Müəllimimin
böyük ustadı
Mir Cəlal Paşayev -
115
İnsan oğlu yaranışdan təsəlli
axtarışındadır. Ömür boyu tapır-itirir,
itirir-tapır... Zamanın sürət həddindən
şikayətçi olsa da, yaddaş imarəti zamana söykənir.
Məsafə çoxaldıqca xatirələr zənginləşir.
Bəzən düşünürəm ki, nə yaxşı,
kənddə anadan olmuşam. Mənə görə, kənd
yaddaşın daimi xatirə qovluğudur. Şəhərin
"havası" o deyil. Kənd yaddaşı, kənd
yaşantıları daşların yaddaşında qorunur.
Sürətin çoxluğu çox şeyin
azlığına səbəbdir. Kəndlə bağlı
xatirələrim çoxdur. Bu xatirələrin içində
müəllimlərimlə bağlı olanlar
qırmızı xətt kimidir. Müəllimlərimdən
ikisinin işıqlı xatirəsini yada salacam bu yazıda.
Onlardan birini görmüşəm, birini isə oxumuşam.
Oxuduğum müəllimim həm də gördüyüm
müəllimimin müəllimi - böyük ustadı olub.
Azərbaycan dili və ədəbiyyat müəllimim
Abbas Əhmədov... Abbas müəllimi xatırlayarkən hər
dəfə düşünürəm ki, o, sadəcə bir
ixtisasın təhsilini almış insan deyildi. Həyatda
müəllim olmağın təhsilini almışdı.
İnsan nə qədər mütəvazi və
işıqlı ola bilərdisə, Abbas müəllimdə
bu keyfiyyətlər o qədər idi. Biz onunla həm də
qonşu idik. Məktəbdə gördüyümüz
sahmanlı ziyalı gündəlik həyatda da o
ölçüdə qalırdı. Kənd
qonşularının bir-birinə tam başqa
doğmalığı olur. Bu doğmalıqdan doğan səmimiyyət
uşaqları bir başqa cür doğmalaşdırır
ailələrə "sənin uşağın", "mənim
uşağım" bölgüsü bu münasibətin
fonunda görünməz olur. Odur ki, uşaqlar
üçün qonşu evi də öz evi kimi olur. Bu
doğmalığın verdiyi üstünlüklə dərsdən
sonra çox vaxt Abbas müəllimgilə keçərdim. Adətən
də müəllimimi səliqəli və sadə geyimində
evinin bir otağında qurduğu kitabxanasında oturmuş
görərdim. Gəldiyimi gördükdə eynəyinin
üstündən təbəssüm edər,
baxışları ilə irəli gəlməyə, kitablara
baxmağa dəvət edərdi. Günlərin birində
kitablara baxarkən müəllimimin məzun albomunu -
"vinyetka"sını gördüm. Ağ-qara şəkillər
yanbayan düzülmüşdü. Abbas müəllim
marağımı görüb mənə
yaxınlaşdı. Bir-bir müəllimləri haqqında
danışmağa başladı. Daha bir şəkil göstərib
bir ara susdu. Eynəyini bir az da yuxarı qaldırıb yenidən
dilə gəldi... Onun söylədiyi ad o gündən
yaddaşıma yazıldı... Mir Cəlal Paşayev... Sonra mən
Abbas müəllimin məsləhəti ilə "Bir gəncin
manifesti"ni oxuyacaqdım... Baharı tanıyacaqdım.
Uşaqlıq yaddaşımda bu əsər elə bir göynərtili
təsir buraxacaqdı ki, hər yadıma düşəndə
Baharın ağrılarını bütün
varlığımda hiss edəcəkdim. "Bir gəncin
manifesti" nəhayətsiz ağrısıyla yeganə əsər
olacaqdı ki, Baharın öz doğma qardaşına günlərin
birində nə qədər yaxın olduğu halda qovuşa
bilməməsi acısını yenidən yaşamayım deyə
məni o əsərə təkrar qayıtmağa imkan verməyəcəkdi.
Üzərindən 20 ildən artıq vaxt keçməsinə
baxmayaraq, uşaqlıqda oxuduğum əsərdəki o dərin
kədər bu yazını yazdıqca yenidən
yaddaşımda canlanır. Abbas müəllim öz müəllimindən
danışdıqca siması elə gözəl cizgilər
alırdı ki, sanki sehrli bir nağıl qəhrəmanından
bəhs edirdi. Bəzən həyatda adına təsadüf
dediyimiz (təsadüfi heç nəyin olmadığı qənaətindəyəm)
elə nüansları olur ki, heyrətlənməyə bilmirsən.
Sonra öyrənəcəklərimdən biri də bu
olacaqdı ki, o görkəmli şəxsiyyət ilk dəfə
müəllimliyə elə mənim anadan olduğum Gədəbəy
rayonunda başlayıbmış. İllər keçəcəkmiş,
mənim də yolum ucsuz-bucaqsız ədəbiyyat
dünyasından düşəcəkmiş və günlərin
birində böyük ustadın oğlu professor Hafiz
Paşayev ilə görüş qismətim olacaqmış.
Türk dünyasının müxtəlif nöqtələrindən,
başqanı olduğum Dünya Gənc Türk Yazarlar
Birliyinin etdiyi dəvətlə, ölkəmizə səfərə
gələn qələm qardaşlarımızın
iştirakı ilə elə Mir Cəlal Paşayevin bir zamanlar
yaşadığı, haqqında söhbət
açdığım əsərin yazıldığı
ocaqda görüşün baş tutması da bir qanunauyğunluq
idi. Hafiz müəllim mənim əslən Gədəbəydən
olduğumu bilərkən atasının ilk dəfə oraya təyinat
almasından, ora haqqında ömrünün sonunacan necə
xoş xatirələr danışmasından, insanların ona
necə yüksək münasibət bəsləməsindən
bəhs etdikcə üzündəki xoş təbəssüm
bir anlıq müəllimimin öz müəllimi haqqında
xatirələrini bölüşərkən üzündə
yaranan təbəssümü xatırlatdı. Bu, Abbas müəllimin
Mircəlal Paşayevdən sevgi ilə bəhs etdiyi havanın
bəlkə oxşarı, bəlkə də izahsız bir
paraleli idi. Kainatda enerji onsuz da bitmir, sadəcə şəkil
dəyişdirir. Abbas müəllimi xatırlayarkən bir
maraqlı nüans da mənim yaddaşımda baş
qaldırır. Bu, sirr deyil ki, insan özünə nümunə
seçdiyi insana bənzəməyə
çalışır. Şübhəsiz ki, uca bildiyi, dəyər
saydığı şəxsdən istər onun xarakterinə,
davranışlarına da nələrsə keçir. Bir
ömür o nişanələr, müşahidəsi
güclü olanların diqqətindən yayınmır. Mir Cəlal
Paşayev şəxsiyyətinin ucalığı,
şübhəsiz ki, tələbələrinin xarakterinə
özündən nələrsə qatmamış deyildi. Abbas
müəllimdə olan mütəvazilik, həlimlik,
xeyirxahlıq kimi keyfiyyətlər sevgi və minnətdarlıqla
bəhs etdiyi müəlliminin tələbəsinə verdiyi
pay idi. Abbas müəllim zahiri görkəmi, geyimi, alicənablığı,
ziyalılığı ilə də müəlliminə bənzəyirdi.
Bu il böyük ədibimiz, ustad Mir Cəlal Paşayevin
115 illiyi tamam olur. O, ölməz irsi ilə millətimizin
düşüncə tarixinə elə bir möhür vurub
ki, yetişən nəsillər "İtə ataram, yada
satmaram" fəlsəfəsi və reallığını
həmişə özünə milli-insani məsələlərdə
mayak biləcək. Bahar obrazı sənətin dili ilə millətin
heykəlləşmiş faciəsini yaşatdıqca Azərbaycan
gənci millət və onun bütövlüyü yolunda
mütləq o böyük işığa inanaraq
addımlayacaq. Müəllimlər müəlliminin
işığı özü cismən olmadığı
dünyada gələcək nəsilləri aydınladırsa,
ruhu şaddır.
İntiqam YAŞAR
525-ci qəzet .-2023.- 22 dekabr, №232.- S.10.