Erməni şovinizmi
üçün "Məhşər Divanı"
SƏNƏDLİ ROMAN HAQQINDA
DÜŞÜNCƏLƏR
Adəm İsmayıl Bakuvinin "Məhşər
Divanı: yalanın 17 anı" sənədli romanı həm
müəllifi bizə tanıtdı, həm də bu müəllifin
tarixi həqiqətləri yorulmaz araşdırıcı kimi
necə canlandırdığının şahidi olduq.
Fəlsəfə elmlər doktoru olan Adəm
İsmayıl Bakuvi həm də iki bədii romanın müəllifidir.
"Eşq mələyi" və "Paris
üçbucağı" romanları müasir həyatımızın
mənəvi-əxlaqi problemlərini əks etdirir. Müəllifin
bu romanlarda yaratdığı obrazlar, təsvir etdiyi hadisələr
real və inandırıcıdır, hətta o romanlarda elə
məqamlarla rastlaşırıq ki, sanki bunların birbaşa
naturadan "köçürüldüyü" qənaəti
yaranır.
A.İ.Bakuvi öz əsərlərində - istər
bədii olsun, istərsə də sənədli - həqiqət
meyarına arxalanır. Bu həqiqət meyarı ona müasir
həyatda, ya da tarixdə baş verən hadisələri
doğru-düzgün müşahidə etməyə və
bütün bunları reallıqla əks etdirməyə gətirib
çıxarır.
Sənədli roman dünya ədəbiyyatındakı
tanış kompozisiyanı xatırladır,
günahkarların cəzalandırılması prosesini
reallaşdıran Divan-Məhkəmə prosesi həyata
keçirilir və ittihamlar yağdırılır. Azərbaycan
televiziyasında Mövlud Süleymanlının ssenarisi
üzrə "Fatehlərin divanı" tamaşası buna ən
bariz misal ola bilər. Amma təbii ki, kompozisiya etibarilə eyni
sxem həyata keçirilsə də, hər bir Divanın
öz məxsusi məzmun-ideya istiqaməti olur.
Bu sənədli roman "Böyük Ermənistan"
xülyası ilə yaşayan, bu xülyanı çox zaman
həqiqətə çevirib torpaqlar zəbt edən, eləcə
də "erməni genosidi" deyib göz yaşı
axıdan erməni millətçilərinə qurulan
Divanı əks etdirir. Müəllifin Divan
qarşısında mühakimə olunan 17 müqəssirin
(daha çox ola bilərdi) günahları ilə bağlı
qurduğu məhkəmə prosesində təkzibedilməz
faktlarla, sənədlərlə sübuta yetirilir.
Əsrlər boyu davan edən erməni millətçiliyi
və onun reallaşan işğalçı niyyətləri,
özgə torpaqlarını işğal etmələri, qətliamları
ilə bağlı müəllifin topladığı
materiallar Divanda bir-bir səsləndirir. Sənədli romanda
bizim bildiyimiz və bilmədiyimiz o qədər faktlar var ki,
heyrətlənməyə bilmirik. Müəllif lap qədim mənbələrə
də müraciət edir ("Qobusnamə" eposu, bir
sıra qədim Roma tarixçiləri və s.) və erməniliyin
qədim bir bəla olduğunu sübuta yetirir. Əslində,
heç sübuta ehtiyac da duymuruq.
Yaşadığımız bu son otuz ildə biz bunu real şəkildə
müşahidə etməmişikmi?
Hər bir mənfiliyi və onun bütün
xüsusiyyətlərini sübut və dəlillərlə
izah etmək üçün bütün bu mənfilikləri
özündə əks etdirən "liderlər" yada
düşür. Erməniliyin mahiyyətini də məhz həmin
"liderlərin" fəaliyyəti müəyyən edir.
Müəllif Divanda 17 "lider"in həyat və fəaliyyətini,
daha doğrusu, insanlığa zidd əməllərini
-terrorçuluq hərəkətlərini canlandırır. O,
erməni terrorçu təşkilatlarının,
partiyalarının və dərnəklərinin
siyahısını təqdim edir, "Armenikan",
"Hınçaq", "Daşnaksütyun", "Erməni
soyqırımı ədalət komandosları", "Yeni
erməni müqaviməti", "ASALA", "Erməni
gizli azadlıq ordusu", "Erməni inqilab ordusu",
"Erməni azadlıq cəbhəsi", "9 iyun
qrupu", "Apostol" terror təşkilatı" və
başqalarının türklərə yönəlik
qanlı aksiyalar törətdiklərini nəzərə
çarpdırır. Daha sonra 1975-2001-ci illərdə ermənilərin
ayrı-ayrılıqda törətdikləri terror hərəkətləri
sıralanır və doğrudan da, dəhşətə gəlirsən:
bu qədər nifrət, bu qədər vəhşilik ermənilərin
ətinə-qanına, sümüyünə-iliyinə necə
hopa bilər? Bu suala müxtəlif əsrlərdə
"Böyük Ermənistan" xülyası ilə
qanlı əməllər törətmiş 17 erməninin
Divanda səsləndirilən cinayətləri cavab verir. Səkkiz
əsr əvvəl hazırda bütün dünyada cövlan
edən erməni şovinizminin ideoloqu olmuş Vardan Araveltsin bədnam
"Ümumi tarix" kitabını yazır və beləliklə,
bu "kitab"dakı zəhər "Böyük Ermənistan"
iddiası ilə yaşayan ermənilərin qanına,
canına yeriyir. Müəllifin Divana çıxartdığı
erməniləri yalnız ad və soyadlarına görə
bir-birindən ayırmaq olar, lakin hamısı bir dairədə
birləşir - terror, qətliam, türkə nifrət.
Stepan Zatukyan - orta məktəbi qızıl medalla
bitirib ali təhsil alan bu erməni hələ tələbə
ikən bir milli təşkilat yaradıb. Məqsəd nə
idi? SSRİ-dən kənarda müstəqil Ermənistan
yaratmaq, "Türkiyə Ermənistanı"na aid
torpaqları geri almaq. Necə deyərlər:
"İddiası tərlan, özü yapalaq".
Qanındakı o şovinist zəhər onu dəhşətli
bir qatilə çevirib. Moskvada bir qanlı terror əməliyyatı
həyata keçirir, SSRİ Ali Məhkəməsi ona
güllələnmə hökmü verir, amma ermənipərəst
akademik Saxarovun köməyilə bəraət alır. Amma
Zatukyan, eyni xislətə malik olan Stepanyan və Baqdasaryanla
birgə yenə Moskvada, metroda 7 nəfərin
ölümünə, 37 nəfərin isə müxtəlif dərəcədə
xəsarət almasına səbəb olan partlayış
törədir. Və onların üçü də güllələnir.
Harutyun Şaxrikyanın əlləri Osmanlı
imperiyasında yaşayan on minlərlə türkün
qanına batıb. Osmanlı təbəəsi olmuş bu
şəxs tarixdə ən qatı türk düşməni
olan ermənilərdən biri kimi qalıb. Mkrtıç
Xrimyan - erməni apostol kilsəsinin rəhbəri -
bütün erməniləri "Tarixi vətənlərinə"
- Osmanlı imperiyasına qayıtmağa səsləyirdi, onu
ruslar da himayə edirdilər. Amma onun mübarizəsi nəticəsiz
qaldı. Yepiskop Mesrop - Divanı qurulan 17 erməni arasında
o, ən az tanınsa da, erməni mitllətçiliyinin
rişələnməsində, qol-budaq atmasında,
"Böyük Ermənistan" xülyasının təşəkkül
tapmasında, terror və işğalçı müharibə
xətti tutmaqda hədsiz rolu olub. Andranik Ozanyanın - "ermənilərin
ən böyük qəhrəmanlarından birinin", əslində
dəhşətli qırğınların baiskarının əməlləri
isə tarixin yaddaşından silinmir. 1892-ci ildə
İstanbulun polis rəisini qətlə yetirən, Osmanlı ərazisində
türklər əleyhinə qiyamlarda iştirak edən, uzun
müddət Avropada yaşasa da, türklər əleyhinə
fəaliyyəti dayanmayan, bir sıra məğlubiyyətlərindən
sonra rus ordusu generalı sifətilə Azərbaycanda törədilən
qətliamlarda iştirak edən, Şaumyanın vədinə
görə Azərbaycan torpağının Ermənistana birləşdirilməsi
yolunda qanlar tökən, Cəbrayıl və Cavanşir qəzalarında
18 kəndi yerlə-yeksan edən, amma səfərbər etdiyi
15 mindən çox erməninin Zabux dərəsində Sultan
bəy tərəfindən məhvinə səbəb olan,
özünün də bir qulağı kəsilən həmin
bu Andranik. Daha sonra Divanda 1918-ci ilin mart ayında azərbaycanlılara
qarşı həyata keçirilən qətliamlar zamanı
Qubada azərbaycanlılarla yanaşı, dağ yəhudilərini
süngüdən keçirmiş iki cinayətkar
ünsür - Asatur Vaşyants və Hamazasp Srvantyants
mühakimə olunur. Onlara dəstək olan isə Stepan
Şaumyan idi. Bolşevik-daşnak birləşmələri təkcə
Bakıda və Qubada deyil, Kürdəmir Salyan və Lənkəranda
da soyqırımını davam etdirirdilər. Bəs Qaregin
Njde necə? "Qaregin Njde, axır ki, sənin də
zamanın yetişdi". Ona sual verilir ki, siz
özünüzü kim sayırsınız? Cavabı: "Mənim
özümü kim saymağımdan asılı olmayaraq, erməni
xalqı məni özünün peyğəmbəri
sayır". O, erməni milli ideologiyası olan tsexakronizmin
banisdir. Onu indi də Ermənistanda baş qəhrəman
sayır, heykəllərini ucaldırlar. Njde - erməni dilindən
"qəribə adam" kimi tərcümə olunur Amma onun
qəribəliyindən yox, şizofrenliyindən
danışılır. Njde ilə bağlı Divanda çoxlu
faktlar gətirilir: "Njde təkcə bu üç il ərzində
şəxsən 400 türkü və azərbaycanlını,
bolşevik rusu və bolşevik ermənini güllələmişdir.
Njde Zəngəzur bölgəsində "Dağlıq Ermənistan"
adlı yeni respublika qurur, onun ilk prezidenti seçilir. Amma
Leninin əmri ilə qondarma dövlət ləğv edilir. Hələ
II Dünya müharibəsi illəri. Njde faşist
Almaniyasının tərəfində vuruşur. Təbii ki,
Stalin hökuməti bunu bağışlamır və Njde 25
il həbs cəzasına məhkum edilir, həbsxanada da
ömrünü başa vurur". Biz Divanda mühakimə
olunan Kirk Kerkoryan, Eduaprd Qriqoryan, Kim Kardaşyan, Monte Melkonyan
kimilərin əməlləri, cinayətləri barədə
söz açmaq istəmirik. Bunlar da dəhşətli cinayətkarlardır.
Türklərə və azərbaycanlılara qarşı qətliamlar
törədən ermənilər müxtəlif peşə
sahibləri olmuşlar, onların bir çoxu guya ziyalılar
idi. Amma qanlarındakı mayeyi-tərkib - anadan doğulanda
damarlarına yeridilən türkə nifrət zəhəri
onların, hansı peşəyə sahib olurlarsa-olsunlar,
bütün həyatını bu nifrət üstündə
kökləyib. Hətta akademik olsa belə. Akademik Abel
Ağanbekyan o zamankı SSRİ-də tanınmış
iqtisadçı idi. SSRİ-nin ən ali mükafatı
sayılan Lenin ordeninə layiq görülmüşdü.
Özünü kosmopolit adlandıran Ağanbekyan Moskvada erməni
lobbisinin ən güclü nümayəndələrindən
biri idi. Məhz onun 1987-ci ilin noyabrında Parisdə Fransa erməni
institutunun və erməni veteranlar assosiasiyasının təşkil
etdiyi tədbirdə Qarabağ barədə söylədiyi
sözlər ("Qarabağ iqtisadi cəhətdən daha
çox Ermənistana bağlıdır, nəinki Azərbaycana")
o zamankı Dağlıq Qarabağda yaşayan ermənilər
üçün təkan oldu.
Nəhayət, Divanda mühakimə olunan sonuncu şəxs
Zori Balayandır. Azərbaycan xalqı bu adı heç vaxt
unutmur və unutmayacaq. Onun "Ocaq" kitabı
başdan-ayağa azərbaycanlılara nifrət, kin-küdurət
hissi ilə yazılıb. Dağlıq Qarabağda yaşayan
ermənilər üçün bu "Ocaq" Azərbaycana
qarşı yandırılan və hər şöləsində
qəzəb, nifrət alovlanan bir ocağa çevrildi. Zori
Balayan o illərdə erməni millətçilərinin lideri
kimi fəaliyyət göstərirdi, hətta azərbaycanlıların
qətlə yetirilməsində işğtirak edirdi. O, bir
söhbətində demişdi ki, "dənizdən-dənizə"
Ermənistanın yaranmasını istəyir və
Bakını erməni şəhəri sayır. Əlbəttə,
onun yazdıqlarının və söylədiklərinin
hamısı cəfəngiyat idi. Xatırlayıram ki, mərhum
şairimiz Eldar Baxış Zori Balayanın bu cəfəngiyyatlarına
qarşı onu ittiham edən bir şeir yazmışdı:
O nədir yazmısan, Zori Balayan,
Kür-Araz deyirsən, kəkələyirsən.
Xırda budaqların üstə oturub,
Böyük budaqları silkələyirsən.
Dünya nə haydadır, sən nə haydasan.
A köhnə palazı sırıyan oğlan,
İrəvan dilində xoruzlanırsan.
Moskva dilində zarıyan oğlan...
O nədir yazmısan, Zori Balayan,
"Bala" da bizimdir, "zor" da bizimdir.
Ölmək istəyirsən, gəl Qarabağa,
Kəfən də bizimdir, gor da bizimdir.
Görəsən, indi Zori Balayan yenə "dənizdən-dənizə
Ermənistan" deyib kəkələyirmi?!
"Məhşər Divanı: yalanın 17
anı" kitabı faktlarla, təkzibedilməz məlumatlarla
zəngindir və bu kitabda Azərbaycanın Qarabağ bölgəsi
və xüsusilə, Xocalı ilə bağlı bir çox
məlum və məlum olmayan materiallar diqqəti cəlb edir.
A.İ.Bakuvinin bu kitabı erməni yalanlarının,
riyakarlığının iç üzünü açan
mötəbər bir mənbə kimi dəyərlidir.
Vaqif YUSİFLİ
Filologiya elmləri doktoru
525-ci qəzet .-2023.- 21 dekabr, №231.- S.14.