiş görüşünü
xatırlayır, qəlbinə çox yatmış sözlərini
yada salırdı.
Səttarxan
Məhəmməd Əmin Rəsulzadəyə belə
deyibmiş: "Artıq bizim vəzifəmiz bitdi. Bizimki əsgərlik idi. Vəzifəmiz
dəxi köhnəni yıxmaq və dağıtmaq idi. Bu yolda əlimizdən gəldiyini elədik. Yıxa bildiyimiz qədər yıxdıq. İndi tikmək zamanı gəlmişdir. Bunun üçün başqa qüvvətlər, yəni
alimlər və mütəfənninlər lazımdır.
Böylə emar ediciləri hər yerdə olsa
tapmalı və onların arxasında durmalı və
"işləyin" deməliyiz".
Və Rəsulzadə
etiraf edirdi: "Doğrusu, Xanın bu sözləri məndə
böyük bir təsir oyatmışdı. Bu təəssüratım
o zaman "Tərəqqi" sütunlarına da
keçmişdi".
Yox, Səttarxan kimi millətpərvərlərin vəzifəsi
əslində heç zaman bitmir. Bu -ocağın daim yana
bilməsi üçün alovun durmadan insan-insan, nəsil
ötürülməısi kimidir.
Onlar dünyaya millətə xidmət üçün
ezam olunurlar və bu xidməti yalnız ömürləri
içərisində deyil, həyatdan gedəndən sonra belə
yadigar qoyduqları sözlərlə, əməllərlə,
dərslərlə davam etdirirlər. Yolu yaşadıqca Səttarxan da
sağdır, bitməyən vəzifəsini yenə irəlilətməkdə,
ürəkdaşlarını, məsləkdaşlarını
daxilən səfərbər etməkdədir!..
Yox,
düşmən deməsin ölübdür Sərdar,
Onun köksündəki ürək bizdədir.
Yanaşı
durmasa bu gün bizimlə
Onun götürdüyü tüfəng bizdədir.
Biz
heç vaxt sınaqdan namərd çıxmadıq,
Çünki Babək qanı qanımızdadır.
Nə
ölüm, nə əcəl qorxutmaz bizi
Səttarxan hər zaman yanımızdadır.
Əlbəttə
ki, Pişəvərinin silahdaşlarından,
özü də bir inqilabçı fədai olmuş unudulmaz
şairimiz Balaş Azəroğlunun bu köhnəlməz
sözləri gerçəyin özüdür.
...Bu
misralarsa unudulmaz şairimiz Söhrab Tahirin yadigarıdır və
o, ömrü boyu köksündə
daşıdığı ən müqəddəs arzusunun
gerçəkləşəcəyi məsud günlərdə
yenə bizimlə olacağına əminliklə "Vətən
birləşəndə, Xalq birləşəndə, Mən də
öz qəbrimdən
boylanacağam" deyirdi və gələcəkdəkilərə
həm nəsihətini verir, həm vəsiyyətini edirdi:
Öləndə
kəfənim ikiqat olsun,
Mən həm o tayınam, həm də bu tayın.
Qoy
bütün dünyaya belə yayılsın,
Öləndən sonra da birlik harayım.
Öləndə
kəfənim ikiqat olsun,
Ruhum o taydadır, qəbrim bu tayda.
Dözümlü
xalqıma heykəl qoyulsun,
Ortadan qurumuş bir dəli çayda.
Ömrünün sonunadək dilindən birlik harayı əskik
olmayan şair Söhrab Tahir Seyid Cəfər Pişəvərinin
yanında, onun dəftərxanasında işləmişdi. Bu
duyğuların həmişə çırpınan ürəyi
kimi onunla birgə olmasının bir tarixi səbəbi
haqqında o, maraqlı əhvalat danışırdı.
Deyirdi ki,
yeniyetmə oğlan idim, günlərin birində Pişəvəri
mənə dedi ki, sənə çox vacib iş
tapşıracağam. Elə bir iş ki, sən bu haqda
heç kimə heç nə deməməlisən. Otağında ikimiz idik və masasının siyirməsindən
Milli Hökumətin möhürünü çıxararaq
qoydu qarşıma. Qayıtdı ki, bizim
kağız-kuğuz işlərimiz çoxdur, hər gün
elə olur ki, bəzən yüzlərlə sənədə
möhür vurmaq lazım gəlir. Sən
qonşu otaqda oturub bu işi görəcəksən. Ancaq möhür də elə səndə qalacaq.
Anana de, sənə qalın parçadan köynək
tiksin, sinə tərəfdə içəridən də cibi
olsun. İdarədən gedəndə də
möhürü həmin gizli cibinə qoyub özünlə
aparacaqsan. Möhürü göz bəbəyin kimi qoru!
İxtiyar
çağlarında, ömrün yorğun günlərində
bir dəfə həmin coşqun inqilab ruhu ilə daşan
günləri yada salaraq Söhrab Tahir dedi ki, köynəyimin
astarında, möhürü saxladığım içəri
cibim ürəyimin üstündə idi. Neçə
aylar Milli Hökumətin möhürü ilə gecə-gündüz
birgə olmuşam. Üstündən onillər
keçib. Ancaq indi də əlimi sinəmə aparanda həyəcanlanıram,
məndə elə hiss yaranır ki, o möhür yenə
ürəyimin başındadır.
Vaxtın
sınaqlarından çıxmış danılmaz bir həqiqət
unudulmasın: düzgün qoyulmuş istənilən
sualın saysız miqdarda yanlış, ancaq bir ən
düzgün cavabı var. Tarixin çox fırtınaları
və sınaqlarını arxada qoymuş xalqımızın
və yurdumuzun qarşısında bütün gələcək
üçün ən ümdə suallar isə qovuşmaq, hər
cəhətdən yekdilləşmək,
bütöv olmaq üçün nələr etmək, necə
olmaq, hansı yolları və məsafələri qət etməkdir.
Bir
zamanlar sabahın böyük həsrətlər şairinin
müstəqilliyin rəmzlərindən olmuş həmin
möhürü döyünən ürəyinin bir
parçası sayaraq
sinəsində gəzdirdiyi kimi hər
soydaşımızın - hamımızın və hər
birimizin də ali millət suallarına dürüst cavablar
tapmaqçün yararlanacağı ən yanılmaz Açar
böyük və bütöv Azərbaycan idealını hər
an sözümüzdə, fikrimizdə, əməlimizdə
daşımaqdır.
...Onu
düşünərək ki, belə yazıları hər
növ adam oxuya bilər, bir para adları
açıq yazmıram.
2016-cı ildə Güney Azərbaycana, Təbriz şəhərinə
xoş bir səfərimiz oldu. Dini İşlər Üzrə
Dövlət Komitəsinin sədri Mübariz Qurbanlının
dəvəti ilə baş tutan, faydalı görüşlər,
unudulmaz gəzintilər və ziyarətlərlə zəngin
olan bu səfər bir təfərrüatı ilə də unudulmazlaşdı. İş
elə gətirdi ki, Təbrizdə bizim
qaldığımız hotelə məşhur "Traxtur"
futbol komandası da gəldi.
İki gün sonra oyunları vardı.
İlk dəfə görsək də həmin
cavanların əksərini elə qaibanə üzdən
tanıyır, adlarını-soyadlarını bilirdik və
bunu özlərinə də söyləyəndə xeyli məmnun
qaldılar.
"Traktor" bir əcnəbi sözdür ki, məfhumu
ilə birgə çoxdandır dilimizə köçüb
və həm də tələffüzümüzə rahatca
yatmayan, səslənişcə də sən deyən zərif
olmayan kəlmədir. Ancaq Təbrizin bu adı daşıyan futbol komandası
ilə həmin söz dünya boyu bütün azərbaycanlılar
üçün doğmalaşıb, el "doktor"u
"doxtur" edib dilinə yatızdırdığı kimi
bunu da sevərək "Traxtur"a çevirib.
Hər dəfə "Traktor" komandası
meydançaya çıxanda Təbrizdə, Bakıda, ya
dünyanın hansısa başqa bir şəhərində, kəndində
bu oyunu izləmək imkanı olanlar sanki vahid dalğaya
köklənirlər və oyunun davam etdiyi dəqiqələr
Azərbaycan sevgisi ilə dolur. "Traktor" son illərin
heyrətli və sevimli bir hadisəsidir ki, azərbaycanlılığın,
azərbaycançılığın, birgəliyimizin ən
parlaq rəmzlərindən birinə çevrilib.
Təbrizdə
olduğumuz vaxt "Traktor"un bir gün
sonra keçirilən matçını stadionda deyil, elə
həmin mehmanxanada televiziyada izələsək də, eyni
oteldə qalmağımızın faydası bu oldu ki, 2
gün ərzində futbolçularla müfəssəl təmas
imkanımız yarandı. Futbolçulardan biri
ilə söhbət edirdik, indiyədək heç bir Azərbaycan
futbol komandasının qazana bilmədiyi belə şöhrətə
necə çatdıqlarının, nədən belə bir
güclü komandaya çevrilmələrinin sirrini
soruşdum.
Söylədi ki, hər komanda kimi bizə də oyunlara
hazırlaşmaq üçün ayrılan bəlli məşq
saatları var. Ancaq biz həmin saatlardan da uzun vaxt boyu məşq
edirik. Hər bir idmançının fiziki
imkanlarının həddi var. Oyun ərzində çox
güc itirib təbii olaraq axıra yaxın adətən
yorulursan. Ancaq biz oyunun sonuna yaxınlaşdıqca
özümüzü içəridən daha artıq səfərbər
etməyə çalışırıq, yorğunluğumuzu
qovub qələbəyə daha artıq can atırıq. Səbəb sizsiniz. Sizin kimi milyonlarla
insandır ki, onların qarşısında bizim məsuliyyət
borcumuz var. Hər dəfə oyun başlananda, dəqiqələr
keçdikcə stadiondan ucalan sədalar bizə qüvvət
verir, bizi ilhamlandırır, elə
düşünürük ki, biz sadəcə futbol
oynamırıq, həm də millətin
ürəyindəki arzularla bağlı olan mühüm
iş görürük. Hər dəfə qol
vuranda, uğurlu hücum edəndə, oyunu qələbə
ilə başa çatdıranda içərimizdə bu hiss də
yaranır ki, xalqın hansısa başqa, daha böyük zəfərlərə
aparan istəklərinə uyğun millət işi
gördük. Fikirləşirik ki, biz də
insanlarımızın bu yolda daha sıx birləşmək
üçün şövqünün artmasına, ülvi məqsədlərinə
yetişmək
üçün daha yekdil olmasına töhfəmizi veririk. Bizi idarə edən, güclü edən, hər dəfə
bütün gücümüzlə yalnız qələbə
uğrunda mübarizə aparmağa yönəldən
xalqın, milyonlarla azarkeşimizin qarşısındakı məsuliyyət
duyğumuzdur.
"Traktor"çularla görüşümüzün ertəsi günü bizi Üskü bölgəsinin Səhənd kəndistanında yerləşən nağılvari gözəllikli bir məskənə apardılar. Kəndovan adlı o kənd dağlara qısılıb. O kənddə ta qədimlərdən üzü bəri daşı daş üstünə qoyaraq, ya kərpic kəsərək ev tikmirlər. Özünəməxsus keyfiyyəti olan qayaları ovaraq komalarını elə dağın sinəsində, o qayaların içində qururlar. Lap quşlar özünə yuva quran kimi. Hətta kəndovanlılar o dağlarda eyni üsulla xarici qonaqların həvəslə gecələdikləri beşulduzlu hotel də yaradıblar. Kəndin dar cığırlarından adlayaraq zirvəyə doğru qalxırdıq, qayalar köksündəki komaların qarşısında rastlaşdığımız mehriban, gülərüz, bu cür həyat tərzlərindən xoşbəxt olan kəndovanlılarla söhbətləşirdik və lap yuxarılarda ev sahibindən bir komaya girib-baxmaq üçün icazə istədik. İçəri girən kimi bu saya, xüsusi bəzək-düzəksiz, yalnız gündəlik həyatı təmin etmək üçün tələb olunan əşyanın sıralandığı komada diqqətimi çəkən iri televizor oldu. Ev yiyəsi də istər-istəməz yaranan təəccübümü gözümdəncə hiss edərək dilləndi: "Bunu "Traxur"a görə almışam. Yan-yörəmizdə çoxunun televizoru yoxdur. Hər oyun göstəriləndə hamı axışır bizə. Darısqallıq olsa da, yığışıb baxırıq. "Traxtur" bizə ruh verir, hər dəfə onlar oyunu udanda biz də bəxtiyar oluruq. Stadiona gedib onlara sevgimizi çatdırmağa imkanımız yoxdur. Ancaq elə burda, ekranın qabağında da kənd camaatı ürəyinin bütün məhəbbəti ilə qışqıranda, alqışlayanda, əl çalanda elə zənn edirik ki, sevgimiz o uşaqlara hökmən çatır. Elə güman eləyirik ki, bizim sevgimiz də onlara uzaqdan-uzağa mütləq güc verir".
Kəndovanda, lap yuxarılardakı qayalarının arasında kəklikotu toplaya-toplaya ara-sıra xəfif dumanda itən kənd adamlarını seyr edə-edə onu düşünürdüm ki, millətimizi güclü, inamlı edə bilən, onu bütün ali niyyət və arzularına çatdıracaq ən başlıca düstur elə iki sözdə, iki anlayışdadır - bu xalqın önündə getməyə, onun sözünün, iradəsinin, diləklərinin ifadəçisi olmağa qadir övladların Azərbaycan insanı qarşısında bir an belə səngiməyən məsuliyyəti və bu xalqın əsl, sadiq balası olan hər kəsin o məsuliyyət yükünü ləyaqətlə daşıyanlara təmənnasız və tükənməz sevgisi.
Həmin məsuliyyət və
sevgi bizimlə olduqca ən uzaqlarda sayrışan və əlçatmaz
kimi görünən hədəflərimiz də həmişə
yaxınımıza gələcək, zəfərlər də
daim bizimlə olacaq, Səttarxanlıq, Xiyabanilik, Pişəvərilik...
kimi vətənpərvərlik, millətsevərlik,
yenilməzlik, mübarizlik duyğuları və dərsləri
də hər zaman dayağımız, hayanımız,
ayrılmaz yol yoldaşımız olaraq qalacaq!
Rafael
HÜSEYNOV
Akademik
525-ci qəzet.- 2023.- 27 aprel.- S.10-11.