İtlərə görə gözdən
düşən insanlıq
Esse
Bir neçə
gün öncə sosial şəbəkələrdə
rayonlarımızdan birində
küçə itlərini
kütləvi şəkildə
zəhərləyib öldürmə
halı ilə bağlı videonu izləyəndə ətim
ürpəndi, qanım
dondu. O dilsiz-ağızsız
heyvanların necə çabalayaraq can çəkdiklərini,
gözlərindəki qorxu
və yalvarışı
görmək dəhşət
idi. Tək günahları isə
ac qarınlarını doyurmaq
üçün hansısa
mərhəmətsizə güvənərək
onun verdiklərini yemək idi.
Əslində, küçə itlərinin
az qala,
ölkəmizin hər
yerində niyə bu cür qəddarcasına-
fərdi şəxslər
tərəfindən ya
zəhərlənərək, ya da güllələnərək
öldürüldüyünü hamımız yaxşı
bilirik. Çünki küçədə başlı-başına dolaşan,
günlərlə ac qalıb
quduzlaşan heyvanlar həmin ətrafda yaşayan insanlar, xüsusən, uşaqlar üçün potensial təhlükə, ən yaxşı halda, qorxu mənbəyidir.
İnsanlar küçələrdə rahat gəzməyə, uşaqlar oynamağa və məktəbə gedib-gəlməyə çəkinirlər.
Səbəb də, təbii
ki, ac qarnını doyurmaq üçün gördüyünə hücum
çəkən həmin
bu itlərdir.
İllərdən bəri mətbuatda,
sosial şəbəkələrdə
ac quduz küçə
itlərinin hücum edərək öldürdüyü,
yaraladığı uşaqlar,
böyüklər haqqında
xəbərlərə az rast gəlməmişik.
Paytaxt Bakı da daxil olmaqla,
çox şəhərlərdə,
rayonlarda il
ərzində dəfələrlə
belə ağır hallar yaşanır. Sözsüz ki, çarəsiz qalan insanlar da özləri,
övladları üçün
potensial təhlükə
olan bu heyvanlardan
qorunmağın üsullarını
tapırlar: kimi güllələyir, kimi zəhərləyir, kimi aparıb azdırır...
Bəs gəlin,
görək, bu hadisələrdə günahkar
itlərdirmi? Əlbəttə,
yox! Dilsiz, şüursuz heyvanın
bu həyatdakı tək məqsədi qarnına yemək tapmaqdır. Onun üçün
fərqi yoxdur, o bu yeməyi necə tapacaq, necə yeyəcək?
Ya bir insan
əliylə, ya da insanın özüylə... Soyuq qış
günlərində küçələrdə
dolanan, yemək tapmayaraq aqressivləşən,
üstəgəl insanlar,
hərəkətinin nəticəsini
hesablaya bilməyən
uşaqlar tərəfindən
daşlanan, qovulan itlər də nəhayətində onların
özlərinə hücum
edirlər. Axı
dedik: onlar şüursuzdurlar!
Bu halla kim
mübarizə aparmalıdır?
Fərd olaraq insanlar özləri? Təbii
ki, yox! Fikrimcə, küçə heyvanlarını
insanlardan, insanları
da həmin heyvanlardan qorumaq üçün dövlət
qurumları intensiv çalışmalı, öz
işlərini vaxtında
və vicdanla görməlidirlər. Əgər heyvanları
qoruma birlikləri, küçə heyvanlarını
bəsləmək üçün
qurumlar öz işlərini daha yaxşı görsələr,
nə o heyvanlar özbaşına küçələrdə
gəzib kiməsə
hücum çəkər,
nə də insanlar naəlac qalıb onları müxtəlif formalarla öldürərlər. Yox, əgər
çarə yenə də o heyvanların öldürülməsidirsə, bunu da həmin
qurumların özləri
lazımi qaydada yerinə yetirməlidir.
Dəhşətə, insanlığı gözdən salan zidd hallara yol
açmadan.
Bu mövzu ətrafında
düşünərkən, yadıma məşhur yapon yazıçısı,
Nobel mükafatlı ədib
Kenzaburo Oenin "Qəribə
iş" adlı hekayəsi düşdü. Oe ilk dəfə "Heyvan səsləri" adlı
pyes kimi yazdığı əsəri
sonradan hekayələşdirərək
"Qəribə iş"
adlandırıb. Əsər eksperiment
aparacaq şirkət üçün itləri
öldürməklə pul
qazanan, üçü
tələbə olmaqla,
bir neçə insandan bəhs edir. 150 iti
öldürüb dərisini
soymaq vəzifəsi verilən bu insanların belə ürəyində o itlərə
qarşı mərhəmət
var.
Onların içərisində öz soyuqqanlılığı
ilə seçilən,
itləri bir dəyənək zərbəsinə
öldürən dərisoyanla
hekayəni nəql edən tələbə arasında belə bir dialoq keçir:
"- Burada bir nəfər mənə zəhərlə işləməyi
məsləhət gördü,
- dərisoyan dilləndi.
- Zəhərlə?
- Hə. Amma ondan istifadə etmirəm. Zəhər itə təsir
eləyənəcən kölgədə
oturub çay içmək arzusunda deyiləm. Əgər iti öldürürəmsə,
düz qarşısında
dayanmalıyam. Bax, bu dəyənəyi çoxdan
işlədirəm. İtlərə
zəhər vermək
iyrənc məsələdir,
mənim işim deyil...
Belə edə bilərdim, amma mən zəhərlə
işləyən dərisoyanlardan
deyiləm. Axı itləri sevirəm!"
Başqa bir epizodda isə
bir günə öldürməyə çatdırmadıqları
itlərin gecə ac qalmaması üçün
onlara yemək verilməsindən danışılır. Həmin
dialoq isə fikrimcə, əsərin ən təsirli yerlərindən biridir:
"- Biz
sabah və
birisi gün onları öldürəcəyik!
Axı o
heyvanları yedirmək,
üstəlik sığallamaq
iyrənc şeydir.
Bir azdan dəyənək zərbələri altında
öləcək itlərin
quyruqlarını bulaya-bulaya
tullantıları necə
yeyəcəklərini ağlıma
gətirə bilmirəm.
- Bu gün uzaqbaşı əllisini öldürə
bilərik, - dərisoyan
qəzəbini boğa-boğa
dilləndi. - Doğrudanmı,
qalanları acından
öldürmək lazımdır?!
Mən bu cür vəhşilik
edə bilmərəm.
- Vəhşilik? Siz vəhşilik deyirsiniz?- Tələbə oğlan heyrətləndi.
- Əlbəttə! Qəddarlığı
görən gözüm
yoxdur. İtləri sevirəm".
Başqa
bir epizodda isə iti bir
zərbəyə öldürə
bilməyən tələbə
oğlana acıqlanan dərisoyan qışqırır:
"Öldür! Heyvana əziyyət
vermə!"
Bəli,
hətta ən qəddar şəkildə,
ən qəddar iş üçün onlarla iti öldürüb,
soyuqqanlılıqla dərisini
soyan insan belə zəhərdən
istifadə etmir, onları əzabla öldürməyin qəddarlıq,
vəhşilik olduğunu
deyir.
Həmçinin, bir azdan öldürəcəyin
itə qarşı mərhəmətli davranmaq,
onu əzizləmək
də iyrənclik kimi qəbul olunur bu əsərin
personajları üçün.
Bir də var, yazımın əvvəlində danışdığım
videodakı kimi, qarnı ac, tək istədiyi sadəcə yemək olan heyvanları ən zəif yerlərindən, yəni yeməklə vurmaq. Sənə güvənən,
əlindəki yeməyə
iştahla baxan, etibar edib həmin
yeməkdən yeyən
dilsiz-ağızsız, şüursuz
varlığı aldadaraq
işgəncəylə ölməsinə
səbəb olmaq...
Doğrudandamı, çarə şüursuz
heyvanları bu cür qəddarcasına öldürməkdir? Axı o şüursuz olsa
da, əməlinin nəticəsini düşünməsə
də, biz insanlar şüurluyuq, bir canlıya zərər verməyin günahını
da yaxşı bilirik.
Bu yazıyla bir daha
aidiyyatı orqanları insanlar, uşaqlar üçün
təhlükə mənbəyi olan
küçə heyvanlarına qarşı vaxtında tədbir
görməyə səsləyirəm. İnsanları isə bu qədər qəddar əmələ əl
atmaqdansa, yaşadıqları ərazidə
aidiyyatı orqanları və şəxsləri vaxtında hərəkətə
keçməyə məcbur etməyə, ya
da necəsə, başqa
bir həll yolu tapmağa çağırıram. Axı bu dünya təkcə biz insanlar üçün
yaradılmayıb, dünyamızın başqa
sakinləri də var. Və onların da burada qorxusuz,
təhlükəsiz yaşamaq ən
azı bizim qədər haqlarıdır!
Şahanə
MÜŞFİQ
525-ci qəzet.- 2023.- 21 fevral.- S.16.