Əbədi sənət missiyası

 

Görkəmli pedaqoq pianoçu professor Aytəkin Həsənovanın əziz xatirəsinə həsr olunur

 

Bir əsrdən artıqdır ki, bəşəriyyət insanların müxtəlif qabiliyyətlərində nailiyyətlərində ifadə olunan fərqli xüsusiyyətləri, onların təzahürlərinin səbəbləri ilə bağlı problemləri tədqiq-təşviq edir. İstedad, bəzən səmərəli təşkil olunmuş mühit tərbiyənin "məhsulu" olması ilə, bəzən ilahi vergi, bəzən isə irsi amillə əlaqələndirilir.

Maraqlısı odur ki, həyatda rastlaşdığımız bəzi insanlar özlərində bu üç amili təcəssüm edərək, bizim üçün az qala dahilik zirvəsinə qədər ucala bilir.

Bunun mahiyyətini dərk etmək hər qədər çətin məsuliyyətli olsa da, bir o qədər bizi ali insani dəyərlərə asanlıqla yaxınlaşdıran bir fenomendir. Ən görkəmli elm adamları hələ dünyada fövqəlbəşər qabiliyyətlərinə malik olan insanlara bəxş edilən istedad genlərin incəliklərini kəşf edə bilmirlər. Odur ki, bir çox təhlillərin nəticəsi olaraq, belə bir qənaətə gəlirik ki, dahilik istedadın öz yaradıcılığı ilə əldə etmək istədiyi məzmun üçün real obraz kimi inkişaf etdirdiyi məhsuldar yaradıcı fəaliyyətdir. Bu nöqteyi-nəzərdən həmin bu fenomen nəinki əsl sənət əsərləri yaratmaq istedadı, eləcə mövcud əsərləri ifa etmək qabiliyyətini təcəssüm edən ən ali yaradıcı enerjidir.

Bu baxımdan insan qabiliyyətlərindən ən mükəmməli musiqi yaradıcılığıdır. Eyni zamanda qeyd etmək vacibdir ki, eşitdiyimiz musiqi ancaq mahiyyətinə məzmununa görə kamil, insanın ruhuna yol tapan səmavi musiqisinin əks-sədasıdır, çünki insan özü kainatın bir parçasıdır.

Bu düşüncələr qənaətlər şübhəsiz ki, həm görkəmli pedaqoq pianoçu, Azərbaycan Dövlət Mədəniyyət İncəsənət Universitetinin Musiqi fənləri dirijorluq kafedrasının müdiri, Üzeyir Hacıbəyli adına Bakı Musiqi Akademiyasının professoru, sənətşünaslıq namizədi mərhum Aytəkin Həsənovanın (1958-2012) həyat yaradıcılığını nəzərdən keçirərkən meydana gəlir.

Yaşasaydı dahilik zirvəsini asanlıqla fəth edərdi, amma fələk imkan vermədi, deməli, taleyin öz hökmü varmış.

Düşünürəm ki, Aytəkinlə 11 il məktəbdə, 5  il musiqiçilərin Alma-Materi olan indiki Bakı Musiqi Akademiyasında təhsil almağımız, daha sonra uzun illər Azərbaycan Dövlət Mədəniyyət İncəsənət Universitetində çalışıb həmkar olmağımız mənə obyektiv olaraq, onun psixoloji portretinin bir çox incə cizgilərini ifadə etməyə imkan verir.

Yeri gəlmişkən, bəzən ətrafımızda elə insanlar olur ki, dünya həyatımıza xüsusi məna verməklə onları daha da nurlandırır. Aytəkin elə o insanlardan idi. Taleyimə minnətdaram ki, mənə onunla nəinki tanış olmaq, həm dost olmaq imkanı verdi. O, mənim həyatımda həqiqətən parlaq bir xeyirxahlıq mücəssəməsi idi.

Ən yaxın rəfiqəm, məsləkdaşım həmkarım olan Aytəkin həmçinin öz parlaq musiqiçi fəaliyyəti yaradıcılığında peşəkar şəxsiyyəti ilə estetikanın bütün kateqoriyalarını sintez edərək, ifa etdiyi əsərlərin səslənməsində təcəssüm olunan emosional rasional, eyni zamanda unikal melo-informasiya sistemi yaratmışdı. Aytəkin ifa etdiyi hər bir əsərdə şüur hisslərin harmoniyasını qoruyub saxlaya ifadə etməyə qadir nadir sənətkar idi. O, musiqini həyatı qədər sevirdi, hətta şirin mənalı söhbətlərində qeyd edirdi ki, musiqisiz yaşaya bilmir.

Aytəkin şəxsi keyfiyyətlərinə görə lider olaraq, insanları hər hansı bir ideya ya təşəbbüs ətrafında məharətlə toplaya bilirdi. Daxilən nizam-intizamlı, dostluqda isə olduqca sədaqətli biri idi. Bununla yanaşı, Aytəkin kifayət qədər istedadlı şəxsiyyət, pedaqoq sənətkar idi, məhz buna görə onun haqqında yazanda onu təkcə dost, rəfiqə, sirdaş kimi deyil, işini mükəmməl bilən, peşəsini sevən onun qeydinə qalan, bir qədər mühafizəkar sənət adamı, peşəkar musiqiçi pianoçu simasında çıxış edən Aytəkin xanım obrazında qəbul edirəm.

Onun üçün yeni təfəkkür növü, mədəniyyətin yeni səviyyəsi, musiqi dünyasının yeni mexanizmləri, müasir, daim transformasiyaya uğrayan sosial-mədəni konteksti əks etdirən musiqi reallığı həmişə mühüm əhəmiyyət kəsb edib. O, öz pedaqoji fəaliyyəti ifaçılıq sənəti ilə əldə etdiyi güclü emosional qüvvəni mövcud sənət problemlərinin həllinə, onlara təsir göstərməsinə yönəldə bilirdi. Məncə, dahi Mir-Cəlalın ilk nəvəsi missiyasına layiq görülən bir insan başqa cür ola da bilməzdi.

Yaradıcılıq fəaliyyəti boyu peşəkar musiqiçi kimi Aytəkin xanım musiqi-mənəviyyat, sənətkar-ətraf mühit, məntiq-intuisiya, keçmiş-müasirlik sənətə təsir edə biləcək digər mühüm problemlərlə yaxından maraqlansa da, onun üçün ən doğma olan pianoçu ilə mədəniyyət arasında qarşılıqlı təsir mövzusu idi.

Dərin nəzəri biliyə, zəngin əməli təcrübəyə malik Aytəkin xanım əməyini, məharətini nailiyyətlərini tələbələrinə sərf edən sözün əsl mənasında həqiqi müəllim, peşəkar rəhbər, görkəmli Azərbaycan bəstəkarlarının dünya klassiklərinin yaradıcılığının mükəmməl bilicisi kimi tanınmışdı. Onun öz peşəsinə tələbələrinə sevgisi, qarşılıqlıq üzərində qurulmuş hörmət etimad, etik mədəniyyət, davranış mədəniyyəti, yüksək mənəvi dəyərlərə sadiqlik, tələbkarlıq həssaslıq Aytəkin xanımın şəxsiyyətinin ən ali keyfiyyətlərindən idi.

Onun fortepiano ifaçılığı üzrə tədris metodikasının təkmilləşdirilməsindəki xidmətləri, Azərbaycan dünya klassiklərinin əsərlərinin yer aldığı 30-dan çox dərslik antologiyanın nəşr etməsi Azərbaycan professional fortepiano ifaçılıq sənətinə əvəzsiz töhfədir.

Qeyd etmək vacibdir ki, ifaçı dinləyicinin diqqətini yalnız bəstənin dərin mənalı məzmununa təfsirlər verməklə cəlb edə bilər. Əlbəttə, musiqinin özü təsir effektinə malikdir, lakin ifaçı bəstəyə faktiki məna vermirsə, onda tamaşaçı tədricən passiv dinləyiciyə çevrilir: ifa olunan musiqi arxa plana keçir, dinləyici isə öz düşüncə xəyallarına dalaraq, yüksək sənət prosesindən kənarlaşır. Bu danılmaz həqiqəti əsas tutaraq, Aytəkin xanım böyük konsert salonlarındakı möhtəşəm ifaları ilə bütün tamaşaçıların şüuru qəlbinə yol tapa bilirdi.

Bununla belə, Aytəkin xanım Həsənovanın yaradıcılığının mühüm bir hissəsini konsertmeysterlik fəaliyyəti təşkil edirdi.

Aytəkin Həsənova uzun illər Ramiz Quliyev, Gülnaz İsmayılova, Nərgiz Kərimova, Gülağa Zeynalov başqaları kimi tanınmış azərbaycanlı ifaçıları müşayiət edib. Bu ifaların videoyazıları Azərbaycan Musiqisinin Qızıl Fondunda saxlanılır. Aytəkin xanım özünün solo yaradıcılığı çərçivəsində Kapelhaus, Kirxa, Bakı Musiqi Akademiyasının Böyük Zalı s. kimi yüksək sənət mədəniyyət ocaqlarının mötəbər səhnələrində çıxış edib.

Aytəkin xanım Azərbaycan Dövlət Mədəniyyət İncəsənət Universitetində işlədiyi müddətdə bir çox konsert proqramlarında dövlət səviyyəli tədbirlərdə məharətlə çıxış etmiş, bu gün adları bir çox musiqisevərlərə tanış olan istedadlı ifaçılara dərs demişdir.

O, çox parlaq pozitiv insan, öz işinin əsl peşəkarı sənətini, işini dərindən bilən sevən bir pedaqoq idi. Eyni zamanda Aytəkin xanım tələbələrinə həmkarlarına qarşı həmişə tələbkar eyni zamanda həssas olub, tələbələrinin hər zaman zirvəyə doğru irəliləməsinə səy göstərib. Odur ki, Aytəkin xanım tələbələrinə nəinki zəruri ifaçılıq vərdişlərini aşılamağa, həm gənc ansambl üzvlərinin dünya musiqisinin ən gözəl qiymətli nümunələri ilə tanış olmasına, bununla da onların bilik bacarıqlarını formalaşdırmağa, dünyagörüşlərini genişləndirməyə nail olmuş nadir pedaqoqlardan olmuşdur.

Lakin atalar demiş, sən saydığını say, gör fələk sayır. Aytəkinin xəstəlik xəbəri bizi, onun rəfiqələrini çox sarsıtdı. O, ağır xəstə olmasına rəğmən, heç vaxt şikayət etmir, ona məxsus optimizm ruh yüksəkliyi ilə pedaqoji fəaliyyətinə davam edirdi. Həyatsevərliyi, yüksək mədəniyyəti kübarlığının təcəssüm etdiyi şəxsiyyəti ilə Aytəkin bizlərə həqiqi insan nümunəsi nümayiş etdirmiş, fiziki yoxluğundan sonra isə onu bizə miras qoymuşdur.

Hər il 17 avqust Aytəkinin mövlud gününü qeyd edirik. Hər ilin bu günü onun ruhu qarşısında bir növ hesabat verərək, bizə ərmağan etdiyi insanlıq nümunəsini yaradıcılıq irsini necə qoruduğumuzu bir daha ifadə edirik. Bu, hər zaman da belə olacaq. Allah rəhmət eləsin...

 

Sevda AXUNDOVA

Bakı Xoreoqrafiya Akademiyasının müəllimi

525-ci qəzet.- 2023.- 17 avqust.- S.7.