Sənubər İsgəndərli: "İşıq ucu görəndə ümid artır - indi o vəziyyətdəyəm"

 

Akademik Milli Dram Teatrının aktrisası, Əməkdar artist, Gənclər, Pantomima, "Yuğ", ÜNS teatrlarının səhnəsində də sənət bacarığını sınağa çəkən, müğənni kimi yaddaşlarda "Məhəbbət olmayanda" mahnısının ifası ilə qalan, teatrda onlarla maraqlı obrazın məharətli ifaçısı...

Bütün bunları istənilən aktyorun bioqrafiyasında oxumaq olar. Sənətkar isə yalnız hansısa rolları oynayan, lap olsun, yaradan adam deyil. Sənəti ilə şəxsiyyəti bütövlük təşkil edən, səhnəyə çıxanda heç bir dekora, rekvizitə ehtiyac olmadan onu dolğunlaşdıran adama sənətkar deyilir. Lap cümlənin tərifi kimi... Söhbət Sənubər İsgəndərlidən gedir: həm də onun özü ilə.

O İLLƏRƏ ÇOX QAYITMAQ İSTƏMİRƏM

- Sizi uşaqlığınıza aparaq, bəlkə: biri var idi, biri yox, balaca Sənuş var idi...

- Evin tək, əziz-xələf qızı... Təəssüf ki, bir günün içində hər şey dəyişdi, anamın dünyasını dəyişməsi ilə mənim dünyam dəyişdi. Həyatım dəyişdi. Sənuş idim, amma daha o Sənuş deyildim. O illərə çox qayıtmaq istəmirəm. Atamla anam fərqli mühitlərdə yetişmişdilər. Mən daha çox ana tərəfə idim. İki qütbdə yaşayırdım, ata tərəfdən ana tərəfə gedəndə ayrı dünyalara düşürdüm. Orda bəzən qavramadığım, amma çox maraqlı söhbətlər dinləyirdim. Kitab mühiti vardı, mənə dayım qızı, qohumlar kitab verirdilər ki, oxu, gələn dəfə soruşacam. O kitabları anlasam da, anlamasam da, oxuyurdum. Bəlli bir yaşı gözləmək lazım deyil, əlinə keçən kitabı maraqla oxuyursansa, onun özü yaxşı haldır. 13 yaşımda Yeseninin sevgi şeirlərini oxuyanda sevgi nə olduğunu bilmirdim, amma çox cazibəli gəlirdi mənə.

- Ana tərəf qalırdı də, bəs anadan sonra dəyişən nə idi?

- "Yetimə "gəl-gəl" deyən çox olur, çörək verən az". Anam dünyasını dəyişən gün bunu mənə bir yaşlı qonşu qadın dedi. Çağırdı yanına, bunu da dedi ki, bir az diqqətli ol, böyü bu gündən. Mən o vaxt anlamadım, amma ilk dəfə ondan eşitdiyim yadımdadır.

- Əslində, çox böyük məna anlatmağa çalışıb.

- Elədir. Həmin gün hamı deyirdi "biz ölməmişik, özümüz baxacağıq qıza". Amma sonra reallıqlar başladı.

- Məktəbdə necə oxuyurdunuz?

- Nə qədər ki, anam sağ idi, əla oxuyurdum. O, əllərimə xətkeşlə vura-vura vurma cədvəlini əzbərlətmişdi mənə. Özü evdar qadın olub, amma məni oxutmaqda israrlı idi. Musiqi məktəbinə gedirdim, fortepiano sinfinə. Anam deyirdi, konservatoriyada oxuyacaqsan. Ondan sonra evi dəyişdim, "Sovetski"yə nənəmgilə köçdüm, məktəbi dəyişməli oldum. Dərslər axsadı, çünki üstümdə duran yox idi, mən də uşaq ağlımla buna bir az da şad idim ki, oxu deyən yoxdur.

- Ananız sizi incəsənət yönümlü yetişdirmək istəyirmiş...

- Musiqi məktəbində əlaçı idim, musiqi duyumum çox yaxşı olduğundan müəllimlər fortepianoçu kimi gələcəyimin yaxşı olacağını deyirdilər. Anamdan sonra məktəb də axsadı, musiqi də. Ona görə də sənədlərimi ali məktəbə gec verdim, düşündüm ki, bu qiymətlərlə qəbul ola bilmərəm. Gah, şərqşünaslıq fakültəsini istəyirdim, gah da fikirlərim qarışırdı. O yaşda hökmən adama bir istiqamət verən böyük lazımdır. Ürəksiz idim, qorxurdum ki, sənədlərimi verərəm qəbul olunmaram, sınaram. Özgüvənim möhkəm axsayırdı. Anam - sən bacaracaqsan, deyib çox dayaq olurdu mənə. Birdən birə heç kim heç nə demir, qalmışam dəryada tənha qayıq kimi. Hərənin öz ailəsi, öz qayğıları.

HEÇ KİM DƏ DEMƏDİ Kİ, HƏLƏ TEZDİR

- Bəlkə, ona görə tez ailə qurdunuz?

- O da ola bilər, amma həm də sevdim. 17 yaşım vardı, elə bilirdim, budur, bundan başqa heç kim ola bilməz. Heç kim də demədi ki, hələ tezdir, oxu, bu adam o deyil, bəlkə getməyəsən. O bəlkələr bütün ailələrdə olur, məndə olmadı.  Heç kim demədi. Özüm qərar verdim, getdim. Xalq Təsərrüfatı İnstitutunu bitirmişdi, xırda sahibkarlıqla məşğul idi. 14 il bir yerdə yaşadıq. İnstituta sənədlərimi verəndə artıq qızımız da var idi, amma mən qəbul olunandan sonra dedim ona. Baxdı, gülümsədi, "aktrisa olacaqsan?" - deyə istehza ilə soruşdu. Dedim yox, mədəni-maarif fakültəsinə qəbul olunmuşam. Özüm də inanmırdım, sırf təsadüfən sənədlərimi verdim və qəbul olundum. Elə 1-ci kursda oxuyanda Lütfi Məmmədbəyli məni televiziya tamaşasına dəvət etdi. Yenə inana bilmirdim. Lütfi Məmmədbəylinin teatr dərnəyi vardı, mənimlə oxuyan qız o dərnəyə gedirdi. Bir gün onunla mən də getdim. İçəri girən kimi Lütfi müəllim gəldi qarşıma ki, sən kimsən? Dedim heç kim, tələbəyəm, qızlarla gəlmişəm. "Şeir bilirsən?" Dedim, yox. "Necə yəni yox, - dedi, çıx bir şeir de". Mənim də şeir yadımda qalmır, neçə il əvvəl oynadığım rolların sözləri yadımdadır, amma şeir əzbərləyə bilmirəm, birtəhər birini xatırlayıb dedim. Dedi, səni televiziya tamaşasına dəvət edirəm.

 

- Həyat öz axarı ilə aparıb sizi.

- Eyni ilə. Elə bil hansısa qüvvə məni o istiqamətə yönləndirirdi, məcraya salırdı. Lütfi müəllim dedi, sənə rol verəcəm, güldüm. Məndə özgüvəni Lütfi müəllim bərpa etdi. Dedi, bacaracaqsan, oynayacaqsan, səhnə sənin yerindir. O, nə qədər sənətkarların ilk müəllimi olub, yetişdirib. Həsənağa Turabov, Səməndər Rzayev onun yetişdirdiyi sənətkarlardır.

- Sənətkar kəşf edən və yetişdirəndir. İndi o cür sənətkar azdır, çatışmayan da odur.

- Lütfi müəllimin 60 illiyində çəkdirdiyimiz şəkil var, orda kimlər yoxdur, hamısı onun tələbələridir. Nəriman Həsənzadənin "Kimin sualı var?" tamaşasında mənə Ağgül obrazını verdi. 1-ci kursda oxuyurdum, ilk işim oldu. Ondan sonra "Şöhrət və ya unudulan adam" tamaşasında çəkildim. 2-ci kursdan Akademik Milli Dram Teatrına işə düzəldim.

- Bəs evdə nə dediniz, axı mədəni-maarifə qəbul olunmuşdunuz?

- Normal qarşıladı, gülə-gülə, amma sonra yolumu da çox bağladı. O vaxt kinolara çəkilə bilərdim, imkan vermədi. "Əldən tutdu yoxdur", "Beldən tutmaq olmaz" - söhbətləri ilə. Sənətdə çox itirdim. Kinostudiya axsayanda düşündüm ki, kaş, o vaxtlar çəkiləydim. Nə biləydim böyük bir işlək mexanizm-industriya sürünəcək. Gənclikdə fərqinə varmırsan ki, nə isə bir gün gec ola bilər, zaman keçdikcə anlayırsan.

 

ELƏ SIXILIRDIM Kİ, SƏSİM ÇIXMIRDI

- "Azdrama"ya gəlişiniz necə oldu?

- Səhnədə ilk addımım uğurlu olmadı. Aktyorluq ştatında yer yox idi, adımı kitabxanaya yazdılar. Başqasının rolunda əvəzetməyə verdilər məni: "Şeyx Xiyabani" tamaşasında Səhər rolunda. Balaca rol deyildi, amma əvəzedici kimi girdim tamaşaya, o halda da həmişə uğurlu olmur. Axı, əvvəldən məşqlərdə, əsərin əxz olunmasında iştirak etməmisən. Səhnəyə ilk dəfə çıxan, cəmi 3 gün məşq etmiş 2-ci kurs tələbəsiyəm. Birdən-birə özümü Amaliya Pənahova, Fuad Poladov, Həsənağa Turabovla eyni səhnədə gördüm, əsim-əsim əsirdim. Çox böyük risk idi. Elə sıxılırdım ki, səsim çıxmırdı, hər səhnədən sonra rejissor Mərahim Fərzəlibəyov çığırırdı ki, səsin çıxmır, ucadan danış. Nəhayət, şeir deyən yerdə elə ucadan qışqırdım ki, tamaşaçılar alqışladı. Keçdim pərdə arxasına, dedim tamaşaçılar sevindi ki, bu qızın səsi çıxdı. Sonra rolun ifaçısı gəldi, daha o rolu oynamadım. Düşmüşdüm bir nağıllar aləminə, axarı ilə gedirdim. Hüseynağa Atakişiyev baş rejissor idi, bütün məşqlərində iştirak edirdim. Baxırdım, öyrənirdim. Bir gün eşitdim ki, "Azdrama"dan gedir və teatr açmaq fikrindədir. Getdim yanına, dedim məni də aparın. Soruşdu ki, peşman olmazsan, hamının düşə bilmədiyi bir teatrdan çıxırsan? Dedim yox, sizinlə gedirəm. Lütfi müəllim bir az incidi məndən, onu da başa düşürdüm. Rəhmətlik Zərnigar xanım dedi, hara gedirsən, getmə, hələ o teatr bilinmir, necə olacaq. Getdim, peşman da deyiləm, Gənclər Teatrı mənə böyük məktəb oldu. Baş teatrda korifeylərin arasında təcrübəm yox idi, o ilk roldan sonra anladım ki, bunlarla bir səhnəyə çıxmaq üçün çox öyrənməliyəm. İntuisiyam məni aldatmadı. 1988-ci ildə Akademik Teatrı qoyub getdim, amma öyrənmək üçün getməli idim. Hüseynağa müəllim rolları elə bölürdü ki, bir gün kütləvi səhnədə ola bilərdin, növbəti gün baş rolda. Hər gün Füzulinin qəzəllərini deyə-deyə bədən hərəkətləri edirdik, sonra məşqə başlayırdıq. Hər əsəri götürəndə hələ rol bölgüsü etməmiş onu bizim beynimizə yeridirdi. Əsərin yazıldığı dövrdən tutmuş hər bir obraza qədər analiz edirdik. Bir məktəb idi. O 8 ili mən oxudum. Şekspirin "Yay gecəsində yuxu" əsərində Yelena oynadım, "Neron"da Aqrepina. Bir "Leyli və Məcnun" qoymuşdu Hüseynağa müəllim, 7 Leyli, 7 Məcnun, 7 rəngdə muğam üstündə.

1997-ci ildə ordan çıxdım, bir az sarsılmışdım. Həmin gün Turabov mənə zəng etdi ki, ay qız, qayıt gəl evinə. Səsini eşidən kimi ağlamaq məni tutdu, hər görəndə o sözü deyirdi, bu dəfə elə bil, ürəyimi oxudu, zamanında olunan gözəl təklif idi. Səhər qaça-qaça gəldim "Azdrama"ya, dərhal da ştata götürdü.

PREMYERAYA ÜMUMMİLLİ LİDER HEYDƏR ƏLİYEV DƏ GƏLMİŞDİ

- Onda artıq televiziya tamaşalarına çəkilmişdiniz və sənətdə var idiniz...- "Məhəbbət olmayanda" mahnısının klipi də çıxmışdı, o vaxtlar bir televiziya vardı, teletamaşadan sonra səhər artıq bütün Azərbaycan səni tanıyırdı. Ağlıma gəlməzdi ki, Turabov məni o məqamda elə sevindirər. Milli Dram Teatrında ilk rolum "Özümüzü kəsən qılınc" tamaşasında oldu. Anladım ki, 8 ilim boş getməyib, bu səhnəyə hazır gəlmişəm. Sonra "Şah Edip", "Burla Xatun"və ardıcıl tamaşalar.

- 1998-ci ildə "Burla Xatun"un ilin tamaşası olmağı yadımdadır

- Möhtəşəm tamaşa idi, premyeraya Ümummilli lider Heydər Əliyev də gəlmişdi. Dövlət qayğısı bizi daha da həvəsləndirirdi. Bir gündə bir neçə məşqdə olurdum. Sonra "Hamlet"də Gertrudanı oynadım.

- O arada artıq yoldaşınızdan ayrılmışdınız?

- Hə, uzun zaman çəkdi o qərara gəlmək, ailə dağıtmaq asandır, onu saxlamaq çətin. Əgər övladın da varsa, daha çox çətin olur. Çalışdım saxlayım, amma bir yerə qədər bacardım, sonra davamı gəlməd.

 

- Böyüklər uşağın rəyini soruşmadan qərar verir, çox ağrılıdır...

- Ən ağrılı məqam odur. Zərbə uşağa dəyir. O anda hər kəs özünü düşünür.

- İlk kinoya çəkilməyiniz necə oldu?

- "Kimin sualı var?" teletamaşasından sonra kinoya dəvət aldım. O vaxt hər şey sənət naminə idi. Lütfi müəllim o tamaşaları çəkəndə öz cibindən də xərcləyirdi. Dəyərlər başqa idi, bəlkə ona görə sənətə sevgi vardı. İnsanlar kitaba, kinoya, teatra bağlı idi.

- Sosializm quruluşu ilə kapitalizmin fərqidir. Hər şey mənəviyyata xidmət edirdi, indi madiyyata bağlıdır.

- Kağız maklatura yığırdıq, aparıb onu verib kitab alırdıq. O çətinliklə kitab oxuyurduq, bu gün rahatlığın içindəyik, kitab da çox, amma oxuyan az. Nə isə... "Kişi sözü"nə çəkildim, sonra da "Şahid qız" filminə. Ardınca "Fəryad",  "Təsadüfi görüş"...

- Teletamaşalarda da maraqlı obrazlarınız var, "Fatehlərin divanı", "Nigarançılıq", "Yaşıl eynəkli adam" və sair...

 

- Hamısında Ramiz Həsənoğlunun imzası var. İnanıram, yenə olacaq.

 

"ƏQRƏB"ƏM AXI, İÇİMİ YEYƏNƏM

 

- Hansısa obrazın arzusunda olmusunuz?

- İş o qədər çox olurdu ki, o barədə düşünmürdüm. Bircə "Anna Karenina" olub fikrimdə, onun da dövranı keçdi, yaş o yaş deyil daha.

- Hansı obrazla xoşbəxt olmusunuz? Çünki oynamaq xatirinə oynanılan rollar da olur?

- Olub, fikrimdən çıxıb tamaşaçıdan üzr istəmək keçib ki, bağışlayın, bu tamaşaya görə. 38 ildir, səhnədəyəm. Çox sevdiklərim Gertrudadır, "Yaşlı xanımın gəlişi"ndəki obrazım, "21:15 qatarı"ndakı rolum da çox sevdiklərimdəndir. "Yay gecəsində yuxu"da Yelenanı çox sevirdim. Burla Xatun, "Kimdir haqlı"da qadın obrazı da maraqlı idi. Rol ürəyincə olmasa belə, məsuliyyəti var, tamaşaçı qarşısına çıxırsan. Tamaşaçı səni qınaya bilər, haqlı olaraq. Ürəyimdən tikan çıxaran rol az olur. Zatən, hər obrazdan sonra elə bilirəm bu da o deyil, hələ də nə isə qalır. Potensial bitib-tükənməz, tükənərsə, sən də tükənərsən.

 

- Vaqif İbrahimoğlunun quruluş verdiyi "Lənkəran xanının vəziri" tamaşası da zövqverici idi, sizin obrazınız xüsusilə...

- Çox sevirdim o tamaşanı, o obrazı.

- Bu gün dönüb arxaya baxanda nəyi dəyişmək istərdiniz? "Nəyi düz elədim, nəyi səhv" - adamın bu cür özünü qınamağı olur axı...

- "Əqrəb"əm axı, içimi yeyənəm. Bəlli yaşdan sonra özünü heç nədə qınamırsan, yemirsən içini. Səhvlərimlə, düzlərimlə bu, mənim həyatımdır. Bəlkə, elə o səhvlər, yanlışlar, anamdan sonra həyatla təkbətək qalmağım məni həyata hazırladı, möhkəmlətdi. Həyat məni silkələdi, müvazinətimi, özgüvənimi itirdimsə də, yenə özümdə tapdım. Bunu kimsə yaratmır səndə, özünə güvənməklə özgüvənli olacaqsan. Hələ də öyrənirəm. Daha təmkinli, səbrli olmağı öyrənirəm. Səhvlərimdən öyrənirəm. Heç nəyi qaytarıb düzəltmək olmur. Peşmanlığın nə mənası?! Demək, bir də eyni səhvi etməmək üçün irəliyə getməlisən.

 

- İstədiyiniz nədir indi? Nə gözləyirsiniz?

- İşıq ucu görəndə ümid artır - indi o vəziyyətdəyəm.

- "Dantenin yubileyi"ndən sonra?

- Xüsusən. Ərşad Ələkbərovun üslubu mənə maraqlı gəldi, zövq aldım. İnanıram ki, yaxşıya doğru gedirik. Müxtəlif rejissorlarla işləməyi xoşlayıram. İşindən zövq aldığım hər rejissor mənim rejissorumdur. Bütün qaymaq rejissorlarla işləmişəm. Bəxtiyar Xanızadə, Vaqif İbrahimoğlu, Vaqif Əsədov, Ramiz Həsənoğlu, Bəhram Osmanov... Hüseynağa Atakişiyevi demirəm, o, ustadımdı.

 

- Biz də bir işıq ucu gördük teatrda və ümidliyik. Ümidliyik ki, sizi səhnələrdə hələ çox gözəl obrazlarda alqışlayacağıq. Uğurlar diləyirəm!

 

Ramilə QURBANLI,

Məxsusi "525-ci qəzet" üçün

525-ci qəzet.- 2023.- 30 dekabr,№238.-S.20;21.