Ürəklə yazılan şeirlər
Şeirlərinin birində "Elə
bir anadan bir doğulmuşuq, özümü kağızdan
ayırammıram", - deyən
Əkbər Qoşalı
yaradıcılığa ömür,
ədəbiyyata könül
vermiş istedadlı şairlərdən biridir.
Ədəbi mühitdə tanınan
Əkbər Qoşalı
ömrünün 50 ilini
geridə qoyur. Alnıaçıq, şərəflə yaşanılan bu 50 illik yaradıcılıq yolu onun özünə
və sözünə
bir hesabatıdır.
Şairin keçdiyi bu yol "sözlərim
yol çəkir, yol", - dediyi müqəddəs SÖZdən
çəkilən yoldur.
Əkbər Qoşalının şeir
yolu öz üslubu və dəstxətti və özünəməxsus poetik
yaddaşı olan yoldur. Şair, poetik yaddaşında
həm azərbaycançılıq,
həm də ümumtürkçülük konsepsiyasını qoruyub saxlayır. Bu yolda həm şair, həm publisist, həm də tanınmış türkoloq kimi sadəcə Azərbaycan ədəbiyyatında deyil,
bütövlükdə Türk
Dünyasında öz
imzasını və yerini bəlli etmiş olur. "Ürəklə yazdığım hər söz janrından asılı olmayaraq mənə əzizdir",
- deyən şair hər şeirini ürəklə, ürəyini
zədələmədən yazıb, hər şeirinə ürək verərək səmimi duyğularla yazıb.
Bu baxımdan ikinci şeirlər kitabının adını
"Ürək daşı"
qoyması şairin sevimli oxucularına ötürdüyü bir ismarıcıdır. Könül-Qələm-Kağız üçbucağının vəhdətindən yaranan
bu şeirlər "Ürək daşı"nda
şairin poetik dünyasının xarakterik
ifadəsidir.
Professor Məhərrəm Qasımlı
Əkbər Qoşalının
ilk şeir kitabı olan "Ölümlərin
ötəsi"nə yazdığı
ön sözündə
şairin özünəməxsusluğuna
toxunaraq yazır:
"Özünə, öz
içinə çəkilmənin,
dünya fövqündə
durmağın fəlsəfi
və poetik təqdimatında Əkbərin
özünəməxsusluğu daha çox görünür:
Nə kağızı dinc qoydum,
Nə səni yazıq, canım
Biz özümüzə doğma,
Dünyaya yadıq, canım.
Misralardan gördüyümüz kimi,
şair dünyaya yad olsa da,
özünə və
sözünə yad deyil. Onun yanaraq yazdığı,
ürək daşında
əzizlədiyi sözlər
şairə əbədiyaşarlıq
qazandırır.
Bunlar hamsı həmi sözdü, həm həyat,
nəyə lazım
yanmaz ocaq, kəm həyat!?.
Yana-yana hərlənirik, nəhayət,
İlham
gəlir, Qələm
yazır, Söz qalır...
"Nəyə lazım yanmaz ocaq, kəm
həyat", - misrası
unudulmaz Xalq şairimiz Bəxtiyar Vahabzadənin "Yaşamaq
yanmaqdır, yanasan gərək / həyatın
mənası yalnız
ondadır" misralarını
xatırladır. Ustadının sözünü rəhbər
tutan, yana-yana yaşayan şair, "İlham-Qələm-Kağız"ın vəhdətindən yaranan
müqəddəs SÖZü
oxucularına ərmağan
edir.
Milli kimlik mücadiləsi, soy-kökə
bağlılıq onun
şeirlərinin poetik
istiqamətlərini müəyyənləşdirir. Poetik kimliyi
Əkbər Qoşalının
türk elinə, türk ulusuna bağlılığından gəlir.
Bu baxımdan "Mən türkəm",
"Altaylardan qopan atlar" və digər şeirləri səciyyəvi cizgiləri
ilə seçilir.
Əkbər Qoşalının poetik dili estetik çalarlar
üzərində düzənlənən,
sözü obrazdan obraza bürüyərək
yeni məna çalarları ilə zənginləşdirir. Onun insan
və zaman kontekstində qurulan şeirləri oxucunun şüuraltına təsir
edən, oxucunu düşündürən, özünüdərketmə
üzərində yaranan
poeziya aktıdır.
Şairin "Suyun şərhi",
"Torpaq", "Qız
qalası" şeirləri
bu cəhətdən daha zəngindir.
Sənsiz
olmur, gözəl adlı, gözəl su -
ya bir qabdan tökülürsən,
ya gözlərdən...
Gözlərdən də yaş çıxmasa,
quruyan boğazımız
bir udum suyla açılar...
Bir də macal tapa
bilsək,
üzümüzə su vururuq, su...
Onun istər
heca, istərsə də sərbəst şeirlərində ən
qabarıq cəhət
şeir dilinin təmiz olmasıdır. Məhz bu
təmizlik onun azərbaycançılıq konsepsiyasına
dayanır, o, şeirlərində
yad sözlərə bacardıqca yer vermir.
Əkbər Qoşalının şeirləri
forma baxımdan dağınıq
görünsə də,
diqqətli oxucu üçün bu parakəndəlik elə də önəm daşımır. Onun poeziyasının estetik xüsusiyyəti daima yeni məzmun
və məna axtarışlarında olmasındadır.
Şairin güclü təxəyyül
və təfəkkür
qabiliyyəti onun həm sərbəst, həm də heca şeirlərində köhnə qəliblər
üzərində yeni
poetik obrazlılıq
yaradır.
Yazıya
ürək, ürəyə
dərd qoyarıq...
Beləcə, dərd dolanar dünyada:
Torpaq-torpaq, daş-daş,
yazı-yazı, ürək-ürək...
Deyirəm, gedim
torpaq dərdimi yazım
Ürəklər daş olmamış...
Şairin şeirlərində raslaşdığımız
folklor deyimləri, folklor motivləri onun xalq yaradıcılığına,
milli-kökə bağlılığının
göstəricisidir. Məhz bu
bağlılıq, milli
yaddaşa sadiqlik onun şeirlərinin sənətkarlıq xüsusiyyətini
daha da artırır.
Əkbər Qoşalının yaradıcılığının folklor qaynaqları içərisində aşıq şeirinin öz xüsusi yeri vardır. Şair aşıq şeiri janrlarında yazdığı heca şeirlərində poeziyamıza təzə obrazlar və uğurlu nümunələr gətirir. Şairin "Divani"sindən gətirdiyimiz bir nümunə onun poetik sənətkarlığının bariz göstəricisidir. Öz üslubu, şeir yolu olan şair sözün həqiqi mənasında pafosdan uzaq, poetik cəhətdən dolğun və qəlbəyatımlı şeirlər yazır.
Yenə də sevgidi sevgi,
yenə dünyadı dünya...
Yalan səsdi, gəlir hərdən:
yeni dünyadı dünya...
Axır
gedib bir yar sevdin
- adı Dünyadı,
Dünya,
O da dedi nə
gec gəldin,
a canı can eyləyən..?
İllərlə könlündəki Qarabağ, Təbriz, Dərbənd dərdi şair Əkbər Qoşalını kövrək,
qəmli bir neyə döndərmişdi.
Taleyə və tanrıya şükürlər olsun ki, artıq onun ürəyinin Qarabağ
dərdi bir az səngiyib.
Qarabağı azad görmək, Şuşaya gedərək onun
şəninə şeir yazmaq,
şairin 50 illik ömür yoluna bəlkə
də Tanrının ən böyük bir töhfəsidir. Arzu edirik ki, növbəti 50
illiyində o, Təbrizi azad
görsün, bütöv
Azərbaycanın şəninə gözəl şeirlər
yazsın. Böyük türk
ruhunu, Turan
sevdasını qəlbində əzizləyən şairin buna mənəvi
haqqı çatır.
Tural
ADIŞİRİN
525-ci qəzet.- 2023.- 1 fevral.- S.13.