Yaşanmış duyğular
ŞEİR
ŞƏKLİNDƏ PIÇILTILAR
Xalq şairi Musa Yaqub yazırdı ki, Əbülfət yaşadığı
sevgini şeir şəklində pıçıldayır.
İnamla deyə bilərəm ki, bu kitabdakı şeirlər də həmin pıçıltıların davamıdır.
Əbülfət Mədətoğlunun "Bir qadın unutdu məni" şeirlər
kitabını oxudum və böyük şairimiz Musa Yaqubun onun şeirləri barədə
söylədiyi həmin
fikrin doğruluğuna
heç bir şübhəm qalmadı. Musa Yaqub hər bir şairdən söz açanda ilk növbədə, həmin
şairin duyğularının
şeirdə necə əks olunduğuna diqqət yetirirdi. Əbülfətin şeirlərinin
pıçıltı ilə
müqayisə edilməsi
də heç şübhəsiz, bununla bağlıdır. Əlbəttə,
pıçıltı sözünü
şeirə yaraşdıranda
təkcə bizim anladığımız ilkin
məna nəzərdə
tutulmur. Pıçıltıda
(şeirdən söhbət
gedirsə) bir çox mənalar ehtiva olunur- qəm də, sevinc də, etiraf da, gözəlliyə,
gözəllərə heyranlıq
da, həyat eşqi də, kövrəklik də... Vüsal da hicran da.
Bağlama ürək qapımı,
Demə
ki, gələn kədərdi...
Allahım bilir tabımı
-
Dözümüm hara qədərdi.
Əbülfəti sırf sevgi şairi kimi səciyyələndirmək olarmı? Məncə, o təbiət şeirlərində,
ya yurda, Vətənə həsr etdiyi şeirlərdə olduğu kimi sevgi şeirlərində də eyni ruhun,
eyni ovqatın şairidir. Amma sevgi şeirlərində fərdi,
subyektiv duyğular aparıcıdır. Bu şeirlərdə
hər şey ürəklə bağlıdır-danışan
ÜRƏKdir.
Ürəyim sevgi kitabı,
amma üstə bir şəkil var.
bu kitabın hər səhifəsi
sənin
adınla başlar-
oxumasan,
inanmazsan.
ürəyim sevgi kitabı
vərəqlər-sənli anlarım.
vergüldən nöqtəyə qədər
hər işarəni anladım.
"Bir qadın unutdu məni" kitabındakı
sevgi şeirlərini bir ürəyin sevgi nağılları da
adlandırmaq olar. Amma
bu nağıllarda enişlər, yoxuşlar bir-birini təqib edir. Lirik qəhrəman,
sevən aşiq- Şair daha çox öz kədərli, qüssəli,
ayrılıqdan doğan
anlarını qələmə
alır, yəni hicran xətti şeirlərdə aparıcıdır.
Görürsən ki, lirik
qəhrəman həm
ayrılıqdan əzab
çəkir, həm
də bu ayrılığın sona
yetmsəsi barədə
düşünmür.
Qapını döyən sükutam,
Yanında dil-dil ötəcəm!..
Küncündə bir yer göstərsən-
Olacam bülbül, ötəcəm!..
İçimdəki sonsuz istək-
Eşqdir,
verir dəstək!
Ürəyini saxla buztək
Səninçün min il ötəcəm!
Nağıllar heç də həmişə döyüşsüz,
mübarizəsiz, cəngsiz-cidasız
başa gəlmir. Bəs Əbülfətin
sevgi nağılında
necə? Burada onun sevgi babası
Məcnundan gələn
bir işarə var. Qeys -Leyli aşiqi
öz hisslərini açıq şəkildə
bildirməyə can atır
və uğursuz anlar yaşayır. Məcnunlaşandan sonra isə o mübarizə onun daxilinə, ruhuna köçür. Çünki Leyli artıq onun içindədir, Leyli ilə qarşılaşanda
deyir ki: "Gər mən mən isəm, nəsən sən, ey yar? Vər, sən sən isən, nəyəm
məni-zar?". Əbülfətin
sevgi şeirlərində
də vüsal haqqında çox danışılmır, heç
bu vüsalın baş tutacağına işarə
də çox az ümid verir.
Əsas
odur ki, sevgi yaşantıları - sevən adamın ürək çırpıntıları
-içəridən gələn
səslərlə qarşılaşırsan.
O, sevgi yollarında yorulmadan yol gedir və bu
yollar bitmir:
Asmışam yaddaşda xəlbir
Olmuşam xəyalla əlbir.
Ürəyin istəsə gəl
bir
Gör hansı hallardayam mən.
Yol ölçüb yorulmuş
kimi,
Kösövü qor olmuş kimi...
Havası
sorulmuş kimi-
Yenə
xəyallardayam mən.
Əlini
əlimə verir
Bəxt
məni imtahan edir.
Vuruşlar içimdə gedir-
Dərvişəm, yollardayam mən.
Əsl aşiq - sevən insan elə dərviş kimi yollarda olmalıdır.
Əbülfətin sevgi şeirləri
həm də onun bir şair
kimi sözlərə
aşiqliyini də sübut edir. Onun şeirlərində kələkötür, yerinə
düşməyən ifadələrə
rast gəlməzsən.
Qoşma və gəraylılarında, həmçinin,
hecanın müxtəlif
ölçülərində yazdığı şeirlərində
poeziyanın yaraşığı
olan təşbihlər,
metaforalar, digər bədii təsvir vasitələri, poetik naxışlar onun şeirlərinin başlıca
məziyyətləridir. Əbülfətin
ümidə bağlı
bir şeirini mən çox bəyənirəm:
Mən gözümü yığmışam
Sevincdən və uğurdan.
Mən özümü yıxmışam
Ümiddən və ağrıdan.
Ürəyimi sözbəsöz
Yandıraraq közbəköz.
Özümə döz!-deyib, döz-
Qorxuram
tay axırdan.
Gün ağrılı, zaman dar,
Tar bağlayıb, həsrət
dar!
Ruhumda bir fərəh var..
Gözlərimdən axır dan.
Əbülfət Mədətoğlu qarabağlıdır
və Qarabağı təkcə bütün varlığında deyil, həm də şeirlərində, yazdığı
publisistik məqalələrində,
müsahibə və çıxışlarında da yaşadır. Onun hər yeni şeir kitabında biz Qarabağ sevgisini
hiss edirik, nəinki
hiss edirik, həm də o hisslərin təsiri ilə biz də əbülfətləşirik,
qarabağlaşırıq. Baxın:
Əlim
ürəyi sıxdı,
Gözüm torpağı tutdu...
Dilimdən "MÜJDƏ" çıxdı,
Varlığımı unutdum -
ŞUŞAM!
Bu o Şuşadır ki, Vaqif poeziya günlərində
Əbülfət də
orada iştirak edirdi və mən onun gözlərində
gördüyüm o sevinci
bəlkə də heç kimdə belə şahə qalxan görməmişdim.
Şuşa şölənində, Vaqif günündə
Ruhlar
da, sözlər də
ləpələnirdi.
Sevgilər, sevinclər Xarı
bülbültək-
Şuşa səmasına səpələnirdi.
Mən Şuşada ilk dəfə
olurdum və doğrudan da sevgilərin,
sevinclərin Şuşa
səmasına necə
səpələndiyini görürdüm.
Əbülfət məşhur Tuğ
kəndindəndir və
o kənd onun böyük Vətən sevgisinin başlanğıcıdır.. O, bu kənddə
otuz illik həsrətdən sonra şəhid daşlara baş əyir:
Bir daşın üz-gözündə
Saydım
güllə yerlərin...
Daş dəfn edib özündə
Düşmənin güllələrin.
Ümumiyyətlə, şəhidlik mövzusu onun son illərdə tez-tez müraciət etdiyi mövzudur və Əbülfət şəhidliyi
qəhrəmanlıq səviyyəsində
dərk edir. Amma şəhidlikdə həm
də məhzunluq var,
kədər var və
onun şəhid analarına həsr etdiyi şeirlərdə
biz o anaların dolğun
obrazları ilə qarşılaşırıq. Baxın:
Xəyaldakı dünəni,
Bu gününə calayır...
Çəkdiyi ahları da,
Öz içində qalayır!-
Şəhid anası...
Bununla kifayətlənməyib "Şəhid anasının
mənzərəsi"ni rəsm
edir. O ana "Kükrəyən
dənizdi, coşan dəryadı- Çıxıb
yatağından üstümə
gəlir".
Əbülfət Mədətoğlu bugünün
şairidir, amma sifarişçi şair deyil, yəni onu nə düşündürürsə,
o düşüncələrə kökləyir şeirlərini. Bəzən şeirlərində dünyanın,
həyatın, gerçəkliyin
ona bəxş etdiyi sıxıntılardan
söz açır, bəzən Allaha üz
tutur, "göydəki
ünvana məktub"
göndərir, bəzən
də ölüm və son mənzil haqqında düşünür,
amma nədən yazırsa-yazsın öz təbiilik meyarına sadiq qalır. Şeirdə təbiilik şairin həyat hadisələrinə
süni deyil, necə varsa-təbii yanaşması deməkdir.
Həm də bu təbiilik primitiv şəkildə deyil, poetik yanaşma
ilə diqqəti cəlb etməlidir.
Mən Əbülfətin "Nə
qədər ki.." şeiri ilə fikrimi tamamlayıram. Bu şeir onun proqram səciyyəli şeirlərindəndir.
Yanaqlarım göynəyir,
Dodaqlarımda çat var...
Həsrətim qabıq qoyub
Bilinmir neçə
qat var.
Söz gəlib
meydən düşüb,
Düşünmə, göydən düşüb...
Yorulub, heydən
düşüb-
Güllələnməli at var!..
Bu odun közü üstə,
Düşərəm üzü üstə!
Sən şahın
dizi üstə-
Mənim
kimi bir mat var...
Ruhumun yaylağında ,
Dərd
sərib qaymağın
da!..
Həsrətin oylağında-
Həm üst, həm də ki alt var!..
Vaqif
YUSİFLİ
Filologiya
elmləri doktoru
525-ci
qəzet.- 2023.- 9 avqust.- S.15;16.