Səni Allaha həvalə edirəm

  Esse

 

Düşüncələr ipsiz-sapsız olduğu üçün azaddır, deyirlər, məncə, dəlidir.

- Sizcə, bu, alqışdırmı, yoxsa qarğış?

- Qarğış.

- Niyə?

- Səni Allaha tapşırıram - deməkdir.

- Bunun Allahın nəzəri üstündə olsunla fərqi var ki?

- Birincidə Allahın ədalətinə buraxıram deməkdir.

- Aha. O zaman haqlısansa, bunu da alqış saymalısan, düz demirəmmi?

- Axı, qarşındakının qarğışına görə haqsız olduğuna inanırlar.

- Sən Allahın ədalətinə inanırsan.

- Amma onun ədalətinin yerdə təcəlli tapdığı az olur.

- Yaratdığı dünya ədalətsizdirmi, deyirsən?

- Dünyanı yönəldənləri ədalətsizdir - deyirəm.

- Siz ədalətlisinizmi?

- Mən Adiləm.

- Adınız Adil. Adil olmasaydı olurdu?

- Arif.

- İşarədən qanan deyirsiniz. nəyə işarə etdiyinizi anlatmaq istəyirsiniz. Ya Arif olmasaydınız. O zaman da Alim olurdunuz.

- Bilmirəm. Alim olmaqla arif adil olmaq arasında fərq var.

- Fərqi nədir? Alim adil arif olmaya bilər, yəni?

- Nisbidir. Yəni mütləq deyil.

- O zaman o alim...

- Alim elmə bir şey verir, elə verməsə .

- Elmin tərəqqisi elə-millətə, insanlığa xidmət üçündür demirikmi?

- İnsan üçündür. İnsanlıq bir başqadır. Bir üstüdür insanın.

- Bir altı nədir, zaman?

- Köləlik, mütilik, ya da istibdad, qəddarlıq.

- Qəddarsınızmı?

- Baxır kimə nəyə qarşı.

- İstibdada, köləliyə, haqsızl

ığa...

- Qəddarlıq hər iki halda səsləndiyi kimi qəddar kəlmədir. İnsan olan insanlığı olan qəddar olmaz. Barışmaz olar.

- Barışmazsınızmı?

- Sizə bir şey deyimmi? İnsanlar insanlıq bir yerdən sonra təəssübdən təəssüfə keçir.

- Hansı yerdən sonra?

- Qənimətdən sənə pay düşən yerdən...

- Yəni oğruluğuna səni şərik edərlərsə, bütün prinsiplər sıfırlanır deyirsiniz. Hansı təəssübə təəssüf etmisiniz?

- Vətən təəssübündən başqa bir çox şeyə.

- Ana sevgisinə, məsələn.

- Xeyr! Əsla. O da Vətəndir. Doğulduğun qucaqla doğulduğun ocaq ayrılmazındır sənin.

-Amma bəzən doğulduğuna təəssüf edirsən.

O da ətrafın münasibətindən doğandır. Adilliyin, arifliyin, alimliyin... ucuzlaşdırıldığı mühitə üsyanındır.

- Bəs çıxış yolu?

- Allaha həvalə etmək!

- Amma onun da ədalətinin təcəllisi...

- Onun ədaləti bəzən gecikər, amma...

- ...Amma mütləqdir deyə bilmirsiniz.

Çünki fani olan bizik. Onun mütləq olduğunu belə anlamayan cahil olan da.

- Hər kəsmi?

- Xeyr. Dünya Adil, Arif Alimlərdə sərhədlənmir. A-dan Z- qədər hərf var... O hərflərdən yaranan qədər söz. O sözlərdən yaranan qədər cümlə-cahan.

- Ümumiyyətlə...

- Xüsusi ilə...

- Mücərrəd.

- Təəssüblə təəssüf arasındakı bir hərf dəyişikliyi ilə mənanı bu qədər uçuruma aparan sözü yaradan siz deyilsinizmi?

- Siz?

 - Yəni siz, biz, insanlar. Madam insan yarada bilirsiniz, insanlıq da qatın içinə bir az.

- Dünyanı xilas edəcək gözəlliyə deyirsiniz?

- Bunu da hərfi mənada anladıblar, ya da anlayıblar. Bəzən dağıntını gözəl təsvir edən rəssam fırçasından çıxan tabloya da gözəl deyirik. Sənətin gözəlliyi. İçində faciələr daşıyır, amma kim bilir.

- Paradoks.

- Bayaqdan anlatmaq istədiyim budur. Dünyanı dualizm fəlsəfəsi ilə yaradan - ağ-qaraya gecə-gündüzü assosiasiya edən mən deyiləm.

- Bu qədər sadə, yəni.

- Xeyr. Bu qədər qarışıq mücərrəd  olmasına rəğmən, bəsit...

 

Tünzalə VƏLİQIZI

Moskva

525-ci qəzet.- 2023.- 16 fevral.- S.11.