Dövlət qulluğuna qəbul: obyektiv və
məqsədyönlü seçim uğura təminat verir
Müasir dünyada olduğu kimi, Azərbaycanda da
dövlət aparatının səmərəliliyi dövlət
qulluqçularının əməyi hesabına təmin
olunur. Dövlətin vətəndaşlara göstərdiyi
xidmətlərin keyfiyyəti, ölkəmiqyaslı qərarların
yerlərdə icrası bilavasitə dövlət qulluğunu
həyata keçirən şəxslərin peşəkarlıq
səviyyəsindən asılıdır. Dövlət
qulluqçularının fəaliyyətinin dövlət və
bütövlükdə cəmiyyət üçün əhəmiyyəti
onların peşə qabiliyyətləri və mənəvi-psixoloji
keyfiyyətlərinin yüksək səviyyədə
olmasını tələb edir.
Prezident İlham Əliyev insan kapitalının
inkişaf etdirilməsini dövlət siyasətinin prioritetlərindən
biri kimi müəyyən edib. Heç şübhəsiz
ki, bu uzaqgörən siyasət elmi biliklərin və yüksək
peşə bacarıqlarının əsas rol oynadığı
müasir dünyada ölkəmizin rəqabət qabiliyyətinin
artmasına və xalqımızın rifah səviyyəsinin
yüksəlməsinə hesablanıb. Elə
hazırkı vəziyyət də yüksək əxlaqi dəyərlər
və nizam-intizamla yanaşı, həm fərdi, həm də
təşkilati səviyyədə data
savadlılığının, riyazi və analitik
düşüncənin, informasiya texnologiyalarının daha dərindən
mənimsənilməsinin əhəmiyyətini bir daha
sübut etdi.
Dövlət
İmtahan Mərkəzinin (DİM) Direktorlar
Şurasının sədri Məleykə Abbaszadə deyir ki,
Cəmiyyətin mənəvi-intellektual inkişafı,
sağlam sosial münasibət və ünsiyyət vərdişlərinin
formalaşması baxımından elmi və akademik çevrələrlə
yanaşı, dövlət qulluğu korpusunun da rolu
danılmazdır. Dövlət
qulluqçuları vətəndaşla dövlətin bilavasitə
təmasını təmin edən zümrədir. Fərdlərin dövlətin dəyərləri və
vətəndaşlara olan münasibəti barədə qənaətləri
dövlət qulluqçularının davranışları əsasında
formalaşır. Digər tərəfdən
dövlət qulluqçuları dövlətin yerlərdəki
gözü və qulağıdır. Onlar
vətəndaşların ehtiyacları və tələbatlarının
əks olunduğu hesabatları, eləcə də ölkənin
real statistik mənzərəsini əks etdirən məlumat
bazalarını formalaşdıran insanlardır. Bu funksiyaları peşəkar səviyyədə
icra etmək üçün yüksək insani dəyərlər,
müşahidə qabiliyyəti, empatiya, ünsiyyət qabiliyyəti,
analitik düşüncə, o cümlədən, fərdi
hadisələrin arxasındakı qanunauyğunluqları
görmək və səbəb nəticə əlaqələrini
oxuya bilmək kimi keyfiyyətlərə malik olmaq zəruridir.
Məleykə
Abbaszadənin dediyinə görə, Prezident İlham
Əliyevin müvafiq fərmanına əsasən, dövlət
qulluğu üzrə kadrların seçilməsi
üçün imtahanların təşkili, dövlət
qulluqçuları tərəfindən etik davranış
qaydalarına əməl olunmasına nəzarət, dövlət
qulluqçuları reyestrinin aparılması və digər əlaqədar funksiyalar Dövlət
İmtahan Mərkəzi publik hüquqi şəxsin səlahiyyət
dairəsinə daxil edilib. Mərkəzin əsas fəaliyyəti
dövlət qulluğu sahəsində dövlət siyasətinin
həyata keçirilməsini təmin etmək, dövlət
qulluğuna dair qanunvericiliyin təkmilləşdirilməsinə
dair təkliflər vermək, dövlət qulluğuna namizədlərin
müsabiqə yolu ilə seçilməsi, dövlət
qulluğuna dair qanunvericiliyin icra vəziyyətinin öyrənilməsidir.
Həmçinin, dövlət qulluğunda etik davranış
qaydalarına əməl edilməsinə nəzarət,
dövlət qulluqçularının peşəkarlığının
artırılmasına dair müvafiq tədbirlərin
görülməsi, dövlət
qulluğunda maarifləndirilmənin həyata keçirilməsi,
dövlət qulluqçularının reyestri və vəzifələrin
idarə olunması üzrə elektron sistemlərin
yaradılması və təkmilləşdirməsi də
buraya daxildir: "Vətəndaşların dövlət
qulluğuna qəbulu və dövlət
qulluqçularının daha yüksək vəzifələrə
təyinatı prosesində mərkəzləşmiş qiymətləndirmə
və çoxpilləli seçmə sisteminin tətbiq edilməsində
məqsəd dövlət qulluğu vəzifələrinə
ən layiqli şəxslərin seçilməsini təmin etmək
və dövlət qurumlarının səmərəliliyini
artırmaqdan ibarətdir. Namizədlərin qiymətləndirilməsi,
seçimi, təyinatı ilə əlaqədar
standartların, meyarların və qərarvermə mexanizmlərinin
şəffaf, ədalətli, anlaşılan olması
sağlam rəqabət mühitinin yaradılması
üçün mühüm əhəmiyyət kəsb edir
ki, bu da insanların motivasiyasına müsbət təsir edən
amildir. Düşünürük ki,
mövcud sistemin əsas fəlsəfəsi qorunmaqla
yanaşı, onun dövlət qulluğunun inkişafına
dair strategiyada qeyd olunan istiqamətlər üzrə daha da təkmilləşdirilməsi,
o cümlədən, səriştə modelinə əsaslanan
qiymətləndirmə metdodlarının və təlim
proqramlarının hazırlanması və tətbiqi məqsədəuyğundur.
Bu məqsədlərə nail olmaq üçün
bütün dövlət qulluğu korpusunun
qarşılıqlı əməkdaşlığı,
konstruktiv fikir mübadiləsi, eləcə də elmi və
akademik çevrələrin dəstəyi mühüm əhəmiyyət
kəsb edir".
Direktorlar Şurasının sədri bildirib ki,
hazırda dövlət qulluğu vəzifələrinə
namizədlərin seçimində tətbiq olunan ilk mərhələ
- test imtahanı müəyyən olunmuş təməl
meyarlar əsasında ilkin filtrasiyanı həyata keçirməyə
imkan verir. İkinci - müsahibə mərhələsində
isə artıq konkret vəzifənin tələblərinə
uyğun qiymətləndirmə aparılır.
Üz-üzə müsahibə şəklində təşkil
olunan bu mərhələdə komissiya üzvləri tərəfindən
namizədlərin vəzifə üzrə əsas bilik və
bacarıqları ilə yanaşı, onların
dünyagörüşü və fərdi keyfiyyətləri,
o cümlədən işə yanaşmaları,
motivasiyası, ünsiyyət, problem həll etmə və qərarvermə
kimi qabiliyyətləri qiymətləndirilir:
"Qanunvericiliyin tələblərinə uyğun olaraq,
vakant vəzifələrə təyinat məsələsinə
baxılması məqsədilə müsahibələrdə
uğur əldə etmiş şəxslərin sənədləri
dövlət orqanının rəhbərinə təqdim
edilir. Həmin şəxslərin vakant vəzifələrə
təyinatı ilə bağlı qərar vakant vəzifənin
aid olduğu dövlət orqanının rəhbəri tərəfindən
qəbul edilir. Namizədlərin təyinatları
ilə bağlı qəbul edilmiş qərarlar daxil olmuş
məlumatlar əsasında Mərkəz tərəfindən
"Dövlət qulluğu - Namizədlər İnformasiya
Sistemi"nə daxil edilir. Dövlət
orqanlarında vakant olan bir sıra inzibati vəzifələr
qanunvericiliklə müəyyən edilən qaydada tutulanadək,
müddətli əmək müqaviləsi əsasında
işə qəbul edilmiş şəxslər tərəfindən
icra edilir. Həmin
şəxslərin dövlət qulluğuna qəbul və
inzibati vəzifələrin tutulması məqsədilə
keçirilən müsabiqə və ümumi müsahibələrdə
iştirakı və müvafiq vakant inzibati vəzifələrə
təyinatları ilə bağlı məlumatlar təhlil
edilmiş və bir sıra maraqlı faktlar müəyyən
edilib".
Məleykə Abbaszadənin sözlərinə görə,
dövlət qulluğuna namizədlərin və dövlət
qulluqçularının fəaliyyətinin qiymətləndirilməsində
səriştə modelinin tətbiqi ilə əlaqədar da
bir sıra addımlar atılıb. Xarici tərəfdaşlarımızın
dəstəyi ilə həm təlim səfərləri, həm
də Bakıda xarici mütəxəssislərin
iştirakı ilə semirlar təşkil edilib.
Polşa, Belçika, İrlandiya, Kanada kimi ölkələrin
tətbiq etdiyi modellər yaxından öyrənilib, bəzi
qiymətləndirmə alətlərinin yerli şəraitdə
işləkliyini müəyyən etmək üçün
araşdırma xarakterli sınaq testləri keçirilib və
nəticələr təhlil olunub. Bu istiqamətdə
fəaliyyət davam edir. Səriştə
sisteminin tətbiqində ən mühüm məqamlardan biri qəbul
prosesində tətbiq olunan alətlərlə peşəkar fəaliyyətin
praktikada qiymətləndirilməsi prosesində tətbiq olunan
alətlərin uyğunluğunu və ya bir-birini
tamamlamasını təmin etməkdən ibarətdir. Buna görə də sistemin ərsəyə gəlməsində
dövlət orqanları ilə əməkdaşlıq
mühüm əhəmiyyət kəsb edir. Digər tərəfdən bu sistem çərçivəsində
tətbiq olunacaq alətlərin çoxşaxəliliyini və
müxtəlifliyini nəzərə alaraq, alətlər
bankını formalaşdırmaq və
davamlılığını təmin etmək
üçün yerli müəllif, qiymətləndirici
ekspertlərin yetişdirilməsi qarşıda duran digər məsələdir.
Fəaliyyətin əhəmiyyətini və modelin mürəkkəbliyini
nəzərə alaraq əvvəlcə bir-neçə
dövlət orqanının pilot təşkilat kimi müəyyən
olunaraq modelin ilkin tətbiqi və sınaqdan
çıxarılması məqsədəuyğun hesab
olunur: "Hesab edirik ki, ölkə rəhbərliyinin göstərdiyi
iradə və dövlət qulluğu sistemindəki kadr
potensialımız bu modelin uğurla tətbiq olunmasına zəmin
yaradır. O da qeyd olunmalıdır ki, modelin uğurlu tətbiqi
ölkəmizin dövlət qulluğu sistemini dünyanın
aparıcı dövlətləri ilə eyni səviyyəyə
çıxaracaq".
Direktorlar Şurasının sədri qeyd edib ki, gələcəkdə
dövlət qulluğuna seçim zamanı səriştə
modeli tətbiq olunacaq. Dövlət qulluğunda səriştə modelinə
keçmək və səriştə modeli əsasında
seçim aparmaq, həmçinin dövlət qulluğunda fəaliyyət
göstərən insanların fəaliyyətini qiymətləndirmək
çox vacib məsələdir: "Bu, həm də dövlət
qulluğunun inkişaf strategiyasının əsas
mövzusudur. Hesab edirəm ki, indiki mərhələdə
aparılan işlər və əldə edilən nəticələr
kifayət qədər uğurludur. İki
il ərzində “Yüksəliş” müsabiqəsində də
səriştə modelindən istifadə edərək
yaxşı nəticələr əldə etmişik".
Məleykə Abbaszadə vurğulayıb ki, hazırda
ölkədə dövlət qulluğunda
çalışanların 18 faizi 30 yaşa qədər olan
şəxslərdir. Bu say kifayət qədər
yaxşıdır: "Onu da qeyd edim ki, dövlət
qulluğunda çalışanlar 35 yaşa qədər olan
şəxslər ümumilikdə 36 faiz təşkil edir. Bu da özlüyündə yüksək rəqəmdir.
Gələn 3 il ərzində 35
yaşınadək dövlət qulluğunda
çalışanların sayının 50 faizə
qaldırılması planlaşdırılır. Biz bu istiqamətdə əlimizdən gələni
edəcəyik. Həmin kadrların kifayət
qədər gənc olduğunu nəzərə alsaq, qeyd edə
bilərik ki, bu hal dövlət qurumlarının işinə
də öz müsbət təsirini göstərəcək".
Sevinc QARAYEVA
525-ci qəzet.- 2023.- 18 fevral.- S.15.