Din və məhəbbət - faciələrə
aparan ziddiyyət
Patriarxal qaydalar, nikahın iki cinsin əlaqələrində
mühüm və aparıcı yer tutması bir qayda olaraq
sevgi əhvalatlarına ədalətli, humanist münasibət
bəslənməsini kənara atdı. Ailənin
möhkəmliyi, həm də namus, qeyrətin elan olunduğu
şəkildə ən yüksək qaydada qorunması naminə
təbiətin hökmü ilə aramsız olaraq, baş verən
bu əhvalatlara yasaq tədbirləri tətbiq edildi. Azad sevgi cəngavərləri isə təqib hədəfinə
çevrilmişdilər. Dünya dinləri
təşəkkül tapdıqda onlar fərqli qaydada olsa da,
bu məsələlərdə əsasən sərt mövqe
tutmuş, iki bir-birini sevən gəncin intim
yaxınlığı hətta qan tökülməsinə,
iki tayfa və ya nəsil arasında ziddiyyətin
böyüyüb düşmənçiliyə çevrilməsinə
şərait yaratmış, izahı çətin olan
vendettanın bünövrəsini qoymuşdu.
Ən qədim din sayılan iudaizm lap əvvəldən əxlaq
pozğunluğuna, intim yaxınlıqdakı eybəcər
hallara qarşı kəskin mübarizə
aparmışdır. Cəmiyyətin pozitiv əsaslarda
formalaşmasında bunun xeyli rolu olsa da, həmin məqsədə
yönələn tədbirlər problemi bütünlüklə
həll etmək gücündə olmamışdır. Təbiətə zidd olan pozğunluq nümunələri
iki şəhərin viran qalması, əhalisinin məhv
olması ilə nəticələnmişdi. Allah, əhalisinin eybəcər pozğunluğuna
görə Sodom və Qomorranı belə ağır cəzaya
məhkum etmişdi. Allahın göndərdiyi mələklərə
də təcavüz etmək istəyənlərə
müqavimət göstərən Lotu xilas etmək
üçün Sahib onu arvadı və
qızları ilə birlikdə şəhərdən
çıxamış, lakin xəbərdarlığa məhəl
qoymayan arvadı bu vaxt həlak olmuşdu. Lot
sığınacaq kimi təpənin altındakı bir
mağarada məskulaşmışdı. Qızlar
övlada malik olmaq məqsədi ilə atalarını
içirmiş, sərxoşluğundan sui-istifadə edib,
onunla yatmışdılar. Bu intim
yaxınlıqdan onlar iki oğlan uşağı dünyaya gətirmişdilər.
Əxlaq pozğunluğuna qarşı
mübariz kimi qələmə verilən Lotu özündən
asılı olmasa da, biabırçı bir pozğunluğa -
intsestə, qanqarışdırıcı əlaqəyə
yol vermişdi.
Bizim dövrümüzdə isə Bibliyanı
özünün müqəddəs kitabı sayan bir sıra
xristian ölkələrində eyni cinsdən olanların
yaxın əlaqəsi təbii hal kimi qəbul edilməklə
yanaşı, hətta onların nikah ittifaqı da qanuni
sayılır.
Digər tərəfdən dünya dinləri homoseksualizmi qəbul
etməyərək məhkum etsələr də, istər qədim
dünyada, istərsə bizim dövrümüzdə belə
yaxınlıq nümunələri heç də az deyildir. Qədim Yunanıstanda, xüsusən
onun ordu sıralarında homoseksualizm adi davranış
qaydası hesab olunurdu. SSRİ-də bu qeyri-təbii
əlaqə qanun məcəlləsinə görə cinayət
sayılsa da, həbsxanalarda onun baş verməsi əsla nadir
hal deyildi.
İntsestə gəldikdə, bu da qədim dünyada
mövcud olmuşdu. Misir faraonları sülalənin qan təmizliyini
qoruyub saxlamaq üçün doğma bacılarına evlənirdilər.
İudaizm peyğəmbəri Abraham öz
ögey, atadan bir, anadan ayrı bacısı Sara ilə ailə
qurmuş, onların İsaak adlı oğlu olmuşdu. Ona görə də ingilis şairi Corc Qordon Bayronun
öz ögey bacısı Avqusta ilə
yaxınlığına və ondan qızı olmasına
olmasına və ya rus yazıçısı Aleksandr Gertsenin
öz ögey bacısı Natalya ilə evlənməsinə
görə onlara hansısa bir irad tutulması nə qədər
məqsədə uyğundur?
Ayrı dinə mənsub olanlarla eşqə düşməyin
özü də qəbahət hesab edilirdi və buna
düçar olanlar hansısa bir şərtiliyə görə
qəddarcasına cəzlandırılırdı. Bibliyada
İakovun, onun digər adı İsrail idi, böyük
oğlanları rəhmsiz təbiətlərinə uyğun
olaraq öz bacıları ilə sevişən və onun bəkarətini
pozmuş oğlanın məxsus olduğu tayfanı hiyləgərlik
yolu ilə tələyə salmış, onun üzvlərinin
hamısını qırmış, şəhəri viranə
qoymuşdular. Homerin
"İliada"sında Troya şahzadəsi Paris Spartada
qonaq olarkən çar Menelayın arvadı Füsunkar Yelenaya
vurulmuş, bu qadın tərəfindən onun hissi cavabsız
qalmadığından, sevgilisini götürüb Asiya qitəsinin
qərb qurtaracağındakı öz vətəninə
qaçırmışdı. Onsuz da varlı Troya ilə
haqq-hesabı çürütmək istəyən yunan şəhər-
dövlətlərinin birləşmiş ordusu bu fürsətdən
istifadə edərək, dənizlə uzun məsafəni
üzüb, şəhəri mühasirəyə almaqla on il davam edən müharibəyə
başlamışdı. Olimp allahlarının
köməyi və Odisseyin hiyləgərliyi ilə yunanlar
qalib gəlib, həmin qüdrətli dövləti tarix səhnəsindən
silmişdilər. İki şəxsin
sevgisi kütləvi faciəyə səbəb oldu.
Qadağalar əsl məhəbbətə zərbə
vurduğu halda, şəhvətin böyüməsinə,
zinakarlığa heç də elə bir ciddi təsir
göstərə bilmirdi. Qədim Roma yazıçısı
Apuleyin məşhur "Metamorfozalar XI kitabda" -
("Qızıl eşşək") əsərində
qadınlara heç də laqeyd olmayan Lutsi cadugərliklə
eşşəyə çevrildikdə, insanlar arasında əxlaqsızlığın
tüğyan etməsindən, eybəcər şəkillər
almasından heyrətə gəlir. Şekspirin
qələmə aldığı italyan şəhəri
Veronada Romeo və Cülyettanın sevgisi iki nəsil
arasındakı ədavətin qurbanına çevrildiyindən,
onların çox gənc vaxtı həyatla
vidalaşmalarına səbəb oldu.
Təəssüf
ki, dinlər də ali insani hiss olan məhəbbətə
çox hallarda bu səhv prizmadan baxaraq, onu cəmiyyətin əxlaqını
pozan bir cəhət kimi qiymətləndirib, ayrı dinlərə
məxsus olanların qarşılıqlı sevgi əsasında
nikaha girmələrinə, ailə qurmalarına sərt qadağa
qoymuşdu. İudaizm dini yəhudilərə
başqa dinlərə sitayiş edənlərlə
yaxınlıq etməyə, onlarla ailə qurmağa icazə
vermirdi. Bu dinin öz peyğəmbərləri
isə məlum qaydaya məhəl qoymurdular. Abrahamın misirli qul qız olan Həcərdən
(Aqardan) İsmayıl adlı oğlu olmuşdu. Moiseyin özü Kuşit və ya sudanlı
qadına evlənmişdi. Qardaşı
Aaron buna narazılığını bildirsə də, Allah
öz sədaqətli nökəri saydığı Moiseyi
müdafiə etmişdi. Yəhudilərin
fəxr etdikləri Ester Persiya çarı Kserksin kənizi və
arvadı olmaqla, öz xalqını məhv olmaq təhlükəsindən
xilas etdiyinə görə Bibliya qəhrəmanına
çevrilmişdi. Görünür, dini
qadağalar, qanunlar əsasən kiçik adamlar, kütlə
üçündür, yuxarılar bu qaydaları özlərinə
lazım olduqda asanlıqla pozur və təbiətin
hökmünə uyğun olaraq qərar verməkdən
çəkinmirlər. Axı adətən
xırda balıqlar torda ilişib qaldıqları halda,
böyük balıqlar onu yırtıb, öz təbii məkanlarına
çıxa bilirlər.
Xristianlıq
daha geniş və dünyaya yayılan bir din olmaqla, nikah və
ailə barədə belə sərt qaydalardan
qaçmağı bacarmışdı, lakin başqa bir
istiqamətdə daha uzağa gedərək, kilsə xadimlərinə
və rahiblərə tselibat - nikahsızlıq kimi qəddar
bir qaydanı tətbiq etmişdi. Sonralar
İspaniyada inkvizisiya hər cür haqsızlıqlar, əsassız
cəzalar və əslində qəddarlıq nümunəsi
olan qətllər təşkil edəndə, öz dininə mənsub
olanların yəhudi qızları ilə yaxınlıq etməsi
ittihamına görə hətta böyük istedad sahiblərini
təqib etməkdən qalmırdı. XX əsrdə
natsist Almaniyasında yəhudilərlə intim yaxınlıq
barədə daha iyrənc qanunlar meydana gəldi, hətta bir
uzaq valideyninin yəhudi olmasına görə, belə adamlarla
əlaqəyə, nikaha yasaq qoyuldu. Bu yolla
guya ari irqinə mənsub olanların təmiz qanı qorunub
saxlanacaqdı. Bu, faraonların təmiz
qanı mühafizə etmək naminə öz bacıları
ilə evlənmələrini yada salmaqla, istehza doğurur.
İslam dini də özündən əvvəl meydana gəlmiş dünya dinlərinin məhəbbət barədəki qeyri-humanist addımlarını təkrar etmək yolunu tutdu. Zinakarlıqla mübarizə adı altında ən rəhmsiz cəza növlərinə əl atıldı. İslamın müqəddəs kitabı olan Quranda belə cəzaların tətbiqi təsbit edilmişdir. Quranın "Ən-Nisa" surəsində zinakarlığa görə ağır cəzalar nəzərdə tutulur. Subaylar belə əxlaqsızlıqla məşğul olduqda, onların hər ikisinə 100 qamçı vurulması, evli kişi və qadın zinakarlıq etdikdə isə onların daş-qalaq edilib öldürülməsi qaydası qoyulmuşdur. Təqsirin sübutu üçün dörd şahidin olması tələb olunurdu. Əgər bu şahidlər öz iyrənc məqsədləri ilə günahsız adamları cəzalandırmaq, hətta məhv etmək niyyətini güdürlərsə, onda necə olsun? Ciddi mühakimə, həqiqi məhkəmə prosesi olmadan adamları necə cinayətkar hesab etmək olar, çünki şəriətə görə, zinakarlıq ağır cinayət hesab olunur. Bəs sonralar hüquqda meydana gələn təqsirsizlik prezumptsiyası necə olsun? Belə sərt cəzalar yenə də hərdən bir özünü büruzə versə də, zinakarlıq heç də öz mövqelərini vermək istəmir. Ona yol verən adamlara həm də cəmiyyətdə tutduqları mövqeləri və maddi imkanları qalxan xidməti göstərir və onlar nəinki cəzadan, hətta ictimai qınaqdan da yayına bilirlər. İslamda genderlər arasındakı nikah məsələsində də bəzi fərqlər mövcuddur. Kişilər başqa dindən olanlarla maneəsiz qaydada nikah kəsdirib, ailə qurduqları halda, müsəlman qızların və qadınların xristiana və iudeylərə ərə getməsi nadir hallarda baş verir və cəmiyyət də buna heç də loyal münasibət göstərilmir.
İslam dini patriarxal qaydaların möhkəmləndirilməsi, onların zəifləməsinə yol verməmək üçün qadınlara, xüsusən gənc qızlara qarşı cəza tədbirlərində həddi aşır, onların öz ən adi hüquqlarını həyata keçirmələrinə ağlasığmaz qadağalar qoymaqla, orta əsr barbarlığını müasir yaşam tərzinə qaytarmaq yolunu tutur. Qatı dini hərəkat olan Taliban Əfqanıstanda yenidən hakimiyyətə gəldikdən sonra ölkədə qızların təhsil almaq hüququnu demək olar ki, ləğv etmiş, qadınların ictimai əməklə məşğul olmalarına qadağa qoymuşdur. Beləliklə. uşaqlarını heç bir kömək olmadan böyüdən anaların ailə üzvlərini aclıqdan ölməyə məhkum etmişlər. Universitetdə digər yoldaşları kimi təhsilini davam etdirməyə buraxılmayan bir tələbə qızın dediyi kimi, Taliban hakimiyyəti qızlara heyvana və toyuqa olan kimi münasibət bəsləyir. İranda isə mollakratiya rejimi qadınların hicab daşımasınn adi bir şəkildə pozulmasına qarşı ən sərt tədbirlərə əl atır, gənc qızların azacıq sərbəstliyinə qəddarlıqla yanaşmadan da çəkinmir. Kürd qızı Maxsa Amini hicabı yaxşı örtmədiyinə görə Əxlaq polisi tərəfindən vəhşicəsinə döyülməklə, bu səbəbdən öldükdən sonra ölkəni etiraz dalğası bürüdü. Nararazılıqlar nümayişində 400 nəfər həlak oldu, hökumət geri çəkilmək istəmədiyindən 28 nəfəri edam etdi. Əhalinin rejimə qarşı sərt münasibətində bilavasitə öz günahını etiraf etmək, əcayib qaydalarına son qoymaq əvəzinə, hakimiyyət narazılıqların böyük miqyas almasında elə bir ciddi əsas olmadan xarici qüvvələri, xüsusən ABŞ-ı və İsraili ittiham edir. İran rejimi qonşu dövlətlərlə də sağlam, normal münasibətlər yaratmaq əvəzinə, müstəqil dövlətə kiminlə dost və ya düşmən olmaq barədə öz iradəsini diktə etmək istəyir, bununla da tam əsl effektə sahib olur.
Məhəbbət müqəddəs duyğu olduğu kimi, həm də olduqca kövrək bir qarşılıqlı münasibətin təzahürüdür. Onun primitivləşdirilərək şəhvətlə, pozğunluqla əvəz edilməsi pis nəticələr verir. Ona görə də bəzən kütləvi xarakter alan əxlaqsızlıq hallarını məhəbbət haləsinə bürümək cəhdinin özü ağılsızlıqdır. Yalançı, saxtalığı ilə seçilən "məhəbbət"ə əsir olmaq, ona qeyri-ciddi, əslində yüngül münasibət bəsləmək çox vaxt fiziki yaxınlığa ağılsız, ehtirasa hədd qoymayan meylin nəticəsi kimi də üzə çıxır. Şəhvətə boyun əymək kor-koranə, ömrün sonrakı mərhələlərinə məhəl qoymadan baş verdikdə arzuolunmaz gələcəyin mövcudluğuna gətirib çıxarır. Qadın əxlaqsızlıq yoluna düşdükdə, elə ilk addımında bunun bədbəxtliyə səbəb olacağı variantının da qapını döyəcəyini nəzərdən qaçırmamalıdır. Özünü normal yedizdirə bilməyən qadın üçün yeni dünyaya gələcək uşağın qida ilə təmin edilməsi hökmən onu daha ağır problemlərlə üzləşdirəcəkdir. Ona görə də ərsiz qadınların hamilə olması onları əvvəlkindən ağır olan dərdə düçar edirdi. Hətta XIX əsrin sonunda, Viktorian epoxasında, dünyanın ərazisinin dörddə birinə ağalıq edən Böyük Britaniya imperiyasının paytaxtı olan Londonda yoxsul ailələrdən olan belə qadınlar öz yaxınlarını da biabır etməmək üçün ya aborta əl atır, ya da doğduqları körpəni atmağa məcbur olurdular. Bəziləri isə özləri üçün daha qəddar yolu seçirdilər, intihar etməklə həyatla vidalaşırdılar. Qanunsuz doğulmuş körpələr atıldıqları yerdə - körpü altında və ya qəbiristanlıqda tapılırdı, onları bəzən xeyirxah adamların hesabına uğurlu tale də gözləyirdi. Tapılmayanlar isə soyuqdan ölürdülər. Beləliklə, əxlaqsızlıq peşəsini seçmiş qadınlar təkcə özləri üçün deyil, həyata gətirdikəri körpələr üçün də ixtiyarsız olaraq faciə mənbəyinə çevrilirdilər. Cəmiyyət gələcəkdə cinayət yolunu tutacaq valideynsiz uşaqlar problemi ilə də üzləşməli olurdu.
(Ardı var)
Telman
ORUCOV
525 ci qəzet-.- 2023.- 15 fevral.- S.14.