"Qədimdən gələn
karvan"
"Bir rəsmin dedikləri" rubrikasının budəfəki
qonağı sənətşünas Nigar Hətəmovadır.
Nigar xanımla tanınmış rəssam İntiqam
Ağayevin "Qədimdən gələn karvan" əsərindən
danışmışıq.
İntiqam Ağayev 1965-ci ildə Sumqayıt şəhərində
anadan olub. Rəssam Ə.Əzimzadə adına Azərbaycan
Dövlət Rəssamlıq Məktəbinin məzunudur. O,
2012-ci ildən Azərbaycan Rəssamlar İttifaqının
üzvüdür. İntiqam Ağayevin kompozisiyalarında adətən
imza olaraq mavi səma mənasını verən
"Asiman" kəlməsini görürük. Rəssamın
sözlərinə görə, bu təxəllüs, ona
1992-ci ildə könüllü getdiyi Birinci Qarabağ
müharibəsi zamanından yadigar qalıb. Onun rəssamlığa
marağı çox gənc yaşlarından, hətta
uşaq yaşlarından etibarən başlayıb, daha sonra
inkişaf edərək, yüksək səviyyəyə
çatıb.
- Nigar xanım, bu əsərə baxarkən diqqəti
cəlb edən ilk məqam Şərq motividir.
- Rəssam İntiqam Ağayevin
yaradıcılığında müxtəlif, maraqlı
mövzularda işlənmiş sənət nümunələrinə
rast gəlmək mümkündür. "Qədimdən gələn
karvan" kompozisiyası da rəssamın maraqlı əsərlərindəndir.
Ümumiyyətlə, rəssamlıq peşəsi daha
çox fərdi təşəbbüslərlə formalaşıb,
inkişaf edən bir sahədir. Şübhəsiz ki, sənət
mahiyyətcə rəssamın yüksək fərdi daxili
dünyasının sərbəstcəsinə ifadə
refleksidir. Ümumiyyətlə, şərq mədəniyyətini,
fəlsəfəsini, tarixini, şərq insanlarını və
təbiətini müşahidə etmək imkanı qazanaraq,
şahidi olduğu gözəllikləri rəsmləri vasitəsilə
sənətsevərlərə təqdim edən İntiqam
Ağayevin əsərləri gələcək nəsillərə
ötürülən çox qiymətli mədəni irsdir.
Bu əsərdə biz, rəssamın uzun yollar qət etməyi
hədəfləyən karvan yolunun əslində Azərbaycanın,
xalqımızın qədim tarixini, zəngin mədəniyyətini
əsrlərdən əsrlərə daşımaq cəhdinin
ifadəli təsvirini görürük. Bu əbədiyyətə
uzanan zəngin karvan yolunun əsla bitib-tükənməməsi
yeni üfüqlərə yelkən açması bir növ rəssamın
gələcəyə, gənc nəsilə, inkişaf etməkdə
olan yeni bir mədəniyyət çağına olan
inamı, güvən duyğusudur. Müharibə
iştirakçısı olan rəssamın məhz belə
nikbin, şux çalarlar ilə daxili aləmini, mədəniyyətə,
həyata olan baxış bucağını ifadə edə
bilməsi olduqca qiymətlidir. Təsviri sənət
özü də bir növ savaş, rəssamın kətanla
mübarizəsi, bədii müqavimət cəhdidir.
- Əsərin rəng həlli necədir?
- Səmimiyyəti və sadəliyi özünəməxsus,
dərin fəlsəfi baxış bucağı və təntənəli
Şərq tarixi ilə birgə təsvir edərək,
düşüncələrini kətanda ölümsüzləşdirən
rəssamın istifadə etdiyi kolorit bu əsər
üçün xüsusi bir rol oynamaqdadır. Kolorit doğma
Abşeronun qüdsi çalarlarını özündə
yansıtaraq, rəssamın ilkin duyğu və idrak
yaddaşının zənginliyini isbata yetirir. Bu, təbii, səmimi,
zəngin və rəngarəng palitra rəssamın Şərq
mədəniyyətinə tamamilə dəqiq müşahidəçi
və təfərrüat yönümlü bir perspektivlə
yanaşdığını göstərən əsas amildir.
Buna görə də rəng sənətçilərin
özlərini, inanc və düşüncələrini ifadə
etməsi, tamaşaçılara intellektual və emosional təsir
göstərə bilmələri üçün son dərəcə
vacib bir vasitə hesab olunmaqdadır. Hər daim rəngdən
səmərəli bir şəkildə istifadə edən rəssam
İntiqam Ağayev isə təkcə bu rəngləri
göz ilə görmür. O, həmin rəngləri
eşidir, duyur, həm də analiz edir. Məhz onun
yaradıcılığını məhsuldar edən də
bu dərin baxış tərzidir. Rəssam üçün əslində
rəng özü çox böyük bir cəsarətdir. Açıqcası, rəngin mahiyyəti
fərqliliklərə və təzadlara mənalı bir
çalar, xüsusi dəyər qatmasında gizlidir. Bu
kompozisiyada da izləyicilərin qəlbinə toxunan əsas
sirli nüans; şux çalarların kətanın hər zərrəsinə
ələnərək, mərkəzdə bütövləşməsidir.
- Bəs kompozisiya haqqında nə deyə bilərsiniz?
- Musiqi, poeziya, təbiət, fəlsəfə və
tarix rəssamın bütün həyatını və sənət
diapazonunu işıqlandıran və istiqamətləndirən
əsas amillər hesab oluna bilər. Rəsmdə sanki
başqa bir dünya, zəngin, sehrli və daha çox
nağılvari bir aləm əks olunub. Bu kompozisiyada
gördüyümüz əsrarəngiz karvan yolu qiymətli
bir metaforanı təmsil edir. Sivilizasiyalar və xalqlar
arasında mədəni əlaqələr qurmağın ən
mühüm vasitəsi olan karvanlar mədəniyyətlərin
daşıyıcısı kimi önəmli rol oynayır.
- Ümumiyyətlə, İntiqam Ağayev
yaradıcılığında rənglərə özünəməxsus
yanaşma var. Həmin baxışı bu əsərdə necə
görrük?
- İntiqam Ağayevin əsərlərinin ortaq cəhəti,
onların hər birinin zamanın sənədli filmi kimi əsaslı
və labüd mənalardan ibarət olmağıdır.
Fırça ustası orijinal əsərlərindən
heç vaxt uzaqlaşmayaraq, yaradıcılıq fəaliyyətində
tez-tez rastımıza çıxan obrazlı
kompozisiyalarını özünəməxsus təxəyyül
zənginliyi ilə dolğunlaşdırır. Onun rəsmlərindəki
rəng ahəngi və rəng zənginliyi hər müraciət
etdiyi mövzu və ya janrın əlahiddə xüsusiyyətləri
ilə kombinasiya olunur. Rəssamın mövzu seçimləri
nağıl aləmində başlayıb xəyal
dünyasında sona çatan gerçək tarixi, həqiqi mənanı
təmsil edir. Sənətkarın kompozisiya seçimlərindəki
hər yeni bədii yol fərqli perspektivlə
orijinallaşır. Məhz buna görə də, izləyicilər
onun bir-birindən fərqli mövzu seçimlərinə nəzər
saldıqca müxtəlif duyğu və düşüncələrə
bürünür, hər əsərdə yeni bir hekayə kəşf
edirlər.
- Sizcə, bu əsər bizə nə deyir?
- İntiqam Ağayevin əsəri bizə bəşəri
dəyərlərimizi və xüsusiyyətlərimizi,
keçmişimizi, xatirələrimizi, xüsusilə də hər
gün dünyamızda baş verməsinə rəğmən
hiss edib, dərk edə bilmədiyimiz hər daim irəliləməkdə
olan inkişaf yolumuzu, irəliyə yönələn
addımlarımızı xatırladır. Rəssam bəşər
övladının sonu bəlli olmayan bu həyat
döngüsündə daim hərəkət halında olmaq
ideyasına xüsusi diqqət yetirir. Həyatın axarı,
onun dilemması, keçdiyimiz şəhərlər, iqlimlər,
kitablar, yetkinləşən düşüncələr, həyatı
mənalı etmək üçün
yaratdığımız illüziyalar hər biri bu uzun
döngünün ayrılmaz parçasıdır. Həmin fərqliliklər,
təfərrüatlar isə "qədim diyarlardan yola
çıxan, amma hələ də gələcəkdəki
son mənzilinə çatmağa tələsməyən nəhəng
karvana" rəngarənglik bəxş edən əsas
prinsiplər arasındadır. Bu karvanın mədəniyyət
yükünü, tarixi məsuliyyətini həmin
cığırda irəliyə aparmaq vəzifəsi isə gələcək
nəsillərin öhdəsindədir. İntəhası, dərk
etmək lazımdır ki, həmin karvan da bizimdir, dəvə
də bizimdir, yol da bizimdir...
Aytac SAHƏD
525-ci qəzet.- 2023.- 6 dekabr,№221.- S.12.